IV SESJA RADY GMINY OPINOGÓRA GÓRNA TRANSMISJA WIDEO

Uchwały Rady Gminy

PROTOKÓŁ nr IV/2024

z IV Sesji Rady Gminy Opinogóra Górna, która odbyła się w dniu

31 lipca 2024 r. w lokalu Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej

pod przewodnictwem Przewodniczącego Rady Gminy Grzegorza Pszczółkowskiego

 

Obrady rozpoczęto o godz. 1005 i zakończono o godz. 1055

Stan radnych - 15

Uczestniczyło - 14

Spoza Rady Gminy w sesji uczestniczyli:

1. Piotr Czyżyk – Wójt Gminy

2. Ewa Wójcik – Skarbnik Gminy

3. Beata Golasińska - Sekretarz Gminy

4. Alicja Stryczniewicz - Kierownik RIOŚ

5. Anna Tobolska - Kierownik GOPS

pkt 1

            Przewodniczący Rady Gminy Pan Grzegorz Pszczółkowski powitał radnych, wójta gminy i pracowników Urzędu Gminy.

            Na podstawie listy obecności stwierdził kworum władne do podejmowania prawomocnych uchwał.

Porządek obrad sesji przewidywał:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Przyjęcie protokołu z III nadzwyczajnej Sesji Rady Gminy.
  3. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Opinogóra Górna.
  4. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Opinogóra Górna na 2024 rok.
  5. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego
    dla strażaków ratowników Ochotniczych Straży Pożarnych i kandydatów
    na strażaków ratowników z terenu gminy Opinogóra Górna, którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniach lub ćwiczeniach.
  6. Raport z realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Opinogóra Górna
    za lata 2022-2023.
  7. Sprawy bieżące.
  8. Zamknięcie obrad. 

Porządek dzienny dzisiejszej Sesji Państwo otrzymaliście, ale uległ zmianie. Zgłaszam wniosek o zmianę porządku obrad poprzez:

- wprowadzenie w punkcie 7 porządku obrad podjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Opinogóra Górna Powiatowi Ciechanowskiemu.

Rozpoczynamy głosowanie poprzez poniesienie ręki. Radni jednogłośnie przyjęli zmianę porządku.

Została wręczona nagroda przyznana przez Wójta Gminy Opinogóra Górna za sportowe osiągnięcia we współzawodnictwie krajowym w podnoszeniu ciężarów w kategorii do 102 kg Panu Hubertowi Bagińskiemu, mieszkańcowi gminy Opinogóra Górna.

pkt 2

            Przewodniczący Rady Gminy Pan Grzegorz Pszczółkowski poinformował, że protokół z III sesji Rady Gminy został sporządzony. Odzwierciedla on przebieg poprzedniej sesji w całości i radni mieli możliwość zapoznania się z jego treścią. Nie wpłynęły żadne uwagi.

pkt 3

Pani Ewa Wójcik Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Opinogóra Górna.

Zmiany objęte dzisiejszą uchwałą w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej  zostały szczegółowo omówione na komisjach rady gminy w dniu 30 lipca br. Podczas komisji wprowadzono drobne zmiany w projekcie uchwały w obrębie planu wydatków budżetu gminy między wydatkami majątkowymi i bieżącymi.

W załączniku nr 1 do Uchwały - dotyczącym zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej dokonuje się:

- aktualizacji kwoty planu dochodów budżetu gminy na 2024 rok. Łącznie dochody budżetu gminy na 2024 rok wynoszą 46 559 948,23 zł, w tym:

dochody bieżące - 33 661 226,44 zł;

dochody majątkowe - 12 898 721,79 zł.

- aktualizacji kwoty planu wydatków budżetu gminy na 2024 rok. Łącznie wydatki budżetu gminy na 2024 rok wynoszą 52 123 590,82 zł, w tym:

wydatki bieżące - 34 114 816,01 zł;

wydatki majątkowe  - 18 008 774,81 zł.

Pozostałe wartości Wieloletniej Prognozy Finansowej zostały zaktualizowane w oparciu o zmiany planu dochodów i wydatków budżetu gminy.

W załączniku nr 2 do Uchwały – dotyczącym zmian w wykazie przedsięwzięć do WPF dokonuje się:

-  zmian w wydatkach na programy, projekty lub zadania pozostałe, z tego:

- w zakresie wydatków bieżących:

1. Wprowadza się nowe przedsięwzięcie pn. "Modernizacja zbiornika retencyjnego w Opinogórze Dolnej". Ustala się limit wydatków dla tego zadania na 2025 rok w kwocie 30 000 zł.

2. Wprowadza się nowe przedsięwzięcie pn. "Dowożenie uczniów do szkół w roku szkolnym 2024/2025„ (Wykonawca plus umowy z rodzicami o dowożenie uczniów). Ustala się łączny limit wydatków dla tego zadania w kwocie 290 000 zł, następująco: dla roku 2024 - 145 000 zł i na 2025 rok - 145 000 zł.

3. Aktualizuje się limit wydatków dla roku 2024 dla przedsięwzięcia "Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego i jego zmiany". Limit wydatków dla tego zadania na 2024 rok wynosi 228 304,97 zł  a na 2025 rok  25 000 zł.

- w zakresie wydatków majątkowych:

1. Zwiększa się limit wydatków na 2025 rok  dla przedsięwzięcia „Modernizacja stacji uzdatniania wody w miejscowości Trętowo". Limit wydatków na rok 2024 wynosi -
30 000 zł (środki własne) oraz na 2025 rok - 640 000 zł (środki Polskiego Ładu 500 000 zł, środki własne 140 000 zł).

To najważniejsze zmiany objęte dzisiejszą uchwałą..

Za przyjęciem uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Opinogóra Górna głosowało:

za 14 radnych

przeciw 0

wstrzymało się 0

pkt 4

Pani Ewa Wójcik Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Opinogóra Górna na 2024 rok.

Zmiany objęte dzisiejszą uchwałą w sprawie zmiany Uchwały budżetowej gminy Opinogóra Górna na rok 2024 zostały szczegółowo omówione na komisjach rady gminy w dniu 30 lipca br. Podczas komisji wprowadzono drobne zmiany w projekcie uchwały.

Najważniejsze zmiany uchwały dotyczą:

W załączniku nr 1 do uchwały – dotyczącym zmian w planie dochodów budżetu gminy na 2024 rok dokonuje się:

- zwiększenie planu dochodów budżetu gminy o kwotę 175 411,03 zł;

- zmniejszenia planu dochodów budżetu gminy o kwotę 9 353 zł.

Zwiększenia planu dochodów dotyczą:

-zwiększenie planu dochodów bieżących o kwotę 5 000 zł z tytułu uzyskania dofinansowania z Powiatu Ciechanowskiego na zakup wyposażenia na potrzeby utrzymania i zapewnienia gotowości bojowej dla OSP Władysławowo.

- zwiększenie planu dochodów bieżących o kwotę 4 332 zł otrzymane z Ministerstwa Finansów dotyczące pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa z przeznaczeniem na dodatkowe zadania oświatowe;

- zwiększenie planu dotacji na 2024 rok przez Wojewodę Mazowieckiego o kwotę 56 764,06 zł z przeznaczeniem na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne i materiały ćwiczeniowe oraz na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych.

-zwiększenie planu dotacji na 2024 rok przez Wojewodę Mazowieckiego o kwotę 10 zł na realizację zadań związanych z przyznawaniem Karty Dużej Rodziny.

- zwiększenie planu dochodów majątkowych o kwotę 109 304,97 zł z tytułu niewykorzystanych  środków z wydatków niewygasających z roku 2023 i dotyczyły zadań przebudowy dróg gminnych, budowy świetlicy w m. Przedwojewo i budowy hali sportowej przy SP Wola Wierzbowska. Środki były zdeponowane na wydzielonym rachunku w chwili obecnej wracają do budżetu gminy.

Zmniejszenia planu dochodów dotyczą:

- zmniejszenie planu dotacji na 2024 rok przez Wojewodę Mazowieckiego o kwotę 2 000 zł na utrzymanie, remont grobów i cmentarzy wojennych.

