Zamawiający: Opinogóra Górna, 2 sierpnia 2011 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z.271.13.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA NA:
„Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II”
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Miejsce publikacji ogłoszenia o udzieleniu zamówienia:
-
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 208391-2011 z dnia 02.08.2011 r.
-
tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy
-
strona internetowa Zamawiającego – www.opinogora.bip.org.pl
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 175417 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów
w kwocie 1.284.492 zł.
2. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
- Okres kredytowania: od chwili podpisania umowy do 30.09.2020 r.
- Karencja w spłacie rat kapitałowych od kredytu od dnia zawarcia umowy do 29.09.2013 r.
- Okres spłaty kredytu 8 lat od 2013 do 2020 roku w 8 ratach rocznych płatnych na 30.09 następująco:
I rata - 30.09.2013 - 50.000 zł,
II rata - 30.09.2014 - 50.000 zł,
III rata - 30.09.2015 - 50.000 zł,
IV rata - 30.09.2016 - 200.000 zł
V rata - 30.09.2017 - 200.000 zł
VI rata - 30.09.2018 - 400.000 zł
VII rata - 30.09.2019 - 250.000 zł
VIII rata - 30.09.2020 - 300.000 zł
- Spłata odsetek kredytu będzie następować w okresach miesięcznych, płatnych w ostatnim roboczym dniu każdego miesiąca począwszy od daty uruchomienia kredytu.
- Waluta kredytu PLN.
- Kredyt pozostawiony zostanie do dyspozycji Gminy Opinogóra Górna w II transzach przelewem na konto Zamawiającego. Realizacja transz następować będzie w terminie 2 dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia określonej kwoty kredytu, sukcesywnie wg potrzeb bez pobierania prowizji i opłat za uruchomienie transzy. Na etapie zamówienia przewidujemy wypłatę kredytu w II transzach w następujących wysokościach: I transza wypłacona w dniu 10.08.2011 roku w wysokości 700.000 zł, II transza wypłacona w dniu 30.09.2011 roku w wysokości 800.000 zł. Dopuszcza się odstępstwa od wysokości wypłaty transz i terminu ich wypłat.
- W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się że termin spłaty został zachowany jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części lub całego kredytu bez opłat, odsetek
i prowizji od kwoty spłaconej przed terminem.
- W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 1M obowiązującej na dzień 01.06.2011r. Do oferty należy załączyć sposób wyliczenia całości obsługi kredytu: stawkę WIBOR 1M, marżę banku, prowizję i inne opłaty.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowej prowizji i opłat na rzecz Wykonawcy.
- Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika.
- O zmianie wysokości oprocentowania kredytu (każda zmiana stawki WIBOR) Bank powiadomi Kredytobiorcę na piśmie niezwłocznie po każdej zmianie wysokości oprocentowania.
- Poza kwotami określonymi w ofercie Wykonawca nie pobiera żadnych innych opłat.
- O wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca (Bank) będzie informował Zamawiającego (Kredytobiorcę) na piśmie na 7 dni przed końcem ich płatności.
- Marża banku stała w całym okresie kredytowania.
- Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku.
- Zamawiający w czasie trwania umowy nie będzie przedstawiał szczegółowych zestawień
i analiz odnośnie sytuacji finansowej Gminy poza kwartalnymi, półrocznymi i rocznymi sprawozdaniami budżetowymi Rb oraz rocznymi sprawozdaniami finansowymi.
- Nie dopuszcza się podpisania przez osoby reprezentujące Gminę Opinogóra Górna oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
- Od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości nie wyższej niż 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego.
- Zamawiający po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dostarczy na żądanie, wybranemu wykonawcy zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Ciechanowie o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
-
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 29.07.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
-
Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Warszawie, ul. Warecka 11A, 00-034 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 603936,01 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
-
Cena wybranej oferty: 562428,97
-
Oferta z najniższą ceną: 562428,97 / Oferta z najwyższą ceną: 886230,08
-
Waluta: PLN.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. A/a
2. Tablica ogłoszeń/BIP
--------------------------------------------------------------------------------------------
Gmina Opinogóra Górna Opinogóra Górna, 26 lipca 2011 r.
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z.271.13.2011
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Wójt Gminy Opinogóra Górna,
działając na podstawie przepisów art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II”.
Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta
Bank Gospodarstwa Krajowego
Oddział w Warszawie
ul. Warecka 11A,
00-034 Warszawa
Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych oraz punktu pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” SIWZ Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając 100 pkt. w jedynym kryterium jakim jest cena.
W postępowaniu złożono 3 oferty, wg zestawienia:
Lp. |
Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy |
Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy |
Punktacja |
Łączna punktacja oferty |
1 |
Polski Bank Spółdzielczy w Ciechanowie Oddział w Ciechanowie |
ul. Warszawska 52, 06-400 Ciechanów |
63,46 |
63,46 |
2 |
Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Warszawie |
ul. Warecka 11A, 00-034 Warszawa |
100 |
100 |
3 |
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A. II Regionalny Oddział Korporacyjny w Warszawie, Centrum Korporacyjne |
ul. Pułtuska 20, 06-400 Ciechanów |
97,61 |
97,61 |
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
-
A/a -
BIP/
Tablica ogłoszeń
----------------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, 12 lipca 2011 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z.271.13.2011
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 27.06.2011 r. pod numerem 175417-2011 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł II”
W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ (prośby), zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań (próśb) wraz z wyjaśnieniami
Pytanie:
W nawiązaniu do postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwracamy się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie czy pod pojęciem „zabezpieczenia kredytu – weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika” Gmina ma na myśli również złożenie deklaracji wekslowej z kontrasygnatą Skarbnika.
Odpowiedź:
Pod pojęciem „zabezpieczenia kredytu – weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika” Zamawiający ma na myśli również złożenie deklaracji wekslowej z kontrasygnatą Skarbnika.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
-
a/a -
BIP/
Tablica ogłoszeń
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, 11 lipca 2011 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z.271.13.2011
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 27.06.2011 r. pod numerem 175417-2011 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł II”
W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ (prośby), zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań (próśb) wraz z wyjaśnieniami
Pytanie:
Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przedłożenie następujących dokumentów: szczegółowa informacja o kwotach przyznanych (w tym otrzymanych) dotacji/dofinansowań ze środków UE
w okresie ostatnich 5 lat (na jaki cel i kiedy otrzymane, czy były przeprowadzane kontrole wykorzystania tych środków, czy w przeszłości zdarzyło się, aby Gmina musiała zwracać pozyskane z UE środki z powodu niewywiązania się z zapisów umowy na dofinansowanie)
Odpowiedź:
Powyższe informacje dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej www.ugopinogora.bip.org.pl w zakładce dofinansowane projekty – informacje ogólne.
Pytanie:
Czy Gmina korzysta lub korzystała w przeszłości z wykupu wierzytelności? Jeżeli aktualnie Gmina korzysta z wykupu wierzytelności, prosimy o podanie kwot zaangażowani i spłat z tego tytułu.
Odpowiedź:
Gmina nie korzysta i nie korzystała w przeszłości z wykupu wierzytelności.
Pytanie:
Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Gmina nie posiada zobowiązań wynikających z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy przypadające w latach następnych oraz faktur z terminem płatności dłuższym niż pół roku.
Pytanie:
Czy Gmina posiada umowy zobowiązujące do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały (w przypadku występowania powyższej sytuacji)? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Gmina nie posiada umów zobowiązujących do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały.
Pytanie:
Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z umów o partnerstwo publiczno-prywatne? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Gmina nie posiada zobowiązań wynikających z umów o partnerstwie publiczno–prywatnym.
Pytanie:
Czy wystąpiły przypadki przejęcia z mocy prawa przez Gminę zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Gmina wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Nie wystąpiły przypadki przyjęcia z mocy prawa przez Gminę zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Gmina wystąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony.
Pytanie:
Czy wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nieklasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Nie wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nieklasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego.
Pytanie:
Czy wystąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Nie wystąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa długu.
Pytanie:
Czy wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Nie wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań.
Pytanie:
Czy Gmina korzysta z leasingu i/lub factoringu? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna nie korzysta z leasingu i factoringu.
Pytanie:
Czy Gmina udzieliła gwarancji i poręczeń? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna nie udzielała gwarancji i poręczeń.
Pytanie:
Czy Gmina posiada inne umowy, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń,
w szczególności pieniężnych? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna posiada umowy związane z prowadzeniem jej bieżącej działalności.
Pytanie:
Czy prowizja przygotowawcza od udzielonego kredytu będzie płatna jednorazowo, w dniu zawarcia umowy czy w dniu uruchomienia kredytu.
Odpowiedź:
Ewentualna prowizja przygotowawcza od udzielanego kredytu będzie płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy.
Pytanie:
Czy w umowie kredytowej można przyjąć, że odsetki będą naliczane wg kalendarza rzeczywistego tj. miesiąc rzeczywista ilość dni, rok 365/366 dni
Odpowiedź:
W umowie kredytowej należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku.
Pytanie:
Według jakiej stopy odsetek mają być liczone niespłacone w terminie raty kredytu.
Odpowiedź:
Zgodnie z pn. „Opis przedmiotu zamówienia” SIWZ od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości nie wyższej niż 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego.
Pytanie:
Czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.
Odpowiedź:
Zgodnie z pn. „Opis przedmiotu zamówienia” SIWZ weksel in blanco zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.
Pytanie:
Jaki będzie rodzaj kredytu - obrotowy, czy inwestycyjny?
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł
Pytanie:
Jeżeli będzie to kredyt inwestycyjny, to wydatki na jakie zadania inwestycyjne będą finansowane
w ramach tego kredytu,
Odpowiedź:
Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.
Pytanie:
Na podstawie jakich dokumentów będzie następowała wypłata kredytu
Odpowiedź:
Wypłata kredytu następować będzie bez przedstawienia konkretnych dokumentów.
Pytanie:
W przypadku kredytu inwestycyjnego – w jaki sposób i w jakich terminach Gmina zamierza udokumentować wykorzystanie poszczególnych transz kredytu - czy np. w ciągu 30 dni od dnia uruchomienia poszczególnych transz kredytu na podstawie przekazanych kopii faktur wraz z załączonym potwierdzeniem płatności,
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł.
Pytanie:
W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy Zamawiający posiada pozwolenia i decyzje dotyczące finansowania wydatków na zadania, na które ma być udzielony wnioskowany kredyt, czy są już wyłonieni wykonawcy, jeśli tak, to kto jest wykonawcą inwestycji (krótka informacja),
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.
Pytanie:
W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy zadania inwestycyjne zostały rozpoczęte, na jakim są etapie i kiedy przewidywane jest ich zakończenie.
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.
Pytanie:
W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy na finansowanie zadań inwestycyjnych z udziałem środków unijnych podpisane zostały już wszystkie umowy, w jakich kwotach, jeśli nie, to kiedy jest planowane podpisanie tych umów.
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.
Pytanie:
W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy grunty, na których będą lub są realizowane zadania
w ramach wnioskowanego kredytu posiadają uregulowany stan prawny.
Odpowiedź:
Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
-
a/a -
BIP/
Tablica ogłoszeń
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, 27 czerwca 2011 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z.271.13.2011
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II” Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
- Okres kredytowania: od chwili podpisania umowy do 30.09.2020 r. - Karencja w spłacie rat kapitałowych od kredytu od dnia zawarcia umowy do 29.09.2013 r. - Okres spłaty kredytu 8 lat od 2013 do 2020 roku w 8 ratach rocznych płatnych na 30.09 następująco: I rata - 30.09.2013 - 50.000 zł, II rata - 30.09.2014 - 50.000 zł, III rata - 30.09.2015 - 50.000 zł, IV rata - 30.09.2016 - 200.000 zł V rata - 30.09.2017 - 200.000 zł VI rata - 30.09.2018 - 400.000 zł VII rata - 30.09.2019 - 250.000 zł VIII rata - 30.09.2020 - 300.000 zł - Spłata odsetek kredytu będzie następować w okresach miesięcznych, płatnych w ostatnim roboczym dniu każdego miesiąca począwszy od daty uruchomienia kredytu. - Waluta kredytu PLN. - Kredyt pozostawiony zostanie do dyspozycji Gminy Opinogóra Górna w II transzach przelewem na konto Zamawiającego. Realizacja transz następować będzie w terminie 2 dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia określonej kwoty kredytu, sukcesywnie wg potrzeb bez pobierania prowizji i opłat za uruchomienie transzy. Na etapie zamówienia przewidujemy wypłatę kredytu w II transzach w następujących wysokościach : I transza wypłacona w dniu 10.08.2011 roku w wysokości 700.000 zł II transza wypłacona w dniu 30.09.2011 roku w wysokości 800.000 zł Dopuszcza się odstępstwa od wysokości wypłaty transz i terminu ich wypłat. - W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się że termin spłaty został zachowany jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. - Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części lub całego kredytu bez opłat, odsetek i prowizji od kwoty spłaconej przed terminem. - W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 1M obowiązującej na dzień 01.06.2011r. Do oferty należy załączyć sposób wyliczenia całości obsługi kredytu: stawkę WIBOR 1M, marżę banku, prowizję i inne opłaty. - Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowej prowizji i opłat na rzecz Wykonawcy. - Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika. - O zmianie wysokości oprocentowania kredytu (każda zmiana stawki WIBOR) Bank powiadomi Kredytobiorcę na piśmie niezwłocznie po każdej zmianie wysokości oprocentowania. - Poza kwotami określonymi w ofercie Wykonawca nie pobiera żadnych innych opłat. - O wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca (Bank) będzie informował Zamawiającego (Kredytobiorcę) na piśmie na 7 dni przed końcem ich płatności. - Marża banku stała w całym okresie kredytowania. - Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku. - Zamawiający w czasie trwania umowy nie będzie przedstawiał szczegółowych zestawień i analiz odnośnie sytuacji finansowej Gminy poza kwartalnymi, półrocznymi i rocznymi sprawozdaniami budżetowymi Rb oraz rocznymi sprawozdaniami finansowymi. - Nie dopuszcza się podpisania przez osoby reprezentujące Gminę Opinogóra Górna oświadczenia o poddaniu się egzekucji. - Od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości nie wyższej niż 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego. - Zamawiający po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dostarczy na żądanie, wybranemu wykonawcy zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Ciechanowie o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2020. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych). 2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo Zamówień Publicznych. 7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy. III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5) Jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa, Wykonawca winien przedstawić pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat). IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. A/a
2. Tablica ogłoszeń/BIP
Pliki do pobrania:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Emil Świszcz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Emil Świszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2011-08-02 12:45:43
- Liczba odsłon: 432
- Historia dokumentu: