Wersja archiwalna 2014-03-25 19:00:27

Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 25 marca 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.5.2014

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - Etap IV”

 

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 55923 - 2014 data 17.03.2014 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, fax. 023 6736110.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4.
  • W ogłoszeniu jest: Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy.
  • W ogłoszeniu powinno być: Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4.
  • W ogłoszeniu jest: Zgodnie z powyższymi zapisami Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą EN 12566-3:2005+A2:2013, których cechy charakterystyczne opisane normą EN 12566-3:2005+A2:2013 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym.
  • W ogłoszeniu powinno być: Zgodnie z powyższymi zapisami Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009, których cechy charakterystyczne opisane normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania
    i odbioru robót oraz projekcie budowlanym.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.5.
  • W ogłoszeniu jest: deklaracja zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe
    dla normy.
  • W ogłoszeniu powinno być: deklaracja zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

 

  

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1. Tablica ogłoszeń/BIP


..............................................................................................................................................................

Zamawiający:                                                              Opinogóra Górna, 25 marca 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4                            

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.5.2014

 

 

 

ZMIANA Nr 1

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 17.03.2014 r. pod numerem 55923-2014 na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - Etap IV”

 

 

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zmienia się siwz w następujący sposób:

 

1.    W rozdziale pn. „Opis przedmiotu zamówienia”:

Obecny zapis brzmi:

Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy.

Powinno być:

Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy

Obecny zapis brzmi:

Zgodnie z powyższymi zapisami Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą EN 12566-3:2005+A2:2013, których cechy charakterystyczne opisane normą EN 12566-3:2005+A2:2013 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym.

Powinno być:

Zgodnie z powyższymi zapisami Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009, których cechy charakterystyczne opisane normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym.

2.    W rozdziale pn. „Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie” ust. 2 pkt 1 lit. e

Obecny zapis brzmi:

deklarację zgodności wyrobu  (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

Powinno być:

deklarację zgodności wyrobu  (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009  wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

3.    W rozdziale pn. „Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków”

Obecny zapis brzmi:

Dla wykazania, że oferowane roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom Wykonawca zobowiązany jest udokumentować to, przedkładając: deklarację zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

Powinno być:

Dla wykazania, że oferowane roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom Wykonawca zobowiązany jest udokumentować to, przedkładając: deklarację zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

4.     W rozdziale pn. „Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków w niniejszym postępowaniu”

Obecny zapis brzmi:

W celu wykazania, że oferowane roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom wykonawcy złożą: deklarację zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

Powinno być:

W celu wykazania, że oferowane roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom wykonawcy złożą: deklarację zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

5.    W rozdziale pn. „Opis sposobu przygotowania ofert”

Obecny zapis brzmi:

NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT 03.04.2014 r. godz. 10:30

Powinno być:

NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT 08.04.2014 r. godz. 10:30

6.    W rozdziale pn. „Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert”

1)    pkt 1

Obecny zapis brzmi:

Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie
do dnia 03.04.2014 roku, do godz. 1000

Powinno być:

Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie
do dnia 08.04.2014 roku, do godz. 1000

2)  pkt 3

Obecny zapis brzmi:

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 03.04.2014 roku, godz. 1030

Powinno być:

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 08.04.2014 roku, godz. 1030

 

 

Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

                                                        Kierownik Zamawiającego   

 

                                                                                  mgr Stanisław Wieteska

 

 

1.     BIP, Tablica ogłoszeń

...............................................................................................................................................................

Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 25 marca 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.5.2014

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.03.2014 r. pod numerem 55923-2014 na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - Etap IV”.

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.

 

 

 

Pytanie 1:

Czy Zamawiający na etapie składania ofert będzie wymagał dołączenia deklaracji właściwości użytkowych i pełnych raportów z badań na zgodność z normą 12566-3 + A1:2009 wg procedur
w niej zawartych tj.:

-         Wymiary główne (wloty, wyloty i połączenia, możliwość dostępu) dla każdego modelu
tj. oczyszczalni, nie zbiornika z rodziny; za zadanie odpowiada producent

-         Badanie wodoszczelności zgodnie z załącznikiem A normy PN EN 12566-3+A1:2009
dla każdej oczyszczalni (nie zbiornika) z rodziny, za zadanie odpowiada laboratorium notyfikowane

-         Badanie wytrzymałość konstrukcji obliczone zgodnie z 6.2.1 lub badane zgodnie z Załącznikiem C normy PN EN 12566-3+A1:2009 dla jednego – największego modelu tj. oczyszczalni nie zbiornika z rodziny; Laboratorium notyfikowane przeprowadza badanie wytrzymałości konstrukcji lub sprawdza obliczenia producenta oraz zgodność wyrobu z obliczeniami

-         Badanie skuteczności oczyszczania zgodnie z załącznikiem B normy PN EN 12566-3+A1:2009 dla jednego modelu tj. oczyszczalni, nie zbiornika z rodziny – najmniejszego, za zadanie odpowiada laboratorium notyfikowane

-         Trwałość zgodnie z rozdziałem 6.5.2 do 6.5.7 (co odpowiednie) i w zależności
od zastosowanego materiału, normy PN EN 12566-3+A1:2009, za  zadanie odpowiada laboratorium notyfikowane.

 

Odpowiedź:

Zamawiający będzie wymagał deklaracji zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą PN EN 12566-3+A1:2009 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla danej normy. Certyfikat lub protokół z badań musi być kompletny i odnosić się do konkretnej oczyszczalni oferowanej przez Wykonawcę (nie zbiornika z rodziny). Ponieważ Zamawiający wymaga wykonania oczyszczalni o wielkości:

1)   do 6 RLM,

2)   6 – 10 RLM

certyfikaty lub protokoły muszą dotyczyć konkretnych rodzajów oferowanych oczyszczalni, tj. oczyszczalni do 6 RLM i oczyszczalni 6-10 RLM, a nie zbiornika z rodziny.

 

Pytanie 2:

A propos oczyszczalni tylko z osadem czynnym: Czy zamawiający zdaje sobie sprawę z wad oczyszczalni ścieków działającej na zasadzie samego (niewspomaganego złożem biologicznym) osadu czynnego, tj. wrażliwość na okresowy dłuższy brak energii elektrycznej i na szokowe zmiany CHZT, BZT5, pH, temperatury, konieczność przeszkolenia potencjalnego użytkownika co do prawidłowej eksploatacji oczyszczalni (np. co do konieczności unikania stosowania niektórych preparatów chemicznych mogących szczególnie negatywnie oddziaływać na mikroorganizmy stanowiące osad czynny itp.)? Odsyłam do literatury, do opinii ekspertów np. "Najistotniejszą cechą małych i średnich oczyszczalni ścieków powinna być ich prostota techniczna, technologiczna oraz obsługi, którą mogłaby eksploatować mniej wykwalifikowana załoga. Należy więc stwierdzić, że oferowanie małych oczyszczalni ścieków (w tym przydomowych), bazujących na osadzie czynnym jest nieporozumieniem chociażby ze względu na złożoną eksploatację [Złoża biologiczne jako alternatywa oczyszczania małych ilości ścieków, Katarzyna Ignatowicz, Monika Puchlik, Politechnika Białostocka, ŚRODKOWO-POMORSKIE TOWARZYSTWO NAUKOWE OCHRONY ŚRODOWISKA, Rocznik Ochrona Środowiska, Tom 13, Rok 2011].

Co więcej dalej w dokumentacji przetargowej w opisie technologii znajduje się zapis " Następuje tu sedymentacja osadu czynnego który przy dnie komory tworzy złoże fluidalne, klarowane i oczyszczone ścieki poprzez otwór wylotowy w górnej części zbiornika oczyszczalni odprowadzane są do odbiornika."

Czy Zamawiający zgodnie z przepisami art. 29 ust. 3 Prawa zamówień publicznych niniejszym postępowaniu dopuści oczyszczalnie w układzie osadu czynnego i złoża fluidalnego jako rozwiązania równoważnego zgodne z normą PN-EN 12566-3:2005+A1:2009 posiadające lepsze właściwości od oczyszczalni opartych o działania samego osadu czynnego?

 

Odpowiedź:

Wg oceny Zamawiającego, Zamawiający zdaje sobie sprawę z wad przydomowej oczyszczalni ścieków działającej na zasadzie samego (niewspomaganego złożem biologicznym) osadu czynnego. Na dalszą część zadanego pytania tj. czy Zamawiający dopuści oczyszczalnie w układzie osadu czynnego i złoża fluidalnego jako rozwiązania równoważnego odpowiadamy twierdząco, tzn. Zamawiający dopuści jako równoważne oczyszczalnie działające w technologii osadu czynnego wspomagane złożem biologicznym. Zamawiający na podstawie załączonej dokumentacji określił minimalne parametry jakie muszą spełniać oferowane oczyszczalnie przydomowe, jednakże dopuści każde rozwiązanie spełniające wymogi postawione w siwz i dające pewniejszy efekt działania jak np. oczyszczalnie działające na zasadzie osadu czynnego wspomagane złożem biologicznym.

 

Pytanie 3:

W dokumentacji napisano, że urządzenia winny spełniać wymagania normy EN 12566-3:2005+A2:2013

Gwoli uzupełnienia, na razie nie został opublikowany nowy wykaz norm zharmonizowanych z rozporządzeniem CPR (obowiązujący jest wykaz z 28.06.2013 r.), chociaż w II półroczu 2013 r. ukazało się sporo norm dotyczących wyrobów budowlanych, oczekujących na uznanie ich jako normy zharmonizowane z CPR, w tym norma EN 12566-3:2005+A2:2013, która zastąpiła wycofaną normę EN 12566-3:2005+A1:2009. Również Polski Komitet Normalizacyjny ostatecznie wycofał normę PN-EN 12566-3+A1:2009P (z dniem 31 grudnia 2013 r.), Pomimo tego, dopóki norma z 2013 r. nie zostanie uznana jako norma zharmonizowana (czyli dopóki nie zostanie umieszczona w komunikacie dotyczącym norm zharmonizowanych z CPR, opublikowanym w Dzienniku Urzędowym UE), w ocenie zgodności przydomowych oczyszczalni ścieków należy stosować normę EN 12566-3:2005+A1:2009. Czy Zamawiający potwierdza to co powyżej?

 

Odpowiedź:

Ponieważ norma EN 12566-3:2005+A2:2013 nie została jeszcze uznana jako zharmonizowana (nie została umieszczona w komunikacie dotyczącym norm zharmonizowanych z CPR opublikowanym w Dzienniku Urzędowym UE) Zamawiający wymagać będzie, ażeby do oceny zgodności przydomowych oczyszczalni ścieków stosować normę PN EN 12566-3:2005+A1:2009. Zamawiający zamieści stosowne zmiany ogłoszenia i siwz.

 

Pytanie 4:

Wg orzecznictwa KIO celem badań wyrobu budowlanego jest ocena zgodności zaproponowanych wyrobów z powszechnie dostępnymi normami europejskimi, które określają parametry konieczne dla spełnienia wymogów określonych w danej normie. Raport z badań, które potwierdzają, że dany wyrób spełnia o kreślone w normie wymagania nie zawierają informacji, podlegających ochronie zgodnie z ustawą o nieuczciwej konkurencji. Czy gmina dopuszcza niezgodne z prawem utajnienie badań oczyszczalni wykonanych przez laboratorium notyfikowane, na podstawie których producent oczyszczalni wystawia deklarację właściwości użytkowych?

 

Odpowiedź:

Gmina nie przewiduje i nie dopuszcza żadnych działań niezgodnych z prawem.

W przypadku utajnienia części oferty jako tajemnicy przedsiębiorstwa, zamawiający zbada, czy jest ono zasadne i w tym zakresie wystąpi do wykonawcy z prośbą o wyjaśnienia (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 18 stycznia 2012, KIO 59/12). Obowiązkiem zamawiającego jest przeprowadzenie indywidualnego badania oferty w każdym przypadku wystąpienia w niej informacji oznaczonych jako tajemnica przedsiębiorstwa. Zastrzeżenie zakazu udostępniania informacji dokonane przez wykonawcę staje się skuteczne dopiero w sytuacji, gdy zamawiający w wyniku przeprowadzonego odpowiedniego badania przesądzi, że zastrzeżone informacje mają charakter tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Badanie to powinno polegać na wszechstronnej analizie zarówno treści zawartych w zastrzeżonych dokumentach, jak i okoliczności towarzyszących zastrzeżeniu tajemnicy przedsiębiorstwa.
Nie może to być badanie bezkrytyczne, powinno być zatem poparte uzyskanymi od wykonawcy dowodami, iż w istocie zastrzeżenie dotyczy tajemnicy przedsiębiorstwa, a nie jest np. czynione w celu ograniczenia konkurentom wglądu do oferty i jej weryfikacji (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 1 lipca 2011, KIO 1308/11). Tajemnica przedsiębiorcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie może dotyczyć podstawowych parametrów technicznych oferowanych urządzeń (np. posiadanie certyfikatów). Na ich podstawie bowiem dochodzi do oceny, czy spełniają one warunki zawarte w SIWZ (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 14 stycznia 2011, KIO 2817/10). Należy podkreślić, że celem badań wyrobu jest ocena zgodności zaproponowanego wyrobu (w tym przypadku przydomowych oczyszczalni ścieków) z powszechnie dostępnymi normami europejskimi, które określają parametry konieczne do spełnienia wymogów określonych w danej normie. Zatem badania, które potwierdzają, że dany wyrób spełnia określone w normie wymagania, nie zawierają informacji podlegających ochronie zgodnie z ustawą o nieuczciwej konkurencji (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 kwietnia 2009 r. KIO 451/09). Ponadto jeżeli przedmiot zamówienia został precyzyjnie opisany przez zamawiającego, a zaoferowane produkty nie powstały na potrzeby danego postępowania o udzielenie zamówienie publicznego, to informację o produkcie zaoferowanym przez wykonawcę nie stanowią jego „know-how” i jako takie nie mogą być utajnione, a zatem nie mogą być uznane za tajemnicę przedsiębiorstwa (Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 12 stycznia 2011, KIO 2793/10).

W przypadku nieprawidłowego zastrzeżenia przez wykonawcę jako tajemnicy przedsiębiorstwa informacji, które jej nie stanowią, zamawiający dokona ich ujawnienia.

 

Pytanie 5:

Zamawiający wymaga 36 miesięcznej gwarancji.

a) Czy Zamawiający dopuszcza, aby gwarancja nie obejmowała wad powstałych na skutek: siły wyższej, normalnego zużycia (np. materiałów eksploatacyjnych typu filtry, membrany, dyfuzory) oraz szkód wynikłych z winy użytkownika?

b) Czy Zamawiający dopuszcza, aby okres gwarancji na sprzęt elektryczny (dmuchawy, pompy, etc.) wynosił nie mniej niż okres gwarancji udzielanej przez ich producenta, a zarazem nie krótszy niż 24 miesiące? Wymagany termin gwarancji na przedmiot zamówienia wynosi minimum 3 lata, a gwarancja udzielana przez producentów ww. sprzętu jest krótsza.

 

Odpowiedź:

Opis warunków gwarancji znajduje się w siwz, szczególnie w projekcie umowy. Wszystkie przypadki inne nie zawarte w umowie będą rozstrzygane przy zastosowaniu przepisów ogólnych, a w razie sporu poprzez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Zamawiającego.

Gwarancja będzie obejmowała również dokonanie napraw wynikłych z tytułu normalnego zużycia, wymiany materiałów eksploatacyjnych w okresie 36 miesięcy. Jeśli producent podzespołów oczyszczalni (np. pompy) udziela gwarancji na okres krótszy np. na 24 miesiące, Wykonawca musi zapewnić gwarancję we własnym zakresie na okres wymagany przez Zamawiającego, tj. 36 miesięcy.

 

Pytanie 6:

Zasadą Prawa zamówień publicznych jest, iż określenie przedmiotu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego stanowi zawsze decyzję zamawiającego. Prawem zamawiającego
i zarazem jego obowiązkiem jest ocena własnych potrzeb i dokonanie zamówienia zgodnie z tymi potrzebami. Zatem określenie i opisanie przedmiotu zamówienia powinno zostać dokonane stosownie do uzasadnionych potrzeb zamawiającego. Swoboda zamawiającego w powyższym zakresie ulega jednak ograniczeniom zawartym w przepisie art. 29 ustawy Pzp. Opis przedmiotu zamówienia powinien być dokonany w sposób obiektywny i nie utrudniający uczciwej konkurencji, nie może zawierać sformułowań, które powodują uprzywilejowanie określonych wykonawców lub dyskryminowanie innych, uniemożliwiając im złożenie oferty. Naruszeniem zasady uczciwej konkurencji jest opisanie przedmiotu zamówienia z użyciem oznaczeń wskazujących na konkretnego producenta lub konkretny produkt albo z użyciem parametrów wskazujących na konkretnego producenta, dostawcę albo konkretny wyrób. Dyskryminacja wykonawców następuje także w sytuacji, gdy wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia określone w specyfikacji istotnych warunków zamówienia są na tyle rygorystyczne, że nie są uzasadnione potrzebami zamawiającego, a przy tym ograniczają krąg wykonawców zdolnych do wykonania zamówienia". (Sygn. akt: KIO/UZP 423/08).

Tymczasem w dokumentacji jest napisane:

5. Technologia oczyszczania ścieków.

Przyjęto technologię oczyszczania ścieków w układzie niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych i beztlenowych. Powoduje to wysoką redukcję podstawowych wskaźników zanieczyszczeń tj. BZT5, ChZT, zawiesina ogólna oraz redukcję związków azotu i fosforu (biogenów), związków węgla. W procesach oczyszczania ze ścieków usuwa się zawiesiny, cząstki stałe, rozpuszczone substancje organiczne i koloidy. Zostaje zredukowana zawartość wirusów i bakterii.

Projektuje się napowietrzanie drobnopęcherzykowe z wykorzystaniem dyfuzorów rurowych. Powietrze do dyfuzorów dostarczane będzie poprzez rozdzielacz powietrza za pomocą sprężarki umieszczonej w kontenerze, sterowanej przez sterownik czasowy.

Recylkulacja osadu prowadzona będzie z komory III do komory II oraz z komory II do komory I poprzez pompy zatapialne typu mamut.

 

SCHEMAT TECHNOLOGICZNY OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW [...]

Ścieki komunalno-bytowe wpływają do komory (1) oczyszczalni. Na sicie następuje oddzielenie grubych zanieczyszczeń (skratki). Po wstępnym mechanicznym oczyszczeniu z komory (I), ścieki wpływają do komory (II) która podzielona jest na dwie przestrzenie. Pierwsza przestrzeń stanowi wydzieloną strefę beztlenową (IIa) do której trafia mieszanina ścieku surowego po wstępnej separacji mechanicznej oraz recyrkulowany z osadnika wtórnego (III) osad czynny. W celu uzyskania dobrego wymieszania w strefie beztlenowej zainstalowano pompę typu mamut, która przepompowuje ścieki z strefy (IIa) pod sito w komorze skratek (I). Następnie ścieki przepływają do strefy intensywnego napowietrzania – tlenowej (IIb) gdzie następuje proces nitryfikacji. Mieszanina osadu czynnego i ścieków oczyszczonych trafia następnie do komory (III) osadnika wtórnego. Następuje tu sedymentacja osadu czynnego, który przy dnie komory tworzy złoże fluidalne. Sklarowane i oczyszczone ścieki poprzez otwór wylotowy w górnej części zbiornika oczyszczalni odprowadzane są do odbiornika.

Pływające w ściekach skupiska mikroorganizmów tlenowych – kłaczki osadu czynnego czyszczą ścieki wykorzystując je jako pożywkę. Zanieczyszczenia organiczne zostają przetworzone na wodę, dwutlenek węgla, związki mineralne oraz biomasę osadu czynnego.

Do napowietrzania ścieków w komorze osadu czynnego projektuje się sprężarkę napowietrzającą. Sprężarka napowietrzająca ścieki pracuje okresowo, co pozwala uzyskać w komorze osadu czynnego warunki tlenowe i beztlenowe, dzięki czemu zachodzą w oczyszczalni procesy denitryfikacji i defosfatacji biologicznej.

Sterowanie zainstalowanych urządzeń mechanicznych odbywać się będzie automatycznie
w systemie czasowym za pomocą programowalnego sterownika. Zastosowanie takiego układu sterowania procesem technologicznym pozwala w znacznym stopniu zaoszczędzić zużycie energii elektrycznej co ma wpływ na koszty eksploatacji oczyszczalni oraz pozwala na redukcję
do minimum czasu przeznaczonego na obsługę obiektu.

2.2. Oczyszczalnie ścieków.

W przypadku oczyszczalni ścieków z osadem czynnym do budowy zastosować należy oczyszczalnie ścieków o przepustowości do 2,3 m3 na dobę spełniające warunki i wymogi określone w normie PN 12566-3.

Oczyszczalnia ścieków wykonana jako monolityczna z polietylenu o gęstości nie mniejszej niż 900 kg/m2, metodą formowania obrotowego odśrodkowego. Zbiornik nie może być klejony, spawany, zgrzewany. Wymagana odporność na obciążenie zewnętrzne min. 100 kN/m2

Standardowe wykonanie i wyposażenie zbiornika oczyszczalni wg następujących parametrów:

b)    zbiornik monolityczny wykonany metodą formowania odśrodkowego z polietylenu posiadający na zewnętrznym obwodzie pierścienie wzmacniające żebra konstrukcyjne, średnica wewnętrzna odpowiednio 1350 mm i 1750 mm. Zbiornik zakończony w górnej części cylindrycznie, współśrodkowo ułożonym stożkiem zwężającym się na szczycie zbiornika do średnicy 800 mm. Grubość ścianki zbiornika wynosi 8 mm, żebro o wymiarach 15 mm na 30 mm,

c)    pokrywa wykonana z płyty polietylenowej w formie koła o średnicy 900 mm i grubości 6 mm gładka na zewnątrz a od środka wykonane żebra w formie kraty, wysokość żebra 60 mm grubość 6 mm. Pokrywa posiada wywiewkę wentylacyjną o średnicy 110 mm,

d)    przegrody wewnętrzne wykonane z płyty polietylenowej o grubości 5 mm zamocowane
do ścian zbiornika za pomocą spawów wykonanych po obu stronach przegród,

e)    krata koszowa wykonana z płyty polietylenowej o wymiarach 250 mm na 250 mm, otwory
w dnie kraty o średnicy 20 mm i rozstawie 30 mm mierzonym od środka do środka otworu,

