Nabór w ramach Ciepłe Mieszkanie

OGŁOSZENIE NABORU WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE PRZEDSIĘWZIĘĆ W RAMACH PROGRAMU PRIORYTETOWEGO „CIEPŁE MIESZKANIE” W GMINIE OPINOGÓRA GÓRNA

Gmina Opinogóra Górna ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie wymiany źródła ciepła dla właścicieli samodzielnego lokalu mieszkalnego wydzielonego w budynku mieszkalnym wielorodzinnym znajdującym się na terenie gminy Opinogóra Górna.

Nabór trwać będzie do 31.10.2025 r. lub do wyczerpania środków.

W ramach programu uzyskanie dofinansowania przedsięwzięcia jest możliwa dla przedsięwzięć, których realizacja rozpocznie się po podpisaniu umowy o dofinansowanie z Gminą Opinogóra Górna.

Termin zakończenia realizacji przedsięwzięcia to 30.11.2025 r. 

Wnioski należy składać w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna. Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie należy zapoznać się z następującymi dokumentami:

1. Program Priorytetowy „Ciepłe Mieszkanie” (zmieniony w dniu 22.09.2023 r.)
2. Załącznik nr 1 do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” – Rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne dla Części 1)-3) programu
3. Regulaminem naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w gminie Opinogóra Górna.

Dane kontaktowe do osób zajmujących się naborem: tel.: (23) 671 20 63
e-mail: ugopinogora@bip.org.pl.      

I.  Wniosek może złożyć osoba uprawniona do podstawowego, podwyższonego lub najwyższego poziomu dofinansowania, tj.:

1. osoba uprawniona do podstawowego poziomu dofinansowania to osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, wynikający z: 
– prawa własności albo
– ograniczonego prawa rzeczowego albo
– najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy,

realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, o dochodzie rocznym nieprzekraczającym kwoty 135.000 zł:

a)stanowiącym podstawę obliczenia podatku, wykazanym w ostatnio złożonym zeznaniu podatkowym zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych ;

b)ustalonym:
– zgodnie z wartościami określonymi w załączniku do obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny w sprawie wysokości dochodu za dany rok z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, obowiązującego na dzień złożenia wniosku oraz

– na podstawie dokumentów potwierdzających wysokość uzyskanego dochodu, zawierających informacje o wysokości przychodu i stawce podatku lub wysokości opłaconego podatku dochodowego w roku wskazanym w powyższym obwieszczeniu ministra;

c)z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, przyjmując, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód roczny w wysokości dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie ustawy o podatku rolnym, obowiązującego na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie;

d)niepodlegającym opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i mieszczącym się pod względem rodzaju w katalogu zawartym w art. 3 lit. c) ustawy o świadczeniach rodzinnych, osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie, wykazanym w odpowiednim dokumencie.

W przypadku uzyskiwania dochodów z różnych źródeł określonych powyżej w lit. a) -d), dochody te sumuje się, przy czym suma ta nie może przekroczyć kwoty 135.000 zł.

Brany jest pod uwagę tylko dochód osoby składającej wniosek o dofinansowanie, a nie w przeliczeniu na członka gospodarstwa domowego.

Intensywność dofinansowania: do 30% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, nie więcej niż 16.500 zł na jeden lokal mieszkalny.

2. osoba uprawniona do podwyższonego poziomu dofinansowania to osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, wynikający z: 
– prawa własności albo
– ograniczonego prawa rzeczowego albo
– najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy,

realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:
– 1.894 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
– 2.651 zł w gospodarstwie jednoosobowym.

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej, roczny przychód osoby fizycznej, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, o którym mowa w pkt 1) lit. b), nie przekroczył czterdziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.

Intensywność dofinansowania: do 60% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, nie więcej niż 27.500 zł na jeden lokal mieszkalny.

3. osoba uprawniona do najwyższego poziomu dofinansowania to osoba fizyczna posiadająca tytuł prawny do lokalu mieszkalnego, znajdującego się w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, wynikający z: 
– prawa własności albo
– ograniczonego prawa rzeczowego albo
– najmu lokalu mieszkalnego stanowiącego własność gminy, jeżeli nie wszystkie lokale mieszkalne w tym budynku stanowią własność gminy

realizująca przedsięwzięcie będące przedmiotem dofinansowania, której przeciętny miesięczny dochód na jednego członka jej gospodarstwa domowego wskazany w zaświadczeniu wydawanym zgodnie z art. 411 ust. 10g ustawy – Prawo ochrony środowiska, nie przekracza kwoty:
– 1090 zł w gospodarstwie wieloosobowym,
– 1526 zł w gospodarstwie jednoosobowym;

lub ma ustalone prawo do otrzymywania zasiłku stałego, zasiłku okresowego, zasiłku rodzinnego lub specjalnego zasiłku opiekuńczego, potwierdzone w zaświadczeniu wydanym na wniosek beneficjenta końcowego, przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, zawierającym wskazanie rodzaju zasiłku oraz okresu, na który został przyznany. Zasiłek musi przysługiwać w każdym z kolejnych 6 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz co najmniej do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie.

W przypadku prowadzenia działalności gospodarczej przez osobę, która przedstawiła zaświadczenie o przeciętnym miesięcznym dochodzie na jednego członka jej gospodarstwa domowego, roczny jej przychód, z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu, nie przekroczył dwudziestokrotności kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów obowiązującym w grudniu roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie.

Intensywność dofinansowania: do 90% faktycznie poniesionych kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia, nie więcej niż 41.000 zł na jeden lokal mieszkalny.

II. Dofinansowanie dotyczy następujących przedsięwzięć:

1. demontażu wszystkich nieefektywnych źródeł ciepła na paliwa stałe służących do ogrzewania lokalu mieszkalnego oraz:

a) zakupie i montażu źródła ciepła do celów ogrzewania lub ogrzewania i ciepłej wody użytkowej (cwu) lokalu mieszkalnego, tj. kotła gazowego kondensacyjnego, kotła na pellet drzewny o podwyższonym standardzie, kotła zgazowującego drewno o podwyższonym standardzie, ogrzewania elektrycznego, pompy ciepła powietrze/woda lub pompy ciepła powietrze/powietrze albo

b) podłączeniu lokalu mieszkalnego do efektywnego źródła ciepła w budynku, spełniającego wymagania określone w Programie Priorytetowym „Ciepła Mieszkanie”

2. dodatkowo, czyli w powiązaniu z zakresem z pkt. 1) możliwe będzie wykonanie:

a) instalacji centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej w lokalu mieszkalnym (w tym kolektorów słonecznych i pomp ciepła dla samej cwu),
b) instalacji gazowej od przyłącza gazowego / zbiornika na gaz do kotła,
c) wymiany okien i drzwi oddzielających lokal od przestrzeni nieogrzewanej lub środowiska zewnętrznego,
d) wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła w lokalu mieszkalnym,
e) dokumentacji projektowej dotyczącej powyższego zakresu.

