Wersja archiwalna 2011-07-13 08:52:28

 

Zamawiający:                                                                      Opinogóra Górna, 12 lipca 2011 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra


RIOŚ.Z.271.13.2011



ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 27.06.2011 r. pod numerem 175417-2011 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł II”

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ (prośby), zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań (próśb) wraz z wyjaśnieniami


Pytanie:

W nawiązaniu do postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwracamy się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie czy pod pojęciem „zabezpieczenia kredytu – weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika” Gmina ma na myśli również złożenie deklaracji wekslowej z kontrasygnatą Skarbnika.


Odpowiedź:

Pod pojęciem „zabezpieczenia kredytu – weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika” Zamawiający ma na myśli również złożenie deklaracji wekslowej z kontrasygnatą Skarbnika.






Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska


  1. a/a

  2. BIP/Tablica ogłoszeń

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Zamawiający:                                                                                      Opinogóra Górna, 11 lipca 2011 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra


RIOŚ.Z.271.13.2011



ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 27.06.2011 r. pod numerem 175417-2011 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000,00 zł II”

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści SIWZ (prośby), zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań (próśb) wraz z wyjaśnieniami


Pytanie:

Zwracamy się z uprzejmą prośbą o przedłożenie następujących dokumentów: szczegółowa informacja o kwotach przyznanych (w tym otrzymanych) dotacji/dofinansowań ze środków UE
w okresie ostatnich 5 lat (na jaki cel i kiedy otrzymane, czy były przeprowadzane kontrole wykorzystania tych środków, czy w przeszłości zdarzyło się, aby Gmina musiała zwracać pozyskane z UE środki z powodu niewywiązania się z zapisów umowy na dofinansowanie)

Odpowiedź:

Powyższe informacje dostępne są na stronie internetowej Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej www.ugopinogora.bip.org.pl w zakładce dofinansowane projekty – informacje ogólne.

Pytanie:

Czy Gmina korzysta lub korzystała w przeszłości z wykupu wierzytelności? Jeżeli aktualnie Gmina korzysta z wykupu wierzytelności, prosimy o podanie kwot zaangażowani i spłat z tego tytułu.

Odpowiedź:

Gmina nie korzysta i nie korzystała w przeszłości z wykupu wierzytelności.

Pytanie:

Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, przypadające w latach następnych, faktury z terminem płatności dłuższym niż pół roku? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Gmina nie posiada zobowiązań wynikających z umów o terminie płatności, na okres dłuższy niż 6 miesięcy przypadające w latach następnych oraz faktur z terminem płatności dłuższym niż pół roku.

Pytanie:

Czy Gmina posiada umowy zobowiązujące do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały (w przypadku występowania powyższej sytuacji)? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Gmina nie posiada umów zobowiązujących do dokonywania dopłat do kapitału lub bezzwrotnej dopłaty do działalności bieżącej w spółce kapitałowej, w której ma udziały.

Pytanie:

Czy Gmina posiada zobowiązania wynikające z umów o partnerstwo publiczno-prywatne? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.


Odpowiedź:

Gmina nie posiada zobowiązań wynikających z umów o partnerstwie publiczno–prywatnym.

Pytanie:

Czy wystąpiły przypadki przejęcia z mocy prawa przez Gminę zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy wierzycielem spółki prawa handlowego, czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Gmina wstąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Nie wystąpiły przypadki przyjęcia z mocy prawa przez Gminę zadłużenia po podmiocie, dla którego była podmiotem założycielskim lub na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego czy też stowarzyszenia zależnego na mocy, której Gmina wystąpi na miejsce dłużnika, który zostaje z długu zwolniony.

Pytanie:

Czy wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nieklasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Nie wystąpiły przypadki przejętych zobowiązań z kredytów i pożyczek nieklasyfikowane, jako zadłużenie ujmowane do długu publicznego.

Pytanie:

Czy wystąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa odkupu? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Nie wystąpiły przypadki umów polegających na sprzedaży udziałów lub akcji w spółkach kapitałowych z zastrzeżeniem prawa długu.

Pytanie:

Czy wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Nie wystąpiły przypadki ugody z wierzycielami w zakresie rozłożenia na raty spłaty wymagalnych zobowiązań.

Pytanie:

Czy Gmina korzysta z leasingu i/lub factoringu? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna nie korzysta z leasingu i factoringu.

Pytanie:

Czy Gmina udzieliła gwarancji i poręczeń? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna nie udzielała gwarancji i poręczeń.

Pytanie:

Czy Gmina posiada inne umowy, z których wynika obowiązek spełnienia świadczeń,
w szczególności pieniężnych? Jeżeli tak prosimy o wyszczególnienie.

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna posiada umowy związane z prowadzeniem jej bieżącej działalności.

Pytanie:

Czy prowizja przygotowawcza od udzielonego kredytu będzie płatna jednorazowo, w dniu zawarcia umowy czy w dniu uruchomienia kredytu.

Odpowiedź:

Ewentualna prowizja przygotowawcza od udzielanego kredytu będzie płatna jednorazowo w dniu zawarcia umowy.

Pytanie:

Czy w umowie kredytowej można przyjąć, że odsetki będą naliczane wg kalendarza rzeczywistego tj. miesiąc rzeczywista ilość dni, rok 365/366 dni

Odpowiedź:

W umowie kredytowej należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku.

Pytanie:

Według jakiej stopy odsetek mają być liczone niespłacone w terminie raty kredytu.

Odpowiedź:

Zgodnie z pn. „Opis przedmiotu zamówienia” SIWZ od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości nie wyższej niż 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego.

Pytanie:

Czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.

Odpowiedź:

Zgodnie z pn. „Opis przedmiotu zamówienia” SIWZ weksel in blanco zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.

Pytanie:

Jaki będzie rodzaj kredytu - obrotowy, czy inwestycyjny?

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł

Pytanie:

Jeżeli będzie to kredyt inwestycyjny, to wydatki na jakie zadania inwestycyjne będą finansowane
w ramach tego kredytu,

Odpowiedź:

Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.

Pytanie:

Na podstawie jakich dokumentów będzie następowała wypłata kredytu

Odpowiedź:

Wypłata kredytu następować będzie bez przedstawienia konkretnych dokumentów.

Pytanie:

W przypadku kredytu inwestycyjnego – w jaki sposób i w jakich terminach Gmina zamierza udokumentować wykorzystanie poszczególnych transz kredytu - czy np. w ciągu 30 dni od dnia uruchomienia poszczególnych transz kredytu na podstawie przekazanych kopii faktur wraz z załączonym potwierdzeniem płatności,

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł.

Pytanie:

W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy Zamawiający posiada pozwolenia i decyzje dotyczące finansowania wydatków na zadania, na które ma być udzielony wnioskowany kredyt, czy są już wyłonieni wykonawcy, jeśli tak, to kto jest wykonawcą inwestycji (krótka informacja),

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.

Pytanie:

W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy zadania inwestycyjne zostały rozpoczęte, na jakim są etapie i kiedy przewidywane jest ich zakończenie.

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.

Pytanie:

W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy na finansowanie zadań inwestycyjnych z udziałem środków unijnych podpisane zostały już wszystkie umowy, w jakich kwotach, jeśli nie, to kiedy jest planowane podpisanie tych umów.

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.

Pytanie:

W przypadku kredytu inwestycyjnego - czy grunty, na których będą lub są realizowane zadania
w ramach wnioskowanego kredytu posiadają uregulowany stan prawny.

Odpowiedź:

Gmina Opinogóra Górna zaciąga kredyt długoterminowy z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł. Wydatki z udzielonego kredytu nie będą przeznaczone na sfinansowanie konkretnych inwestycji.






Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska


  1. a/a

  2. BIP/Tablica ogłoszeń

 ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zamawiający:                                                                  Opinogóra Górna, 27 czerwca 2011 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra

RIOŚ.Z.271.13.2011


OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

  • Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 175417-2011 z dnia 27.06.2011 r.

  • tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

  • strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł II.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2011 kredytu długoterminowego w kwocie 1.500.000 zł (słownie: jeden milion pięćset tysięcy złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 215.508 zł oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1.284.492 zł.

    2. Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:

- Okres kredytowania: od chwili podpisania umowy do 30.09.2020 r.

- Karencja w spłacie rat kapitałowych od kredytu od dnia zawarcia umowy do 29.09.2013 r.

- Okres spłaty kredytu 8 lat od 2013 do 2020 roku w 8 ratach rocznych płatnych na 30.09 następująco:

I rata - 30.09.2013 - 50.000 zł,

II rata - 30.09.2014 - 50.000 zł,

III rata - 30.09.2015 - 50.000 zł,

IV rata - 30.09.2016 - 200.000 zł

V rata - 30.09.2017 - 200.000 zł

VI rata - 30.09.2018 - 400.000 zł

VII rata - 30.09.2019 - 250.000 zł

VIII rata - 30.09.2020 - 300.000 zł

- Spłata odsetek kredytu będzie następować w okresach miesięcznych, płatnych w ostatnim roboczym dniu każdego miesiąca począwszy od daty uruchomienia kredytu.

- Waluta kredytu PLN.

- Kredyt pozostawiony zostanie do dyspozycji Gminy Opinogóra Górna w II transzach przelewem na konto Zamawiającego. Realizacja transz następować będzie w terminie 2 dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia określonej kwoty kredytu, sukcesywnie wg potrzeb bez pobierania prowizji i opłat za uruchomienie transzy. Na etapie zamówienia przewidujemy wypłatę kredytu w II transzach w następujących wysokościach : I transza wypłacona w dniu 10.08.2011 roku w wysokości 700.000 zł II transza wypłacona w dniu 30.09.2011 roku w wysokości 800.000 zł Dopuszcza się odstępstwa od wysokości wypłaty transz i terminu ich wypłat.

- W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się że termin spłaty został zachowany jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.

- Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części lub całego kredytu bez opłat, odsetek i prowizji od kwoty spłaconej przed terminem.

- W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 1M obowiązującej na dzień 01.06.2011r. Do oferty należy załączyć sposób wyliczenia całości obsługi kredytu: stawkę WIBOR 1M, marżę banku, prowizję i inne opłaty.

- Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowej prowizji i opłat na rzecz Wykonawcy.

- Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco z kontrasygnatą Skarbnika.

- O zmianie wysokości oprocentowania kredytu (każda zmiana stawki WIBOR) Bank powiadomi Kredytobiorcę na piśmie niezwłocznie po każdej zmianie wysokości oprocentowania.

- Poza kwotami określonymi w ofercie Wykonawca nie pobiera żadnych innych opłat.

- O wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca (Bank) będzie informował Zamawiającego (Kredytobiorcę) na piśmie na 7 dni przed końcem ich płatności.

- Marża banku stała w całym okresie kredytowania.

- Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku. - Zamawiający w czasie trwania umowy nie będzie przedstawiał szczegółowych zestawień i analiz odnośnie sytuacji finansowej Gminy poza kwartalnymi, półrocznymi i rocznymi sprawozdaniami budżetowymi Rb oraz rocznymi sprawozdaniami finansowymi.

- Nie dopuszcza się podpisania przez osoby reprezentujące Gminę Opinogóra Górna oświadczenia o poddaniu się egzekucji.

- Od kapitału przeterminowanego Bank pobiera odsetki w wysokości nie wyższej niż 4x stopa kredytu lombardowego Narodowego Banku Polskiego.

- Zamawiający po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty dostarczy na żądanie, wybranemu wykonawcy zaświadczenia z Urzędu Skarbowego i Zakładu Ubezpieczeń Społecznych w Ciechanowie o niezaleganiu w opłacaniu podatków oraz składek na ubezpieczenie społeczne.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2020.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 9.000 zł (słownie: dziewięć tysięcy złotych).

2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).

3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070

5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.

7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania

  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie z postępowania

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa, Wykonawca winien przedstawić pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 18.07.2011 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie



Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska



1. A/a

2. Tablica ogłoszeń/BIP

Pliki do pobrania:

SIWZ

Załącznik nr 4

Załącznik nr 5

Załącznik nr 6

Załącznik nr 7

Załącznik nr 8

Załącznik nr 9

Załącznik nr 10

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2871132]

przewiń do góry