Zamawiający:                                                             Opinogóra Górna, 30 kwietnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.4.2015

 

INFORMACJA O UNIEWAŻNIENIU POSTĘPOWANIA

 

Wójt Gminy Opinogóra Górna działając na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), informuje o unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Modernizacja i rozbudowa stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej”.

Postępowanie zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

UZASADNIENIE

        W ramach projektu pn. „Racjonalizacja gospodarki wodno-ściekowej na terenie Gminy Opinogóra Górna – etap II”, Zamawiający na dzień otwarcia ofert zamierzał przeznaczyć kwotę 1.141.483,86 zł. Oferta z najniższą ceną, która została złożona w postępowaniu opiewa na kwotę 1.549.809,15 zł brutto. W związku z faktem, iż Zamawiający nie może zwiększyć środków zarezerwowanych w budżecie do kwoty ceny najkorzystniejszej oferty unieważniono postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

 1.     BIP/Tablica ogłoszeń


...................................................................................................................................................................

Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 21 kwietnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.4.2015

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10.04.2015 r. pod numerem 50585-2015 na „Modernizację i rozbudowę stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej”.

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytania wraz z wyjaśnieniem.

 

 

Pytanie:

         Zgodnie z projektem budowlanym branży sanitarnej orurowanie urządzeń SUW oraz armatura zaprojektowane zostały z rur PVC-U. Biorąc pod uwagę doświadczenia w pracy rurociągów wykonanych z PVC-U klejonego (starzenie się połączeń klejonych, nieszczelność połączeń, ewentualne drgania podczas pracy układu) ich czas pracy jest stosunkowo niewielki. Proszę o rozważenie Zamawiającego czy nie należałoby wykonać całości orurowania urządzeń SUW ze stali nierdzewnej.

 

Odpowiedź:

         Zamawiający pozostawia zapisy dokumentacji przetargowej bez zmian. Zwracamy jednak uwagę w stosunku do określonego rozwiązania na zapis w ogłoszeniu i siwz „Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.

         Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (np. w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.

         Zamawiający dopuści każdy produkt o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów uwiarygodniających te materiały i urządzenia.

         Mając powyższe na uwadze, Zamawiający dopuści jako równoważne oferty które w technologii zakładać będą wykonanie orurowania ze stali nierdzewnej.

 

 

     Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

 

1.     BIP/Tablica ogłoszeń


...............................................................................................................................


Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 16 kwietnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.4.2015

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Modernizację i rozbudowę stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej”

 

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 50585 - 2015 data 10.04.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, fax. 023 6736110.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.4.
  • W ogłoszeniu jest:

Zakres prac obejmuje:

1) Roboty sanitarne:

a) montaż urządzeń i armatury

b) instalacje wod-kan wewnątrz stacji,  

c) osadnik wód popłucznych wraz z kanalizacją wód popłucznych wewnątrz budynku stacji,

d) uzbrojenie studni głębinowych SW1, SW2,

e) ogrodzenie studni głębinowej.

2) Wykonanie sieci wodociągowej do celów p.poż. do Muzeum Romantyzmu w Opinogórze Górnej:

a) roboty ziemne,

b) roboty montażowe sieci wodociągowej,

wymienionych w załączonych do specyfikacji przedmiarach robót.

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach
do SIWZ:

Załącznik Nr 8a, 8b Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 9a, 9b, 9c Projekty budowlane

Załącznik Nr 10a, 10b Przedmiary robót.

  • W ogłoszeniu powinno być:

Zakres prac obejmuje:

1) Roboty sanitarne:

a) montaż urządzeń i armatury

b) instalacje wod-kan wewnątrz stacji,

c) osadnik wód popłucznych wraz z kanalizacją wód popłucznych wewnątrz budynku stacji,

d) uzbrojenie studni głębinowych SW1, SW2,

e) ogrodzenie studni głębinowej.

2) Wykonanie sieci wodociągowej do celów p.poż. do Muzeum Romantyzmu w Opinogórze Górnej:

a) roboty ziemne,

b) roboty montażowe sieci wodociągowej,

3) Roboty budowlane:

a) opaska wokół SUW,

b) ściany wewnętrzne i posadzki,

c) droga manewrowa,

d) dostawa i montaż zbiorników retencyjnych ZRP 3 w wykonaniu typ A o poj. 100 m3 każdy

4) Roboty elektryczne:

a) przewody elektroenergetyczne,

b) osprzęt instalacyjny,

c) pomiary i próby montażowe,

d) agregat prądotwórczy, wymienionych w załączonych do specyfikacji przedmiarach robót.

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach
do SIWZ:

Załącznik Nr 8a, 8b Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 9a, 9b, 9c Projekty budowlane

Załącznik Nr 10a, 10b, 10c, 10d Przedmiary robót.

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.2.
  • W ogłoszeniu jest: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 08.06.2015..
  • W ogłoszeniu powinno być: CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 12.06.2015.
  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału
    w postępowaniu lub ofert: 27.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy
    w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat)..
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału
    w postępowaniu lub ofert: 30.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy
    w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

II.2) Tekst, który należy dodać:

  • Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.6.
  • Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: 45.31.12.00-2.

 

  

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1. Tablica ogłoszeń/BIP

..................................................................................................................................


Zamawiający:                                                              Opinogóra Górna, 16 kwietnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4                            

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.4.2015

 

 

ZMIANA Nr 1

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 10.04.2015 r. pod numerem 50585-2015 na „Modernizację i rozbudowę stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej”

 

 

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zmienia się siwz w następujący sposób:

 

1.    W rozdziale pn. „Opis przedmiotu zamówienia”:

Obecny zapis brzmi:

Zakres prac obejmuje:

1)      Roboty sanitarne:

a)      montaż urządzeń i armatury

b)      instalacje wod-kan wewnątrz stacji,

c)      osadnik wód popłucznych wraz z kanalizacją wód popłucznych wewnątrz budynku stacji,

d)      uzbrojenie studni głębinowych SW1, SW2,

e)      ogrodzenie studni głębinowej.

2)      Wykonanie sieci wodociągowej do celów p.poż. do Muzeum Romantyzmu w Opinogórze Górnej:

a)      roboty ziemne,

b)      roboty montażowe sieci wodociągowej,

wymienionych w załączonych do specyfikacji przedmiarach robót.

Klasyfikacja CPV

Główny przedmiot:

45 00 00 00 - 7 – roboty budowlane,

Dodatkowe przedmioty:

45 23 24 30 - 5 – roboty w zakresie uzdatniania wody,

45 33 00 00 - 9 – roboty instalacyjne wodno – kanalizacyjne i sanitarne,

45 33 24 00 - 7 – roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych,

45 23 13 00 - 8 –  roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:

Załącznik Nr 8a, 8b   Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 9a, 9b, 9c  Projekty budowlane

Załącznik Nr 10a, 10b,   Przedmiary robót


Powinno być:

Zakres prac obejmuje:

1) Roboty sanitarne:

a) montaż urządzeń i armatury

b) instalacje wod-kan wewnątrz stacji,

c) osadnik wód popłucznych wraz z kanalizacją wód popłucznych wewnątrz budynku stacji,

d) uzbrojenie studni głębinowych SW1, SW2,

e) ogrodzenie studni głębinowej.

2) Wykonanie sieci wodociągowej do celów p.poż. do Muzeum Romantyzmu

w Opinogórze Górnej:

a) roboty ziemne,

b) roboty montażowe sieci wodociągowej,

3) Roboty budowlane:

a) opaska wokół SUW,

b) ściany wewnętrzne i posadzki,

c) droga manewrowa,

d) dostawa i montaż zbiorników retencyjnych ZRP 3 w wykonaniu typ „A” o poj. 100 m3 każdy

4) Roboty elektryczne:

a) przewody elektroenergetyczne,

b) osprzęt instalacyjny,

c) pomiary i próby montażowe,

d) agregat prądotwórczy.

wymienionych w załączonych do specyfikacji przedmiarach robót

Klasyfikacja CPV

Główny przedmiot:

45 00 00 00 - 7 – roboty budowlane,

Dodatkowe przedmioty:

45 23 24 30 - 5 – roboty w zakresie uzdatniania wody,

45 33 00 00 - 9 – roboty instalacyjne wodno – kanalizacyjne i sanitarne,

45 33 24 00 - 7 – roboty instalacyjne w zakresie urządzeń sanitarnych,

45 23 13 00 - 8 –  roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków,

45 31 12 00-2 – roboty w zakresie instalacji elektrycznych

 

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:

Załącznik Nr 8a, 8b Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 9a, 9b, 9c  Projekty budowlane

Załącznik Nr 10a, 10b, 10c, 10d  Przedmiary robót

2.    W rozdziale pn. „Termin wykonania zamówienia”:

Obecny zapis brzmi:

Termin zakończenia prac – 8 czerwca 2015 r.

Powinno być:

Termin zakończenia prac – 12 czerwca 2015 r.

3.    W rozdziale pn. „Opis sposobu przygotowania ofert”:

Obecny zapis brzmi:

Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert 27.04.2015 r. godz. 1030

Powinno być:

Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert 30.04.2015 r. godz. 1030

4.    W rozdziale pn. „Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert”:

1)    Ust. 1

Obecny zapis brzmi:

Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 27.04.2015 roku, do godz. 1000

Powinno być:

Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 30.04.2015 roku, do godz. 1000

2)    Ust. 3

Obecny zapis brzmi:

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 27.04.2015 roku, godz. 1030

Powinno być:

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 30.04.2015 roku, godz. 1030

5.     W załączniku do siwz „Wzór oferty”:

Obecny zapis brzmi:

Oświadczamy, że:

zobowiązujemy się wykonać zamówienie w terminie do 8 czerwca 2015 r.

Powinno być:

Oświadczamy, że:

zobowiązujemy się wykonać zamówienie w terminie do 12 czerwca 2015 r.

6.     W załączniku do siwz „Istotne postanowienia umowy” § 2 ust. 2:

Obecny zapis brzmi:

Termin zakończenia robót będących przedmiotem umowy nastąpi nie później niż 8 czerwca 2015 r.

Powinno być:

Termin zakończenia robót będących przedmiotem umowy nastąpi nie później niż 12 czerwca 2015 r.

  1. Dodaje się załączniki:

Załącznik nr 10c i 10d

 

Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

                                                        Kierownik Zamawiającego   

 

                                                                                  mgr Stanisław Wieteska

1.     BIP, Tablica ogłoszeń


.................................................................................................................................................................

Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 15 kwietnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.4.2015

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 10.04.2015 r. pod numerem 50585-2015 na „Modernizację i rozbudowę stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej”.

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytania wraz z wyjaśnieniem.

 

 Pytanie:

         W związku z ogłoszeniem przez Państwa w/w przetargu prosimy o wydłużenie terminu wykonania zadania. Postawienie w SIWZ wymogu wykonania modernizacji oraz rozbudowy SUW w terminie do 8 czerwca 2015 r. stanowi czyn nieuczciwej konkurencji, albowiem z góry zakłada możliwość spełnienia wskazanego warunku wyłącznie przez 1 podmiot działający na rynku. Biorąc pod uwagę sprawy formalne związane z analizą ofert należy założyć, iż Wykonawca mógłbym najwcześniej przystąpić do wykonania zadania w połowie maja czyli miałbym ok 3 tygodni na jego realizacji. Czas oczekiwania u producentów na same filtry oraz zestaw hydroforowy wynosi minimalnie ok. 6 tygodni. Biorąc pod uwagę konieczność późniejszego montażu urządzeń, dokonania rozruchu SUW oraz przeprowadzenia wszelkich badań jakości wody to termin zadania powinien wynosić min. 12 tygodni od daty podpisania umowy.

 

Odpowiedź:

         Zamawiający postawił wymóg wykonania inwestycji w terminie do 8 czerwca 2015 r. wszystkim potencjalnym wykonawcom, którzy będą chcieli złożyć swoje oferty w postępowaniu nie narzucając jednocześnie żadnych ograniczeń dotyczących wskazywania konkretnego producenta urządzeń, materiałów czy technologii. W opisie przedmiotu zamówienia i załączonej dokumentacji technicznej określono jedynie minimalne parametry, które należy spełnić.

         Narzucenie stosunkowo krótkiego terminu realizacji wynika z tego, iż Zamawiający związany jest terminem rozliczenia inwestycji z Urzędem Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Biorąc pod uwagę konieczność odbioru inwestycji oraz konieczność uzyskania wszelkich pozwoleń na użytkowanie obiektu (dokumenty niezbędne do rozliczenia końcowego wniosku o dofinansowanie inwestycji) zadanie należy wykonać w terminie do 8 czerwca 2015 r. Niedotrzymanie terminu rozliczenia zadania może skutkować utratą przez Zamawiającego dofinansowania ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

         Mając powyższe na uwadze, Zamawiający nie wydłuży terminu realizacji zamówienia na modernizację i rozbudowę stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej.

 

 

     Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

 

1.     BIP/Tablica ogłoszeń


...................................................................................................................................

      Zamawiający:                                                        Opinogóra Górna, 10 kwietnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.4.2015

 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Modernizację i rozbudowę stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

 Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 50585-2015 z dnia 10.04.2015 r.

- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

- strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 23 6717024, 6717085, faks 23 6736110.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Modernizacja i rozbudowa stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest dokończenie rozpoczętej, a nie zakończonej inwestycji polegającej na modernizacji i rozbudowie istniejącej stacji uzdatniania wody w Opinogórze Górnej.

Zakres prac obejmuje:

1) Roboty sanitarne:

a) montaż urządzeń i armatury

b) instalacje wod-kan wewnątrz stacji,

c) osadnik wód popłucznych wraz z kanalizacją wód popłucznych wewnątrz budynku stacji,

d) uzbrojenie studni głębinowych SW1, SW2,

e) ogrodzenie studni głębinowej.

2) Wykonanie sieci wodociągowej do celów p.poż. do Muzeum Romantyzmu w Opinogórze Górnej:

a) roboty ziemne,

b) roboty montażowe sieci wodociągowej,

wymienionych w załączonych do specyfikacji przedmiarach robót.

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:

Załącznik Nr 8a, 8b Szczegółowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 9a, 9b, 9c Projekty budowlane

Załącznik Nr 10a, 10b,

Przedmiary robót Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (w tym użyte materiały i robocizna) - Wykonawca w złożonej ofercie określi okres gwarancji, jednak nie może być krótszy niż 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. W sytuacji wniesienia uwag do protokołu przez Zamawiającego ze względu na występujące usterki okres gwarancji liczony jest od daty usunięcia usterek. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.

Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (np. w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.23.24.30-5, 45.23.00.00-9, 45.33.24.00-7, 45.23.13.00-8.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 08.06.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 15.000,00 zł (słownie: piętnaście tysięcy złotych).

2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070

5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.

7. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w siwz spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje należyte oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) na roboty budowlane w skład, którego wchodziły budowa lub rozbudowa lub modernizacja lub remont stacji uzdatniania wody o wartości co najmniej 500.000,00 zł i przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) polegającego na wybudowaniu min. 300,00 m sieci wodociągowej. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Za najważniejszą robotę Zamawiający uważa wykonanie przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) na roboty budowlane w skład, którego wchodziły budowa lub rozbudowa lub modernizacja lub remont stacji uzdatniania wody o wartości co najmniej 500.000,00 zł i przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) polegającego na wybudowaniu min. 300,00 m sieci wodociągowej. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 5 do siwz. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), wykazu wykonanych robót budowlanych (wg załącznika nr 5 do siwz) oraz dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Niewykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, wykazu wykonanych robót oraz dowodów potwierdzających wykonanie robót, spowoduje wykluczenie z postępowania. Ponadto Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie. Zamawiający nie wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia, wykonawcy, który udowodni, że podjął konkretne środki techniczne, organizacyjne i kadrowe, które mają zapobiec zawinionemu i poważnemu naruszeniu obowiązków zawodowych w przyszłości oraz naprawił szkody powstałe w wyniku naruszenia obowiązków zawodowych lub zobowiązał się do ich naprawienia
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje dysponowanie przynajmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia wykonawcze do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w branży sanitarnej. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg załącznika nr 2 do siwz), Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wg załącznika nr 4 do siwz) oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych wykonawczych do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przez wskazane osoby w branży sanitarnej (wg załącznika nr 4 do siwz). Niewykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, Wykazu osób oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych spowoduje wykluczenie z postępowania
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
    • określenie robót budowlanych, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych nienależycie
      Wykonanie przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) na roboty budowlane w skład, którego wchodziły budowa lub rozbudowa lub modernizacja lub remont stacji uzdatniania wody o wartości co najmniej 500.000,00 zł i przynajmniej jednego zamówienia (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) polegającego na wybudowaniu min. 300,00 m sieci wodociągowej.;
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
    • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
    • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) wypełniony Formularz oferty (wg załącznika nr 1 do siwz),

2) pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie, jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa,

3) kosztorysy ofertowe,

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1. Cena - 98
  • 2. Okres gwarancji i rękojmi - 2

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w następującym zakresie:

1) termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:

a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów, o ile braki lub wady zostaną potwierdzone przez zamawiającego i zamawiający zobowiązany jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,

b) opóźnień zamawiającego w zakresie dokonywania odbioru lub prób końcowych,

c) zawieszenie robót przez zamawiającego,

d) wystąpienia przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót, za które nie odpowiada wykonawca, taką przeszkodą może być np. wystąpienie tzw. siły wyższej, niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie umowy,

e) wystąpienie konieczności wykonania robót dodatkowych niezbędnych do wykonania zamówienia podstawowego,

f) zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy do takiej zmiany.

2) wynagrodzenie Wykonawcy określone w umowie może ulec zmianie w przypadku rezygnacji z części robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót,

3) aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno - budowlanych

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1)  Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.04.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zadanie współfinansowane jest z PROW w ramach złożonego wniosku o przyznanie pomocy na działanie Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej pn. Racjonalizacja gospodarki wodno - ściekowej w Gminie Opinogóra Górna - etap II.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

 

 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

1. Tablica ogłoszeń/BIP


Do pobrania:

SIWZ

Załącznik Nr 8a, 8b

Załącznik Nr 9a, 9b, 9c

Załącznik Nr 10a, 10b


Załącznik nr 10c, 10d

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2870110]

przewiń do góry