Wersja archiwalna 2008-05-10 10:49:03

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NUMER:

  RIOŚ.Z. 341-5/08

1.   Nazwa i adres Zamawiającego
      Nazwa:
      Gmina Opinogóra Górna
      Adres:
      Opinogóra Górna
      ul. Z. Krasińskiego 4
      06 – 406 Opinogóra
      Telefon: (023) 671 70 85             Fax.: (023) 673 61 10
2.   Osoby uprawnione do kontaktów z Wykonawcami:
      1) W sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia:     
      • pani Alicja Stryczniewicz                                
2)   W sprawach dotyczących procedury przetargowej:     
      • pan Piotr Czyżyk                                        
      Telefon: (023) 671 70 85             Fax.: (023) 673 61 10
3.   Adres strony internetowej, na której zamieszczona jest Specyfikacja Istotnych 
      Warunków Zamówienia:
      www.ugopinogora.bip.org.pl
4.   Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
5.   Tryb postępowania: Przetarg nieograniczony
6.   Określenie przedmiotu zamówienia:
      Nazwa zadania: : „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowościach Zygmuntowo i Opinogóra Górna”

Opis przedmiotu zamówienia:

Nazwa inwestycji: „budowa sieci kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowościach Zygmuntowo i Opinogóra Górna”.

W zakres zamówienia wchodzi wykonanie sieci kanalizacyjnej z przyłączami i pompowniami szczegółowo opisanych w dokumentacji projektowej składającej się z dwóch części:

1.        SIEĆ KANALIZACJI SANITARNEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI I PRZEPOMPOWNIAMI W MIEJSCOWOŚCIACH ZYGMUNTOWO I OPINOGÓRA GÓRNA

1)       Sieć - długość sieci 1311m w tym 394m sieć grawitacyjna (394m Ø200), 917m (PE, PEHD 110) sieć tłoczna.

Przyłącza w rozbiciu na odcinki do granicy działki i na działce

2)       Przyłącze poza działką na odc. (S2 – gr. dz. Nr 151),

3)       Przyłącze poza działką na odc. (S3 – gr. dz. Nr 149),

4)       Przyłącze poza działką na odc. (S4 – gr. dz. Nr 148),

5)       Przyłącze poza działką na odc. (S6 – gr. dz. Nr 145/1)

6)       Przyłącze poza działką na odc. (S7 – gr. dz. Nr 145/2),

7)       Przyłącze poza działką na odc. (S7 – gr. dz. Nr 125/2),

8)       Przyłącze poza działką na odc. (S8 – gr. dz. Nr 124),

9)       Przyłącze poza działką na odc. (S29 – gr. dz. Nr 146),

10)      Przyłącze poza działką na odc. (S37 – gr. dz. Nr 147),

11)      Przyłącze poza działką na odc. (S38 – gr. dz. Nr 150),

12)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 151 – W1 – bud.),

13)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 149 – W2 – bud.),

14)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 148 – W3 – bud.),

15)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 145/1 – W4 – bud.),

16)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 145/2 – W5 – W6),

17)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 124-W10-W11-W12-bud.),

18)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 146 – W39 – bud.),

19)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 147 – W44 – bud.),

20)      Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 150 – W45 – bud.),

Zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową - Kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) – stanowiące załącznik Nr 8a do SIWZ,

2.        SIEĆ KANALIZACJI SANITARNEJ WRAZ Z PRZYŁĄCZAMI ZLOKALIZOWANA W OPINOGÓRZE GÓRNEJ NA DZIAŁKACH O NR EW. 60/40, 60/41, 60/45, 60/46, 60/47, 61/3, 61/4, 63, 77/3 i 78/2

1)       Sieć w Opinogórze - długość sieci ok. 352,5 m w tym 333,5 m sieć grawitacyjna (3,5m Ø160 + 330m Ø250), 19m (PE, PEHD 110) sieć tłoczna.

Przyłącza w rozbiciu na odcinki do granicy działki i na działce

2)       Przyłącze poza działką na odc. (S1 – gr. dz. Nr 60/47),

3)       Przyłącze na działce na odc. (gr. działki nr 60/47 – W1)

4)       Przyłącze na działce nr 61/4 na odc. (S9 – W2),

5)       Przyłącze na działce nr 77/3 na odc.  (S8 – bud.)

Zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową - Kosztorysy ofertowe (przedmiary robót) – stanowiące załącznik Nr 8b do SIWZ,

Wszystkie w/w roboty zgodnie z załączoną dokumentacją przetargową:

o              przedmiary robót – stanowiące załącznik Nr 8a, Nr 8b do SIWZ,

o              projekty budowlano - wykonawcze stanowiące załącznik Nr 9a, Nr 9b do SIWZ,

o              specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik Nr 10 do SIWZ.

3. Prace towarzyszące i roboty tymczasowe konieczne do uwzględnienia.:

1) pełna obsługa geodezyjna w trakcie realizacji zadania; pomiary inwentaryzacyjne winny objąć poza przedmiotem zamówienia także inne sieci uzbrojenia terenu znajdujące się w odkrywce, niezgodne z lokalizacją uwidocznioną na mapach zasadniczych (zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 02.04.2001r. w sprawie geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu oraz zespołów uzgadniania dokumentacji projektowej (Dz. U. Nr 38, poz. 455);

2) zapewnienie wideoinspekcji sieci kanalizacji sanitarnej,

3) projekt organizacji ruchu wraz z koniecznymi uzgodnieniami;

4)  uzyskanie stosownych decyzji wraz z opłatami oraz wykonanie tych decyzji na koszt wykonawcy:

a) zajęcie pasa drogowego;

b) związanych z realizację robót w pobliżu urządzeń wymagających stosownych

    decyzji;

c) innych – niezbędnych przy realizacji zadania.

5) organizacja i zabezpieczenie placu budowy;

6) odtworzenie nawierzchni dróg do stanu pierwotnego, w tym m.in.

- uzupełnienie i należyte wykonanie podbudowy,

- odtworzenie nawierzchni asfaltowej,

- odtworzenie pozostałych nawierzchni w miejscu wykonywania sieci i przyłączy kanalizacji sanitarnych;

7) uporządkowanie terenu po budowie;

8) wszelkie inne prace nie objęte w SIWZ , a konieczne do wykonania ze względu na sztukę budowlaną.

Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 


45.23.13.00-8- roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków
45 233 220 - 7 – roboty w zakresie nawierzchni
Wartość zamówienia: mniejsza niż kwoty określone w przepisach na podst. Art. 11 ust. 8 ustawy pzp.
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
.
7.   Oferty częściowe i wariantowe:
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.
8.  Termin wykonania zamówienia :   
      Zamówienie będzie realizowane w okresie do 30 wrzesnia 2008r.

9. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:

W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy:
9.1. nie podlegają wykluczeniu z przedmiotowego postępowania na podstawie art. 24
ust. 1 i 2 ustawy;
9.2. spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 pkt. 1-3 ustawy oraz spełniają warunki dodatkowe:
9.2.1. posiadają uprawnienia niezbędne do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
9.2.1.1. posiadają uprawnienia do występowania jako podmiot gospodarczy w zakresie objętym niniejszym zamówieniem.
9.2.2. posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia:
9.2.2.1.udokumentują, iż w okresie ostatnich pięciu lat przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie wykonali zamówienia obejmujące roboty budowlane o charakterze i złożoności podobnej do przedmiotu zamówienia.
Należy wykazać wykonanie:
w okresie ostatnich 5 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, robót budowlanych (minimum 2), odpowiadających swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. wykonanie sieci kanalizacyjnych (minimum 2 roboty budowy kanalizacji sanitarnej) o długości nie mniejszej niż 2000 mb. każda, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów (dla min. 2 w/w robót budowlanych) potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Zrealizowane zamówienia należy wykazać według załączonego wzoru, który stanowi załącznik Nr 4 do SIWZ.
9.2.2.2. udokumentują dysponowanie kadrą techniczną do wykonania zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami:
- minimum 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych
Wykaz kadry technicznej należy przedstawić według załączonego wzoru, który stanowi załącznik Nr 5. do SIWZ.
9.2.3. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
9.2.3.1. udokumentują osiągnięcie w ostatnich trzech latach obrotowych, tj. 2005, 2006
i 2007, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, przychodu ze sprzedaży produktów (dla wykonawców prowadzących pełną księgowość) lub przychodu z działalności (dla wykonawców niezobowiązanych do sporządzania bilansu) w wysokości co najmniej 2 000 000 złotych w każdym roku, według załączonego wzoru, który stanowią załączniki Nr 6a lub Nr 6b
do SIWZ.
9.2.4. wniosą wadium w wymaganym terminie, wysokości i formie;
Uwaga: Złożenie przez wykonawcę w ofercie dokumentów i oświadczeń niżej wymienionych
w pkt. 11.2. będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zamawiający ustali na podstawie treści tych dokumentów i oświadczeń czy wykonawca spełnia wszystkie wyżej wymienione warunki, stosując zasadę „spełnia – nie spełnia”.


10. Dokumenty wymagane w postępowaniu:
Wykonawca zobowiązany jest złożyć w terminie wskazanym w Części VIII pkt. 35 i formie określonej w Części VII pkt. 32 SIWZ:
10.1. Ofertę na formularzu ofertowym o treści zgodnej z określoną we wzorze stanowiącym załącznik Nr 1 do SIWZ.
10.2. Oświadczenia oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków:
10.2.1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z przedmiotowego postępowania
na podstawie art. 24 ust. 1 w związku z art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy - według wzoru określonego w załączniku Nr 2 do SIWZ.
10.2.2. Oświadczenie o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust.1 pkt 1-3 ustawy -
według wzoru określonego w załączniku Nr 3 do SIWZ.
10.2.3. Dokument potwierdzający dopuszczenie wykonawcy do obrotu prawnego
w zakresie objętym zamówieniem – aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie  wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.4. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków i opłat
lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji organu podatkowego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.5. Aktualne zaświadczenie z właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne
lub społeczne lub zaświadczenie, że uzyskał zgodę na zwolnienie, odroczenie
lub rozłożenie na raty zaległych płatności wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.6. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważnego zaświadczenia właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym art. 24 ust. 1 pkt. 4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
(w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym
w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę).
10.2.8. Potwierdzenie wniesienia wadium.
10.2.9. Wykaz zamówień - według wzoru stanowiącego załącznik Nr 4 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć dokumenty (w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) potwierdzające należyte wykonanie zamówień.
10.2.10. Wykaz osób – według wzoru stanowiącego załącznik Nr 5 do SIWZ.
Do wykazu należy dołączyć kopie uprawnień budowlanych i zaświadczeń
o członkostwie w Izbie Inżynierów Budownictwa poświadczone za zgodność
z oryginałem przez wykonawcę oraz podać pełnioną rolę w realizacji zamówienia.
10.2.11. Informacja finansowa wraz z dokumentami wymienionymi w załączniku
(w formie oryginałów lub kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez wykonawcę) potwierdzającymi dane finansowe – według wzoru stanowiącego załącznik Nr 6a lub 6b do SIWZ.
10.3. Kosztorys ofertowy sporządzony dokładnie wg liczby i opisu pozycji oraz ilości robót znajdujących się w przekazanym przedmiarze stanowiącym załącznik Nr 8 do SIWZ.
10.4. W przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik, do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (oryginał), określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy.

11.  Kryterium oceny ofert i ich znaczenie:
• Cena = 100%
12.  Wadium: Wykonawca przystępujący do postępowania jest zobowiązany wnieść wadium     w wysokości 15 000 zł.
13.   Miejsce i termin składania i otwarcia ofert:
Ofertę należy złożyć w Sekretariacie (I piętro) w siedzibie Urzędu Gminy przy ul. Z. Krasińskiego 4 w Opinogórze Górnej, w nieprzekraczalnym terminie  do dnia  28.05.2008r.  do godz. 10 00
14.   Miejsce i termin  otwarcia ofert:
Otwarcie ofert nastąpi w pokoju Nr 11 (I piętro), w siedzibie Urzędu Gminy przy ul. Z. Krasińskiego 4 w Opinogórze Górnej  w dniu 28.05.2008r. o godz. 10 30 .
15.  Warunki uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia :
       Bezpłatna do uzyskania na stronie internetowej:  
www.ugopinogora.bip.org.pl
16.  Termin związania z ofertą:
       Wykonawca jest związany ofertą przez okres 30 dni od upływu terminu składania ofert.
17.  Zamówienia uzupełniające:
       Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających
18. Umowa ramowa:
Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
19.  Aukcja elektroniczna:
Zamawiający nie przewiduje prowadzenia aukcji elektronicznej’


Opinogóra Górna, dn. 06.05.2008r.


                                                                                            Wójt Gminy

                                                                                  mgr Stanisław Wieteska

 

Dokumenty do pobrania:

SIWZ

przedmiary robót

Załącznik Nr 8a

Załącznik Nr 8b

Projekty Budowlano - Wykonawczye

Załącznik Nr 9a, 9b9c

Załącznik Nr 10 Specyfikacje Techniczne wykonania i odbioru robót 

--------------------------------------------------------------------------------

Gmina Opinogóra Górna                                   Opinogóra Górna, 09.05.2008r.

 

RIOŚ.Z.341-5/08

                                                                      Wykonawcy, którzy pobrali SIWZ.
                                                                      Wszyscy


W odpowiedzi na prośbę o wyjaśnienia dotyczące przetargu na
„Budowę sieci i kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami i przepompowniami w miejscowościach Zygmuntowo i Opinogóra Górna” informuję jak niżej:

Pytanie.1
„Czy w świetle zapisów znowelizowanego art. 30 Prawa Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy znormalizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 1250-4:2002
- studzienek kanalizacyjnych z betonu, wymagania normy PN-EN 1917:2004”

Odp. na pyt. 1.       
Wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie
PN-EN.
W Części II pkt.7 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia zawarty jest zapis dotyczący planowanych do wykonania robót budowlanych.
„Wszystkie w/w roboty zgodne z załączoną dokumentacją przetargową:
- przedmiary robót-stanowiące załącznik Nr 8a, Nr 8b do SIWZ,
- projekty budowlano-wykonawcze stanowiące załącznik Nr 9a, Nr 9b do SIWZ,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót stanowiące załącznik Nr 10 do SIWZ.
W załączonych projektach Zał. Nr 9a i 9b (str.11, 12proj) znajduje się stosowne pouczenie iż:
„1.Wszystkie roboty należy wykonać zgodnie z Warunkami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlano - montażowych Tom II. Instalacje sanitarne i przemysłowe”, obowiązującymi normami, instrukcją producentów i przepisami oraz ze szczególnym uwzględnieniem przepisów BHP […]
6. Na budowie należy stosować materiały i urządzenia posiadające wymagane:
    - certyfikaty na znak bezpieczeństwa
    - certyfikaty zgodności z PN lub aprobatami technicznymi
    - deklaracje zgodności z PN lub aprobatami technicznymi.
 Stosowanie materiałów i urządzeń nie posiadających w/w certyfikatów
i deklaracji zgodności zgodnie z obowiązującymi przepisami, jest niedopuszczalne.”


Pytanie. 2
 „W myśl art. 8 ust. 5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002 r.
i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006 r. zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowane oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1”.

Odp. na pyt. 2
W Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (str.30 Warunki Umowy) zawarty jest zapis, iż do obowiązków Zamawiającego należy :
„Uzgadnianie z Zamawiającym materiałów użytych do realizacji. Wszystkie materiały powinny być zgodne z wymaganiami dokumentacji przetargowej oraz poleceniem inspektora nadzoru i poddane bieżącym badaniom w miejscu wyprodukowania lub na placu budowy. Koszt przeprowadzenia badań będzie ponosić Wykonawca z wyłączeniem badań dodatkowych. Wykonawca będzie jednak ponosić koszty badań dodatkowych, jeśli wykażą one, że jakość materiałów i robót nie jest zgodna z warunkami umowy oraz obowiązującymi normami”.
W związku z powyższym na wykonawcy będzie spoczywał obowiązek udowodnienia, że zastosowane materiały spełniają wymagania postawione przez zamawiającego. Należało będzie przedłożyć właściwą dokumentację o zgodności i  spełnieniu norm lub złożyć stosowne oświadczenie.

 


                                                                                     Wójt Gminy
                                                                                 Stanisław Wieteska

Do wiadomości:
1. A/a
2. Strona Internetowa

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2871122]

przewiń do góry