Wersja archiwalna 2008-07-03 16:21:42
UWAGA – MODYFIKACJA SIWZ
(modyfikacja SIWZ na podst. Art. 38 ust 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych)
Informuję że zmienione zostały załączniki 8a i 8b do SIWZ, które pierwotnie zawierały nie kompletne dane.
W załączniku 8a brakowało przedmiaru przyłącza na działce 61/4, strony tytułowej przedmiaru przyłącza na działce 77/3 i strony tytułowej przedmiaru przyłącza na działce 60/47 (od granicy działki do W1).
W załączniku 8b brakowało części przedmiaru przyłącza na odcinku „granica działki Nr 148 – W3 - bud.” tj. pozycji kosztorysowych nr 17, 18, 19.
Widoczne obecnie załączniki są poprawione i zawierają wszystkie niezbędne dane. Przepraszając za wynikłe niedogodności uprzejmie prosimy zainteresowanych wykonawców do sprawdzenia przygotowywanych ofert.
Wójt Gminy
Opinogóra Górna, dn. 13.05.2008r. Stanisław Wieteska
--------------------------------------------------------------------------------
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NUMER:
RIOŚ.Z. 341-5/08
1. Nazwa i adres Zamawiającego
Nazwa:
Gmina Opinogóra Górna
Adres:
Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06 – 406 Opinogóra
Telefon: (023) 671 70 85 Fax.: (023) 673 61 10
2. Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami:
1) W sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia:
• pani Alicja Stryczniewicz
2) W sprawach dotyczących procedury przetargowej:
• pan Piotr Czyżyk
Telefon: (023) 671 70 85 Fax.: (023) 673 61 10
3. Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja Istotnych
Warunków Zamówienia:
www.ugopinogora.bip.org.pl
4. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
5. Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony
6. Określenie przedmiotu zamówienia:
Nazwa zadania: : „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowościach Zygmuntowo i Opinogóra Górna”
Opis przedmiotu zamówienia:
Nazwa inwestycji: „budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowościach Zygmuntowo i Opinogóra Górna”.
W zakres zamówienia wchodzi wykonanie sieci kanalizacyjnej z przyłączami i pompowniami szczegółowo opisanych w dokumentacji projektowej składającej się z dwóch części:
1. SIEĆ KANALIZACJI SANITARNEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI I PRZEPOMPOWNIAMI W MIEJSCOWOŚCIACH ZYGMUNTOWO I OPINOGÓRA GÓRNA
1) Sieć - długość sieci 1311m w tym 394m sieć grawitacyjna (394m Ø200), 917m (PE, PEHD 110) sieć tłoczna.
Przyłącza w rozbiciu na odcinki do granicy działki i na działce
2) Przyłącze poza działką na odc. (S2 – gr. dz. Nr 151),
3) Przyłącze poza działką na odc. (S3 – gr. dz. Nr 149),
4) Przyłącze poza działką na odc. (S4 – gr. dz. Nr 148),
5) Przyłącze poza działką na odc. (S6 – gr. dz. Nr 145/1)
6) Przyłącze poza działką na odc. (S7 – gr. dz. Nr 145/2),
7) Przyłącze poza działką na odc. (S7 – gr. dz. Nr 125/2),
8) Przyłącze poza działką na odc. (S8 – gr. dz. Nr 124),
9) Przyłącze poza działką na odc. (S29 – gr. dz. Nr 146),
10) Przyłącze poza działką na odc. (S37 – gr. dz. Nr 147),
11) Przyłącze poza działką na odc. (S38 – gr. dz. Nr 150),
12) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 151 – W1 – bud.),
13) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 149 – W2 – bud.),
14) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 148 – W3 – bud.),
15) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 145/1 – W4 – bud.),
16) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 145/2 – W5 – W6),
17) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 124-W10-W11-W12-bud.),
18) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 146 – W39 – bud.),
19) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 147 – W44 – bud.),
20) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 150 – W45 – bud.),
Zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową - Kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) – stanowiące załącznik Nr 8a do SIWZ,
2. SIEĆ KANALIZACJI SANITARNEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI ZLOKALIZOWANA W OPINOGÓRZE GÓRNEJ NA DZIAŁKACH O NR EW. 60/40, 60/41, 60/45, 60/46, 60/47, 61/3, 61/4, 63, 77/3 i 78/2
1) Sieć w Opinogórze - długość sieci ok.
Przyłącza w rozbiciu na odcinki do granicy działki i na działce
2) Przyłącze poza działką na odc. (S1 – gr. dz. Nr 60/47),
3) Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 60/47 – W1)
4) Przyłącze na działce nr 61/4 na odc. (S9 – W2),
5) Przyłącze na działce nr 77/3 na odc. (S8 – bud.)
Zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową - Kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) – stanowiące załącznik Nr 8b do SIWZ,
Wszystkie w/w roboty zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową:
o przedmiary robót – stanowiące załącznik Nr 8a, Nr 8b do SIWZ,
o projekty budowlano - wykonawcze stanowiące załącznik Nr 9a, Nr 9b do SIWZ,
o specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik Nr 10 do SIWZ.
3. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe konieczne do uwzględnienia.:
1) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania; pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02.04.2001r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej (Dz. U. Nr 38, poz. 455);
2) zapewnienie wideoinspekcji sieci kanalizacji sanitarnej,
3) projekt organizacji ruchu wraz z koniecznymi uzgodnieniami;
4) uzyskanie stosownych decyzji wraz z opłatami oraz wykonanie tych decyzji na koszt wykonawcy:
a) zajęcie pasa drogowego;
b) związanych z realizację robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych
decyzji;
c) innych – niezbędnych przy realizacji zadania.
5) organizacja i zabezpieczenie placu budowy;
6) odtworzenie nawierzchni dróg do stanu pierwotnego, w tym m.in.
- uzupełnienie i należyte wykonanie podbudowy,
- odtworzenie nawierzchni asfaltowej,
- odtworzenie pozostałych nawierzchni w miejscu wykonywania sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnych;
7) uporządkowanie terenu po budowie;
8) wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ , a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną.
Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45.23.13.00-8- roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45 233 220 - 7 – roboty w zakresie nawierzchni
Wartość zamówienia: mniejsza niż kwoty określone w przepisach na podst. Art. 11 ust. 8 ustawy pzp.
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego.
7. Oferty częściowe i wariantowe:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
8. Termin wykonania zamówienia :
Zamówienie będzie realizowane w okresie do 30 wrzesnia 2008r.
9. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
9.1. nie podlegają wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 24
ust. 1 i 2 ustawy;
9.2. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy oraz spełniają warunki dodatkowe:
9.2.1. posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
9.2.1.1. posiadają uprawnienia do występowania jako podmiot gospodarczy w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
9.2.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
9.2.2.1.udokumentują, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali zamówienia obejmujące roboty budowlane o charakterze i złożoności podobnej do przedmiotu zamówienia.
Należy wykazać wykonanie:
w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych (minimum 2), odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie sieci kanalizacyjnych (minimum 2 roboty budowy kanalizacji sanitarnej) o długości nie mniejszej niż 2000 mb. każda, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów (dla min. 2 w/w robót budowlanych) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Zrealizowane zamówienia należy wykazać według załączonego wzoru, który stanowi załącznik Nr 4 do SIWZ.
9.2.2.2. udokumentują dysponowanie kadrą techniczną do wykonania zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami:
- minimum 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych
Wykaz kadry technicznej należy przedstawić według załączonego wzoru, który stanowi załącznik Nr 5. do SIWZ.
9.2.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
9.2.3.1. udokumentują osiągnięcie w ostatnich trzech latach obrotowych, tj. 2005, 2006
i 2007, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przychodu ze sprzedaży produktów (dla wykonawców prowadzących pełną księgowość) lub przychodu z działalności (dla wykonawców niezobowiązanych do sporządzania bilansu) w wysokości co najmniej 2 000 000 złotych w każdym roku, według załączonego wzoru, który stanowią załączniki Nr 6a lub Nr 6b
do SIWZ.
9.2.4. wniosą wadium w wymaganym terminie, wysokości i formie;
Uwaga: Złożenie przez wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń niżej wymienionych
w pkt. 11.2. będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający ustali na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy wykonawca spełnia wszystkie wyżej wymienione warunki, stosując zasadę „spełnia – nie spełnia”.
10. Dokumenty wymagane w postępowaniu:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w Części VIII pkt. 35 i formie określonej w Części VII pkt. 32 SIWZ:
10.1. Ofertę na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ.
10.2. Oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków:
10.2.1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z przedmiotowego postępowania
na podstawie art. 24 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - według wzoru określonego w załączniku Nr 2 do SIWZ.
10.2.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 pkt 1-3 ustawy -
według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do SIWZ.
10.2.3. Dokument potwierdzający dopuszczenie wykonawcy do obrotu prawnego
w zakresie objętym zamówieniem – aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat
lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.5. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne
lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
(w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.8. Potwierdzenie wniesienia wadium.
10.2.9. Wykaz zamówień - według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) potwierdzające należyte wykonanie zamówień.
10.2.10. Wykaz osób – według wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć kopie uprawnień budowlanych i zaświadczeń
o członkostwie w Izbie Inżynierów Budownictwa poświadczone za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę oraz podać pełnioną rolę w realizacji zamówienia.
10.2.11. Informacja finansowa wraz z dokumentami wymienionymi w załączniku
(w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) potwierdzającymi dane finansowe – według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6a lub 6b do SIWZ.
10.3. Kosztorys ofertowy sporządzony dokładnie wg liczby i opisu pozycji oraz ilości robót znajdujących się w przekazanym przedmiarze stanowiącym załącznik Nr 8 do SIWZ.
10.4. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (oryginał), określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.
11. Kryterium oceny ofert i ich znaczenie:
• Cena = 100%
12. Wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 15 000 zł.
13. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
Ofertę należy złożyć w Sekretariacie (I piętro) w siedzibie Urzędu Gminy przy ul. Z. Krasińskiego 4 w Opinogórze Górnej, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 28.05.2008r. do godz. 10 00
14. Miejsce i termin otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w pokoju Nr 11 (I piętro), w siedzibie Urzędu Gminy przy ul. Z. Krasińskiego 4 w Opinogórze Górnej w dniu 28.05.2008r. o godz. 10 30 .
15. Warunki uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia :
Bezpłatna do uzyskania na stronie internetowej: www.ugopinogora.bip.org.pl
16. Termin związania z ofertą:
Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
17. Zamówienia uzupełniające:
Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających
18. Umowa ramowa:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
19. Aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej’
Opinogóra Górna, dn. 06.05.2008r.
Wójt Gminy
mgr Stanisław Wieteska
Dokumenty do pobrania:
SIWZ
przedmiary robót
Załącznik Nr 8a
Załącznik Nr 8b
Projekty Budowlano - Wykonawczye
Załącznik Nr 9a, 9b, 9c
Załącznik Nr 10 Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót
--------------------------------------------------------------------------------
Gmina Opinogóra Górna Opinogóra Górna, 09.05.2008r.
RIOŚ.Z.341-5/08
Wykonawcy, którzy pobrali SIWZ.
Wszyscy
W odpowiedzi na prośbę o wyjaśnienia dotyczące przetargu na
„Budowę sieci i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowościach Zygmuntowo i Opinogóra Górna” informuję jak niżej:
Pytanie.1
„Czy w świetle zapisów znowelizowanego art. 30 Prawa Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy znormalizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 1250-4:2002
- studzienek kanalizacyjnych z betonu, wymagania normy PN-EN 1917:2004”
Odp. na pyt. 1.
Wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie
PN-EN.
W Części II pkt.7 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zawarty jest zapis dotyczący planowanych do wykonania robót budowlanych.
„Wszystkie w/w roboty zgodne z załączoną dokumentacją przetargową:
- przedmiary robót-stanowiące załącznik Nr 8a, Nr 8b do SIWZ,
- projekty budowlano-wykonawcze stanowiące załącznik Nr 9a, Nr 9b do SIWZ,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik Nr 10 do SIWZ.
W załączonych projektach Zał. Nr 9a i 9b (str.11, 12proj) znajduje się stosowne pouczenie iż:
„1.Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych Tom II. Instalacje sanitarne i przemysłowe”, obowiązującymi normami, instrukcją producentów i przepisami oraz ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP […]
6. Na budowie należy stosować materiały i urządzenia posiadające wymagane:
- certyfikaty na znak bezpieczeństwa
- certyfikaty zgodności z PN lub aprobatami technicznymi
- deklaracje zgodności z PN lub aprobatami technicznymi.
Stosowanie materiałów i urządzeń nie posiadających w/w certyfikatów
i deklaracji zgodności zgodnie z obowiązującymi przepisami, jest niedopuszczalne.”
Pytanie. 2
„W myśl art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002 r.
i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 r. zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowane oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1”.
Odp. na pyt. 2
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (str.30 Warunki Umowy) zawarty jest zapis, iż do obowiązków Zamawiającego należy :
„Uzgadnianie z Zamawiającym materiałów użytych do realizacji. Wszystkie materiały powinny być zgodne z wymaganiami dokumentacji przetargowej oraz poleceniem inspektora nadzoru i poddane bieżącym badaniom w miejscu wyprodukowania lub na placu budowy. Koszt przeprowadzenia badań będzie ponosić Wykonawca z wyłączeniem badań dodatkowych. Wykonawca będzie jednak ponosić koszty badań dodatkowych, jeśli wykażą one, że jakość materiałów i robót nie jest zgodna z warunkami umowy oraz obowiązującymi normami”.
W związku z powyższym na wykonawcy będzie spoczywał obowiązek udowodnienia, że zastosowane materiały spełniają wymagania postawione przez zamawiającego. Należało będzie przedłożyć właściwą dokumentację o zgodności i spełnieniu norm lub złożyć stosowne oświadczenie.
Wójt Gminy
Stanisław Wieteska
Do wiadomości:
1. A/a
2. Strona Internetowa
--------------------------------------------------------------------------------
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Emil Świszcz
- Data udostępnienia w BIP: 2008-07-03
- Informacja zaktualizowana przez: Emil Świszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-07-03 16:21:42
- Liczba odsłon: 907
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: