SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1)
Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dowożenie uczniów do szkół na terenie gminy Opinogóra Górna.
II.1.2)
Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4)
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest dowożenie uczniów zamieszkałych na terenie
gminy Opinogóra Górna do Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej, Szkoły
Podstawowej
w Kołaczkowie, Gimnazjum w Opinogórze Górnej i z powrotem do miejsca ich
zamieszkania oraz uczniów niepełnosprawnych zamieszkałych na terenie gminy
Opinogóra Górna
do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Ciechanowie ul. H.
Sienkiewicza 13
i z powrotem do miejsca ich zamieszkania.
Przedmiot zamówienia został
podzielony na dwie części:
Część 1 - Dowożenie uczniów
do szkół na terenie gminy Opinogóra Górna
Część 2 - Dowożenie uczniów
niepełnosprawnych do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w
Ciechanowie
Uwaga: Niniejsze postępowanie
dotyczy części 1 tj. Dowożenia uczniów do szkół na terenie gminy Opinogóra
Górna.
2.Zamawiający ustala następujące trasy:
Trasa nr 1: Przytoka -
Kobylin - Pajewo Króle - Łęki - Nowokrasne - Kołaczków Zlewnia - Kołaczków
- Rembowo - Pałuki - Bogucin - Czernice - Opinogóra Górna
Przewidywana liczba uczniów
na trasie - 36
Trasa nr 2: Pomorze -
Chrzanówek - Władysławowo - Elżbiecin - Zygmuntowo - Opinogóra Górna
Przewidywana liczba uczniów
na trasie - 47
Trasa nr 3: Goździe -
Kołaki-Budzyno - Rąbież - Wilkowo - Załuże Imbrzyki - Sosnowo - Pokojewo -
Długołęka - Klonowo – Trętowo-Mazarnięta - Patory - Opinogóra Górna
Przewidywana liczba uczniów
na trasie - 60
Trasa nr 4: Łaguny - Wola
Wierzbowska - Wierzbowo - Kołaki-Kwasy - Janowięta - Dzbonie - Bacze - Kąty
- Opinogóra Górna
Przewidywana liczba uczniów na
trasie - 50
Trasa nr 5: Kołaczków - Łęki
- Pajewo Króle - Kobylin 1 - Koblin 2 - Przytoka - Pałuki - Rembowo -
Kołaczków
Przewidywana liczba uczniów
na trasie - 23
Trasa nr 6 Kołaczków -
Rembowo - Pałuki - Bogucin - Czernice - Opinogóra Górna Przewidywana liczba
uczniów na trasie - 38
Uwaga: Trasy oraz ilość
uczniów mogą ulec nieznacznej zmianie, tj. o nie więcej niż 20 %.
3. Informacje organizacyjne:
1) Przewoźnik zapewnia w
dniach nauki szkolnej od 1 września 2013 r. do 30 czerwca 2014 r.:
a) dowożenie uczniów z
miejsca zamieszkania na terenie gminy Opinogóra Górna, określonego w
załączniku nr 6 do siwz do szkół w:
Opinogórze Górnej w godz.:
7:15 - 7:45
Kołaczkowie w godz.: 8:00 -
8:20
b) powrót uczniów do miejsca
zamieszkania, określonego w załączniku nr 6 do siwz ze szkół w:
Opinogórze Górnej (trasa nr
1, 2, 3, 4) w godz.: 12:25 - 12:40, 14:15 - 14:30, 15:10 - 15:20
Opinogórze Górnej (trasa nr
6) w godz.: poniedziałek - wtorek - środa 12:25 - 12:35, 14:25 - 14:35,
czwartek - piątek 11:30 - 11:40, 13:15 - 13:25
Kołaczkowie (trasa nr 5) w
godz.: poniedziałek - wtorek - środa 13:20 - 13:30, 15:05 - 15:15; czwartek
- piątek 12:15 - 12:30, 14:05 - 14:15
c) miejsca siedzące dla
wszystkich przewożonych uczniów i opiekunów,
d) rozkłady jazdy uwzględniające
godziny dowozu uczniów do szkół i powrotu do miejsca
ich zamieszkania, określonych w załączniku nr 6 do siwz,
e) bilety miesięczne dla
każdego ucznia wg zasad ustalonych przez przewoźnika,
f) bezpłatne bilety imienne
na okaziciela dla opiekunów uczniów, ustalonych w załączniku nr 6 do siwz w
czasie ich przewożenia,
2) Pojazdy służące do
przewozu uczniów powinny być oznakowane, ubezpieczone (Wykonawca musi
posiadać aktualne ubezpieczenie komunikacyjne OC i od Następstw
Nieszczęśliwych Wypadków NNW), w pełni sprawne, dopuszczone do ruchu
drogowego, spełniać wymogi bezpieczeństwa oraz muszą być utrzymane w
czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej.
3) Wykonawca zobowiązany jest
przez okres trwania niniejszej umowy posiadać ważną polisę ubezpieczeniową
w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej z tytułu szkód, które mogą
zaistnieć w związku ze zdarzeniami losowymi oraz od odpowiedzialności
cywilnej.
4) Uczniów należy dowieźć na
zajęcia co najmniej 10 minut przed ich rozpoczęciem (godz. przyjazdu
określone są w pkt 1) lit a)). Czas dojazdu ucznia z domu do szkoły i z
powrotem nie może przekroczyć 1 godziny w każdą stronę.
5) W przypadku awarii pojazdu
w trakcie przejazdu trasy Wykonawca zobowiązany
jest powiadomić odpowiednich dyrektorów szkół, organ prowadzący oraz
niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 2 godzin, podstawić autokar
zastępczy. Pkt 6) stosuje
się odpowiednio.
6) W przypadku braku
możliwości dowiezienia lub rozwiezienia dzieci przez Wykonawcę
na którejkolwiek z tras, Wykonawca pokryje koszt dowozów i odwozów
wykonanych na zlecenie Zamawiającego przez innego przewoźnika.
7) Zamawiający ma prawo do
kontroli pojazdu, dokumentów pojazdu i kierowców oraz wszystkich spraw
związanych z usługą. W przypadku zastrzeżeń dotyczących stanu technicznego
pojazdów Zamawiający ma prawo do zlecenia przeprowadzenia badań
technicznych przez wskazaną przez siebie stację kontroli pojazdów. W razie
potwierdzenia nienależytego stanu technicznego pojazdów koszty
przeprowadzonych badań diagnostycznych ponosi Wykonawca oraz zobowiązany
jest niezwłocznie podstawić pojazd zastępczy spełniający wymagania
określone w pkt 2)
8) Wykonawca zobowiązany jest
do dostarczenia biletów miesięcznych do siedziby Zamawiającego zgodnie z
comiesięcznym wykazem imiennym uczniów z poszczególnych placówek
oświatowych. Ilość kupowanych biletów miesięcznych w okresie roku szkolnego
2013/2014 może ulegać zmianie. Odbiór biletów następować będzie na
podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
9) Liczba uczniów dowożonych
do poszczególnych placówek o których mowa w ust. 1 może ulec zmianie, tj. o
nie więcej niż 20 %. W takim przypadku Wykonawca zobowiązany jest zapewnić
środek transportu o liczbie miejsc siedzących nie mniejszej niż liczba
uczniów uprawnionych do dowozu. W przypadku zmniejszenia liczby dowożonych
uczniów Wykonawca nie będzie wnosił żadnych zastrzeżeń oraz roszczeń.
10) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia
jakiegokolwiek typu, w których nastąpi szkoda materialna, uszkodzenia ciała
czy śmierć powodowana działalnością Wykonawcy. Zamawiający nie ponosi także
odpowiedzialności za ewentualne szkody, które mogą wyniknąć z ruchu
pojazdów oraz działania lub zaniechania działania personelu w trakcie
realizacji dowozu.
II.1.5) przewiduje
się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu
oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający
przewiduje możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego
stanowiącego nie więcej niż 20 % wartości zamówienia podstawowego i
polegającej na jego powtórzeniu.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.10.00.00-9, 60.14.00.00-1.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.06.2014.
SEKCJA III:
INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)
WADIUM
- Informacja na temat
wadium:
1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany
jest wnieść wadium w wysokości 4.000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych
00/100).
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach
przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z
późn. zm.).
3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania
ofert.
4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000
0345 2000 0070
5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia
wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię
dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty
natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy
złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w
Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający
wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień
publicznych.
7. Nie wniesienie wadium w
terminie lub w sposób określony w siwz spowoduje wykluczenie Wykonawcy na
podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.
III.3)
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY
SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III.3.1) Uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca udokumentuje posiadanie uprawnień
do wykonywania krajowego transportu drogowego osób. Ocena spełnienia
warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), oraz
dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do wykonywania
krajowego transportu drogowego osób wydanego przez właściwy organ.
Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego
warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku oraz
dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do wykonywania
krajowego transportu drogowego osób spowoduje wykluczenie z
postępowania
- III.3.2) Wiedza i
doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego
warunku w tym zakresie
- III.3.3) Potencjał
techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego
warunku w tym zakresie
- III.3.4) Osoby zdolne do
wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego
warunku w tym zakresie
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna
i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowego
warunku w tym zakresie
III.4)
INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ
WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
- III.4.1) W zakresie
wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy
prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- III.4.2) W zakresie
potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1
ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu
do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia
w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż
6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania
ofert;
- III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert;
- III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności
do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie
należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg
nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa
cena.
IV.3)
ZMIANA UMOWY
przewiduje
się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty,
na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne
zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Umowa Zamawiający przewiduje możliwość zmian w zawartej z wykonawcą
umowie.
Zmiany będą możliwe w
następujących sytuacjach:
1) wystąpienia siły wyższej.
Siła wyższa oznacza wydarzenie nieprzewidywalne i poza kontrolą stron
niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące
niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, lub inne
okoliczności niezależne od Zamawiającego, w tym takie, których Zamawiający
przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub
przewidzieć
2) zmian w obowiązujących
przepisach;
3) uzasadnionych zmian w
zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez
Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli zmiany te są korzystne
dla Zamawiającego;
4) działań osób trzecich
uniemożliwiających wykonanie usługi w terminie, które to działania nie są konsekwencją
winy którejkolwiek ze stron;
5) zmiany sposobu wykonania
przedmiotu zamówienia;
a) zakresu przedmiotu
zamówienia;
b) terminu wykonania;
c) wynagrodzenia;
2. Zamawiający zastrzega
sobie:
1) zmianę godzin oraz trasę
przewozów i odwozów w okresie realizacji niniejszego zamówienia;
2) możliwość wprowadzenia na
określone dni innego niż ustalony rozkład jazdy
po wcześniejszym powiadomieniu wykonawcy;
3) możliwe odstępstwa od
podanego harmonogramu przewozów uzależnione od zmiany planów lekcji, ilości
dzieci, likwidacji szkół, zmiany organizacji roku szkolnego, odpracowywania
dni wolnych etc.
3. Z przyczyn określonych w
ust. 2, Zamawiający nie przewiduje ponoszenia dodatkowych opłat.
4. Wszelkie zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem
nieważności
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony
internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków
zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406
Opinogóra Górna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu lub ofert: 24.06.2013 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w
dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania
projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17)
Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej
oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały
być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
|