Wersja archiwalna 2012-10-31 10:09:29

Zamawiający:                                                  Opinogóra Górna, 30 października 2012 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra

RIOŚ.Z.271.19.2012

 

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 24.10.2012 r. pod numerem 414230-2012 na „Dostawę energii elektrycznej dla Gminy Opinogóra Górna”

W związku z faktem, że do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami:

 

 

Pytanie 1:

Prosimy o wskazanie Operatorów Systemów Dystrybucyjnych dla poszczególnych punktów poboru. Informacja ta jest niezbędna do weryfikacji przez wykonawcę, czy posiada zawarte omowy GUD, a tym samym, czy ma możliwość realizacji przedmiotu zamówienia.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że Operatorem Systemu Dystrybucyjnego dla punktów poboru wskazane w załączniku nr 1 do SIWZ oraz do umowy jest ENERGA OPERATOR S.A. Oddział w Płocku.

Pytanie 2:

W załączniku nr 5 do SIWZ w § 5 punkt 2 jest mowa, że „Ceny określone w ust.1 ulegną zmianie wyłącznie w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT oraz podatku akcyzowego.[…]”.
Z uwagi na możliwość zmiany przepisów przez ustawodawcę skutkujących zmianą nie tylko stawki podatku akcyzowego  i VAT ale również zmiany ustawy Prawo energetyczne wraz
z aktami wykonawczymi do ustawy wprowadzającymi dodatkowe obowiązki związane
z zakupem praw majątkowych. Wykonawca zwraca się z prośbą o dokonanie następującej modyfikacji przedmiotowego zapisu na: ”Ceny jednostkowe określone w ust. 1 ulegną zmianie w przypadku zmiany przepisów skutkujących zmianą stawki podatku akcyzowego, podatku VAT lub innych zmian ogólnie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności zmiany ustawy Prawo energetyczne lub aktów wykonawczych do tej ustawy wprowadzających dodatkowo obowiązki związane z zakupem praw majątkowych lub certyfikaty dotyczące efektywności energetycznej, ceny energii elektrycznej zostaną powiększone o kwotę wynikającą
z obowiązków nałożonych właściwymi przepisami od dnia ich wejścia w życie. Zmiany te zachodzą automatycznie i nie wymagają sporządzania aneksu do umowy”.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisów w załączniku nr 5 do SIWZ.

Pytanie 3:

W załączniku nr 5 do SIWZ w § 6 ust.11 jest zapis, że w przypadku uzasadnionych wątpliwości
co do prawidłowości wystawionej faktury Zamawiający składając reklamację dołączy sporną fakturę. Wyjaśniamy, że Wykonawca posiada w swoich aktach wystawione faktury i nie ma potrzeby dołączania faktury. W związku z powyższym wnosimy o wykreślenie z w/w § tekstu „dołączając jednocześnie sporną fakturę”.

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisów w załączniku nr 5 do SIWZ.

Pytanie 4:

Czy wszystkie punkty poboru wskazanych w załączniku nr 1 SIWZ oraz do umowy mają rozdzielone umowy na sprzedażową i dystrybucyjną?

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, że wszystkie punkty poboru wskazane w załączniku nr 1 SIWZ
oraz do umowy mają rozdzielone umowy na sprzedażową i dystrybucyjną.

 

 

 

 

 

 Kierownik Zamawiającego 

                                                                                  mgr Stanisław Wieteska

 

 

 

1.     BIP/Tablica ogłoszeń

 

 

.............................................................................................................................

Zamawiający:                                                      Opinogóra Górna, 24 października 2012 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra

RIOŚ.Z.271.19.2012

 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Dostawę energii elektrycznej dla Gminy Opinogóra Górna

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

-Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 414230-2012 z dnia 24.10.2012 r.

-tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

-strona internetowa Zamawiającego –  www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa energii elektrycznej dla Gminy Opinogóra Górna.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia ulicznego oraz budynków i obiektów Zamawiającego. Całkowite szacunkowe zużycie energii [kWh] w okresie od 01.01.2013 r. do 31.12.2013 r. wynosi 318.738 kWh. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ stanowiącym integralną część SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak.

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających stanowiących nie więcej niż 10% wartości zamówienia podstawowego, polegających na rozszerzeniu dostaw.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.00.00.00-3, 09.30.00.00-2.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2013.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje posiadanie aktualnej koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Ocena spełnienia warunku nastąpi
      na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 4 do SIWZ) oraz złożonej aktualnej koncesji
      lub kopii aktualnej koncesji poświadczonej za zgodność z oryginałem
      na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu energią elektryczną wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Nie wykazanie
      w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku oraz koncesji lub kopii koncesji, spowoduje wykluczenie z postępowania.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 4 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 4 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 4 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 4 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
    o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • koncesję, zezwolenie lub licencję
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
      o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
      nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
      o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
      albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony formularz oferty.

2. Wypełniony formularz cenowy

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko
dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną
na piśmie, w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany. Strona, która występuje z propozycją zmiany umowy, zobowiązana jest do sporządzenia i uzasadnienia wniosku o taką zmianę. Zmiany nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ust. 1 Ustawy.

2. Ustala się następujące okoliczności, które mogą powodować konieczność wprowadzenia istotnych zmian w treści zawartej umowy:

1) rezygnacja przez Zamawiającego z punktów odbiorów wymienionych w Załączniku nr 1
do Umowy w przypadku przekazania, sprzedaży, wynajmu obiektu innemu właścicielowi
oraz w przypadku zamknięcia lub likwidacji obiektu.

2) zwiększenie przez Zamawiającego ilości punktów odbioru energii, o których mowa w Załączniku nr 1 Umowy w rozmiarze nie większym niż 10% punktów odbioru energii, w przypadku przyłączenia nowych obiektów do sieci elektroenergetycznej OSD

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 05.11.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1. Tablica ogłoszeń/BIP

Do pobrania:

SIWZ

Załącznik nr 1 do SIWZ

Załącznik nr 2 do SIWZ

Załącznik nr 3 do SIWZ

Załącznik nr 4 do SIWZ

Załącznik nr 5 do SIWZ

Załącznik nr 6 do SIWZ

Załącznik nr 1 do umowy

Załącznik nr 2 do umowy

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2871094]

przewiń do góry