f)    pompy mamutowe wykonane z rur pvc kanalizacyjnych o średnicy 50 mm

g)    dyfuzor rurowy wykonany z rur polipropylenowych o średnicy trzpienia 63 mm i długości odpowiednio 800 mm i 1200 mm,

h)    rozdzielacz powietrza wykonany z stopu tworzyw sztucznych w formie kształtki wtryskowej czterema z zaworami,

i)     instalacja powietrza wykonana z przewodów elastycznych o średnicy 12,5 mm,

j)     wlot ścieków surowych oraz wlot ścieków oczyszczonych wykonane są z rur polietylenowych o średnicy 110 mm zamocowanych poprzez spawanie. Przejścia rur przez ściany zewnętrzne zbiornika wykonane jako szczelne,

k)    skrzynka zasilająco-sterująca wykonana jako prostopadłościan o wymiarach wysokość 400 mm, szerokość 400 mm, głębokość 250 mm. Skrzynka wyposażona jest w wyłącznik główny, programator czasowy oraz gniazdo bryzgoszczelne 230V. W skrzynce zainstalowana jest dmuchawa o wydatku powietrza odpowiednio 60l/min i 80 l/min.

Dobór przez Zamawiającego parametrów technicznych przydomowej oczyszczalni ścieków powoduje, że jedynym urządzeniem spełniającym wszystkie wymogi siwz są produkty oferowane przez firmę „EMKAN-PRO” Krzysztof Murawski

Przedmiotem niniejszej specyfikacji technicznej są wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Opinogóra Górna, wg dokumentacji opracowanej przez zespół projektowy „EMKAN-PRO” Krzysztof Murawski, 18-300 Zambrów, ul. Plac Sikorskiego 8 w osobach:

  1. inż. Dariusz Wasilewski – uprawnienia budowlane w specjalności instalacji i sieci sanitarnych do projektowania bez ograniczeń w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych i gazowych nr LOM-44,
  2. inż. Krzysztof Murawski – właściciel firmy

- jest to kopiuj wklej z dokumentacji techniczno-ruchowej tej firmy. Zamawiający podając
te parametry jako podstawowe wyposażenie zbiornika POŚ dokonał opisu przedmiotu zamówienia w zakresie parametrów technicznych w sposób, który narusza zasadę równego traktowania wykonawców, a tym samym w sposób utrudniający uczciwą konkurencję i uniemożliwiający złożenie oferty z inną niż jednego producenta oczyszczalni. Jest to art. 7 ust. 1 i 3 oraz art. 29 ust. 1 i 2 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2004 r., Nr 19, poz. 177). Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 nie może żądać, aby produkt równoważny był identyczny z przedmiotem zamówienia. Równoważność nie oznacza tożsamości produktów – gdyby było inaczej wspomniana równoważność byłaby pozorną, w praktyce niemożliwą do spełnienia. Nawet gdyby inny producent niż opisywany w dokumentacji chciał zaoferować oczyszczalnie zgodnie z wymaganiami Zamawiającego musiałby wyprodukować identyczny produkt jak wspomniana firma, a to z kolei nie jest zgodne z prawem. Wnosimy o dokonanie modyfikacji siwz w zakresie wszystkich wskazanych parametrów.

Zmiana winna być dokonana tak aby nie ograniczać w sposób nieuzasadnionych kręgu potencjalnych wykonawców. W tym celu należy zmodyfikować treść SIWZ, który winien zawierać wyłączny zapis:

Zastosowane urządzenia powinny legitymować się certyfikatem na zgodność z normą PN-EN 12566-3, oznakowanych znakiem CE, na podstawie pełnych raportów z badań wykonanych
w laboratorium notyfikowanym i zapewniające wymagany w SIWZ poziom oczyszczania ścieków, spełniający w tym zakresie przepisy prawa polskiego.

 

Odpowiedź:

Zapisy dokumentacji przetargowej (w domyśle dokumentacji technicznej) generalnie służą opisowi przedmiotu zamówienia.

Zamawiający przyjął konkretne rozwiązania dołączając opisujące je dokumentacje techniczne tj. projekty, STWiOR, przedmiar i opisał możliwość zastosowania rozwiązań równoważnych ze wskazaniem wyjaśnienia, że wszelkie towary określone w dokumentacji pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego.

Na Wykonawcy ciąży obowiązek wykazania równoważności oferowanych oczyszczalni i oczywista będzie akceptacja przez Zamawiającego rozwiązań spełniających te wymagania lub oferujących rozwiązania lepsze. Najistotniejsze elementy opisu przedmiotu zamówienia znajdują się w ogłoszeniu oraz siwz i dotyczą:

1)       technologii (mechaniczno-biologiczna z wykorzystaniem osadu czynnego, w tym działające w technologii osadu czynnego wspomagane złożem biologicznym)

2)       oznaczenia CE

3)       zgodności z Normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009

i będą bezwzględnie brane pod uwagę przy ocenie równoważności proponowanych rozwiązań.

 

Pytanie 7:

Prosimy o jednoznaczne określenie warunków równoważności?

 

Odpowiedź:

Zamawiający precyzując informacje zawarte w siwz informuje, że dopuści oferowane przez Wykonawców oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009, których cechy charakterystyczne opisane normą PN EN 12566-3:2005+A1:2009 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym. Ponadto zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, montowane w ramach zamówienia oczyszczalnie mają pracować w technologii niskoobciążonego osadu czynnego w tym także działające w układzie osadu czynnego wspomaganego złożem biologicznym, oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE i być zgodne ze wskazaną normą.

 

 

 

     Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

 

 

1.     BIP/Tablica ogłoszeń


..............................................................................................................................

Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 25 marca 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.5.2014

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 17.03.2014 r. pod numerem 55923-2014 na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - Etap IV”.

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytania wraz z wyjaśnieniem.

 

 

Pytanie:

Prosimy o tabelaryczne zestawienie działek i odpowiadających im oczyszczalni ścieków tj. do 6 RLM i 6-10 RLM. Załączona dokumentacja jest myląca – w zał. Nr 10 b_rios.z.271.5.2014 str. 148 i 149 dla jednej działki pokazuje dwie oczyszczalnie tj. dla 6 i 6-10 RLM.

 

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że na działce nr 14/1 w miejscowości Patory zaprojektowana została oczyszczalnia ścieków o wielkości do 6 RLM. Poniżej przedstawiono tabelaryczne zestawienie działek i odpowiadających im oczyszczalni ścieków.

Miejscowość

nr działki

oczyszczalnia do 6 RLM

oczyszczalnia od 6 do 10 RLM

Bacze

38

X


Bacze

35/2


X

Bacze

67

X


Bacze

32/2, 33

X


Bogucin

68

X


Bogucin

64

X


Chrzanówek

28/12

X


Chrzanówek

100


X

Czernice

11

X


Czernice

34

X


Czernice

8

X


Długołęka

98

X


Dzbonie

102/4, 102/3


X

Dzbonie

17


X

Elżbiecin

28

X


Elżbiecin

94

X


Goździe

10

X


Goździe

26

X


Janowięta

35/2


X

Kąty

56, 57


X

Klonowo

28/1


X

Kobylin

145


X

Kobylin

150


X

Kobylin

143

X


Kobylin

53

X


Kołaki Budzyno

41

X


Kołaki Budzyno

28

X


Kołaki Kwasy

7

X


Łęki

22


X

Niemierzyce

19/3

X


Niemierzyce

1

X


Opinogóra Dolna

116

X


Opinogóra Kolonia

27/2


X

Opinogóra Kolonia

20/4

X


Pajewo Króle

2/3, 2/4

X


Pałuki

76

X


Patory

19, 18/2

X


Patory

23


X

Patory

1

X


Patory

14/1

X


Patory

9


X

Pokojewo

61

X


Pokojewo

73, 74

X


Osyski

42

X


Pomorze

121/1

X


Przytoka

246

X


Przytoka

262


X

Rąbież

39/1

X


Rembowo

39


X

Rembowo

9

X


Rembówko

127


X

Rembówko

117

X


Sosnowo

45

X


Sosnowo

7/4

X


Wierzbowo

195/2

X


Wilkowo

6

X


Wólka Łanięcka

23

X


 

 

     Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1.     BIP/Tablica ogłoszeń


................................................................................................................................


Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 17 marca 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.5.2014

 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - Etap IV”

 

SEKCJA I

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

 Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 55923-2014 z dnia 17.03.2014 r.

- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

- strona internetowa Zamawiającego –  www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 23 6717024, 6717085, faks 23 6736110.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - Etap IV.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest budowa 57 mechaniczno-biologicznych przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach realizowanego projektu pn.: Racjonalizacja gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Opinogóra Górna poprzez rozbudowę istniejącej sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i budowę przydomowych oczyszczalni ścieków. Oczyszczalnie ścieków mają pracować w technologii niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych i beztlenowych. Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

1) roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,

2) roboty budowlano-montażowe,

3) roboty elektryczne,

4) obsługę geodezyjną związaną z budową przydomowych oczyszczalni ścieków.

Ponadto należy wykonać:

1) uporządkowanie placu budowy do stanu poprzedniego (wywóz gruntu, niwelacja terenu);

2) przeprowadzenie rozruchu oczyszczalni, wykonanie kompletnej analizy fizyko - chemicznej ścieków;

3) przeszkolenie użytkowników, dostarczenie instrukcji obsługi;

4) wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej.

Zamawiający podzielił zamówienie na dwa etapy:

Etap 1 - wykonanie min. 20 przydomowych oczyszczalni ścieków z terminem wykonania do 14 czerwca 2014 r. Wybór lokalizacji 20 przydomowych oczyszczalni ścieków do 1 etapu (w ramach całej inwestycji zgodnie z załączoną dokumentacją) pozostawia się Wykonawcy.

Etap 2 - wykonanie pozostałej ilości przydomowych oczyszczalni ścieków z terminem wykonania do 31 lipca 2014 r.

W celu udokumentowania realizacji poszczególnych etapów prowadzonych robót, wykonawca winien dla każdej oczyszczalni prowadzić odrębny dziennik budowy. Dziennik budowy powinien być uzupełniany na bieżąco zgodnie z postępem robót i weryfikowany wpisami przez Inspektora Nadzoru. Inspektor Nadzoru zostanie wyznaczony przez Zamawiającego.

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ: Załącznik Nr 9 Szczegółowa Specyfikacja Techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 10a, 10b Projekty budowlane

Załącznik Nr 11 Przedmiar robót

Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (w tym użyte materiały i robocizna) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego.

Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.

Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (np. w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu nierównoważności zaproponowanych zamienników. Opisane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót urządzenia do zastosowania są wskazane przykładowo.

Zgodnie z powyższymi zapisami Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne z normą EN 12566-3:2005+A2:2013, których cechy charakterystyczne opisane normą EN 12566-3:2005+A2:2013 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym. Ponadto zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia montowane w ramach zamówienia oczyszczalnie mają pracować w technologii niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych i beztlenowych, oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE i być zgodne ze wskazaną normą.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.07.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 25.000,00 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy złotych).

2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.

7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w siwz spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje należyte oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jednego zamówienia polegającego na wybudowaniu jednorazowo (w jednym kontrakcie, z jednym zleceniodawcą) min. 55 przydomowych oczyszczalni ścieków. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za najważniejszą robotę Zamawiający uważa wykonanie przynajmniej jednego zamówienia polegającego na wybudowaniu jednorazowo (w jednym kontrakcie, z jednym zleceniodawcą) min. 55 przydomowych oczyszczalni ścieków. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do siwz. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), wykazu wykonanych robót budowlanych (wg załącznika nr 5 do siwz) oraz dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku, tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, wykazu wykonanych robót oraz dowodów potwierdzających wykonanie robót, spowoduje wykluczenie z postępowania
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje dysponowanie przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży sanitarnej i przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży elektrycznej. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg załącznika nr 4 do siwz) oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych wykonawczych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych
      w budownictwie przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia (wg załącznika nr 4 do siwz). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia
      o spełnieniu warunku, Wykazu osób oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych spowoduje wykluczenie z postępowania
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
    o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału
      w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
      z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających,
      czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących,
      czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie:

Przynajmniej jedno zamówienie polegające na wybudowaniu jednorazowo
(w jednym kontrakcie, z jednym zleceniodawcą) min. 55 przydomowych oczyszczalni ścieków;

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
      w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości
      lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat
      ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
      do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
      o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
      o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału
      w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział
      w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
      nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
      o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji
      o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

deklaracja zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą EN 12566-3:2005+A2:2013 wraz z certyfikatem zgodności lub wraz z protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony Formularz oferty,

2) pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa,

3) kosztorys ofertowy,

4) zobowiązanie podmiotu trzeciego jeżeli Wykonawca polega na zasobach innego podmiotu

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie:

1) termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:

a) w przypadku opóźnienia zamawiającego w przekazaniu terenu budowy,

b) w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów, o ile braki lub wady zostaną potwierdzone przez zamawiającego i zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy,

c) opóźnień zamawiającego w zakresie dokonywania odbioru lub prób końcowych,

d) zawieszenie robót przez zamawiającego,

e) wystąpienia przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada wykonawca, taką przeszkodą może być np. wystąpienie tzw. siły wyższej,

f) zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy
do takiej zmiany.

2) wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianie w przypadku rezygnacji z części robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót,

3) aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno - budowlanych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna..

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 03.04.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane jest z PROW z działania na Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej w ramach złożonego wniosku pn. Racjonalizacja gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Opinogóra Górna poprzez rozbudowę istniejącej sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

 

 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

1. Tablica ogłoszeń/BIP


Do pobrania:

SIWZ

Załącznik nr 9

Załącznik nr 10a

Załącznik nr 10b

Załącznik nr 11
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2512203]

przewiń do góry