INFORMACJE DOTYCZĄCE WYROBÓW AZBESTOWYCH
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest, na właścicielu zarządcy bądź użytkowniku nieruchomości, na której znajdują się wyroby zawierające azbest spoczywa obowiązek sporządzenia Informacji o wyrobach zawierających azbest (Załącznik nr 1).
W związku z powyższym osoba fizyczna nie będąca przedsiębiorcą, sporządza ww. informację w dwóch egzemplarzach:
1) jeden egzemplarz przedkłada w formie pisemnej Wójtowi Gminy Opinogóra Górna,
2) drugi egzemplarz przechowuje przez okres jednego roku – do czasu sporządzenia następnej informacji.
Natomiast przedsiębiorca wykorzystujący wyroby zawierające azbest ujmuje wynik inwentaryzacji w "Informacji o wyrobach zawierających azbest" i przedkłada ją Marszałkowi Województwa Mazowieckiego.
Ww. informacje należy składać corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy.
Osoby, które nie złożą informacji o wyrobach zawierających azbest, nie będą mogły ubiegać się o ewentualne dofinansowanie kosztów unieszkodliwienia azbestu.
Ponadto, właściciel nieruchomości użytkownik wieczysty lub zarządca obiektu budowlanego, na której znajdują się wyroby lub odpady zawierające azbest jest zobowiązany do przeprowadzenia kontroli stanu wyrobów w terminach wynikających z oceny stanu tych wyrobów zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
Osoby zainteresowane sfinansowaniem usługi usunięcia wyrobów zawierających azbest powinny złożyć do Wójta Gminy Opinogóra Górna stosowny wniosek (Załącznik nr 2) wraz
z oświadczeniem (Załącznik nr 3).
W przypadku rolników, jeżeli finansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest dotyczy usuwania/demontażu azbestu z budynku związanego z produkcją rolną to stanowi pomoc de minimis w rolnictwie i należy dodatkowo do wniosku dołączyć Formularz informacji przedstawionych przez wnioskodawcę (Załącznik nr 4), zwierający informacje o otrzymanej przez rolnika pomocy publicznej.
W przypadku przedsiębiorców dodatkowo do wniosku należy dołączyć Formularz informacji przedstawionych przez wnioskodawcę przy ubieganiu się o pomoc de minimis
(Załącznik nr 5), zwierający informacje o otrzymanej pomocy publicznej.
Bliższe informacje dotyczące obowiązków jakie spoczywają na właścicielach, zarządcach lub użytkownikach obiektów budowlanych zawierających wyroby azbestowe można uzyskać
w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej (pokój nr 6) lub telefonicznie pod nr telefonu: 23 671-70-85 wew. 106.
Wzory dokumentów dostępne są poniżej oraz w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej w pokoju nr 6.
INFORMACJA O WYROBACH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST (PDF) 182.19 KB, (DOCX) 42 KB
WNIOSEK o sfinansowanie usługi usunięcia wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Opinogóra Górna (PDF) 241.66 KB, (DOCX) 16.34 KB
OŚWIADCZENIE DO WNIOSKU (PDF) 382.55 KB, DOCX 29 KB
FORMULARZ INFORMACJI PRZEDSTAWIANYCH PRZEZ WNIOSKODAWCĘ (PDF) 240.22 KB, (DOCX) 15.7 KB
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (PDF) 745.02 KB
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Elżbieta Pełka-Karpińska
- Data udostępnienia w BIP: 2014-10-20 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Emil Świszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-01-13 16:53:21
- Liczba odsłon: 2030
- Historia dokumentu: