„Przeprowadzenie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych w ramach projektu Dążymy do celu”
Zamieszczanie
ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie
dotyczy:
zamówienia publicznego.
Miejsce publikacji
ogłoszenia o przetargu:
-Biuletyn Zamówień
Publicznych Nr 229847-2011z dnia 26.08.2011
-tablica
ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego
-strona internetowa
Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl
SEKCJA I:
ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina
Opinogóra Górna , ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj.
mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.
- Adres strony internetowej
zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II:
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu
Dążymy do celu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi edukacyjne w postaci dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych dla uczniów i uczennic 4 szkół podstawowych i 1 gimnazjum, dla
których organem prowadzącym jest Gmina Opinogóra Górna, w ramach Projektu
pn.: Dążymy do celu realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej
jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty. Poddziałanie
9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie
do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedmiot zamówienia został podzielony na pięć części (zadań).
Część (zadanie) nr 1 pn.: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych w Gimnazjum w Opinogórze Górnej
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć:
1.rozwijających z języków obcych
- j. angielski
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 2,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 10 h/osobę
2. rozwijających IT,
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/ osobę
3. rozwijających z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 3 w tym:,
- 1 grupa matematyki
- 1grupa geografii
- 1 grupa fizyko-chemiczna realizowana po 30 godzin z danego przedmiotu
(tj. 30 godzin fizyki i 30 godzin chemii).
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/osobę
Wsparciem w ramach zadania 1 planuje się objąć 60 uczniów.
Część (zadanie) nr 2 pn.: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć:
1.rozwijających z języków obcych
- j. angielski
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 10 h/ osobę
2. rozwijających IT,
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 2,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/ osobę
3. rozwijających z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
Zamawiający przewiduje:
a)liczbę grup dziesięcioosobowych - 3, w tym:
- 2 grupy z przyrody
- 1 grupa z matematyki
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/ osobę 4. wyrównujących,
4.1. dla klas O-III przedmioty z nauczania zintegrowanego
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup pięcioosobowych - 12,
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę,
4.2. z przyrody Zamawiający przewiduje
a) liczbę grup pięcioosobowych - 1
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę
4.3. z matematyki
Zamawiający przewiduje
a) liczbę grup pięcioosobowych - 2
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę
4.4. z j. polskiego Zamawiający przewiduje
a) liczbę grup pięcioosobowych - 3
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę
5. z realizacji wsparcia psychologicznego,
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 3,
b) liczbę przepracowanych godzin - 10h/grupę,
6. korekcyjno - kompensacyjne,
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup pięcioosobowych - 4,
b) liczbę przepracowanych godzin - 90h/grupę,
Wsparciem w ramach projektu planuje się objąć 220 uczniów.
Część (zadanie) nr 3 pn.: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej we Władysławowie.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć wyrównujących dla klas
0 - III z przedmiotów z nauczania zintegrowanego.
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup pięcioosobowych - 4,
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę,
Wsparciem w ramach projektu planuje się objąć 20 uczniów.
Część (zadanie) nr 4 pn.: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej w Woli Wierzbowskiej.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć:
1.rozwijających z języków obcych
- j. angielski,
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 10 h/ osobę
2. rozwijających IT, Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczba przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/ osobę
3. rozwijających z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, w tym:
3.1. z przyrody
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczba przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/ osobę
3.2. z matematyki
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczba przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 5 h/osobę
3.3. matematyczno-przyrodniczych
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczba przepracowanych godzin - po 30h z danego przedmiotu (tj. 30h
matematyki i 30h przyrody), w tym komponent e-learningowy 5 h/osobę
4. wyrównujących w tym:
4.1. dla klas 0 - III przedmioty z nauczania zintegrowanego
Zamawiający przewiduje:
a) liczba grup pięcioosobowych - 4,
b) liczba przepracowanych godzin - 30h/grupę,
4.2. z j. polskiego
Zamawiający przewiduje:
a) liczba grup pięcioosobowych - 1,
b) liczba przepracowanych godzin - 30h/grupę,
Wsparciem w ramach projektu planuje się objąć 75 uczniów.
Część (zadanie) nr 5 pn.: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć
pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej w Kołaczkowie.
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć:
1.rozwijających z języków obcych
- j. angielski,
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 2,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 10 h/ osobę
2. rozwijających z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, w tym:
2.1. z przyrody 2 grupa
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 2,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 10 h/ osobę
2.2. matematyka
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1,
b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent
e-learningowy 10 h/ osobę
3. wyrównujących dla klas 0 - III przedmioty z nauczania zintegrowanego
Zamawiający przewiduje:
a) liczbę grup pięcioosobowych - 4,
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę,
Wsparciem w ramach projektu planuje się objąć 70 uczniów.
Informacje dodatkowe dla wszystkich części (zadań)
1. Przez 1 godzinę przeprowadzonych szkoleń Zamawiający rozumie 1 godzinę
lekcyjną tj. 45 minut.
2. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą po zakończeniu obowiązkowych
zajęć edukacyjnych, od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej.
Dopuszcza się realizację zajęć w soboty w godzinach przedpołudniowych.
Zajęcia będą odbywały się w pomieszczeniach udostępnionych przez dyrektorów
szkół.
3. W zależności od wyników rekrutacji, zajęcia prowadzone będą na trzech
poziomach: poziomie wyrównującym - braki, poziomie średnio zaawansowanym oraz
poziomie zaawansowanym, w 10-osobowych grupach. Z wyjątkiem zajęć
wyrównujących i kompensacyjnych gdzie grupy będą liczyły po 5 osób.
4. Prowadzący zajęcia zobowiązany będzie do składania miesięcznych
sprawozdań dotyczących stopnia realizacji projektu.
5. Harmonogram zajęć będzie ustalany miesięcznie i dopasowany do planu
zajęć uczniów obowiązującego w szkole z uwzględnieniem godzin odwozu uczniów
ze szkoły.
6. Prowadzący zajęcia będzie rozliczany na podstawie przedłożonej
miesięcznej karty czasu pracy z przepracowanych godzin.
7. Wykonawca obowiązany będzie prowadzić dokumentację związaną z
zajęciami, tj. listy obecności, dziennik zajęć.
8. Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać prawidłowej promocji
projektu poprzez posługiwanie się logotypami UE oraz POKL.
9. Zamawiający zapewnia pomieszczenia i sprzęt niezbędny do realizacji
zamówienia.
10. Zamawiający udostępni wykonawcom
nieodpłatnie platformę e-learningową.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień
uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4, 80.10.00.00-5, 80.57.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty
częściowej: tak, liczba części: 5.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty
wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2012.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego
postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: a)
Dla części (zadania) nr 1: 400,00 zł (słownie: czterysta złotych). b) Dla
części (zadania) nr 2: 1.500,00 zł (słownie: jeden tysiąc pięćset złotych).
c) Dla części (zadania) nr 3: 150,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt złotych).
d) Dla części (zadania) nr 4: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych). e) Dla
części (zadania) nr 5: 300,00 zł (słownie: trzysta złotych). 2. Wykonawca
może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6
ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest
zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach
ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa
w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz.
275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu
składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto
Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229
1015 0000 0345 2000 0070 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako
termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku
Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz -
kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty
natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć
przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze
Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w
sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo Zamówień Publicznych. 7. Nie
wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje
wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się
udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.
3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku
w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego
oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg
Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób
potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o
spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania
- III.3.2)
Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku
w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego
oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg
Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób
potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o
spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania
- III.3.3)
Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku
w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego
oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg
Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia
spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu
warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania
- III.3.4)
Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- Wykonawca udokumentuje: Dla części (zadania)
nr 1 Dysponowaniem przynajmniej: 2 osobami posiadającymi wykształcenie
wyższe z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania języka
angielskiego, 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem
pedagogicznym kwalifikujące do nauczania informatyki, 1 osobą
posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
kwalifikujące do nauczania matematyki, 1 osobą posiadającą
wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania geografii, 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z
przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania fizyki i 1
osobą posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
kwalifikujące do nauczania chemii. Dla części (zadania) nr 2
Dysponowaniem przynajmniej: 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z
przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania języka
angielskiego, 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem
pedagogicznym kwalifikujące do nauczania informatyki, 2 osobami posiadającymi
wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania matematyki, 2 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe z
przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania przyrody, 6
osobami posiadającymi wykształcenie wyższe z przygotowaniem
pedagogicznym kwalifikujące do nauczania początkowego, 1 osobą
posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
kwalifikujące do nauczania języka polskiego, 1 osobą posiadającą
wykształcenie wyższe, specjalizacja - psychologia, 3 osobami
posiadającymi wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym oraz
dodatkowo posiadającymi kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej.
Dla części (zadania) nr 3 Dysponowaniem przynajmniej: 2 osobami
posiadającymi wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
kwalifikujące do nauczania początkowego. Dla części (zadania) nr 4
Dysponowaniem przynajmniej: 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z
przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania języka
angielskiego, 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem
pedagogicznym kwalifikujące do nauczania informatyki, 1 osobą
posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
kwalifikujące do nauczania matematyki, 1 osobą posiadającą
wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania przyrody, 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe z
przygotowaniem zawodowym kwalifikujące do nauczania języka polskiego
oraz 5 osobami posiadającymi wykształcenie wyższe z przygotowaniem
pedagogicznym kwalifikujące do nauczania początkowego. Dla części
(zadania) nr 5 Dysponowaniem przynajmniej: 1 osobą posiadającą
wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania języka angielskiego, 1 osobą posiadającą wykształcenie wyższe
z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania matematyki, 1
osobą posiadającą wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym
kwalifikujące do nauczania przyrody oraz 4 osobami posiadającymi
wykształcenie wyższe z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania początkowego. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie
złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień
Publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ), wykazu osób (wg Załącznika Nr
3 do SIWZ) oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie przez osoby
biorące udział w realizacji zadania, kwalifikacji zawodowych
przydatnych do realizacji zadania tj. a) do prowadzenia zajęć z języka
angielskiego posiadania wykształcenia wyższego z przygotowaniem
pedagogicznym kwalifikujące do nauczania języka angielskiego, b) do
prowadzenia zajęć z języka polskiego posiadania wykształcenia wyższego
z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania języka
polskiego, c) do prowadzenia zajęć z informatyki posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania informatyki, d) do prowadzenia zajęć z matematyki posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania matematyki, e) do prowadzenia zajęć z geografii posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania geografii, f) do prowadzenia zajęć z fizyki posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania fizyki, g) do prowadzenia zajęć z chemii posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania chemii, h) do prowadzenia zajęć z przyrody posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do
nauczania przyrody, i) do prowadzenia zajęć z psychologii posiadania
wykształcenia wyższego w specjalizacji psychologia, j) do prowadzenia
zajęć z nauczania zintegrowanego posiadania wykształcenia wyższego z
przygotowaniem pedagogicznym kwalifikujące do nauczania początkowego,
k) do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych posiadania
wykształcenia wyższego z przygotowaniem pedagogicznym oraz dodatkowo
posiadania kwalifikacji z zakresu terapii pedagogicznej. sporządzonego
wg Załącznika Nr 3 do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób
potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o
spełnieniu warunku, wykazu osób oraz oświadczenia potwierdzającego
posiadanie kwalifikacji spowoduje wykluczenie z postępowania
- III.3.5)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego
warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku
w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego
oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg
Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób
potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o
spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB
DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA
WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE
ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1)
W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa
w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków
udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania
tymi osobami
- oświadczenie, że osoby,
które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane
uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich
uprawnień
- III.4.2)
W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24
ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku
podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu
spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty
podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1)
dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o
udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE
DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie
pełnomocnictwa, Wykonawca winien przedstawić pełnomocnictwo w formie
oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się
o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV:
PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja
elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje wprowadzenie istotnych zmian postanowień
zawartej umowy w stosunku do treści oferty złożonej przez wykonawcę, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza w następujących
okolicznościach:
a) jeżeli zaistnieje niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy
okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna za którą żadna ze stron nie
ponosi odpowiedzialności skutkująca brakiem możliwości należytego i
terminowego wykonania umowy zmianie, może ulec sposób i termin realizacji
zamówienia,
b) z przyczyn zależnych od Zamawiającego.
2. Wszelkie zmiany dokonywane będą w formie aneksu
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra
Górna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.09.2011 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406
Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od
ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące
finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt
finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu
Opreracyjnego Kapitał Ludzki Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i
zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie
oświaty. Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o
utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług
edukacyjnych.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków
pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi
środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego
Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na
sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I -
INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA:
Przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w Gimnazjum w Opinogórze
Górnej.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć: 1. rozwijających z
języków obcych - j. angielski Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup
dziesięcioosobowych - 2, b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w
tym komponent e-learningowy 10 h/osobę 2. rozwijających IT, Zamawiający
przewiduje: a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1, b) liczbę
przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent e-learningowy 5 h/
osobę 3. rozwijających z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,
Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 3 w tym:, -
1 grupa matematyki - 1grupa geografii - 1 grupa fizyko-chemiczna
realizowana po 30 godzin z danego przedmiotu (tj. 30 godzin fizyki i 30
godzin chemii). b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym
komponent e-learningowy 5 h/osobę. Wsparciem w ramach zadania 1 planuje się
objąć 60 uczniów. Informacje dodatkowe dla wszystkich części (zadań) 1.
Przez 1 godzinę przeprowadzonych szkoleń Zamawiający rozumie 1 godzinę
lekcyjną tj. 45 minut. 2. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą po
zakończeniu obowiązkowych zajęć edukacyjnych, od poniedziałku do piątku,
w dni nauki szkolnej. Dopuszcza się realizację zajęć w soboty w
godzinach przedpołudniowych. Zajęcia będą odbywały się w pomieszczeniach
udostępnionych przez dyrektorów szkół. 3. W zależności od wyników
rekrutacji, zajęcia prowadzone będą na trzech poziomach: poziomie
wyrównującym - braki, poziomie średnio zaawansowanym oraz poziomie
zaawansowanym, w 10-osobowych grupach. Z wyjątkiem zajęć wyrównujących i
kompensacyjnych gdzie grupy będą liczyły po 5 osób. 4. Prowadzący
zajęcia zobowiązany będzie do składania miesięcznych sprawozdań
dotyczących stopnia realizacji projektu. 5. Harmonogram zajęć będzie
ustalany miesięcznie i dopasowany do planu zajęć uczniów obowiązującego
w szkole z uwzględnieniem godzin odwozu uczniów ze szkoły. 6. Prowadzący
zajęcia będzie rozliczany na podstawie przedłożonej miesięcznej karty
czasu pracy z przepracowanych godzin. 7. Wykonawca obowiązany będzie
prowadzić dokumentację związaną z zajęciami, tj. listy obecności,
dziennik zajęć. 8. Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać prawidłowej
promocji projektu poprzez posługiwanie się logotypami UE oraz POKL. 9.
Zamawiający zapewnia pomieszczenia i sprzęt niezbędny do realizacji
zamówienia. 10. Zamawiający udostępni wykonawcom nieodpłatnie platformę
e-learningową.
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4,
80.10.00.00-5, 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin
wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA:
Przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej w
Opinogórze Górnej.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć: 1. rozwijających z
języków obcych - j. angielski Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup
dziesięcioosobowych - 1, b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w
tym komponent e-learningowy 10 h/ osobę 2. rozwijających IT, a) liczbę
grup dziesięcioosobowych - 2, b) liczbę przepracowanych godzin -
60h/grupę, w tym komponent e-learningowy 5 h/ osobę 3. rozwijających z
przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, Zamawiający przewiduje: a)
liczbę grup dziesięcioosobowych - 3, w tym: - 2 grupy z przyrody - 1
grupa z matematyki b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym
komponent e-learningowy 5 h/ osobę 4. wyrównujących, 4.1. dla klas O-III
przedmioty z nauczania zintegrowanego Zamawiający przewiduje: a) liczbę
grup pięcioosobowych - 12, b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę,
4.2. z przyrody Zamawiający przewiduje a) liczbę grup pięcioosobowych - 1
b) liczbę przepracowanych godzin - 30h/grupę 4.3. z matematyki
Zamawiający przewiduje a) liczbę grup pięcioosobowych - 2 b) liczbę
przepracowanych godzin - 30h/grupę 4.4. z j. polskiego Zamawiający
przewiduje a) liczbę grup pięcioosobowych - 3 b) liczbę przepracowanych
godzin - 30h/grupę 5. z realizacji wsparcia psychologicznego,
Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 3, b)
liczbę przepracowanych godzin - 10h/grupę, 6. korekcyjno -
kompensacyjne, Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup pięcioosobowych -
4, b) liczbę przepracowanych godzin - 90h/grupę, Wsparciem w ramach
projektu planuje się objąć 220 uczniów. Informacje dodatkowe dla
wszystkich części (zadań) 1. Przez 1 godzinę przeprowadzonych szkoleń
Zamawiający rozumie 1 godzinę lekcyjną tj. 45 minut. 2. Zajęcia
pozalekcyjne prowadzone będą po zakończeniu obowiązkowych zajęć
edukacyjnych, od poniedziałku do piątku, w dni nauki szkolnej. Dopuszcza
się realizację zajęć w soboty w godzinach przedpołudniowych. Zajęcia
będą odbywały się w pomieszczeniach udostępnionych przez dyrektorów
szkół. 3. W zależności od wyników rekrutacji, zajęcia prowadzone będą na
trzech poziomach: poziomie wyrównującym - braki, poziomie średnio
zaawansowanym oraz poziomie zaawansowanym, w 10-osobowych grupach. Z
wyjątkiem zajęć wyrównujących i kompensacyjnych gdzie grupy będą liczyły
po 5 osób. 4. Prowadzący zajęcia zobowiązany będzie do składania
miesięcznych sprawozdań dotyczących stopnia realizacji projektu. 5.
Harmonogram zajęć będzie ustalany miesięcznie i dopasowany do planu
zajęć uczniów obowiązującego w szkole z uwzględnieniem godzin odwozu
uczniów ze szkoły. 6. Prowadzący zajęcia będzie rozliczany na podstawie
przedłożonej miesięcznej karty czasu pracy z przepracowanych godzin. 7.
Wykonawca obowiązany będzie prowadzić dokumentację związaną z zajęciami,
tj. listy obecności, dziennik zajęć. 8. Wykonawca zobowiązany będzie
przestrzegać prawidłowej promocji projektu poprzez posługiwanie się
logotypami UE oraz POKL. 9. Zamawiający zapewnia pomieszczenia i sprzęt
niezbędny do realizacji zamówienia. 10. Zamawiający udostępni wykonawcom
nieodpłatnie platformę e-learningową.
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4,
80.10.00.00-5, 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin
wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ Nr: 3 NAZWA:
Przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej we
Władysławowie.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć wyrównujących dla klas
0 - III z przedmiotów z nauczania zintegrowanego. Zamawiający
przewiduje: a) liczbę grup pięcioosobowych - 4, b) liczbę
przepracowanych godzin - 30h/grupę, Wsparciem w ramach projektu planuje
się objąć 20 uczniów. Informacje dodatkowe dla wszystkich części (zadań)
1. Przez 1 godzinę przeprowadzonych szkoleń Zamawiający rozumie 1
godzinę lekcyjną tj. 45 minut. 2. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą
po zakończeniu obowiązkowych zajęć edukacyjnych, od poniedziałku do
piątku, w dni nauki szkolnej. Dopuszcza się realizację zajęć w soboty w
godzinach przedpołudniowych. Zajęcia będą odbywały się w pomieszczeniach
udostępnionych przez dyrektorów szkół. 3. W zależności od wyników
rekrutacji, zajęcia prowadzone będą na trzech poziomach: poziomie
wyrównującym - braki, poziomie średnio zaawansowanym oraz poziomie
zaawansowanym, w 10-osobowych grupach. Z wyjątkiem zajęć wyrównujących i
kompensacyjnych gdzie grupy będą liczyły po 5 osób. 4. Prowadzący
zajęcia zobowiązany będzie do składania miesięcznych sprawozdań
dotyczących stopnia realizacji projektu. 5. Harmonogram zajęć będzie
ustalany miesięcznie i dopasowany do planu zajęć uczniów obowiązującego
w szkole z uwzględnieniem godzin odwozu uczniów ze szkoły. 6. Prowadzący
zajęcia będzie rozliczany na podstawie przedłożonej miesięcznej karty
czasu pracy z przepracowanych godzin. 7. Wykonawca obowiązany będzie
prowadzić dokumentację związaną z zajęciami, tj. listy obecności,
dziennik zajęć. 8. Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać prawidłowej
promocji projektu poprzez posługiwanie się logotypami UE oraz POKL. 9.
Zamawiający zapewnia pomieszczenia i sprzęt niezbędny do realizacji
zamówienia.
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4,
80.10.00.00-5, 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin
wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ Nr: 4 NAZWA:
Przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w Szkole Podstawowej w Woli
Wierzbowskiej.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem
zamówienia jest przeprowadzenie zajęć: 1. rozwijających z języków obcych
- j. angielski, Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup
dziesięcioosobowych - 1, b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w
tym komponent e-learningowy 10 h/ osobę 2. rozwijających IT, Zamawiający
przewiduje: a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1, b) liczba
przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent e-learningowy 5 h/
osobę 3. rozwijających z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, w tym:
3.1. z przyrody Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup
dziesięcioosobowych - 1, b) liczba przepracowanych godzin - 60h/grupę, w
tym komponent e-learningowy 5 h/ osobę 3.2. z matematyki Zamawiający
przewiduje: a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 1, b) liczba
przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent e-learningowy 5
h/osobę 3.3. matematyczno-przyrodniczych Zamawiający przewiduje: a)
liczbę grup dziesięcioosobowych - 1, b) liczba przepracowanych godzin -
po 30h z danego przedmiotu (tj. 30h matematyki i 30h przyrody), w tym
komponent e-learningowy 5 h/osobę 4. wyrównujących w tym: 4.1. dla klas
0 - III przedmioty z nauczania zintegrowanego Zamawiający przewiduje: a)
liczba grup pięcioosobowych - 4, b) liczba przepracowanych godzin -
30h/grupę, 4.2. z j. polskiego Zamawiający przewiduje: a) liczba grup
pięcioosobowych - 1, b) liczba przepracowanych godzin - 30h/grupę,
Wsparciem w ramach projektu planuje się objąć 75 uczniów. Informacje
dodatkowe dla wszystkich części (zadań) 1. Przez 1 godzinę
przeprowadzonych szkoleń Zamawiający rozumie 1 godzinę lekcyjną tj. 45
minut. 2. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą po zakończeniu
obowiązkowych zajęć edukacyjnych, od poniedziałku do piątku, w dni nauki
szkolnej. Dopuszcza się realizację zajęć w soboty w godzinach
przedpołudniowych. Zajęcia będą odbywały się w pomieszczeniach
udostępnionych przez dyrektorów szkół. 3. W zależności od wyników
rekrutacji, zajęcia prowadzone będą na trzech poziomach: poziomie
wyrównującym - braki, poziomie średnio zaawansowanym oraz poziomie
zaawansowanym, w 10-osobowych grupach. Z wyjątkiem zajęć wyrównujących i
kompensacyjnych gdzie grupy będą liczyły po 5 osób. 4. Prowadzący
zajęcia zobowiązany będzie do składania miesięcznych sprawozdań
dotyczących stopnia realizacji projektu. 5. Harmonogram zajęć będzie
ustalany miesięcznie i dopasowany do planu zajęć uczniów obowiązującego
w szkole z uwzględnieniem godzin odwozu uczniów ze szkoły. 6. Prowadzący
zajęcia będzie rozliczany na podstawie przedłożonej miesięcznej karty
czasu pracy z przepracowanych godzin. 7. Wykonawca obowiązany będzie
prowadzić dokumentację związaną z zajęciami, tj. listy obecności,
dziennik zajęć. 8. Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać prawidłowej
promocji projektu poprzez posługiwanie się logotypami UE oraz POKL. 9.
Zamawiający zapewnia pomieszczenia i sprzęt niezbędny do realizacji
zamówienia. 10. Zamawiający udostępni wykonawcom nieodpłatnie platformę
e-learningową.
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4,
80.10.00.00-5, 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin
wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
CZĘŚĆ Nr: 5 NAZWA: Przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w
Szkole Podstawowej w Kołaczkowie.
- 1) Krótki opis ze
wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie zajęć: 1. rozwijających z
języków obcych - j. angielski, Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup
dziesięcioosobowych - 2, b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w
tym komponent e-learningowy 10 h/ osobę 2. rozwijających z przedmiotów
matematyczno-przyrodniczych, w tym: 2.1. z przyrody 2 grupa Zamawiający
przewiduje: a) liczbę grup dziesięcioosobowych - 2, b) liczbę
przepracowanych godzin - 60h/grupę, w tym komponent e-learningowy 10 h/
osobę 2.2. matematyka 1 grupa Zamawiający przewiduje: a) liczbę grup
dziesięcioosobowych - 1, b) liczbę przepracowanych godzin - 60h/grupę, w
tym komponent e-learningowy 10 h/ osobę 3. wyrównujących dla klas 0 -
III przedmioty z nauczania zintegrowanego Zamawiający przewiduje: a)
liczbę grup pięcioosobowych - 4, b) liczbę przepracowanych godzin -
30h/grupę, Wsparciem w ramach projektu planuje się objąć 70 uczniów.
Informacje dodatkowe dla wszystkich części (zadań) 1. Przez 1 godzinę
przeprowadzonych szkoleń Zamawiający rozumie 1 godzinę lekcyjną tj. 45
minut. 2. Zajęcia pozalekcyjne prowadzone będą po zakończeniu
obowiązkowych zajęć edukacyjnych, od poniedziałku do piątku, w dni nauki
szkolnej. Dopuszcza się realizację zajęć w soboty w godzinach
przedpołudniowych. Zajęcia będą odbywały się w pomieszczeniach
udostępnionych przez dyrektorów szkół. 3. W zależności od wyników
rekrutacji, zajęcia prowadzone będą na trzech poziomach: poziomie
wyrównującym - braki, poziomie średnio zaawansowanym oraz poziomie
zaawansowanym, w 10-osobowych grupach. Z wyjątkiem zajęć wyrównujących i
kompensacyjnych gdzie grupy będą liczyły po 5 osób. 4. Prowadzący
zajęcia zobowiązany będzie do składania miesięcznych sprawozdań
dotyczących stopnia realizacji projektu. 5. Harmonogram zajęć będzie
ustalany miesięcznie i dopasowany do planu zajęć uczniów obowiązującego
w szkole z uwzględnieniem godzin odwozu uczniów ze szkoły. 6. Prowadzący
zajęcia będzie rozliczany na podstawie przedłożonej miesięcznej karty
czasu pracy z przepracowanych godzin. 7. Wykonawca obowiązany będzie prowadzić
dokumentację związaną z zajęciami, tj. listy obecności, dziennik zajęć.
8. Wykonawca zobowiązany będzie przestrzegać prawidłowej promocji
projektu poprzez posługiwanie się logotypami UE oraz POKL. 9.
Zamawiający zapewnia pomieszczenia i sprzęt niezbędny do realizacji
zamówienia. 10. Zamawiający udostępni wykonawcom nieodpłatnie platformę
e-learningową.
- 2) Wspólny Słownik
Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4,
80.10.00.00-5, 80.57.00.00-0.
- 3) Czas trwania lub termin
wykonania: Zakończenie: 30.06.2012.
- 4) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
- Projekt „Dążymy do celu” współfinansowany przez Unię
Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
|