Wersja archiwalna 2014-05-27 12:57:32

      Zamawiający:                                                         Opinogóra Górna, 27 maja 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.8.2014

 

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA NA:

„Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Opinogóra Górna”

 

 

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 100681 - 2014r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Opinogóra Górna.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Opinogóra Górna w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do odpowiedniego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętą uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2033 z załącznikami oraz Uchwałą Nr XXV/149/2013 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opinogóra Górna. Za odpad komunalny rozumie się odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem odpadów pochodzących z produkcji rolnej, prowadzonej działalności gospodarczej oraz innych odpadów nie pochodzących z gospodarstw domowych. Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE:

Przedmiotem zamówienia jest:

1) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (niesegregowanych). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne wraz z biodegradowalnymi zbierane będą tylko w systemie pojemnikowym. Szczegółowy wykaz nieruchomości zawiera załącznik nr 6a do siwz. Częstotliwość wywozu odpadów zmieszanych wynosić będzie co najmniej raz na dwa tygodnie w miesiącach kwietniu, maju, czerwcu, lipcu, sierpniu, wrześniu i październiku, a w miesiącach listopadzie, grudniu, styczniu, lutym i marcu co najmniej raz na trzy tygodnie.

2) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym (w workach z folii PE-HD o poj. 0,12 m3) lub pojemnikowym. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie w systemie pojemnikowym w sąsiedztwie w pojemnikach o pojemności 1,1 m3 i 2,2 m3. W zbiórce selektywnej odpady będą oddzielane na następujące frakcje: Plastik typu PET, opakowania typu Tetra Pak i puszki aluminiowe - odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze żółtym, Szkło opakowaniowe, bez podziału na białe i kolorowe - odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze zielonym, Odpady biodegradowalne - będą w większości zagospodarowywane na nieruchomości (kompostowane w przydomowych kompostownikach, skarmiane - ok. 90% właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbiórkę selektywną oświadczyło, że odpady biodegradowalne będą zagospodarowywać na nieruchomości poprzez kompostowanie i skarmianie). Odpady biodegradowalne, które nie będą zagospodarowane na nieruchomościach będą zbierane do worków lub pojemników w kolorze brązowym, (wykaz posesji, na których odpady biodegradowalne będą zbierane do worków lub pojemników zawiera załącznik nr 6b do siwz). Pozostałe suche odpady opakowaniowe - zbierane będą do oddzielnych pojemników. Szczegółowy wykaz nieruchomości, na których odbywać się będzie selektywna zbiórka odpadów zawiera załącznik nr 6a do siwz. Częstotliwość wywozu podstawowych frakcji odpadów zbieranych w sposób selektywny: tworzywa sztuczne typu PET, szkło oraz pozostałe suche opakowaniowe odbierane będą nie rzadziej niż raz na 2 miesiące, natomiast odbiór odpadów biodegradowalnych (zebranych w workach koloru brązowego, które nie zostały zagospodarowane na nieruchomościach właścicieli) co najmniej raz na dwa tygodnie w miesiącach kwietniu, maju, czerwcu, lipcu, sierpniu, wrześniu i październiku, a w miesiącach listopadzie, grudniu, styczniu, lutym i marcu co najmniej raz na trzy tygodnie.

3) Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli) i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny
i elektroniczny będą odbierane co najmniej dwa razy w roku - wiosną i jesienią.

4) Prowadzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w których właściciele nieruchomości będą mogli zostawić selektywnie zebrane odpady. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić i obsługiwać istniejące na terenie Gminy Opinogóra punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, w których zbierane są dwie podstawowe frakcje odpadów zbieranych selektywnie, a mianowicie plastik typu PET i szkło i Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów dla wszystkich mieszkańców gminy zlokalizowany w miejscowości Opinogóra Górna w sąsiedztwie oczyszczalni ścieków, w którym odbierane będą odpady zbierane selektywnie zgodnie z wymogami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). Punkt w Opinogórze Górnej wyposażony będzie przez Zamawiającego w zamykane pomieszczenie gospodarcze o powierzchni użytkowej ok. 35 m2, w którym gromadzone będą selektywnie zebrane odpady problemowe (wymagające zadaszenia). Odbiór odpadów z punktu w częstotliwości zależnej od zapotrzebowania i pojemności pojemników, na każdorazowe zlecenie Zamawiającego i wyposażenie w pojemniki do odpadów zbieranych w punkcie zgodnie z wymogami ustawy będą obowiązkami Wykonawcy. Przyjmowanie odpadów przez pracowników Wykonawcy w punkcie i ich ewidencjonowanie powinno odbywać się przynajmniej 1 raz w miesiącu w godzinach od 8:00 do 18:00. Zamawiający planuje uruchomić pracę punktu w Opinogórze Górnej (przygotować infrastrukturę tj. wykonać utwardzenie i ogrodzenie terenu, usytuować budynek na odpady problemowe) w terminie do 31 sierpnia 2014 r. Wykaz punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, w których zbierane są dwie podstawowe frakcje odpadów zbieranych selektywnie, tj. plastik typu PET i szkło i ich lokalizacje określone są w załączniku nr 6c do siwz. Wykonawca nie będzie zobowiązany do odbierania selektywnie zebranych odpadów, które nie są odpadami komunalnymi tj. wytwarzanymi w gospodarstwach domowych. Dotyczy to między innymi odpadów budowlanych, wytwarzanych przez firmy zajmujące się wykonywaniem robót budowlanych i świadczących usługi w tym zakresie. Odpady wytwarzane przez przedsiębiorców i gospodarstwa rolne nie są zaliczane do odpadów komunalnych i nie będą przyjmowane w PSZOK-ach. Utrzymanie czystości w punktach selektywnej zbiórki odpadów należeć będzie do obowiązków Wykonawcy. W punktach selektywnej zbiórki przyjmowane będą tylko wyselekcjonowane frakcje odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Opinogóra Górna.

5) Odbiór i zagospodarowanie odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano-architektonicznej gromadzone w odpowiednich workach lub pojemnikach należy odebrać od właścicieli nieruchomości raz na 6 miesięcy zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę. Zamawiający na 7 dni przed planowanym terminem odbioru przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których należy odebrać wymienione w tym punkcie odpady.

6) Odbiór i zagospodarowanie odpadów z palenisk - popiołów. Wykonawca zobowiązany będzie ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach pojemniki do gromadzenia popiołów i opróżniać je regularnie w terminach zależnych od ich napełniania w taki sposób, żeby nie występowały okresy 100% zapełnienia uniemożliwiające mieszkańcom możliwość przekazania odpadów lecz nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc w okresie sezonu grzewczego tj. w miesiącach od października do kwietnia. W pozostałych miesiącach roku w zależności od potrzeby (zapełnienia). Popiół w gospodarstwach może być wytwarzany do pieców na dogrzewanie lub przygotowanie ciepłej wody użytkowej. Pojemniki o min. poj. 1,1 m3 mają być ustawione w terenach zwartej zabudowy w miejscowościach: Opinogóra Górna (min. 2 pojemniki), Opinogóra Dolna (min. 1 pojemnik), Przedwojewo (min. 2 pojemniki), Pałuki (min. 1 pojemnik), Kołaczków (min. 1 pojemnik), Rembowo (min. 1 pojemnik), Chrzanówek (min. 2 pojemniki), Władysławowo (min. 2 pojemniki). Miejsca na terenie ww. miejscowości, w których mają być ustawione pojemniki wskaże Zamawiający.

Dane opisujące Gminę Opinogóra Górna w kontekście realizacji zamówienia. Obszar Gminy - 139 km2 Liczba ludności (na podstawie ewidencji ludności) - 6000 osoby wg stanu na 25.04.2014 r.

Liczba sołectw - 39 w tym miejscowości o zwartej zabudowie jednorodzinnej: Opinogóra Górna, Opinogóra Dolna, Władysławowo, Chrzanówek, Kołaczków, Przedwojewo, pozostałe miejscowości z przewagą zabudowy zagrodowej i kolonijnej. Obszar realizacji umowy dotyczy nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Opinogóra Górna.

Szczegółowy wykaz posesji niezbędny do obliczenia wartości oferty zawiera załącznik nr 6a, 6b, 6c do siwz.

UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ww. wykazu posesji w zależności od składanych przez mieszkańców zmian deklaracji (w tym zmiany ilości osób i zmiany sposobu gromadzenia odpadów).

Poniższe zestawienie przedstawia ilość odpadów odebranych z tereny Gminy Opinogóra Górna na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie
na odbieranie odpadów komunalnych w 2013 roku.

Tworzywa sztuczne (20 01 39) - 6,7 Mg

Opakowania z metali (15 01 04) - 0,9 Mg

Opakowania ze szkła (15 01 07) - 1,2 Mg

Szkło (20 01 02) - 20,2 Mg

Urządzenia zawierające freony (20 01 23) - 0,2 Mg

Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (20 01 35) - 0,6 Mg

Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36) - 0,1 Mg

Inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 ( 19 12 12) - 120 Mg

Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (20 03 01) - 627,2 Mg

Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów (17 01 01) - 3,6 Mg

Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych
i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 (17 01 07) - 17,2 Mg

Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 (17 06 04) - 0,8 Mg

Inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 (19 12 12) - 488,5 Mg

Inne odpady nie ulegające biodegradacji (20 02 03) - 67,6 Mg

Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 3,8 Mg

Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach (20 03 99) - 0,8 Mg

Opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) - 0,7 Mg

Uwaga: Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych ilości odebranych odpadów, ponadto wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do odpowiedniego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania tak jak stanowią zapisy siwz (wstęp opisu przedmiotu zamówienia).

OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

1) odbiór odpadów komunalnych z terenu posesji zamieszkałych,

2) zapewnienie pojemników oraz worków i zaopatrzenie w nie mieszkańców w ilości i o pojemności dostosowanej do potrzeb mieszkańców, jednak nie mniejszej niż określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku, w terminie do dnia 1 lipca 2014 r., a następnie regularne (w zależności od harmonogramów) odbieranie gromadzonych w nich odpadów. Przy realizacji zamówienia należy wziąć pod uwagę zasadę zapisaną w Uchwale Rady Gminy Opinogóra Górna Nr XXVI/150/2013 z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów - zgodnie, z którą od właściciela nieruchomości należy odbierać każdą zebraną przez właściciela nieruchomości ilość odpadów komunalnych. W związku z powyższym Wykonawca w sytuacji kiedy dany właściciel wytwarza więcej jakiegoś sortymentu selektywnie zbieranych odpadów musi dostosować wielkość pojemników lub ilość worków i taką przekazać właścicielowi. Określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie Opinogóra Górna pojemności pojemników/worków są pojemnościami minimalnymi. Dopuszcza się stosowanie większych pojemności, po uzgodnieniu z Zamawiającym. Worki do selektywnej zbiórki muszą być wykonane z folii LDPE o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość, tj. o grubości co najmniej 60 mikronów. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godzinach 7:00 - 20:00,

3) w trakcie wykonywania umowy wyposażenie zgłoszonych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki następuje najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych na zasadach opisanych w pkt 2),

4) informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca sporządza harmonogram odbioru odpadów na okres trwania umowy i przekazanie do akceptacji Zamawiającemu do dnia 1 lipca 2014 r. Harmonogram może być sporządzany w odrębnych częściach obejmując poszczególne frakcje odpadów. Harmonogram może być sporządzany, na krótsze okresy niż cały łączny termin realizacji umowy, nie krótsze jednak niż 3 miesiące. Harmonogram na kolejny okres Wykonawca sporządza i przekazuje do akceptacji Zamawiającemu z dwu tygodniowym wyprzedzeniem, przed końcem obowiązywania harmonogramu za poprzedni okres. Zaakceptowany harmonogram Wykonawca przekaże mieszkańcom gminy, a Zamawiający umieści go na swojej stronie internetowej,

5) sporządzenie i dystrybucja w formie ulotki informacji o systemie gospodarki odpadami w Gminie Opinogóra Górna (tj. sporządzenie informacji w jaki sposób mieszkańcy mają segregować odpady komunalne). Treść ulotki przed dystrybucją winna być uzgodniona z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest przekazać przynajmniej 1 ulotkę na jedno gospodarstwo domowe zbierające odpady w sposób selektywny wraz z pierwszym przekazaniem pojemników i worków do selektywnej zbiórki odpadów (wykaz nieruchomości/gospodarstw domowych, na których odbywać się będzie selektywna zbiórka odpadów zawiera załącznik nr 6a do siwz),

6) umieszczenie na pojemnikach i workach znaków identyfikujących wykonawcę (np. logo firmy), właściciela nieruchomości i rodzaj odebranego odpadu. Identyfikacja właściciela nieruchomości na workach i pojemnikach ma być dokonywana poprzez np. oznaczenie unikalnego adresu nieruchomości lub znakowanie kodami kreskowymi z możliwością ich późniejszej identyfikacji. Dopuszczalne jest znakowanie innymi metodami pod warunkiem zachowania porównywalnej skuteczności i możliwości późniejszej identyfikacji właścicieli,

7) kontrolowanie właścicieli nieruchomości w zakresie zgodności sposobu zbierania odpadów komunalnych z zasadami ustalonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Opinogóra Górna w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów i informowanie o powyższym Zamawiającego. W przypadku kiedy właściciel nieruchomości nie dopełnia obowiązku selektywnego zbierania odpadów mimo wcześniejszej deklaracji w tym zakresie Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane i niezwłocznie pisemnie lub w innej uzgodnionej przez strony (po akceptacji Zamawiającego) formie powiadomić o tym Zamawiającego, jednak nie później niż w ciągu 3 dni.

8) mycie i dezynfekcja pojemników co najmniej dwa razy w roku w okresie od 1 maja do 30 września,

9) Wykonawca odpowiada za stan techniczny pojemników. Na wezwanie Zamawiającego jest zobowiązany do ich napraw, konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników,

10) ubezpieczenie na własny koszt pojemników i zabezpieczenie je od ryzyka związanego
z uszkodzeniem lub kradzieżą,

11) ponoszenie odpowiedzialności za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowanych w trakcie odbioru odpadów,

12) zbieranie także odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli jest to wynikiem jego działalności,

13) rejestrowanie masy odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (zbierających te odpady w sposób selektywny) poszczególnych frakcji odpadów komunalnych (w tym z punktów PSZOK) jako sumy z terenu całej gminy niezbędne do sporządzenia sprawozdań wg wzorów określonych w przepisach szczególnych,

14) sporządzanie sprawozdań wg wzorów określonych w przepisach szczególnych i przekazywanie je Zamawiającemu,

15) przekazywanie odbieranych odpadów ulegających biodegradacji, odpadów zmieszanych i pozostałości z sortowania zgodnie z obowiązującymi przepisami do instalacji wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami,

16) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zbieranych odpadów komunalnych uprawnionym podmiotom posiadającym instalacje odzysku i unieszkodliwiania odpadów,

17) przekazanie Zamawiającemu raz na kwartał z składanym sprawozdaniem dowodów potwierdzających przekazanie odpadów do instalacji, o których mowa w pkt 16) oraz uprawnionym podmiotom posiadającym instalacje odzysku i unieszkodliwiania odpadów,

18) osiągnięcie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomu odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676),

19) przestrzeganie obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności:

a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.),

b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399),

c) uchwały nr XXVI/149/2013 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opinogóra Górna
i wprowadzanych zmian do regulaminu,

20) udostępnienie w systemie informatycznym zgromadzonych danych dotyczących odbieranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. System powinien umożliwiać wyszukiwanie nieruchomości po adresie lub nazwie właściciela oraz prezentować je na mapie, a także informować o wykonanych dla danej nieruchomości usługach, tj. odbioru odpadów zmieszanych, odpadów zebranych selektywnie (każde zdarzenie odbioru powinno zawierać datę i godzinę). System ma być udostępniany bezpłatnie np. poprzez przeglądarkę internetową, po podpisaniu umowy w terminie do 20 czerwca 2014 r.

