Wersja archiwalna 2012-03-21 15:40:07

Zamawiający:                                                               Opinogóra Górna, 21 marca 2012 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra

 

RIOŚ.Z.271.10.2012

 

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 08.03.2012 r. pod numerem 54099-2012 na „Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna – etap III”

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści SIWZ, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytania wraz z wyjaśnieniem

 

 

Pytanie:

W rozdziale II Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót w puncie 2 – Materiały, podpunkcie 2.2 – Oczyszczalnie ścieków, Zamawiający bardzo szczegółowo opisuje parametry wymaganych urządzeń, które wskazują na tylko i wyłącznie jednego producenta. Jest
to działanie ograniczające dostęp do zamówienia innym producentom, którzy spełniają obowiązujące przepisy i normy. Opis przedmiotu zamówienia w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót w sposób ewidentny zmusza Wykonawców do zastosowania urządzeń jednego producenta. Sztywne wymogi postawione przez Zamawiającego odnośnie opisu oczyszczalni są naruszeniem art. 29 i art. 30 ustawy Prawo zamówień publicznych.

Czy w związku z powyższym Zamawiający dopuszcza oferowanie przez Wykonawcę oczyszczalni przydomowych zgodnych z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, których cechy charakterystyczne, opisane normą PN-EN 12566-3+A1:2009, są nie gorsze niż określone
w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót oraz projekcie budowlanym?

 

Odpowiedź:

Zamawiający dopuszcza oferowane przez Wykonawcę oczyszczalnie przydomowe zgodne
z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, których cechy charakterystyczne opisane normą PN-EN 12566-3+A1;2009 są nie gorsze niż określone w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz projekcie budowlanym. Ponadto zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia montowane w ramach zamówienia oczyszczalnie mają pracować w technologii niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych i beztlenowych, oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE i być zgodne ze wskazaną normą.

Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) oraz pkt pn. „Opis przedmiotu zamówienia” SIWZ Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych
w stosunku do rozwiązań opisanych specyfikacji istotnych warunków zamówienia, projektów budowlanych oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. Wykonawca, który
w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej,
lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez   zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu  „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.

Zamawiający celowo wskazał dane dotyczące zastosowania rozwiązań równoważnych, żeby dać Wykonawcom możliwość zastosowania różnych urządzeń nie ograniczając ich wyboru

do jednego konkretnego producenta. Opisane w Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót urządzenia do zastosowania są wskazane przykładowo.

 

 

 Kierownik Zamawiającego  

 

   mgr Stanisław Wieteska

 

1.     BIP/Tablica ogłoszeń

 

...................................................................................................................

Zamawiający:                                                                 Opinogóra Górna, 8 marca 2012 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra

RIOŚ.Z.271.10.2012

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Budowę przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna –
etap III

SEKCJA I:

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

-Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 54099-2012 z dnia 08.03.2012 r.

-tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

-strona internetowa Zamawiającego –  www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków w Gminie Opinogóra Górna - etap III.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest budowa 28 mechaniczno-biologicznych przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach realizowanego projektu pn.: Racjonalizacja gospodarki wodno-ściekowej w Gminie Opinogóra Górna poprzez rozbudowę istniejącej sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.

Oczyszczalnie ścieków mają pracować w technologii niskoobciążonego osadu czynnego, stabilizowanego w warunkach tlenowych i beztlenowych. Montowane przydomowe oczyszczalnie ścieków powinny posiadać znak CE, być zgodne z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 na podstawie badań wykonanych przez notyfikowane laboratorium dla właściwej normy.

Przedmiot zamówienia obejmuje:

- roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne,

- roboty budowlano-montażowe,

- roboty elektryczne,

- obsługę geodezyjną związaną z budową przydomowych oczyszczalni ścieków.

Ponadto należy wykonać:

- uporządkowanie placu budowy do stanu poprzedniego (wywóz gruntu, niwelacja terenu);

- przeprowadzenie rozruchu oczyszczalni, wykonanie kompletnej analizy fizyko - chemicznej ścieków;

- przeszkolenie użytkowników, dostarczenie instrukcji obsługi;

- wykonanie geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej W celu udokumentowania realizacji poszczególnych etapów prowadzonych robót, wykonawca winien prowadzić dziennik budowy.

Dziennik budowy powinien być uzupełniany na bieżąco zgodnie z postępem robót
i weryfikowany wpisami przez Inspektora Nadzoru. Inspektor Nadzoru zostanie wyznaczony przez Zamawiającego.

Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:

Załącznik Nr 6 Szczegółowa Specyfikacja Techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych

Załącznik Nr 7 Dokumentacja projektowa

Załącznik Nr 8 Przedmiar robót

Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty
(w tym użyte materiały i robocizna) wynosi 48 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Zgodnie
z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego
w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych
co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła
się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary
i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie podstawą do podjęcia przez zamawiającego decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.21-9, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.23.24.23-3, 45.25.56.00-5, 45.23.24.00-6, 45.23.13.00-8, 45.31.00.00-3.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.08.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

  • Informacja na temat wadium:

1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000 zł (słownie: dziesięć tysięcy złotych).

2. Wykonawca może wnieść wadium jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy, tj.:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancjach bankowych,

4) gwarancjach ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).

3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert.

4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Glinojecku Oddział w Opinogórze Nr 25 8229 1015 0000 0345 2000 0070

5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.

6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - kopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty natomiast oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w kasie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej lub także dołączyć
do oferty w sposób umożliwiający wypięcie i zwrot w sytuacjach przewidzianych ustawą Prawo zamówień publicznych.

7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt. 2 ustawy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku, tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania.
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje należyte wykonanie w ciągu 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -
      w tym okresie, przynajmniej jednego zamówienia polegającego
      na wybudowaniu jednorazowo min. 28 przydomowych oczyszczalni ścieków
      o wartości nie mniejszej niż 350.000,00 zł. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 4 do niniejszej SIWZ. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ) oraz wykazu wykonanych robót budowlanych (wg Załącznika Nr 4 do SIWZ).
      Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające, że roboty budowlane zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
      i prawidłowo ukończone. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, wykazu wykonanych usług oraz dokumentów potwierdzających wykonanie usług, spowoduje wykluczenie z postępowania.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku, tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania.
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje dysponowanie przynajmniej: 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w branży instalacji sanitarnych i 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane wykonawcze do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych. w budownictwie w branży elektrycznej. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ), Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia
      (wg Załącznika nr 3 do SIWZ) oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia w specjalności drogowej (wg Załącznika nr 3 do SIWZ). Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku, tj. braku złożenia oświadczenia
      o spełnieniu warunku, Wykazu osób oraz oświadczenia potwierdzającego posiadanie uprawnień budowlanych spowoduje wykluczenie z postępowania.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego oświadczenia z art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wg Załącznika Nr 2 do SIWZ).
      Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku, tj. braku złożenia oświadczenia o spełnieniu warunku, spowoduje wykluczenie
      z postępowania.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
    o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie
      do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia,
      w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości
      lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat
      ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych
      dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami,
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia,
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
      o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy,
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału
      w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział
      w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony
      nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków
      o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia
      albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

Deklaracja zgodności wyrobu (przydomowych oczyszczalni ścieków) z normą PN-EN 12566-3+A1:2009 wraz z certyfikatem zgodności lub protokołem z badań przeprowadzonych przez notyfikowane laboratorium właściwe dla normy.

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1. Wypełniony Formularz oferty,

2. Jeżeli reprezentacja/reprezentant Wykonawcy działa na podstawie pełnomocnictwa, Wykonawca winien przedstawić pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.

3. Kosztorys ofertowy.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku
do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści niniejszej umowy, wymagają aneksu sporządzonego
z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności.

2. Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej umowy
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy
w następującym zakresie:

a) termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w następujących sytuacjach:

- w przypadku opóźnienia zamawiającego w przekazaniu terenu budowy,

- w przypadku braków lub wad dokumentacji projektowej lub innych dokumentów, o ile braki lub wady zostaną potwierdzone przez zamawiającego i zamawiający zobowiązany
jest do przekazania takich dokumentów wykonawcy,

- opóźnień zamawiającego w zakresie dokonywania odbioru lub prób końcowych,

- zawieszenie robót przez zamawiającego,

- badań archeologicznych lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie robót,
za które nie odpowiada wykonawca, taką przeszkodą może być, np. wystąpienie tzw. siły wyższej,

- zmian w dokumentacji projektowej o czas niezbędny do dostosowania się wykonawcy
do takiej zmiany.

b) wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:

- rezygnacji z części robót, jeżeli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy - o wartość niewykonanych robót,

c) inne zmiany:

- w zakresie kluczowego personelu wykonawcy lub zamawiającego, za uprzednią zgodą zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze,

- w zakresie podwykonawstwa zgodnie z § 10 umowy,

- w przypadku aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp techniczny lub zmiany obowiązujących przepisów techniczno – budowlanych.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:        Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 26.03.2012 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej
ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie stanowi część projektu, o którego dofinansowanie został złożony wniosek w ramach PROW, działanie 321, Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1. Tablica ogłoszeń/BIP

 

Do pobrania:

SIWZ

Załącznik nr 6

Załącznik nr 7

Załącznik nr 8

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2871334]

przewiń do góry