III.  Koszty kwalifikowane

Rodzaje kosztów kwalifikowanych przedsięwzięcia określa Załącznik nr 1 do Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” pn. „Rodzaje kosztów kwalifikowanych oraz wymagania techniczne dla Części 1)-3) programu”. Dokument został załączony do Regulaminu naboru wniosków o dofinansowanie przedsięwzięć w ramach Programu Priorytetowego „Ciepłe Mieszkanie” w gminie Opinogóra Górna.

Dokumentacja w ramach naboru:

1. Regulamin naboru wniosków PDF 440.78 KB

2. Program Priorytetowy Cieple Mieszkanie PDF 454.12 KB

3. Wniosek o dofinansowanie PDF 1443.57 MB

4. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie PDF 933.31 KB

5. Wzór umowy o dofinansowanie PDF 741.39 KB

6. Wniosek o płatność PDF 971.87 KB

7. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność PDF 876.18 KB

8. Oświadczenie współwłaścicieli części wspólnych PDF 486.88 KB

9. Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych PDF 211.35 KB

 


Zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia


W dniu 13.03.2024 r. do Wójta Gminy Opinogóra Górna wpłynęło zawiadomienie o zamiarze zorganizowania zgromadzenia.

Data, godzina i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia: 20.03.2024 r. od godz. 6:00, Przedwojewo, 06-406 Opinogóra Górna (droga 617 obok Kościoła)

Przewidywany czas  trwania zgromadzenia:  11 godzin

Przewidywana liczba uczestników: 100 osób, ok. 50 ciągników

Trasa przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia: Uczestnicy zgromadzenia wraz ze swymi pojazdami zajmą wszystkie pasy drogi 617 obok Kościoła zatrzymując ruch do godz. 17:00 kiedy nastąpi rozwiązanie zgromadzenia.


Organizator Zgromadzenia: MAZOWIECKA RADA WOJEWÓDZKA NSZZ RI SOLIDARNOŚĆ, ul. Hoża 66/68 lok. 207, 00-682 Warszawa.

 


OGŁOSZENIE

Powołując się na art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U. poz. 2236), Gmina Opinogóra Górna informuje, że przystępuje do zakupu paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych do dnia 30.04.2023r.

                                                                                              Wójt Gminy

                                                                                              Piotr Czyżyk


OGŁOSZENIE

Powołując się na art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U. poz. 2236), Gmina Opinogóra Górna informuje, że przystępuje do zakupu paliwa stałego z przeznaczeniem dla gospodarstw domowych do dnia 31 grudnia 2022 r.

                                                                                              Wójt Gminy

                                                                                              Piotr Czyżyk

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Ciechanowie stwierdza przydatność do spożycia przez ludzi wody z wodociągu publicznego Ciechanów ujęcie Gostkowska. (PDF 218.73 KB )


Ruszają ważne badania polskiego rolnictwa! Skorzystaj z formularza on-line

 

Od 1 czerwca do 14 sierpnia 2023 r. na terenie całego kraju zostaną przeprowadzone istotne dla polskiego rolnictwa badania statystyczne wśród wylosowanych gospodarstw rolnych. Tylko w ciągu pierwszych dwóch tygodni będzie można przekazać wymagane informacje przez Internet.

1 czerwca rozpoczną się dwa ogólnopolskie badania: zintegrowane statystyki dotyczące gospodarstw rolnych (formularz R-SGR) oraz badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (formularz R-ZW-S). Obowiązek udziału w danym badaniu ma każde wylosowane gospodarstwo rolne.

Te badanie są ważne!

Celem obu badań jest pozyskanie rzetelnych danych, które zostaną wykorzystane do analizy zmian zachodzących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz oceny ogólnej sytuacji w rolnictwie. Korzystać z nich będą organy rządowe i samorządowe, naukowcy, ale także sami rolnicy, dla których mogą być one wskazówką przy podejmowaniu decyzji gospodarczych. Dane z badania stanowią też jedno z podstawowych źródeł informacji do określenia wielkości środków przeznaczanych z budżetu Unii Europejskiej i budżetu krajowego na wsparcie polskiego rolnictwa.

Dlatego tak ważny jest udział w badaniach każdego wylosowanego gospodarstwa rolnego: przełoży się to na wysoką jakość danych statystycznych dotyczących polskiego rolnictwa.

Otrzymałeś pismo? Zachowaj je!

Do każdego wylosowanego gospodarstwa rolnego wysłano pocztą tradycyjną pismo od Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego. W piśmie zawarto wszystkie niezbędne informacje dotyczące badań: login do formularza on-line (działa od 1 do 16 czerwca), przebieg badania (on-line/ankieterzy) oraz sposób weryfikacji tożsamości ankietera statystycznego.

Zrób to sam przez Internet!

Najwygodniej podać wymagane informacje za pośrednictwem formularza on-line. Wystarczy login z pisma Prezesa GUS i można samemu o dowolnej porze wypełnić swój obowiązek.

Warto się pospieszyć! Formularz on-line będzie dostępny tylko do 16 czerwca. Po tym terminie (od 19 czerwca do 14 sierpnia) jedyną opcją będzie rozmowa z ankieterem – osobiście lub telefonicznie.

Masz pytanie? Zadzwoń

Na Infolinii Statystycznej GUS, pod numerem telefonu 22 279 99 99 (opłata zgodna z taryfą operatora), można uzyskać informacje dotyczące badań rolniczych, a także potwierdzić tożsamość ankietera.

Infolinia będzie czynna od 1 czerwca do 11 sierpnia br. w godz. 8:00-20:00 (z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).

Dane będą bezpieczne!

Stosowane przez statystykę publiczną narzędzia oraz procedury w zakresie bezpieczeństwa gwarantują całkowitą ochronę gromadzonych informacji. Wszystkie przekazane przez rolników dane będą objęte tajemnicą statystyczną. Publikowane informacje obejmą zbiorcze wyniki badania, a nie indywidualne odpowiedzi respondentów. Te ostatnie będą należycie i starannie zabezpieczone oraz nie zostaną nikomu ujawnione.

Wszelkie informacje na temat badań ankietowych prowadzonych przez statystykę publiczną można znaleźć na stronie: https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/.


Taryfy za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków
na terenie gminy Opinogóra Górna na okres 3 lat. (PDF 6922.73 MB)

 


Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XX Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne. Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne to jedno z wielu działań prewencyjnych Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, których celem jest poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy w gospodarstwach rolnych.

Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwową Inspekcją Pracy, Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa i Agencją Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

XX Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

Właściciele zgłaszanych gospodarstw mają okazję do zaprezentowania swoich warsztatów pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a także poddania gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który przeprowadzą komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy zasady ochrony zdrowia i życia są stosowane w ocenianym gospodarstwie, a także czy wyeliminowane są w nim zagrożenia wypadkowe.

W skład komisji konkursowych etapów regionalnych i wojewódzkiego na Mazowszu wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Państwową Inspekcję Pracy, Mazowiecki Ośrodek Doradztwa Rolniczego, Mazowiecką Izbę Rolniczą i inne instytucje działające w środowisku wiejskim. Zastosowanie się do ich rad i uwag przyczynia się do wyeliminowania wielu zagrożeń, a tym samym do zmniejszenia ryzyka wypadków i chorób zawodowych rolników oraz ich rodzin.

Warunkiem udziału w Konkursie jest podleganie ubezpieczeniu społecznemu rolników przez co najmniej jednego ze współwłaścicieli gospodarstwa rolnego. Formularze zgłoszeniowe są dostępne w Placówkach Terenowych i na stronie internetowej KRUS. Termin zgłoszeń udziału w konkursie upływa w dniu 21.04.2023r.

Szczegółowe informacje o Konkursie można uzyskać w Placówce Terenowej KRUS w Ciechanowie ul.Sienkiewicza 81 (te1.236724420, 236742417,e-mail:ciechanow@krus.gov.p1)

Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie.

 


 


  INFORMACJA

            Informuję, że dnia 27 marca 2023 r. o godz. 16:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej, planowane jest spotkanie informacyjne
w sprawie zasad ubiegania się o dofinansowanie w ramach programu
„Czyste Powietrze”.

         3 stycznia 2023 r. weszły w życie zmiany w Programie, dlatego zachęcam mieszkańców Gminy zainteresowanych złożeniem wniosku do udziału
w organizowanym spotkaniu.

                                                                                                   WÓJT

                                                                                                  /-/ Piotr Czyżyk

 


Gmina Opinogóra Górna zrealizowała zadanie pn. „Modernizacja oświetlenia ulicznego w miejscowości Pomorze”, które zostało współfinansowane ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowsze dla sołectw 2022” zgodnie
z umową NR W/UMWM-UU/UM/RW/2540/2022 z dnia 03.06.2022 r. i Aneksem nr 1 z dnia  30 września 2022 r.
W ramach zadania zostały wykonane 4 lampy solarne.


INFORMACJA

 

Na podstawie art. 3 ust. 5 ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym   (Dz. U. poz. 1692, z późn. zm.) w związku z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia  7 czerwca 2010 r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. poz. 719, z późn. zm.) informuję, że:

w obiektach lub ich częściach, w których odbywa się proces spalania paliwa stałego, ciekłego lub gazowego, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów dymowych i spalinowych w okresach ich użytkowania:

1) od palenisk zakładów zbiorowego żywienia i usług gastronomicznych — co najmniej raz w miesiącu jeżeli przepisy miejscowe nie stanowią inaczej;

2) od palenisk opalanych paliwem stałym niewymienionych w pkt 1 — co najmniej raz na 3 miesiące;

3) od palenisk opalanych paliwem płynnym i gazowym niewymienionych w pkt 1 —  co najmniej raz na 6 miesięcy.

  1. W obiektach lub ich częściach, o których mowa w ust. 1, usuwa się zanieczyszczenia z przewodów wentylacyjnych co najmniej raz w roku, jeżeli większa częstotliwość nie wynika z warunków użytkowych.
  2. Czynności, o których mowa w ust. 1 i 2, wykonują osoby posiadające kwalifikacje kominiarskie.
  3. Przepisu ust. 3 nie stosuje się przy usuwaniu zanieczyszczeń z przewodów dymowych, spalinowych i wentylacyjnych budynków mieszkalnych jednorodzinnych oraz obiektów budowlanych budownictwa zagrodowego i letniskowego.

 

      Wójt

Piotr Czyżyk

 


ZARZĄDZENIE NR 59/2022

WÓJTA GMINY OPINOGÓRA GÓRNA
z dnia 6 lipca 2022 r.
w sprawie ogłoszenia naboru wniosków o przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie zadania związanego z rozwojem rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie gminy Opinogóra Górna


Na podstawie art. 17 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1073), art. 221, 251 i 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305, z późn. zm.), uchwały nr XXV/169/2021 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 25 marca 2021 r. w sprawie określenia zasad udzielania ze środków budżetu Gminy Opinogóra Górna dotacji celowych dla rodzinnych ogrodów działkowych (Dz. Urz. Woj. Mazow. poz. 2674) zmienionej uchwałą nr XXVIII/187/2021 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Mazow. poz. 5744) oraz zarządzenia nr 58/2022 Wójta Gminy Opinogóra Górna z dnia 6 lipca 2022 r. w sprawie powołania komisji do rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie zadania związanego z rozwojem rodzinnych ogrodów działkowych zarządzam, co następuje:
§ 1. 1. Ogłaszam nabór wniosków o udzielenie dotacji celowej z budżetu Gminy Opinogóra Górna na rok 2022 przeznaczonej na zadania celu publicznego związanego z tworzeniem warunków dla rozwoju rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie gminy Opinogóra Górna.
2. Treść ogłoszenia stanowi załącznik do zarządzenia.
§ 2. Informacje o naborze zamieszcza się:
1) na stronie internetowej Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej,
2) w Biuletynie Informacji Publicznej,
3) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej.
§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji do rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie zadania związanego z rozwojem rodzinnych ogrodów działkowych.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                                                                                                                                   Wójt

                                                                                                                                                                                            /-/Piotr Czyżyk

 

Plik do pobrania Zarządzenie 59/2022 z Załącznikami (PDF 558 KB )

                                                                                                                                                                                                   Wójt

                                                                                                                                                                                            /-/Piotr Czyżyk

 

Plik do pobrania Zarządzenie 58/2022 z Załącznikami (PDF 416.1 KB )


 

Spotkanie z mieszkańcami w sprawie budowy obwodnicy drogi krajowej nr 60
Szanowni Państwo!
Informujemy, że 30 czerwca 2022 r. o godz. 14:00 w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej odbędzie się spotkanie przedstawicieli biura projektowego z mieszkańcami gminy dotyczące konsultacji przebiegu projektowanej drogi krajowej przez teren naszej gminy.
Zapraszamy do udziału w spotkaniu i zgłaszania uwag do przebiegu zaproponowanych wariantów trasy. Poprzez udział w akcjach informacyjnych mamy realny wpływ na końcowy przebieg drogi krajowej przez teren naszej gminy.
Materiały informacyjne i formularze opinii będą dostępne od dnia 20 czerwca 2022r. na stronie internetowej:
Wypełnione i podpisane formularze należy przekazać w terminie do dnia 17 lipca 2022 r.
- w wersji papierowej na adres S.T.I. Polska Sp. z o.o.; ul. Puławska 26A/2; 02-512 Warszawa
- albo skan na adres e-mail: konsultacje@st ipolska.eu
Do pobrania: PDF ( 75.47 KB)

Badanie opinii mieszkańców

Dziś rozpoczynają się prace dotyczące badania opinii mieszkańców gminy, które posłużą do opracowania Strategi Rozwoju Ponadlokalnego dla gminy Opinogóra Górna i trzech sąsiednich gmin. Informacje zebrane od mieszkańców pozwolą na wytyczenie kierunków rozwoju oraz lepsze dostosowanie polityk władz samorządowych do potrzeb mieszkańców, w szczególności młodzieży. Badanie opinii mieszkańców jest elementem procesu diagnostycznego prowadzonego przez Związek Miast Polskich.

W maju tego roku Opinogóra Górna wraz z gminami Ciechanów - miejską i wiejską oraz Sońsk przystąpiła do realizowanego przez Fundację Fundusz Współpracy oraz Związek Miast Polskich projektu „Centrum Wsparcia Doradczego – Plus”. Celem działań gmin jest opracowanie Startegii Rozwoju Ponadlokalnego dla Partnerstwa Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Ciechanowa.

Od 13 do 30 czerwca 2022 r. aktywne będą dwie ankiety. Ich wypełnienie jest dobrowolne, a informacje podane przez mieszkańców anonimowe.

Pierwsza z ankiet jest skierowana do młodzieży uczącej się w liceach, technikach i szkołach branżowych. Zainteresowani podzieleniem się swoimi spostrzeżeniami i opiniami mogą wypełnić ją online. Jest dostępna pod adresem: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=sp2f3f7gL0a7U55xJZ-OZSEC4kXHfCxMgY60eAB7hVhUMVpRR0RFQUM4T0wyU1I5VDAzMTVZNUlQTC4u.

Druga z ankiet jest przeznaczona dla wszystkich mieszkańców gminy Opinogóra Górna oraz gmin: Ciechanów i Sońsk. Wersję online można wypełnić na stronie internetowej ZMP: https://zmp-ankiety.pl/ankieta.php?id=vrzqjrjlv7czj7gz8vevvbr5.

Osoby, które nie posiadają komputera mogą skorzystać z możliwości wypełnienia ankiety w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej. Dla zainteresowanych przygotowano stanowisko komputerowe, gdzie można wypełnić ankietę. Wszelkich informacji udzielają pracownicy Referatu Infratruktury, Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska (pok. 6, 8, 15 lub 17, tel. 23 671 70 85).

 

KOMUNIKAT

Zgodnie z ZARZĄDZENIEM NR 108/2021 WÓJTA GMINY OPINOGÓRA GÓRNA z dnia 9 grudnia 2021 r. w sprawie wyznaczenia dodatkowego dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej, informujemy, że wyznaczano dzień 24 grudnia 2021 r. i dzień 7 stycznia 2022 r. jako dodatkowe dni wolne od pracy w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej za dni świąteczne przypadające w sobotę 25 grudnia 2021 r. i 1 stycznia 2022 r.

 

 

Wójt Gminy Opinogóra Górna                                                                                                                                                                           Opinogóra Górna, 20 września 2021 r.

         ul. Z. Krasińskiego 4

    06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.R.6131.40.2021

OGŁOSZENIE

           W związku z realizacją zadania pt. ”Wykonywanie uproszczonych planów urządzania lasu” zleconego przez powiat ciechanowski informuję, że na terenie gminy Opinogóra Górna taksacja terenowa lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa odbywała się w terminie od 15 maja 20021 r. do 30 sierpnia 2021 r. (ramowy plan prac), o czym informowaliśmy Państwa pismem z dnia 14 maja 2021 r.

Po wykonaniu taksacji został opracowany  przez firmę TAXUS UL sp. z o.o. ul. Ochocka 14, 02-495 Warszawa, projekt uproszczonego planu urządzenia lasu.

Zgodnie z art. 21 ust. 4 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach  (Dz. U. 2021 r. poz. 1275) ww. projekt wykłada się do publicznego wglądu na okres 60 dni w siedzibie urzędu gminy.

Uproszczony plan urządzenia lasu będzie podstawą naliczenia podatku leśnego.

W terminie 30 dni od daty wyłożenia projektu uproszczonego planu urządzania lasu  zainteresowani właściciele lasów mogą składać zastrzeżenia i wnioski w sprawie planu.

Oryginały zastrzeżeń do planów przekazywane będą do Starostwa Powiatowego w Ciechanowie.

           Jednocześnie informuję, że z projektem planu można się zapoznać w Urzędzie Gminy Opinogóra Górna pok. nr 6 w godzinach od 7 45 do 15 45 w terminie od dnia 20 września 2021 r.

do dnia 20 listopada 2021 r.

                                                                                                                                                                /-/ WÓJT
                                                                                                                                                      mgr inż. Piotr Czyżyk

 

Uproszczone Plany Urządzania Lasu w obrębach

Mapy poszczególnych obrębów


Zaproszenie do konsultacji Programu współpracy

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza do współtworzenia Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok

Uwagi i propozycje do projektu Programu współpracy na 2022 rok można składać na formularzu konsultacyjnym od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaprasza organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie do udziału w pracach nad przygotowaniem projektu „Rocznego programu współpracy Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi na 2022 rok”. To najważniejszy dokument wpływający na zakres współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z sektorem pozarządowym. Uwagi i propozycje do projektu można składać od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Gdzie można zapoznać się z dokumentem?

Punktem wyjścia do pracy nad przyszłorocznym programem współpracy jest program obowiązujący w roku 2021. Jest on dostępny na stronie internetowej poświęconej współpracy Samorządu Województwa Mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi.

Twoje zdanie się liczy! Zgłoś priorytetowe zadania publiczne na 2022 rok

Konsultacje społeczne mają przede wszystkim pomóc samorządowi województwa w wyborze priorytetowych zadań publicznych w zakresie współpracy województwa i organizacji pozarządowych w 2022 roku.

Uwagi do projektu programu współpracy na kolejny rok mogą w szczególności dotyczyć np.:

  • celów współpracy – § 2 programu,
  • zakresu przedmiotowego współpracy – § 4 programu,
  • form współpracy pozafinansowej – § 6–14 programu,
  • priorytetowych zadań publicznych na 2022 rok – § 15-35 programu,
  • podziału dostępnych środków finansowych z dochodów własnych województwa planowanych na realizację programu – § 43 programu,
  • innych zapisów programu ważnych z punktu widzenia organizacji pozarządowej składającej uwagi i propozycje.

13 lipca Zarząd Województwa Mazowieckiego przyjął wstępne założenia do współpracy finansowej w 2022 roku pomiędzy województwem mazowieckim a organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3. ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Zgodnie z decyzją zarządu województwa kwota środków finansowych przeznaczona na dotacje dla organizacji pozarządowych ma zostać zwiększona w stosunku do roku 2021 i wyniesie około 50 mln zł.

Jak co roku, poza środkami z dochodów własnych województwa, w 2022 roku zadania zlecane będą do realizacji organizacjom pozarządowym ze środków pochodzących z:

  • opłat pobieranych za wydawanie zezwoleń na obrót hurtowy w kraju napojami alkoholowymi o zawartości do 18%,
  • dotacji celowych z budżetu państwa i jednostek samorządu terytorialnego,
  • Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

Jak zgłosić uwagi i propozycje?

Uwagi i propozycje do projektu Programu współpracy na 2022 rok można składać na formularzu konsultacyjnym od 26 lipca do 8 sierpnia br.

Formularz można przesłać/wypełnić na jeden z wymienionych sposobów:  

Jaki jest kolejny krok?

Na podstawie zgłoszonych uwag i propozycji przygotowany zostanie projekt Rocznego programu współpracy województwa mazowieckiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2022 rok, który następnie poddany zostanie konsultacjom społecznym. Konsultacje, zgodnie z harmonogramem prac nad Programem współpracy, przewidziane zostały na miesiąc wrzesień br.

Dodatkowe informacje

W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszamy do kontaktu z pracownikami Biuro Dialogu i Inicjatyw Społecznych, mail: dialog@mazovia.pl.

Pliki do pobrania:


OGŁOSZENIE

Wójt Gminy Opinogóra Górna ogłasza nabór wniosków na udzielenie w 2021 r. dotacji celowych ze środków budżetu Gminy Opinogóra Górna dla rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie gminy Opinogóra Górna

I.  Podstawa prawna

1. Ustawa z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1073).

2. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021 r. poz. 305).

3. Uchwała nr XXV/169/2021 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 25 marca 2021 r. w sprawie określenia zasad udzielania ze środków budżetu Gminy Opinogóra Górna dotacji celowych dla rodzinnych ogrodów działkowych (Dz. Urz. Woj. Mazow. poz. 2674) zmieniona uchwałą nr nr XXVIII/187/2021 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 28 czerwca 2021 r. (Dz. Urz. Woj. Mazow. poz. 5744).

4. Zarządzenie nr 41/2021 Wójta Gminy Opinogóra Górna z dnia 26 maja 2021 r. w sprawie powołania komisji do rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji celowej na dofinansowanie zadania związanego z rozwojem rodzinnych ogrodów działkowych.

II.  Kto może ubiegać się o dotację

Do składania wniosków na udzielenie dotacji celowej uprawnione są rodzinne ogrody działkowe zlokalizowane na terenie gminy Opinogóra Górna, które posiadają uregulowany status prawny do dysponowania nieruchomością.

III.  Zadania objęte dofinansowaniem

Rodzinne ogrody działkowe mogą uzyskać z budżetu Gminy Opinogóra Górna dotację celową na dofinansowanie zadań związanych z ich rozwojem. Dotacja może być przeznaczona w szczególności na budowę nowej lub modernizację istniejącej infrastruktury ogrodowej, obejmującej budynki i budowle, ogrodzenia, drogi, alejki ogrodowe, place zabaw, świetlice, sieci wodociągowe i energetyczne i inne pod warunkiem, że przedsięwzięcie będzie wpływać na poprawę warunków do korzystania z ROD przez działkowców lub zwiększać dostępność społeczności lokalnej do ROD. Niezbędną do realizacji zadania dokumentację techniczną ROD wykonuje na swój koszt.

IV.  Wysokość dotacji.

W budżecie gminy na dofinansowanie w 2021 r. zadań związanych z budową lub modernizacją infrastruktury ogrodowej rodzinnych ogrodów działkowych położonych na terenie gminy Opinogóra Górna zabezpieczono kwotę 23 000,00 zł.

Dotacja może być udzielona do wysokości 80% kosztów poniesionych na realizację zadania, ale w kwocie nie większej niż 23 000,00 zł.

V.  Zasady, tryb udzielania i sposób rozliczenia dotacji

Zasady, tryb udzielania i sposób rozliczania dotacji celowych udzielanych rodzinnym ogrodom działkowym określa uchwała nr XXV/169/2021 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 25 marca 2021 r. oraz Regulamin pracy Komisji rozpatrującej wnioski.

VI.  Termin i miejsce składania wniosków

Wnioski należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna lub za pośrednictwem operatora pocztowego w terminie do 6 sierpnia 2021 r. w zaklejonej kopercie podpisanej: „Wniosek o przyznanie dotacji celowej – rodzinne ogrody działkowe”.

VII.  Załączniki

1. Zasady postępowania przy udzielaniu ze środków budżetu Gminy Opinogóra Górna dotacji celowych dla rodzinnych ogrodów działkowych (uchwała nr XXV/169/2021 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 25 marca 2021 r.).

2. Wzór umowy o przyznaniu dotacji celowej.

Załączniki oraz zarządzenie dostępne są pod adresem

Zarządzenie Nr 56/2021


ZARZĄDZENIE NR 36/2021

Wójta Gminy Opinogóra Górna

z dnia 6 maja 2021 r.

w sprawie wyznaczenia dodatkowego dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 i 1378) w związku z art. 130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320) zarządza się, co następuje:

§ 1.  Wyznacza się dzień 4 czerwca 2021 r. jako dodatkowy dzień wolny od pracy w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej za dzień świąteczny przypadający w sobotę 1 maja 2021 r. .

§ 2.  Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                                                                                                                                                                                                               WÓJT
 
                                                                                                                                                                                                                                                                        /-/ Piotr Czyżyk


         

                                                                                        Ciechanów, 12 marca 2021 r.

KOMUNIKAT POWIATOWEGO LEKARZA WETERYNARII W CIECHANOWIE

                               

Szanowni

 Hodowcy drobiu z terenu powiatu ciechanowskiego

W związku ze stwierdzeniem w dniu 11 marca 2021 r. przypadku wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI podtyp H5N8) u zwierzęcia dzikiego tj. padłej gęsi gęgawy na terenie powiatu ciechanowskiego, Powiatowy Lekarz Weterynarii w Ciechanowie przypomina, iż hodowcy drobiu powinni zachowywać szczególną ostrożność i bezwzględnie stosować odpowiednie środki bioasekuracji minimalizując ryzyko przeniesienia wirusa grypy ptaków do gospodarstwa, w szczególności te określone w Rozporządzeniu MRiRW z dnia 4 kwietnia 2017 r. w sprawie zarządzenia środków związanych z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków, t. j., w szczególności zakazów:

„a) pojenia drobiu oraz ptaków utrzymywanych przez człowieka wodą ze zbiorników, do których dostęp mają dzikie ptaki,

b) wnoszenia i wwożenia na teren gospodarstwa, w którym jest utrzymywany drób, zwłok dzikich ptaków lub tusz ptaków łownych”

i nakazów:

„a) utrzymywania drobiu w sposób ograniczający jego kontakt z dzikimi ptakami,

b) zgłaszania do powiatowego lekarza weterynarii miejsc, w których jest utrzymywany drób lub inne ptaki, z wyłączeniem ptaków utrzymywanych stale w pomieszczeniach mieszkalnych,

c) utrzymywania drobiu w sposób wykluczający jego dostęp do zbiorników wodnych, do których dostęp mają dzikie ptaki,

d) przechowywania paszy dla ptaków w sposób zabezpieczający przed kontaktem z dzikimi ptakami oraz ich odchodami,

e) karmienia i pojenia drobiu oraz ptaków utrzymywanych w niewoli w sposób zabezpieczający paszę i wodę przed dostępem dzikich ptaków oraz ich odchodami,

f) wyłożenia mat dezynfekcyjnych przed wejściami i wyjściami z budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, w liczbie zapewniającej zabezpieczenie wejść i wyjść z tych budynków - w przypadku ferm, w których drób jest utrzymywany w systemie bezwybiegowym,

g) stosowania przez osoby wchodzące do budynków inwentarskich, w których jest utrzymywany drób, odzieży ochronnej oraz obuwia ochronnego, przeznaczonych do użytku wyłącznie w danym budynku - w przypadku ferm, w których drób jest utrzymywany w systemie bezwybiegowym,

h) stosowania przez osoby wykonujące czynności związane z obsługą drobiu zasad higieny osobistej, w tym mycie rąk przed wejściem do budynków inwentarskich,

i) oczyszczania i odkażania sprzętu i narzędzi używanych do obsługi drobiu przed każdym ich użyciem,

j) powstrzymania się przez osoby, które w ciągu ostatnich 72 godzin uczestniczyły w polowaniu na ptaki łowne, od wykonywania czynności związanych z obsługą drobiu,

k) dokonywania codziennego przeglądu stad drobiu wraz z prowadzeniem dokumentacji zawierającej w szczególności informacje na temat liczby padłych ptaków, spadku pobierania paszy lub nieśności.”

Ponadto przypomina się, że zgodnie z obowiązującym prawem, w celu umożliwienia szybkiej reakcji służb weterynaryjnych na ewentualne wystąpienie choroby oraz zapobieganie jej dalszemu rozprzestrzenianiu się, hodowcy powinni zgłaszać do odpowiednich osób i instytucji (lekarz weterynarii prywatnej praktyki, powiatowy lekarz weterynarii, wójt/burmistrz/prezydent miasta) każde podejrzenie wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków, w szczególności objawów:

  • zwiększenia padnięć ptaków w gospodarstwie,
  • spadku dziennej produkcji jaj,
  • spadku przyjmowania paszy lub wody,
  • drgawek, skrętów szyi, paraliżu nóg i skrzydeł, niezborności ruchów, duszności, sinicy, wybroczyn, biegunki.

                                                                                                         Z poważaniem

Powiatowy Inspektorat Weterynarii, ul. Letnia 17 , 06-400 Ciechanów,

tel: (23)672 28 56  fax: (23)672 46 40 ,

e-mail: sekretariat@piw-ciechanow.pl     http://www.piw-ciechanow.pl


Urząd Gminy w Opinogórze Górnej zapewni transport osobom mającym
trudności z dostępem do punktu szczepień


Osoby starsze, niepełnosprawne, niemające możliwości samodzielnego dojazdu do punktu
szczepień, które chciałyby skorzystać z transportu, bądź uzyskać niezbędne informacje
dotyczące lokalizacji i organizacji punktów szczepień,  proszone są o kontakt z pracownikiem
Urzędu Gminy, pod nr tel. 518 990 915 lub 23-673-61-10 wew. 102, od poniedziałku do
piątku w godz. 8:00-15:00


W związku z koniecznością obsługi zdalnej w celu ułatwienia kontaktu telefonicznego z urzędem uruchamiamy dodatkowe numery telefonów komórkowych.

- Referat Finansów i Planowania (min.: podatki, opłaty, księgowość)  572 867 017

- Referat Inwestycji Ochrony Środowiska  (min.: odpady – worki, wycinka drzew, zagospodarowanie przestrzenne)   733 274 061


Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej w celu ułatwienia kontaktu telefonicznego uruchamia dodatkowe numery telefonów komórkowych.

Świadczenia rodzinne, alimentacyjne i wychowawcze - 519 563 567

Placówka Wsparcia Dziennego Świetlica „Pod Kasztanami” – 519 563 634


Komunikat

Zmiana organizacji  pracy Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej od dnia 4 listopada 2020 r.

W związku z nasilającym się zagrożeniem epidemiologicznym wywołanym przez wirus
COVID-19 oraz w trosce o zdrowie Państwa i pracowników, Urząd  Gminy w Opinogórze Górnej ogranicza bezpośrednią obsługę interesanta do odwołania.

W związku z powyższym od dnia 4 listopada 2020 r. biuro podawcze Urzędu zostaje zamknięte.

Dla Państwa bezpieczeństwa i możliwości dokonania wszelkich niezbędnych spraw w miejscu biura podawczego zostanie umieszczona urna, do której będzie można wrzucać wnioski.

Formularze w formie papierowej będą znajdować się przy urnie.

W przypadku pytań do pracowników w holu Urzędu znajduje się informacja z numerami kontaktowymi do poszczególnych pracowników.

Zachęcamy Państwa do składania, w miarę możliwości, wniosków drogą e-mail lub ePUAP.

(formularze do pobrania w poradniku interesanta) https://ugopinogora.bip.org.pl/index/index/id/144

 Wykaz telefonów dostępny jest na stronie: https://opinogoragorna.pl/kontakt/

 Adres poczty elektronicznej e-mail: ugopinogora@bip.org.pl

  Adresy skrytek ePUAP:

/ 000549499/skrytka

 /000549499/SkrytkaESP

  Za utrudnienia przepraszamy                                                   Wójt Gminy

Piotr Czyżyk

 

 

 

Do pobrania Plakat w formacie (PDF)


Ważna informacja dla rolników – zawieszenie wywiadów bezpośrednich w Powszechnym Spisie Rolnym

Szanowni Państwo,

W związku z utrzymującym się wysokim poziomem zachorowań spowodowanych pandemią COVID–19, Centralne Biuro Spisowe podjęło decyzję o prowadzeniu w najbliższym czasie wyłącznie wywiadów telefonicznych przez rachmistrzów spisowych. Z troski o zdrowie i bezpieczeństwo rolników oraz pracowników statystyki zawieszono wywiady bezpośrednie, które miały być realizowane od 1 października br.

Przypominamy, że użytkownicy gospodarstw rolnych mają obowiązek udziału w Powszechnym Spisie Rolnym i mogą go wypełnić korzystając z dwóch w pełni bezpiecznych metod bez konieczności kontaktu z osobami z zewnątrz:

1) Samospis internetowy – dostępny na stronie https://spisrolny.gov.pl/

2) Spis telefoniczny – należy zadzwonić na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99 i zgłosić chęć spisania gospodarstwa.

Z użytkownikiem gospodarstwa rolnego, który nie skorzysta z żadnej z obu wspomnianych opcji, skontaktuje się telefonicznie rachmistrz. Rolnicy powinni pamiętać, że w takim przypadku nie będą już mogli odmówić udzielenia odpowiedzi i przełożyć spisu na inny termin.

Z poważaniem,

Wojewódzkie Biuro Spisowe w Warszawie


Logo Mazowsze serce Polski

INWENTARYZACJA
INDYWIDUALNYCH ŹRÓDEŁ CIEPŁA
W GMINIE OPINOGÓRA GÓRNA
W związku z przystąpieniem do realizacji działań w ramach „Mazowieckiego Instrumentu Wsparcia Ochrony Powietrza MAZOWSZE 2020” – finansowanego z budżetu Województwa Mazowieckiego – od dnia 21 września do 09 października 2020 r.
na terenie Gminy Opinogóra Górna przeprowadzana zostanie kompleksowa inwentaryzacja źródeł ciepła.
Celem realizacji zadania jest polepszenie jakości życia mieszkańców regionu poprzez poprawę jakości powietrza, a także wsparcie gminy w realizacji działań wynikających z przepisów prawa miejscowego - np. programu ochrony powietrza,
planu działań krótkoterminowych, uchwały antysmogowej. Dzięki dokładnemu spisowi, Gmina Opinogóra Górna będzie mogła ubiegać się o dofinansowania do wymiany pozaklasowych źródeł ciepła dla mieszkańców oraz do innych zadań z zakresu ochrony powietrza.
Ankietę można wypełnić samodzielnie:
• wypełniając formularz udostępniony na stronie internetowej (każdy z poniższych adresów prowadzi do tego samego formularza):
- http://amminvestments.pl/opinogoragorna-ankieta
- https://cutt.ly/opinogoragorna-ankieta
• telefonicznie pod numerem: +48 794 607 008 (w godz. 14:00 – 17:00).
Inwentaryzacja ma charakter obowiązkowy dla każdego budynku / lokalu, posiadającego ogrzewanie (urządzenie generujące ciepło), w którym wytwarzane ciepło wykorzystywane jest do celów grzewczych (CO - ogrzewanie) i przygotowania
ciepłej wody użytkowej (CWU - np. do mycia).
Uwaga! Dla lokali lub budynków, których użytkownicy uniemożliwili przeprowadzenie inwentaryzacji, za sposób ogrzewania uznaje się wykorzystanie najbardziej emisyjnego źródła bezklasowego (nieekologicznego).
Przekazane przez Państwa informacje zostaną wykorzystane wyłącznie do utworzenia bazy istniejących źródeł ciepła na terenie Gminy Opinogóra Górna oraz umożliwią stworzenie nowych form wsparcia mieszkańców w zakresie pomocy doradczej oraz finansowej.

Do pobrania Plakat w formacie (PDF)


ZARZĄDZENIE NR 61/2020

Wójta Gminy Opinogóra Górna

z dnia 30 lipca 2020 r.

w sprawie wyznaczenia dodatkowego dnia wolnego od pracy w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej

Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713) w związku z art. 130 § 2 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2019 r. poz. 1040, 1043 i 1495) zarządza się, co następuje:

§ 1. Wyznacza się dzień 14 sierpnia 2020 r. jako dodatkowy dzień wolny od pracy w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej za dzień świąteczny przypadający w sobotę 15 sierpnia 2020 r. .

§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

                                                                                                                                                                                                                                                                                WÓJT
 
                                                                                                                                                                                                                                                                        /-/ Piotr Czyżyk

 



Procedura naboru kandydatów na rachmistrzów do powszechnego spisu rolnego w 2020 r.

Procedura naboru kandydatów na rachmistrzów do powszechnego spisu rolnego w 2020 r.

  1. Nabór kandydatów na rachmistrzów terenowych dokonywany jest w oparciu o przepisy ustawy z dnia 31 lipca 2019 r. o powszechnym spisie rolnym w 2020 r. (Dz.U. z dnia 10 września 2019 r., poz. 1728).
  2. Naboru kandydatów na rachmistrzów terenowych dokonuje się spośród osób:
  • pełnoletnich;
  • zamieszkałych na terenie danej gminy;
  • posiadających co najmniej średnie wykształcenie;
  • posługujących się językiem polskim w mowie i w piśmie;
  • które nie były skazane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  1. Oświadczenie o spełnianiu wymogu, o którym mowa w pkt 2 ppkt 5, kandydat na rachmistrza terenowego składa pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Oświadczenie
    to zawiera klauzulę następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.” Klauzula ta zastępuje pouczenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
  2. Gminny Komisarz Spisowy upowszechnia informację o otwartym i konkurencyjnym naborze kandydatów na rachmistrzów terenowych w miejscu powszechnie dostępnym w siedzibie urzędu gminy lub na stronie podmiotowej urzędu gminy w Biuletynie Informacji Publicznej.
  3. Nabór kandydatów na rachmistrzów odbywa się w okresie od 15 czerwca 2020 r. do 08 lipca 2020 r.
  4. Kandydaci na rachmistrzów terenowych zgłaszają się do urzędu gminy, gdzie podają swoje imię, nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu oraz informacje, o których mowa w art. 20 ust. 1 ustawy PSR 2020.
  5. Dane podane przez kandydatów na rachmistrzów są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika urzędu gminy, który otrzymał dane do uwierzytelnienia w SER wraz z instrukcją postępowania drogą mailową z Wojewódzkiego Biura Spisowego. W SER jest pole do potwierdzenia przez GBS, że kandydat spełnia wymagania określone w art. 20 ust. 1 ustawy PSR 2020 i złożył stosowne oświadczenie.
  6. Podczas rejestracji kandydata system wygeneruje dane do uwierzytelniania (login do aplikacji e/m-learning, który jest przekazywany kandydatowi). Jednocześnie na podany adres zostanie automatycznie wysłana wiadomość email zawierająca wygenerowane hasło, które w połączeniu z loginem przekazanym w momencie rejestracji rachmistrza posłuży do zalogowania się do systemu oraz uzyskania  informacji o sposobie dostępu do aplikacji e/m-learning, na której są materiały oraz przykłady szkoleniowe, niezbędne instrukcje i prezentacje oraz materiały popularyzacyjne.
  7. Kandydaci na rachmistrzów terenowych otrzymają od urzędu gminy w czasie rejestrowania ich danych w SER lub poprzez SER informacje o dacie i miejscu szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza terenowego.
  8. Kandydaci na rachmistrzów terenowych podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługują się własnym urządzeniem mobilnym z dostępem do Internetu.
  9. Egzamin po szkoleniu, o którym mowa w pkt 10 będzie realizowany za pomocą aplikacji e/m-learning. Wyniki egzaminu pojawią się w SER w postaci liczby punktów zdobytych przez kandydata. GBS sprawdza wyniki i kolejność zgłoszeń (ważne w przypadku uzyskania przez kandydatów jednakowej liczby punktów) i dla osób, które zakwalifikowały się – zmienia status z „kandydata na rachmistrza” na „rachmistrza” (w SER jest możliwość sortowania po liczbie punktów, ułatwiająca zmianę statusu kandydata).
  10. GBS przesyła powiadomienie do rachmistrza, że ma uzupełnić dane w m-learning  – W SER jest funkcjonalność powiadomienia rachmistrzów mailem hurtowo.
  11. Po uzyskaniu statusu rachmistrza, zobowiązany jest on do przesłania za pośrednictwem e-mail na adres urzędu statystycznego zdjęcia w formacie .jpg do identyfikatora rachmistrza spisowego oraz innych danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia.
  12. Rachmistrz zapisuje swoje dane w aplikacji e/m-learning. Dane automatycznie implementowane są do modułu w Softusie w celu podpisania umowy.
  13. Rachmistrz terenowy jako funkcjonariusz publiczny, będzie posługiwał się identyfikatorem rachmistrza spisowego, który otrzyma przed rozpoczęciem prac spisowych. Identyfikator będzie stanowił jeden z elementów uwierzytelniających rachmistrza.
  14. Rachmistrz terenowy będzie dopuszczony do wykonywania prac spisowych:
  15. po przeszkoleniu z zakresu ochrony danych osobowych i otrzymaniu upoważnienia do przetwarzania danych osobowych;
  16. po przeszkoleniu i pouczeniu o istocie tajemnicy statystycznej oraz po złożeniu pisemnego przyrzeczenia o zachowaniu tajemnicy statystycznej.
  17. Rachmistrz terenowy zostanie powiadomiony przez pracowników WBS na adres e-mail o dacie i miejscu podpisania umowy zlecenia z Dyrektorem Urzędu Statystycznego, przekazania mu identyfikatora rachmistrza oraz urządzenia mobilnego, na którym będzie rejestrował dane zebrane od respondentów.
  18. Dane kandydatów, którzy nie zdadzą egzaminu lub nie zostaną wybrani do roli rachmistrza terenowego, zostaną usunięte po 3 tygodniach od zakończenia procesu naboru.

Więcej o Spisie Rolnym 2020 na stronie https://spisrolny.gov.pl

 

 

 

 

Uprzejmie informujemy,

że Urząd Gminy

w Opinogórze Górnej

jest czynny w godzinach 7 45 - 15 45

  ----------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Prosimy o załatwianie spraw drogą telefoniczną, za pomocą poczty elektronicznej e-mail lub poprzez ePUAP.

 

Wykaz telefonów dostępny jest na stronie: https://opinogoragorna.pl/kontakt/

 

Adres poczty elektronicznej e-mail: ugopinogora@bip.org.pl

 

Adresy skrytek ePUP:

 

/000549499/skrytka

 

/000549499/SkrytkaESP

 

Wnioski w tradycyjnej formie można składać do wystawionej w holu Urzędu Gminy specjalnej urny.

 

Za utrudnienia przepraszamy.

 

 

 

 

 

Wójt Gminy

Piotr Czyżyk

------------------------------------------------------------------------------------------------

Zmiany w funkcjonowaniu gminnych instytucji wobec zagrożenia koronawirusem

  Od 12 do 25 marca wszystkie zajęcia w szkołach i oddziałach przedszkolnych będą zawieszone. Od 16 marca placówki oświatowe będą zamknięte. Od poniedziałku 16 marca 2020 r. do 25 marca włącznie wszystkie placówki oświatowe w gminie przestają przyjmować dzieci i sprawować nad nimi opiekę. W Opinogórze Górnej zamknięte będą również placówki kulturalne (Gminny Ośrodek Kultury i Gminna Biblioteka Publiczna). Klub Senior+ w Dzboniu będzie nieczynny do odwołania.

Ma to związek z ogłoszonymi decyzjami rządu. Ponadto nastąpią zmiany o charakterze organizacyjnym w funkcjonowaniu Urzędu Gminy.

Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze zostają zawieszone już od 12 marca. W szczególnych przypadkach rodzice dzieci najmłodszych w oddziałach przedszkolnych i szkołach podstawowych mogą je wysłać jutro do szkół, ale nauczyciele nie będą prowadzić standardowych lekcji. Dzieci będą pod opieką nauczycieli w małych grupach, w godzinach otwarcia szkół.

Rodzice będą mieli możliwość aplikowania o dodatkowy zasiłek opiekuńczy do 14 dni. Nie jest wymagane oświadczenie lekarskie. Wystarczy oświadczenie, które stanowi załącznik do niniejszego artykułu. Zasiłek opiekuńczy będzie wypłacany tylko jednej osobie i będzie wypłacany z budżetu państwa. Jak informuje minister – zasiłkami mają być objęci także przedsiębiorcy. O zasiłki mogą ubiegać się rodzice dzieci do lat 8.

SPRAWY URZĘDOWE MIESZKAŃCÓW GMINY

Z uwagi na zagrożenie koronawirusem prosimy interesantów korzystanie z możliwości załatwiania niezbędnych spraw elektronicznie lub telefonicznie. W miarę możliwości wszelkiego rodzaju opłaty powinny być uiszczane przelewami. Istnieje również możliwość załatwienia spraw poprzez platformę ePUAP.

Adres e-mailowy Urzędu Gminy: ugopinogora@bip.org.pl
Telefon: +48 (23) 673 61 10
Numery kont bankowych Urzędu Gminy:

NUMER KONTA BANKOWEGO

93 8229 1015 0000 0345 2000 0010

NUMER KONTA BANKOWEGO OPŁATA ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

54 8229 1015 0020 0345 2000 0100

W przypadku wydania przez służby sanitarne dodatkowych zaleceń, bądź decyzji – niezwłocznie będą wdrażane środki do ich realizacji, a mieszkańcy gminy informowani o stosownych zaleceniach.

 

 

 

   
--------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
--------------------------------------------------------------------------------------------
 

Wójt Gminy Opinogóra Górna                                                     Opinogóra Górna, 2019.06.14

           ul. Z. Krasińskiego 4

    06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.P.041.4.2019
 
OGŁOSZENIE
          

            Gmina Opinogóra Górna uzyskała dofinansowanie na wymianę kotłów w wysokości 80% wartości netto urządzeń. Ze względu na rezygnację części mieszkańców z uczestnictwa w projekcie, istnieje możliwość zgłoszenia kolejnych chętnych

do dofinansowania. Realizacja zadania przewidziana jest w latach 2019 – 2020. Dofinansowanie przeznaczone jest na wymianę starych źródeł ciepła na kotły gazowe lub pellet. Dodatkowo, przy wymianie kotła, można zamontować instalację fotowoltaiczną, kolektory słoneczne lub powietrzną pompę ciepła do ciepłej wody użytkowej. Instalacje OZE dofinansowane są również w wysokości 80% wartości netto. W przypadku chęci uczestnictwa w projekcie wymagane będzie opracowanie
świadectwa charakterystyki energetycznej budynku mieszkalnego.

         Jednocześnie informuję, że zgłoszenia przyjmowane będą wyłącznie od mieszkańców Gminy Opinogóra Górna na

następujące rodzaje instalacji:

·        kotły na pellet – 2 szt.,

·        kotły gazowe – 6 szt.,

·        instalacje fotowoltaiczne – 2 szt.,

·        instalacja kolektorów słonecznych – 1 szt.,

·        instalacje powietrznych pomp ciepła do ciepłej wody użytkowej – 3 szt.

Zgłoszenia przyjmowane będą w nieprzekraczalnym terminie do 21 czerwca 2019 r. O przystąpieniu do projektu decyduje kolejność zgłoszeń. Osoby chętne, które ze względu na ograniczoną liczbę instalacji nie będą mogły wziąć udziału w projekcie, będą wpisane na tzw. listę rezerwową.

         Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej pok. nr 8 lub pod nr tel. 23 671 70 85 wew. 108.

 

 

                                                                                                                      /-/ WÓJT

                                                                                                                mgr inż. Piotr Czyżyk

 

 

 

Załączone pliki:
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Emil Świszcz
    • Data dodania: 2020-09-30 09:50:33
    • Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-19 14:08:48
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Emil Świszcz
  • Data udostępnienia w BIP: 2020-03-20 00:00:00
  • Informacja zaktualizowana przez: Emil Świszcz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-07-19 14:08:48
  • Liczba odsłon: 48487
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 2868775]

przewiń do góry