21) Wykonawca zobowiązany jest do obioru odpadów (pojemniki i worki) z miejsc, w których wystawiają je właściciele w szczególności jeżeli dojazd stanowi droga gminna to Wykonawca winien dojechać bezpośrednio do miejsca wystawienia pojemników, czyli do granicy nieruchomości z drogą gminną (za utrzymanie drogi gminnej odpowiada Gmina), natomiast jeśli dojazd do nieruchomości stanowi droga wewnętrzna to Wykonawca zobowiązany będzie dojechać bezpośrednio do miejsca wystawienia pod warunkiem, że droga ta jest odpowiednio przygotowana przez zarządcę drogi,

22) Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny.

OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO:

1) dostarczenie wykazu adresów nieruchomości zamieszkałych, z których wykonawca obowiązany będzie odbierać i zagospodarowywać odpady komunalne, z podziałem na informacje w jakich adresach właściciele zadeklarowali zbiórkę selektywną, a w jakich zbiórkę odpadów zmieszanych,

2) zgłaszanie wszystkich zmian mających wpływ na świadczenie usługi (aktualizacja wykazu nieruchomości, o których mowa w pkt 1

3) zamawiający zobowiąże właścicieli nieruchomości do udostępnienia pojemników (przekazanych wcześniej przez wykonawcę) przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie przed własną posesję na drogę gminną,

4) terminowa zapłata za realizowane zamówienie.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7, 90.51.10.00-2, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 26.05.2014.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 2.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ciechanowie, ul. Gostkowska 83, 06-400 Ciechanów, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 339900,00 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 357696,00
  • Oferta z najniższą ceną: 357696,00 / Oferta z najwyższą ceną: 425400,00
  • Waluta: PLN.

 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1. Tablica ogłoszeń/BIP


..............................................................................................................................................................

       Zamawiający:                                                    Opinogóra Górna, 21 maja 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna                                          

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.8.2014

 

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

Wójt Gminy Opinogóra Górna, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Opinogóra Górna”.

Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta:

PRZEDSIĘBIORSTWA USŁUG KOMUNALNYCH spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Ciechanowie 06-400 Ciechanów, ul. Gostkowska 83

Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych rozdziału pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” siwz, Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając 100 pkt. w jedynym kryterium jakim jest cena.                  

W postępowaniu złożono 2 oferty wg zestawienia:

Lp.

Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy

Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy

Punktacja
w kryterium ceny

Łączna punktacja oferty

1

BŁYSK-BIS Spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością

06-200 Maków Mazowiecki

ul. Armii Krajowej 1

84,08

84,08

2

PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUG KOMUNALNYCH spółka
z ograniczoną odpowiedzialnością
w Ciechanowie

06-400 Ciechanów

ul. Gostkowska 83

100

100

 

      Kierownik Zamawiającego

  mgr Stanisław Wieteska

1.             BIP/Tablica ogłoszeń

.................................................................................................................................

Zamawiający:                                                                  Opinogóra Górna, 9 maja 2014 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.8.2014

 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Opinogóra Górna”

 

SEKCJA I

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

 Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 100681-2014 z dnia 09.05.2014 r.

- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

- strona internetowa Zamawiającego –  www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Opinogóra Górna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie (odzysk lub unieszkodliwianie) odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie Gminy Opinogóra Górna w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do odpowiedniego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), zapisami Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami, przyjętą uchwałą Sejmiku Województwa Mazowieckiego nr 211/12 z dnia 22.10.2012 roku w sprawie uchwalenia Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Mazowsza na lata 2012-2017 z uwzględnieniem lat 2018-2033 z załącznikami oraz Uchwałą Nr XXV/149/2013 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opinogóra Górna. Za odpad komunalny rozumie się odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem odpadów pochodzących z produkcji rolnej, prowadzonej działalności gospodarczej oraz innych odpadów nie pochodzących z gospodarstw domowych. Zamówienie nie obejmuje odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

DANE CHARAKTERYZUJĄCE ZAMÓWIENIE:

Przedmiotem zamówienia jest:

1) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zmieszanych (niesegregowanych). Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne wraz z biodegradowalnymi zbierane będą tylko w systemie pojemnikowym. Szczegółowy wykaz nieruchomości zawiera załącznik nr 6a do siwz. Częstotliwość wywozu odpadów zmieszanych wynosić będzie co najmniej raz na dwa tygodnie w miesiącach kwietniu, maju, czerwcu, lipcu, sierpniu, wrześniu i październiku, a w miesiącach listopadzie, grudniu, styczniu, lutym i marcu co najmniej raz na trzy tygodnie.

2) Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych zbieranych w sposób selektywny: Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy jednorodzinnej odbywać się będzie w systemie workowym (w workach z folii PE-HD o poj. 0,12 m3) lub pojemnikowym. Selektywna zbiórka odpadów komunalnych na terenach zabudowy wielorodzinnej odbywać się będzie w systemie pojemnikowym w sąsiedztwie w pojemnikach o pojemności 1,1 m3 i 2,2 m3. W zbiórce selektywnej odpady będą oddzielane na następujące frakcje: Plastik typu PET, opakowania typu Tetra Pak i puszki aluminiowe - odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze żółtym, Szkło opakowaniowe, bez podziału na białe i kolorowe - odpady zbierane będą do worków lub pojemników w kolorze zielonym, Odpady biodegradowalne - będą w większości zagospodarowywane na nieruchomości (kompostowane w przydomowych kompostownikach, skarmiane - ok. 90% właścicieli nieruchomości, którzy zadeklarowali zbiórkę selektywną oświadczyło, że odpady biodegradowalne będą zagospodarowywać na nieruchomości poprzez kompostowanie i skarmianie). Odpady biodegradowalne, które nie będą zagospodarowane na nieruchomościach będą zbierane do worków lub pojemników w kolorze brązowym, (wykaz posesji, na których odpady biodegradowalne będą zbierane do worków lub pojemników zawiera załącznik nr 6b do siwz). Pozostałe suche odpady opakowaniowe - zbierane będą do oddzielnych pojemników. Szczegółowy wykaz nieruchomości, na których odbywać się będzie selektywna zbiórka odpadów zawiera załącznik nr 6a do siwz. Częstotliwość wywozu podstawowych frakcji odpadów zbieranych w sposób selektywny: tworzywa sztuczne typu PET, szkło oraz pozostałe suche opakowaniowe odbierane będą nie rzadziej niż raz na 2 miesiące, natomiast odbiór odpadów biodegradowalnych (zebranych w workach koloru brązowego, które nie zostały zagospodarowane na nieruchomościach właścicieli) co najmniej raz na dwa tygodnie w miesiącach kwietniu, maju, czerwcu, lipcu, sierpniu, wrześniu i październiku, a w miesiącach listopadzie, grudniu, styczniu, lutym i marcu co najmniej raz na trzy tygodnie.

3) Odbiór i zagospodarowanie odpadów wielkogabarytowych (w tym mebli) i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Odpady wielkogabarytowe i zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny będą odbierane co najmniej dwa razy w roku - wiosną i jesienią.

4) Prowadzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych, w których właściciele nieruchomości będą mogli zostawić selektywnie zebrane odpady. Wykonawca zobowiązany jest prowadzić i obsługiwać istniejące na terenie Gminy Opinogóra punkty selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, w których zbierane są dwie podstawowe frakcje odpadów zbieranych selektywnie, a mianowicie plastik typu PET i szkło i Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów dla wszystkich mieszkańców gminy zlokalizowany w miejscowości Opinogóra Górna w sąsiedztwie oczyszczalni ścieków, w którym odbierane będą odpady zbierane selektywnie zgodnie z wymogami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399). Punkt w Opinogórze Górnej wyposażony będzie przez Zamawiającego w zamykane pomieszczenie gospodarcze o powierzchni użytkowej ok. 35 m2, w którym gromadzone będą selektywnie zebrane odpady problemowe (wymagające zadaszenia). Odbiór odpadów z punktu w częstotliwości zależnej od zapotrzebowania i pojemności pojemników, na każdorazowe zlecenie Zamawiającego i wyposażenie w pojemniki do odpadów zbieranych w punkcie zgodnie z wymogami ustawy będą obowiązkami Wykonawcy. Przyjmowanie odpadów przez pracowników Wykonawcy w punkcie i ich ewidencjonowanie powinno odbywać się przynajmniej 1 raz w miesiącu w godzinach od 8:00 do 18:00. Zamawiający planuje uruchomić pracę punktu w Opinogórze Górnej (przygotować infrastrukturę tj. wykonać utwardzenie i ogrodzenie terenu, usytuować budynek na odpady problemowe) w terminie do 31 sierpnia 2014 r. Wykaz punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, w których zbierane są dwie podstawowe frakcje odpadów zbieranych selektywnie, tj. plastik typu PET i szkło i ich lokalizacje określone są w załączniku nr 6c do siwz. Wykonawca nie będzie zobowiązany do odbierania selektywnie zebranych odpadów, które nie są odpadami komunalnymi tj. wytwarzanymi w gospodarstwach domowych. Dotyczy to między innymi odpadów budowlanych, wytwarzanych przez firmy zajmujące się wykonywaniem robót budowlanych i świadczących usługi w tym zakresie. Odpady wytwarzane przez przedsiębiorców i gospodarstwa rolne nie są zaliczane do odpadów komunalnych i nie będą przyjmowane w PSZOK-ach. Utrzymanie czystości w punktach selektywnej zbiórki odpadów należeć będzie do obowiązków Wykonawcy. W punktach selektywnej zbiórki przyjmowane będą tylko wyselekcjonowane frakcje odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Opinogóra Górna.

5) Odbiór i zagospodarowanie odpadów budowlanych i rozbiórkowych. Odpady budowlane i rozbiórkowe pochodzące z drobnych remontów i innych robót budowlanych wykonywanych we własnym zakresie, na wykonanie których nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę lub na wykonanie których nie jest wymagane zgłoszenie do administracji budowlano-architektonicznej gromadzone w odpowiednich workach lub pojemnikach należy odebrać od właścicieli nieruchomości raz na 6 miesięcy zgodnie z harmonogramem opracowanym przez Wykonawcę. Zamawiający na 7 dni przed planowanym terminem odbioru przekaże Wykonawcy wykaz nieruchomości, z których należy odebrać wymienione w tym punkcie odpady.

6) Odbiór i zagospodarowanie odpadów z palenisk - popiołów. Wykonawca zobowiązany będzie ustawić w wyznaczonych przez Zamawiającego miejscach pojemniki do gromadzenia popiołów i opróżniać je regularnie w terminach zależnych od ich napełniania w taki sposób, żeby nie występowały okresy 100% zapełnienia uniemożliwiające mieszkańcom możliwość przekazania odpadów lecz nie rzadziej niż 1 raz na miesiąc w okresie sezonu grzewczego tj. w miesiącach od października do kwietnia. W pozostałych miesiącach roku w zależności od potrzeby (zapełnienia). Popiół w gospodarstwach może być wytwarzany do pieców na dogrzewanie lub przygotowanie ciepłej wody użytkowej. Pojemniki o min. poj. 1,1 m3 mają być ustawione w terenach zwartej zabudowy w miejscowościach: Opinogóra Górna (min. 2 pojemniki), Opinogóra Dolna (min. 1 pojemnik), Przedwojewo (min. 2 pojemniki), Pałuki (min. 1 pojemnik), Kołaczków (min. 1 pojemnik), Rembowo (min. 1 pojemnik), Chrzanówek (min. 2 pojemniki), Władysławowo (min. 2 pojemniki). Miejsca na terenie ww. miejscowości, w których mają być ustawione pojemniki wskaże Zamawiający.

Dane opisujące Gminę Opinogóra Górna w kontekście realizacji zamówienia.

Obszar Gminy - 139 km2

Liczba ludności (na podstawie ewidencji ludności) - 6000 osoby wg stanu na 25.04.2014 r.

Liczba sołectw - 39 w tym miejscowości o zwartej zabudowie jednorodzinnej: Opinogóra Górna, Opinogóra Dolna, Władysławowo, Chrzanówek, Kołaczków, Przedwojewo, pozostałe miejscowości z przewagą zabudowy zagrodowej i kolonijnej.

Obszar realizacji umowy dotyczy nieruchomości zamieszkałych z terenu gminy Opinogóra Górna.

Szczegółowy wykaz posesji niezbędny do obliczenia wartości oferty zawiera załącznik nr 6a, 6b, 6c do siwz. UWAGA: Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ww. wykazu posesji w zależności od składanych przez mieszkańców zmian deklaracji (w tym zmiany ilości osób i zmiany sposobu gromadzenia odpadów).

Poniższe zestawienie przedstawia ilość odpadów odebranych z tereny Gminy Opinogóra Górna na podstawie sprawozdań składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych w 2013 roku.

Tworzywa sztuczne (20 01 39) - 6,7 Mg

Opakowania z metali (15 01 04) - 0,9 Mg

Opakowania ze szkła (15 01 07) - 1,2 Mg

Szkło (20 01 02) - 20,2 Mg

Urządzenia zawierające freony (20 01 23) - 0,2 Mg

Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21 i 20 01 23 zawierające niebezpieczne składniki (20 01 35) - 0,6 Mg

Zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne inne niż wymienione w 20 01 21, 20 01 23 i 20 01 35 (20 01 36) - 0,1 Mg

Inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 ( 19 12 12) - 120 Mg

Niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne (20 03 01) - 627,2 Mg

Odpady betonu oraz gruz betonowy z rozbiórek i remontów (17 01 01) - 3,6 Mg

Zmieszane odpady z betonu, gruzu ceglanego, odpadowych materiałów ceramicznych
i elementów wyposażenia inne niż wymienione w 17 01 06 (17 01 07) - 17,2 Mg

Materiały izolacyjne inne niż wymienione w 17 06 01 i 17 06 03 (17 06 04) - 0,8 Mg

Inne odpady (w tym zmieszane substancje i przedmioty) z mechanicznej obróbki odpadów inne niż wymienione w 19 12 11 (19 12 12) - 488,5 Mg

Inne odpady nie ulegające biodegradacji (20 02 03) - 67,6 Mg Odpady wielkogabarytowe (20 03 07) - 3,8 Mg

Odpady komunalne nie wymienione w innych podgrupach (20 03 99) - 0,8 Mg

Opakowania z tworzyw sztucznych (15 01 02) - 0,7 Mg

Uwaga: Podane wyżej ilości odpadów należy traktować jako orientacyjne. Wykonawcy nie przysługuje prawo dodatkowego wynagrodzenia czy odszkodowania za osiągnięcie innych ilości odebranych odpadów, ponadto wykonawca zobowiązany jest do osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do odpowiedniego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazanych do składowania tak jak stanowią zapisy siwz (wstęp opisu przedmiotu zamówienia).

OBOWIĄZKI WYKONAWCY:

1) odbiór odpadów komunalnych z terenu posesji zamieszkałych,

2) zapewnienie pojemników oraz worków i zaopatrzenie w nie mieszkańców w ilości i o pojemności dostosowanej do potrzeb mieszkańców, jednak nie mniejszej niż określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku, w terminie do dnia 1 lipca 2014 r., a następnie regularne (w zależności od harmonogramów) odbieranie gromadzonych w nich odpadów. Przy realizacji zamówienia należy wziąć pod uwagę zasadę zapisaną w Uchwale Rady Gminy Opinogóra Górna Nr XXVI/150/2013 z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów - zgodnie, z którą od właściciela nieruchomości należy odbierać każdą zebraną przez właściciela nieruchomości ilość odpadów komunalnych. W związku z powyższym Wykonawca w sytuacji kiedy dany właściciel wytwarza więcej jakiegoś sortymentu selektywnie zbieranych odpadów musi dostosować wielkość pojemników lub ilość worków i taką przekazać właścicielowi. Określone w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie Opinogóra Górna pojemności pojemników/worków są pojemnościami minimalnymi. Dopuszcza się stosowanie większych pojemności, po uzgodnieniu z Zamawiającym. Worki do selektywnej zbiórki muszą być wykonane z folii LDPE o grubości zapewniającej odpowiednią wytrzymałość, tj. o grubości co najmniej 60 mikronów. Na potwierdzenie dostarczenia pojemników Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzenia od właścicieli nieruchomości opatrzone datą przekazania i podpisem właściciela bądź jego przedstawiciela. W przypadku niemożności spełnienia tego warunku z przyczyn niezależnych od Wykonawcy wskaże on Zamawiającemu te przyczyny na piśmie i udokumentuje ich zaistnienie. Za dowód mogą być uznane wskazania urządzeń kontrolujących czas i przebieg tras pojazdów takich jak tachograf czy GPS. Za przyczyny niezależne od Wykonawcy można będzie uznać w szczególności co najmniej trzykrotne niezastanie właściciela nieruchomości pod wskazanym adresem w odstępach co najmniej 3 dniowych w godzinach 7:00 - 20:00,

3) w trakcie wykonywania umowy wyposażenie zgłoszonych przez Zamawiającego miejsc gromadzenia odpadów w niezbędne pojemniki następuje najpóźniej w ciągu trzech dni roboczych na zasadach opisanych w pkt 2),

4) informowanie mieszkańców o zasadach i terminach odbierania poszczególnych rodzajów odpadów. W tym celu Wykonawca sporządza harmonogram odbioru odpadów na okres trwania umowy i przekazanie do akceptacji Zamawiającemu do dnia 1 lipca 2014 r. Harmonogram może być sporządzany w odrębnych częściach obejmując poszczególne frakcje odpadów. Harmonogram może być sporządzany, na krótsze okresy niż cały łączny termin realizacji umowy, nie krótsze jednak niż 3 miesiące. Harmonogram na kolejny okres Wykonawca sporządza i przekazuje do akceptacji Zamawiającemu z dwu tygodniowym wyprzedzeniem, przed końcem obowiązywania harmonogramu za poprzedni okres. Zaakceptowany harmonogram Wykonawca przekaże mieszkańcom gminy, a Zamawiający umieści go na swojej stronie internetowej,

5) sporządzenie i dystrybucja w formie ulotki informacji o systemie gospodarki odpadami w Gminie Opinogóra Górna (tj. sporządzenie informacji w jaki sposób mieszkańcy mają segregować odpady komunalne). Treść ulotki przed dystrybucją winna być uzgodniona z Zamawiającym. Wykonawca zobowiązany jest przekazać przynajmniej 1 ulotkę na jedno gospodarstwo domowe zbierające odpady w sposób selektywny wraz z pierwszym przekazaniem pojemników i worków do selektywnej zbiórki odpadów (wykaz nieruchomości/gospodarstw domowych, na których odbywać się będzie selektywna zbiórka odpadów zawiera załącznik nr 6a do siwz),

6) umieszczenie na pojemnikach i workach znaków identyfikujących wykonawcę (np. logo firmy), właściciela nieruchomości i rodzaj odebranego odpadu. Identyfikacja właściciela nieruchomości na workach i pojemnikach ma być dokonywana poprzez np. oznaczenie unikalnego adresu nieruchomości lub znakowanie kodami kreskowymi z możliwością ich późniejszej identyfikacji. Dopuszczalne jest znakowanie innymi metodami pod warunkiem zachowania porównywalnej skuteczności i możliwości późniejszej identyfikacji właścicieli,

7) kontrolowanie właścicieli nieruchomości w zakresie zgodności sposobu zbierania odpadów komunalnych z zasadami ustalonymi w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Opinogóra Górna w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów i informowanie o powyższym Zamawiającego. W przypadku kiedy właściciel nieruchomości nie dopełnia obowiązku selektywnego zbierania odpadów mimo wcześniejszej deklaracji w tym zakresie Wykonawca zobowiązany jest przyjąć odpady jako zmieszane i niezwłocznie pisemnie lub w innej uzgodnionej przez strony (po akceptacji Zamawiającego) formie powiadomić o tym Zamawiającego, jednak nie później niż w ciągu 3 dni.

8) mycie i dezynfekcja pojemników co najmniej dwa razy w roku w okresie od 1 maja do 30 września,

9) Wykonawca odpowiada za stan techniczny pojemników. Na wezwanie Zamawiającego jest zobowiązany do ich napraw, konserwacji oraz wymiany uszkodzonych lub zniszczonych pojemników,

10) ubezpieczenie na własny koszt pojemników i zabezpieczenie je od ryzyka związanego z uszkodzeniem lub kradzieżą,

11) ponoszenie odpowiedzialności za szkody w majątku Zamawiającego lub osób trzecich spowodowanych w trakcie odbioru odpadów,

12) zbieranie także odpadów leżących obok altanek śmietnikowych i pojemników jeśli jest to wynikiem jego działalności,

13) rejestrowanie masy odebranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych (zbierających te odpady w sposób selektywny) poszczególnych frakcji odpadów komunalnych (w tym z punktów PSZOK) jako sumy z terenu całej gminy niezbędne do sporządzenia sprawozdań wg wzorów określonych w przepisach szczególnych,

14) sporządzanie sprawozdań wg wzorów określonych w przepisach szczególnych i przekazywanie je Zamawiającemu,

15) przekazywanie odbieranych odpadów ulegających biodegradacji, odpadów zmieszanych i pozostałości z sortowania zgodnie z obowiązującymi przepisami do instalacji wskazanych w Wojewódzkim Planie Gospodarki Odpadami,

16) przekazywanie odebranych od właścicieli nieruchomości selektywnie zbieranych odpadów komunalnych uprawnionym podmiotom posiadającym instalacje odzysku i unieszkodliwiania odpadów,

17) przekazanie Zamawiającemu raz na kwartał z składanym sprawozdaniem dowodów potwierdzających przekazanie odpadów do instalacji, o których mowa w pkt 16) oraz uprawnionym podmiotom posiadającym instalacje odzysku i unieszkodliwiania odpadów,

18) osiągnięcie poziomów odzysku odpadów komunalnych z uwzględnieniem poziomu odzysku wskazanych w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399), rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych (Dz. U. z 2012 r. poz. 645) oraz rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 r. w sprawie poziomów ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz sposobu obliczania poziomu ograniczania masy tych odpadów (Dz. U. z 2012 r. poz. 676),

19) przestrzeganie obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych,
a w szczególności:

a) ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U z 2013 r. poz. 21, z późn. zm.),

b) ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.
z 2013 r. poz. 1399),

c) uchwały nr XXVI/149/2013 Rady Gminy Opinogóra Górna z dnia 4 marca 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Opinogóra Górna i wprowadzanych zmian do regulaminu,

20) udostępnienie w systemie informatycznym zgromadzonych danych dotyczących odbieranych i zagospodarowanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości. System powinien umożliwiać wyszukiwanie nieruchomości po adresie lub nazwie właściciela oraz prezentować je na mapie, a także informować o wykonanych dla danej nieruchomości usługach, tj. odbioru odpadów zmieszanych, odpadów zebranych selektywnie (każde zdarzenie odbioru powinno zawierać datę i godzinę). System ma być udostępniany bezpłatnie np. poprzez przeglądarkę internetową, po podpisaniu umowy w terminie do 20 czerwca 2014 r.

21) Wykonawca zobowiązany jest do obioru odpadów (pojemniki i worki) z miejsc, w których wystawiają je właściciele w szczególności jeżeli dojazd stanowi droga gminna to Wykonawca winien dojechać bezpośrednio do miejsca wystawienia pojemników, czyli do granicy nieruchomości z drogą gminną (za utrzymanie drogi gminnej odpowiada Gmina), natomiast jeśli dojazd do nieruchomości stanowi droga wewnętrzna to Wykonawca zobowiązany będzie dojechać bezpośrednio do miejsca wystawienia pod warunkiem, że droga ta jest odpowiednio przygotowana przez zarządcę drogi,

22) Wykonawca nie może w trakcie odbioru i transportu mieszać odpadów gromadzonych selektywnie z odpadami gromadzonymi w sposób nieselektywny.

OBOWIĄZKI ZAMAWIAJĄCEGO:

1) dostarczenie wykazu adresów nieruchomości zamieszkałych, z których wykonawca obowiązany będzie odbierać i zagospodarowywać odpady komunalne, z podziałem na informacje w jakich adresach właściciele zadeklarowali zbiórkę selektywną, a w jakich zbiórkę odpadów zmieszanych,

2) zgłaszanie wszystkich zmian mających wpływ na świadczenie usługi (aktualizacja wykazu nieruchomości, o których mowa w pkt 1

3) zamawiający zobowiąże właścicieli nieruchomości do udostępnienia pojemników (przekazanych wcześniej przez wykonawcę) przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na czas odbierania tych odpadów, w szczególności poprzez ich wystawienie przed własną posesję na drogę gminną,

4) terminowa zapłata za realizowane zamówienie,.

II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
  • Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego stanowiącego nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego i polegającej na jego powtórzeniu.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90.00.00.00-7, 90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9.000,00 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070

5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.

7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w siwz spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje posiadanie dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Opinogóra Górna wydanego przez właściwy organ, dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na zbieranie i transport odpadów wydanego przez właściwy organ, dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny wydanego przez właściwy organ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Opinogóra Górna, dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na zbieranie i transport odpadów, dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Opinogóra Górna, dokumentu potwierdzającego posiadanie zezwolenia na zbieranie i transport odpadów, dokumentu potwierdzającego posiadanie wpisu do rejestru zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny spowoduje wykluczenie z postępowania
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
    o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
    • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony formularz oferty (wg załącznika nr 1 do siwz),

2) pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.05.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

1. Tablica ogłoszeń/BIP



Do pobrania:

SIWZ

Zał. nr 6a, 6b, 6c

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2871092]

przewiń do góry