- zmniejszenie planu dotacji na 2024 rok przez Wojewodę Mazowieckiego o kwotę 7 353 zł na sfinansowanie wypłat dodatków osłonowych, przysługujących za okres od 1 stycznia 2024 r. do 30 czerwca 2024 r. oraz kosztów obsługi tego zadania realizowanego przez gminy w wysokości 2% łącznej kwoty dotacji wypłaconych w gminie.

Plan dochodów budżetu gminy na 2024 rok po dokonanych zmianach wynosi – 46 559 948,23 zł

W załączniku nr 2 do uchwały – dotyczącym zmian w planie wydatków budżetu gminy na 2024 rok dokonuje się:

- zwiększenia planu wydatków budżetu gminy o kwotę 255 726,06 zł;

- zmniejszenia planu wydatków budżetu gminy o kwotę 89 668,03 zł.

Zwiększenia  planu wydatków budżetu gminy w kwocie 66 106 06 zł dotyczą wprowadzenia po stronie dochodów budżetu gminy dotacji od Wojewody Mazowieckiego

Zmniejszenia planu wydatków budżetowych gminy w  kwocie 9 353 zł dotyczą zmniejszenia planu dotacji przez Wojewodę Mazowieckiego na 2024 rok .

Pozostała kwota zmniejszeń i zwiększeń planu wydatków budżetu gminy w kwocie 80 315,03 zł dotyczy przesunięć środków w obrębie klasyfikacji budżetowej wydatków.

Najważniejsze  zwiększenia planu wydatków dotyczą:

- zwiększenia planu wydatków bieżących gminy o kwotę 60 000 zł z przeznaczeniem na remonty dróg gminnych i wewnętrznych na terenie gminy;

 - zwiększenie planu wydatków bieżących z przeznaczeniem na:

- obligatoryjne wpłaty składek PFRON - 18 000 zł;

- na usługi pozostałe w zakresie działalności administracyjnej - 35 000 zł;

- zwiększenie wydatków bieżących o kwotę 10 000 zł z przeznaczeniem na remont pomieszczeń szkolnych w Szkole Podstawowej w Woli Wierzbowskiej;

- zwiększenie planu wydatków bieżących o kwotę 15 500 zł z przeznaczeniem na opracowanie analizy ubóstwa energetycznego w gminie, której obowiązek wynika z Programu Ochrony Powietrza dla Województwa Mazowieckiego.

 - zwiększenie planu wydatków majątkowych o kwotę 51 000 zł na zadaniu „Budowa i modernizacja obiektów gminnych, w tym świetlic wiejskich na terenie gminy Opinogóra Górna". Jest to uzupełnienie kwoty planu tego zadania.

Plan wydatków budżetu gminy na 2024 rok po dokonanych zmianach wynosi – 52 123 590,82 zł

Pozostałe załączniki uchwały budżetowej zostały zaktualizowane w oparciu o zmiany planu dochodów i wydatków budżetu gminy.

To najważniejsze zmiany objęte dzisiejszą uchwałą.

Za przyjęciem uchwały w sprawie zmian w uchwale budżetowej Gminy Opinogóra Górna na 2024 rok głosowało:

za 14 radnych

przeciw 0

wstrzymało się 0

pkt 5

Pan Piotr Czyżyk - Wójt Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczych Straży Pożarnych i kandydatów na strażaków ratowników z terenu gminy Opinogóra Górna, którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniach lub ćwiczeniach.

Uchwała była podejmowana niedawno na sesji, natomiast ze względu na uwagi nadzoru prawnego wojewody zobowiązaliśmy się do poprawienia technicznych rzeczy. Sama kwestia merytoryczna i tego co uchwała zawiera, nie jest zmieniana, to znaczy te kwoty które zostały ustalone i podniesione zostają na tym samym poziomie, natomiast zobowiązaliśmy się do tego żeby tą uchwałę z naniesieniem wskazanych poprawek podjąć jeszcze raz, co niniejszym chciałbym żebyśmy uczynili.

Za przyjęciem uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników Ochotniczych Straży Pożarnych i kandydatów na strażaków ratowników z terenu gminy Opinogóra Górna, którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych, akcjach ratowniczych, szkoleniach lub ćwiczeniach głosowało:

za 14 radnych

przeciw 0

wstrzymało się 0

pkt 6

Pani Alicja Stryczniewicz - Kierownik Referatu Infrastruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska przedstawiła Raport z realizacji Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Opinogóra Górna za lata 2022-2023.

Ustawa Prawo ochrony środowiska określa obowiązek sporządzenia raportu z realizacji Programu Ochrony Środowiska i przedstawienia go radzie gminy. Raport wykonuje się co dwa lata. Omawiany dzisiaj raport został sporządzony za okres dwóch pierwszych lat obowiązywania Programu ochrony środowiska, tj. za 2022 i 2023 rok. Przy opracowywaniu raportu wzięto pod uwagę główne cele oraz przewidziane do realizacji zadania ujęte w Programie w pięciu obszarach interwencji.

W obszarze interwencji ochrona klimatu i jakości powietrza wykonywana była wymiana systemów grzewczych w budynkach użyteczności publicznej i budynkach mieszkalnych, zmodernizowane zostało oświetlenie uliczne, zamontowano instalacje odnawialnych źródeł energii na budynkach użyteczności publicznej i budynkach mieszkalnych.

W zakresie zagrożenia hałasem przebudowano 4,5 km dróg w 2022 r. i blisko 7 km w 2023 r.

W obszarze interwencji gospodarka wodno - ściekowa na terenie gminy wybudowana została sieć kanalizacji sanitarnej na łącznej długości 5,8 km oraz prowadzone były kontrole nieruchomości na obszarach nieskanalizowanych.

W ramach gospodarki odpadami i zapobieganiu powstawania odpadów odebrano i zagospodarowano azbest z posesji mieszkańców oraz odebrano od mieszkańców i zagospodarowano odpady komunalne w ilości 2 600 Mg.

W obszarze zagrożenia poważnymi awariami wspierano jednostki OSP poprzez wyposażenie w sprzęt do prowadzenia akcji, w tym samochód gaśniczo-ratowniczy.

Na podstawie zgromadzonych i przedstawionych w raporcie informacji stwierdza się, że realizacja założeń Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Opinogóra Górna przebiega prawidłowo, podjęte działania przyczyniają się do poprawy stanu środowiska na terenie gminy. Z uwagi, że raport obejmuje dwa pierwsze lata obowiązywania, realizacja części przewidzianych inwestycji została rozłożona na kilka lat i następować będzie w kolejnych latach.

 

pkt 7

Pan Piotr Czyżyk - Wójt Gminy omówił projekt uchwały w sprawie pomocy finansowej przez Gminę Opinogóra Górna Powiatowi Ciechanowskiemu.

Na początku tego roku odbyliśmy rozmowy z przedstawicielami Powiatowego Zarządu Dróg. Pan Dyrektor Szepietowski zwrócił się z informacją dotyczącą planowanych inwestycji i prośbą o potrzebę współdziałania czy współfinansowania tych inwestycji, żeby one mogły się odbyć. Dzisiaj mamy przygotowany projekt uchwały, wczoraj i jeszcze na poprzednich komisjach dyskutowaliśmy na ten temat, czy takiej pomocy powiatowi udzielić, w jakiej wysokości.

Szanowni Państwo te wskazywane propozycje dotyczyły drogi powiatowej Pomorze - Grędzice, czyli drogi powiatowej gruntowej żwirowej, jedynej z tego typu nawierzchnią drogi powiatowej na terenie naszej gminy. Pan Dyrektor zaproponował pewną technologię do uzgodnienia wykonania tej drogi. Przebiega przez teren dwóch gmin czyli Gminy Opinogóra Górna i Gminy Ciechanów, prawie w połowie te odcinki są dzielone. U nas jest minimalnie krótszy odcinek, zaproponowaną technologią jest wzmocnienie podbudowy kruszywem, masa z destruktu i powierzchniowe zamknięcie. Chciałbym też między innymi przypomnieć Państwu, że dla nas jak najbardziej priorytetem jeśli chodzi o drogi powiatowe, jest droga Bogucin - Pałuki i tu jest cały czas aktualna promesa dla powiatu ze środków rządowych. Powiat ogłosił
i rozstrzygnął przetarg na to zadanie, nie podpisał umowy ze względu na to, że również brakuje środków i pracują nad tym montażem. Wiem, że wnioskowana jest pomoc do Marszałka Województwa. Natomiast tutaj nie może być mowy o jakiś skrótach, jeśli chodzi o technologię. Ta droga została zaprojektowana i powinna być wykonana w takim wydaniu, jak widzimy ten odcinek do Opinogóry,  stąd też wartość tego zadania to są już miliony.

Chcemy pomóc mieszkańcom, którzy w Pomorzu przy tym krótkim odcinku mieszkają, borykającym się w porach wiosenno-jesiennych z fatalnym stanem drogi, a w okresie letnim z kurzem, więc wydaje się że to dobre rozwiązanie, nieidealne, ale akceptowalne. Mam nadzieję, że sprowokuje powiat do działania, żeby tę inwestycję zrealizować. Wiem, że gmina Ciechanów, gmina wiejska podjęła już uchwałę o pomocy i tam deklaracja pomocy z ich strony na tę inwestycję to jest kwota 350 tys. My zaproponowaliśmy kwotę 260 tys. złotych i taką uchwałę mamy przygotowaną. Jeśli Państwo macie jeszcze jakieś pytania, niejasności, to bardzo proszę.

Za przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej przez Gminę Opinogóra Górna Powiatowi Ciechanowskiemu głosowało:

za 14 radnych

przeciw 0

wstrzymało się 0

pkt 8

Sprawy bieżące

Pani Sołtys z Pałuk zapytała o dożynki gminne.

Głos zabrał P. Wójt odpowiadając, że Pani Sołtys wywołała temat, o którym chciałby porozmawiać. Dożynki zaplanowane są na

25 sierpnia w niedzielę. Dostaliście Państwo plakaty, zresztą ta informacja już padała w przestrzeni publicznej. Ja już kilkukrotnie o tym mówiłem, ale z doświadczenia wiem, że nigdy nie za mało powtarzania tych informacji, bo czasem się

okazuje że ktoś jeszcze pyta. Szanowni państwo króciutko, jeśli chodzi o terminy:
nie mamy takiej możliwości przy organizacji tego typu wydarzeń jak dożynki, żebyśmy te terminy sobie zmieniali w trakcie roku, bądź z jakimś krótkim wyprzedzeniem dlatego, że to zazwyczaj jest impreza, na którą zapraszamy zespoły, usługi, a to wszystko się wiąże z kalendarzem działalności chociażby tych zespołów, które występują, więc chciałbym jakby wyprzedzić i uciąć dyskusję dotyczącą czemu w tym terminie, może w innych godzinach, itd. Ten temat jest już zamknięty, wyszliśmy z założenia żeby utrzymać tą tradycję opinogórską, żeby te dożynki odbywały się w ostatnią niedzielę sierpnia. Ze względu, że w tym samym dniu są dożynki diecezjalne i wojewódzkie jak się okazuje, z księżmi proboszczami naszych parafii rozmawialiśmy o możliwości realizacji w tym dniu, i tu kompromisowo ustaliliśmy późniejszą godzinę rozpoczęcia, o godzinie 14 ze względu na to, że dożynki diecezjalne są wcześniej. Wiem, że ta godzina jest kłopotliwa dla niektórych rolników, szczególnie tych, którzy mają hodowlę bydła, i tu nad tym bardzo ubolewam, natomiast proszę nas zrozumieć, wydaje się że nie ma takiej możliwości chyba i każdy z państwa potwierdzi, żebyśmy mogli zorganizować dożynki dla rolników bez mszy świętej, bez tego obowiązkowego elementu, więc stąd kompromisowo godzina 14:00. Jesteśmy gminą rolniczą, aczkolwiek tych rolników na terenie naszej gminy niestety jest coraz mniej, ale gruntów cały czas i pracy jest bardzo dużo, więc zwracam się do wszystkich Państwa z gorącą prośbą i apelem o to, żeby w uroczystości uczestniczyć ze względu na szacunek dla pracy rolnika i na to, żeby im podziękować.

Tradycyjnie chcemy to zorganizować w taki sposób, jak to było dotychczas, czyli takim nieodzownym elementem byłoby przygotowanie stoisk i prośba do sołtysów czy rad sołeckich i do mieszkańców, żeby pokusić się o to, żeby takie stoisko przygotować.

Drugi ważny temat, jeśli Pani Przewodniczący pozwoli, otrzymaliście Państwo wyliczenia funduszu sołeckiego. Jeśli chodzi o przepisy prawa nic się nie zmienia.
Te delikatne zmiany kwot, nie są zależne od nas, bo są algorytmy na podstawie których wyliczamy całą wartość funduszu sołeckiego. Kwoty do dyspozycji dla sołectw i na co one zostaną przeznaczone, to jest wyłączna decyzja mieszkańców. Jedyna uwaga, że muszą być to zadania gminne no i muszą być po prostu do zrealizowania

w danym roku. Przypominając sobie akcję i fantastyczne zachowanie wszystkich sołectw dotyczące zakupu koparki, chcieliśmy też zwrócić się z taką prośbą, czy z inicjatywą, żebyście państwo nie traktowali tego jako nakaz wójta, zastanawiamy się nad budżetem przyszłego roku i nad zakupem ciągnika z pełnym oprzyrządowaniem, docelowo z przyczepą. Głównie nam chodzi o utrzymanie dróg, czyli kosiarka bijakowa z głowicą bijakową, z głowicą do cięcia krzaków, bo po prostu notorycznie przegrywamy z przyrodą i ja myślę, że chyba nie będzie żadnej osoby, która by powiedziała że takiej potrzeby nie ma, więc wydaje mi się, że można by było spróbować z taką deklaracją wyjść na zebraniach i na przykład 50% tego funduszu na taki cel przeznaczyć. Mamy 700 tysięcy łącznej kwoty funduszu sołeckiego, gdyby wszystkie sołectwa zebrali do jednej kwoty 350 tysięcy, pozostawałoby do przetargu i do tego co pewnie jeszcze byśmy dołożyli ze środków budżetu, myślę że moglibyśmy się pokusić o zakup takiego sprzętu i te prace prowadzić systematycznie w trybie ciągłym. Jesteśmy przed momentem, w którym te decyzje mieszkańcy będą podejmować, więc pozostawiam pod rozwagę Państwa i Mieszkańców taki właśnie pomysł.

Z bieżących informacji: wchodziliśmy dzisiaj na sesję i część z Państwa zwróciła uwagę, że stoi w biało-czerwonych barwach samochód strażacki. To jest samochód, który wykonawca dostarczył zgodnie z naszym zamówieniem, lekki samochód pożarniczy który będzie służył w jednostce Sosnowo. Tam już samochód zasłużył dawno na emeryturę. Mamy bardzo dobry montaż finansowy, bo pierwotnie przy budżecie zakładaliśmy że dołożymy około 200 tysięcy. Licząc na dotację Marszałka w wysokości 100 tys. zł, mamy też rozpatrzony wniosek na wsparcie finansowe z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska w wysokości 50 tys. zł. Nie mamy kropki nad i, ale może się okazać że finalnie zapłacimy za ten samochód z budżetu gminy kilkadziesiąt tysięcy, a suma summarum taki nowy samochód kosztuje prawie 300 tysięcy.

Te inwestycje, które na ten rok zapowiadaliśmy, one nadal są aktualne i wiem że przed nami, przed zespołem pracowników, mnóstwo pracy na tą drugą połowę roku.
Mamy naprawdę jeszcze dużo rzeczy, już nie mówię o tych, które są zaczęte, które będziemy kończyć, ale jeszcze takie na etapie przetargów, więc kwestia zbiorników wodnych, świetlic, duże zadania związane z drogami, tak naprawdę mamy tam długie terminy realizacji, one będą sięgały gdzieś około połowy przyszłego roku,  ale też tak naprawdę już wykonawcy są wyłonieni więc proszę być spokojnym o realizację tych inwestycji.

 pkt 9

Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady IV Sesji Rady Gminy Opinogóra Górna.

 

     Protokołowała                                                                     Przewodniczący Rady Gminy                                                                                                                  

/-/ Alicja Stryczniewicz                                                              /-/ Grzegorz Pszczółkowski                     

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Emil Świszcz
  • Data udostępnienia w BIP: 2024-08-29 16:00:08
  • Informacja zaktualizowana przez: Emil Świszcz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-08-29 16:08:17
  • Liczba odsłon: 39
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2747452]

przewiń do góry