Wersja archiwalna 2016-02-09 13:08:25
Zamawiający: Opinogóra Górna, 9 lutego 2016 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.1.2016
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 27.01.2016 r. pod numerem 18232-2016 na „Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bacze oraz drogi gminnej Rąbież - Kołaki-Budzyno”.
W związku z faktem, iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.
Pytanie 1:
Prosimy o ujednolicenie wszystkich SST do WT 1 – 2010 i WT 2 – 2010, ponieważ jedna ze specyfikacji na tym zadaniu jest w/g WT - 2008 a druga w/g WT – 2010.
Pytanie 2:
Prosimy o wyjaśnienie z jakiego materiału powinno być wykonane umocnienie poboczy na DG Rąbież – Kołaki–Budzyno ponieważ w SST nie istnieje pozycja D-05.01.03 podana w przedmiarze.
Pytanie 3:
Prosimy o wyjaśnienie wymagań dla oczyszczenia i skropienia podbudowy na drodze w miejscowości Bacze w SST nie istnieje pozycja D-04.03.01 podana w przedmiarze.
Odpowiedź na pytania 1-3:
W związku z zadanymi pytaniami do Szczegółowych Specyfikacji Technicznych wprowadzono uzupełnienia i poprawki, które zostały uwzględnione w zmianie ogłoszenia i siwz z dnia 9 lutego 2016 r. Szczegółowe odpowiedzi na pytania 1-3 zawarte są w dołączonym uzupełnieniu SST.
Pytanie 4:
Prosimy o wyjaśnienie zakresu robót na DG Rąbież – Kołaki-Budzyno, ponieważ przedmiar różni się od opisu technicznego. W porównaniu do przedmiaru projekt zawiera dodatkowo takie roboty jak:
a. Wykonanie przepustu w km 0+314,25 oraz pod zjazdami,
b. Wykonanie zjazdów,
c. Wykonanie podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem Rm=5MPa,
d. Renowację istniejących rowów drogowych i wykonanie nowych.
Odpowiedź:
Część robót budowlanych została wykonana w pierwszym etapie realizacji inwestycji w 2013 r. Na drugi etap przewidziano zakres robót zgodny z przedmiarem stanowiącym załącznik nr 10b do siwz.
Pytanie 5:
Prosimy o wyjaśnienie rodzaju i grubości warstw nawierzchni na DG Rąbież – Kołaki-Budzyno. W przedmiarze występuje warstwa wiążąca AC 16W 50/70 gr. 3cm oraz warstwa ścieralna AC 11S 50/70 gr. 4cm a w projekcie dla km 0+0,025 do 0+275,54 warstwa wiążąca z AC 11W 50/70 gr. 5cm, dla km 0+300,54 do 0+653 warstwa ścieralna AC 11S50/70 gr.5cm.
Odpowiedź:
Prace należy wykonać zgodnie z przedmiarem robót, tj. wykonanie warstwy wiążącej AC 16W 50/70 gr. 3cm oraz warstwy ścieralnej AC 11S 50/70 gr. 4cm.
Pytanie 6:
Prosimy o wyjaśnienie z jakiej mieszanki ma być wykonana warstwa wiążąca na drodze w miejscowości Bacze, ponieważ w przedmiarze jest podana mieszanka mineralno-asfaltowa na warstwę wiążącą AC 16W 50/70 a w opisie technicznym AC 16P 50/70.
Odpowiedź:
Prace należy wykonać zgodnie z przedmiarem robót, tj. wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych - warstwa wiążąca asfaltowa z AC16W50/70 w/g PN-EN jak dla KR-1-2 - grubość po zagęszczeniu 3 cm.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1.
BIP/Tablica ogłoszeń
..............................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 9 lutego 2016 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.1.2016
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bacze oraz drogi gminnej Rąbież - Kołaki-Budzyno”
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu. Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 18232 - 2016 data 27.01.2016 r. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, fax. 023 6736110. SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU II.1) Tekst, który należy zmienić:
II.2) Tekst, który należy dodać:
Uzupełnienie do załącznika nr 8a Uzupełnienie do załącznika nr 8b
|
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. Tablica ogłoszeń/BIP
.....................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 9 lutego 2016 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.1.2016
ZMIANA Nr 1
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 27.01.2016 r. pod numerem 18232-2016 na „Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bacze oraz drogi gminnej Rąbież - Kołaki-Budzyno”
Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zmienia się siwz w następujący sposób:
1. W rozdziale pn. „Opis przedmiotu zamówienia”:
Dodaje się załączniki:
Uzupełnienie do załącznika nr 8a
Uzupełnienie do załącznika nr 8b
2. W rozdziale pn. „Opis sposobu przygotowania ofert”:
Obecny zapis brzmi:
Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert 15.02.2016 r. godz. 1030
Powinno być:
Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert 17.02.2016 r. godz. 1030
3. W rozdziale pn. „Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert”:
1) Ust. 1
Obecny zapis brzmi:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 15.02.2016 roku, do godz. 1000
Powinno być:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 17.02.2016 roku, do godz. 1000
2) Ust. 3
Obecny zapis brzmi:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 15.02.2016 roku, godz. 1030
Powinno być:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 17.02.2016 roku, godz. 1030
Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1.
BIP, Tablica ogłoszeń
..................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 27 stycznia 2016 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.1.2016
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bacze oraz drogi gminnej Rąbież - Kołaki-Budzyno”
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 18232-2016 z dnia 27.01.2016 r.
- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego
- strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Bacze oraz drogi gminnej Rąbież - Kołaki-Budzyno.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
1) przebudowa drogi gminnej wewnętrznej w miejscowości Bacze na odcinku długości 0,8201 km.
Zakres prac obejmuje:
a) wykonanie robót ziemnych przy korytowaniu i odhumusowaniu,
b) wykonanie nowej konstrukcji nawierzchni jezdni drogi,
c) wykonanie wzmocnienia istniejącej nawierzchni jezdni,
d) wykonanie robót wykończeniowych - pobocza.
2) przebudowa drogi gminnej Rąbież - Kołaki-Budzyno (Morgi) na odcinku od
km 0+030,00
do km 0+653,00.
Zakres prac obejmuje:
a) roboty przygotowawcze - profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, b) wykonanie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych grysowo-żwirowych -warstwa wiążąca o grubości 3 cm i warstwa ścieralna o grubości 4 cm,
c) uzupełnienie poboczy.
Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:
Załącznik Nr 8a, 8b Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych
Załącznik Nr 9a, 9b Projekty budowlane
Załącznik Nr 10a, 10b Przedmiary robót
Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (w tym użyte materiały i robocizna) - Wykonawca w złożonej ofercie określi okres gwarancji, jednak nie może być krótszy niż 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. W sytuacji wniesienia uwag do protokołu przez Zamawiającego ze względu na występujące usterki okres gwarancji liczony jest od daty usunięcia usterek.
Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.
Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (np. w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.31.23-7, 45.23.30.00-9, 45.23.31.20-6, 45.23.32.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
- Informacja na temat wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.
7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w siwz spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca udokumentuje należyte oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) na roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi, a w nim wykonanie nawierzchni asfaltowej, o wartości co najmniej 350.000,00 zł. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za najważniejszą robotę Zamawiający uważa wykonanie przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) na roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi, a w nim wykonanie nawierzchni asfaltowej, o wartości co najmniej 350.000,00 zł. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do siwz. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), wykazu wykonanych robót budowlanych (wg załącznika nr 5 do siwz) oraz dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Niewykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, wykazu wykonanych robót oraz dowodów potwierdzających wykonanie robót, spowoduje wykluczenie z postępowania.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca udokumentuje dysponowanie przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży drogowej. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg załącznika nr 4 do siwz) oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych wykonawczych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez wskazane osoby w branży drogowej (wg załącznika nr 4 do siwz). Niewykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, Wykazu osób oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych spowoduje wykluczenie z postępowania.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W
zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: - wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Przynajmniej jedno zamówienie (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) na roboty budowlane polegające na budowie lub przebudowie drogi, a w nim wykonanie nawierzchni asfaltowej, o wartości co najmniej 350.000,00 zł;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) formularz oferty (wg załącznika nr 1 do siwz),
2) pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa,
3) zobowiązanie podmiotu trzeciego lub inne dokumenty, jeżeli Wykonawca
polega
na zasobach innego podmiotu
4) kosztorysy ofertowe.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1. Cena - 98
- 2. Okres gwarancji i rękojmi - 2
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie:
1) termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów, o ile braki lub wady zostaną potwierdzone przez zamawiającego i zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
b) opóźnień zamawiającego w zakresie dokonywania odbioru lub prób końcowych,
c) zawieszenie robót przez zamawiającego,
d) wystąpienia przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada wykonawca, taką przeszkodą może być np. wystąpienie tzw. siły wyższej, niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie umowy,
e) wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego,
f) zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany.
2) wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianie w przypadku rezygnacji z części robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót,
3) aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno – budowlanych.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 15.02.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. Tablica ogłoszeń/BIP
Do pobrania:
Załącznik nr 10a, 10bInformacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kluczek Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2016-02-09
- Informacja zaktualizowana przez: Kluczek Paweł
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-02-09 13:08:25
- Liczba odsłon: 544
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: