Zamawiający:                                                   Opinogóra Górna, 29 października 2018 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2018

 

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA NA:

„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
w okresie od 18.12.2018 do 17.12.2021”

 

 

Zamieszczanie ogłoszenia:

obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:

zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

nie

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:

tak
Numer ogłoszenia: 622331-N-2018

Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:

nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES:

Gmina Opinogóra Górna, Krajowy numer identyfikacyjny 13037834400000, ul. Z. Krasińskiego  4, 06-406   Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 023 6717024, 6717085, e-mail ug_opinogora@poczta.onet.pl, faks 236 736 110.
Adres strony internetowej (url): www.ugopinogoragorna.pl

I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:

Administracja samorządowa

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie
od 18.12.2018 do 17.12.2021

Numer referencyjny(jeżeli dotyczy):

RIOŚ.Z.272.10.2018

II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
w zakresie: Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych, Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenia szyb od stłuczenia, Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS).

2. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych:

1) Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Krasińskiego 4, 06 - 406 Opinogóra, REGON: 000549499, NIP: 5661105595

2) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 130004030, NIP: 5661863410

3) Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 130206494, NIP: 5661867980

4) Gminny Ośrodek Kultury w Opinogórze Górnej, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 000936612, NIP: 5661720627

5) Szkoła Podstawowa w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 25, 06 - 406 Opinogóra Górna, REGON: 000784332, NIP: 5661755583

6) Szkoła Podstawowa w Kołaczkowie, Kołaczków 10, 06 - 406 Opinogóra Górna, REGON: 001158022, NIP: 5661755560 7) Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Woli Wierzbowskiej, Wola Wierzbowska 27, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 001158039, NIP: 5661755502

8) Gmina Opinogóra Górna, ul. Krasińskiego 4, 06 - 406 Opinogóra, REGON: 130378344.

3. Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki) i miejsca na terenie RP w których znajduje się ubezpieczone mienie lub ubezpieczony prowadzi swoją działalność.

4. Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:

1) Zamawiający wymaga, aby Zamawiający i jego jednostki organizacyjne nie były zobowiązane do pokrywania straty Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 111 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089).

2) Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia.

3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielał pełnomocnikowi Zamawiającego Eurobrokers sp. z o.o., na jego wniosek, informacji na temat likwidacji szkód Zamawiającego. Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie „Program ubezpieczenia”.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:

nie

II.5) Główny Kod CPV: 66510000-8

Dodatkowe kody CPV: 66510000-8, 66515100-4, 66515200-5, 66515400-7, 66516000-0, 66516100-1, 66514110-0, 66516400-4

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów

nie

III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 18/10/2018
IV.2) Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT 182268.00
Waluta pln

IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert:  1
w tym:
liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:  0
liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:  0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:  0

IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA

Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:

nie

Nazwa wykonawcy: Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW Biuro Regionalne w Płocku
Email wykonawcy:
Adres pocztowy: ul. Królewiecka 28
Kod pocztowy: 09-402
Miejscowość: Płock
Kraj/woj.: mazowieckie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej:

nie

Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej:

nie

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM

Cena wybranej oferty/wartość umowy 109003.00
Oferta z najniższą ceną/kosztem 109003.00
Oferta z najwyższą ceną/kosztem 109003.00
Waluta: pln

IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa

Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom

nie

 

Kierownik Zamawiającego

mgr inż. Piotr Czyżyk

 

1. Tablica ogłoszeń/BIP


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Zamawiający:                                                  Opinogóra Górna, 9 października 2018 r.

Gmina Opinogóra Górna                                          

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2018

 

 

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

Wójt Gminy Opinogóra Górna, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.), informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2018 do 17.12.2021”.

Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW Biuro Regionalne w Płocku

ul. Królewiecka 28

09 – 402 Płock

Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz rozdziału pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert” siwz, Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając łącznie 90,40 pkt w kryterium cena, zaakceptowane klauzule dodatkowe oraz oferowane franszyzy.                  

W postępowaniu złożono 1 ofertę:

Lp.

Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy

Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy

Punktacja
w kryterium

ceny

Zaakceptowane klauzule dodatkowe

Oferowane franszyzy

Łączna punktacja oferty

1

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW Biuro Regionalne w Płocku

ul. Królewiecka 28

09 – 402 Płock

60

20,40

10

90,40

 

Kierownik Zamawiającego

mgr inż. Piotr Czyżyk

1.             BIP/Tablica ogłoszeń



……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...

Zamawiający                                                                       Opinogóra Górna, dnia 8 październik 2018 r.

 

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4                            

06-406 Opinogóra Górna

 

RIOŚ.Z.271.10.2018

 

INFORMACJA O TREŚCI ZŁOŻONYCH OFERT

 

dot. zadania: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2018 do 17.12.2021

Na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) Zamawiający - Gmina Opinogóra Górna informuje, co następuje:

 

1.      Kwota, jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia wynosi:  130 000, 00 zł (słownie: sto trzydzieści tysięcy złotych 00/100).

 

2.      W terminie do dnia 8 października 2018 r. do godz. 1000  złożono następujące oferty:

 

 

 

Lp.

Nazwa i adres Wykonawcy, który złożył ofertę w terminie

Cena oferty brutto w zł

Termin wykonania

Okres gwarancji

Warunki płatności

1.

 

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW Biuro Regionalne w Płocku

ul. Królewiecka 28

09 – 402 Płock

 

109.003,00 zł

od 18.12.2018 do 17.12.2021

nie dotyczy

Zgodnie z SIWZ

 

3.      Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Prawo zamówień publicznych wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej niniejszej informacji przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp.

 

Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

 

                                                                                                        Kierownik Zamawiającego   

 

                                                                                                                            mgr inż. Piotr Czyżyk



………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


Zamawiający:                                                Opinogóra Górna, 3 października 2018 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4                            

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.272.10.2018

 

 

ZMIANA Nr 1

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 03.10.2018 r. pod numerem 622331-N-2018
na „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2018 do 17.12.2021”

 

 

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1759, z późn. zm.), zmienia się siwz w następujący sposób:

 

 

1.    W rozdziale pn. „Program ubezpieczenia” podrozdział „Założenia do poszczególnych rodzajów ubezpieczeń” ust. 6 „Postanowienia dotyczące wszystkich ubezpieczeń”:

Po akapicie:

„Ubezpieczyciel rezygnuje z prawa do regresu w stosunku do:

- pracowników ubezpieczającego / ubezpieczonego niezależnie od formy zatrudnienia,

- stażystów, praktykantów, wolontariuszy którym powierzono wykonywanie pracy, osoby skierowane do wykonywania prac na rzecz ubezpieczającego / ubezpieczonego,

-        podmiotów powiązanych kapitałowo lub organizacyjnie z ubezpieczającym/ ubezpieczonym”

kropkę zamienia się na przecinek i dodaje zwrot:

z wyłączeniem szkód wyrządzonych umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa.

 

 

Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

                                                                 Kierownik Zamawiającego   

 

                                                                                      mgr inż. Piotr Czyżyk

 

1.     BIP, Tablica ogłoszeń


………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..


Zamawiający:                                                          Opinogóra Górna, 3 października 2018 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2018

 

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 26.09.2018 r. pod numerem 622331-N-2018 na „Ubezpieczenie mienia
i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2018
do 17.12.2021
”.

W związku z faktem, że do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1579, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytania wraz z wyjaśnieniem.

 

 

 

Pytania do całego zamówienia:

 

Pytanie nr 1

Czy Zamawiający, mimo zastrzeżenia wskazanego w art. 29 ust. 3a ustawy prawo zamówień publicznych, iż wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę dotyczy tylko czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy Kodeks pracy,  podtrzymuje wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, gdy zamówienie będzie realizowane w zakresie obsługi umowy ubezpieczenia przez agenta ubezpieczeniowego, który z racji na specyfikę swojej działalności regulowanej ustawą z dnia 22 maja 2003 r. o pośrednictwie ubezpieczeniowym świadczy usługi na podstawie umowy agencyjnej, a nie na podstawie umowy o pracę?

 

Odpowiedź

Tak, zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w punkcie 9 SIWZ.

 

Pytanie nr 2

Prosimy o wykreślenie z treści pkt 11 SIWZ zapisu „W przypadku gdy Wykonawca nie dochowa wskazanego terminu Zamawiający obciąży Wykonawcę karą umowną za każdy dzień zwłoki w wysokości 0,1% całkowitego wynagrodzenia brutto określonego w umowie o udzielenie zamówienia publicznego”.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych:

 

Pytanie nr 3

Prosimy o potwierdzenie, że przedmiotem ubezpieczenia nie mają być pustostany, budynki przeznaczone do rozbiórki, namioty, kioski, budki, nie związane trwale z podłożem obiekty, oraz mienie będące w trakcie budowy, instalacji lub montażu.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 4

Prosimy o informacje czy wszystkie budynki, budowle oraz lokale posiadają pozwolenie na użytkowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

 

Odpowiedź

Tak, zgłoszone do ubezpieczenia mienie posiada zezwolenie na użytkowanie.

 

Pytanie nr 5

Pokrycie dachów – prosimy o informacje czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone budynki z dachem krytym strzechą (słoma, trzcina itp.) a także z dachem krytym drewnianymi gontami, płytami wiórowymi, łupkami, deszczułkami itp.

Odpowiedź

Informacja o pokryciu dachów została zawarta w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki). Zamawiający nie posiada budynków krytych w sposób określony w pytaniu.

 

Pytanie nr 6

Prosimy o informacje czy od 1997 r. (włącznie) w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach wystąpiła powódź. Jeśli tak, prosimy o wskazanie dotkniętych nią lokalizacji oraz podanie przybliżonej wysokości strat.

 

Odpowiedź

Powodzi we wskazanym okresie nie było.

 

Pytanie nr 7

Prosimy o informacje czy od 2010 r. (włącznie) w zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach wystąpiły podtopienia, zalania, cofnięcia wody ze studzienek wod.-kan. Jeśli tak, prosimy o wskazanie dotkniętych nimi lokalizacji oraz podanie przybliżonej wysokości strat.

 

Odpowiedź

W ubezpieczonych lokalizacjach nie było tego typu szkód.

 

Pytanie nr 8

W związku z zapisem na str. 35 SIWZ, wg którego ubezpieczeniem na pierwsze ryzyko ma być objęte wyposażenie i infrastruktura zewnętrzna, w tym drogowa – prosimy o podanie wartości księgowej lub odtworzeniowej ww. przedmiotów. Bowiem mimo ubezpieczenia systemem pierwszego ryzyka, do oceny ryzyka i kalkulacji składki niezbędne jest określenie wartości tychże przedmiotów, co umożliwi oszacowanie ekspozycji na szkodę.

 

Odpowiedź

Wartość mienia wskazanego w pytaniu wynosi 48.407.033,53 zł

 

Pytanie nr 9

Prosimy o informację, czy w ramach ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych zostają zgłoszone mosty, przepusty i wiadukty?

 

Odpowiedź

Zamawiający posiada przepusty i 3 mosty.

 

Pytanie nr 10

W przypadku potwierdzenia na powyższe pytanie prosimy o udostępnienie wykazu z wskazaniem lokalizacji, opisem konstrukcji i długości przęseł poszczególnego mostu.

 

Odpowiedź

1. Most w m. Chrzanowo – rzeka Sona konstrukcja beton zbrojony o długości 9m,

2. Most w m. Łęki – rzeka Sona, konstrukcja stalowa NP55 długość 15m,

3. Most w m. Bacze - przez rów, konstrukcja drewniana, długość 2,80 m.

 

Pytanie 11

Prosimy o potwierdzenie  że w sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wykonawcy. Jeżeli OWU wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność Ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający włączył je wprost do zakresu ubezpieczenia w niniejszej SIWZ.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 12

Prosimy o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie limitu dla ryzyka śniegu, w tym zalania w wyniku topnienia śniegu lub lodu, a także szkody powstałe pod wpływem jego ciężaru. Proponujemy limit w wysokości 200 000,00 zł.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie 13

Prosimy o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wprowadzenie limitu dla ryzyka powodzi. Proponujemy limit w wysokości 500 000 PLN na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.


Pytanie nr 14

Prosimy o potwierdzenie, że limity odpowiedzialności wprowadzone zapisami SIWZ będą miały zastosowanie do umowy, choćby OWU Wykonawcy nie przewidywały limitu odpowiedzialności dla danego ryzyka lub przewidywały go w wyższej wysokości niż limit określony zapisami SIWZ, chyba, że w SIWZ zaznaczono wprost inaczej.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 15

Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli nie wskazano inaczej, określone w SIWZ limity odpowiedzialności są limitami na jedno i wszystkie zdarzenia w (rocznym) okresie ubezpieczenia

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 16

Prosimy o potwierdzenie, że przedmiotem ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych nie będą wysypiska lub składowiska odpadów a także sortownie, spalarnie lub inne budynki, w których prowadzona jest działalność związana utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza, z zastrzeżeniem, że podstawowa segregacja odpadów może się obywać w każdej lokalizacji.

 

Pytanie nr 17

Prosimy o informacje, jakie działania zostały podjęte w związku ze szkodami zalaniowymi z 2018 roku, aby uniknąć podobnych szkód w przyszłości.

 

Odpowiedź

W 2018 r. nie było u zamawiającego szkód zalaniowych.

 

Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej

 

Pytanie nr 1

Prosimy o potwierdzenie, że w każdym przypadku, gdy w SIWZ jest zapis „suma gwarancyjna (podlimit) na jedno i wszystkie zdarzenia” chodzi o podlimit sumy gwarancyjnej, a nie odrębną sumę gwarancyjną.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 2

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej, a także udzielaniem świadczeń zdrowotnych (powyższe nie dotyczy drobnych usług świadczonych przez personel domów opieki społecznej na rzecz podopiecznych czy placówek oświatowych).

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 3

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony OC z tyt. organizacji imprez masowych nie obejmuje i nie będzie obejmować  imprez związanych ze sportami motorowymi, motorowodnymi, lotniczymi, ani takich, gdzie chodzi o uzyskanie maksymalnej prędkości, ani też imprez mających charakter imprez motorowych, motorowodnych i lotniczych.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 4

Prosimy o potwierdzenie, że ochrona ubezpieczeniowa w ramach OC za szkody z tytułu organizacji/współorganizacji, przeprowadzania imprez oraz prowadzenia działalności sportowej i rekreacyjnej nie dotyczy sportów ekstremalnych rozumianych jako sporty wysokiego ryzyka uprawiane w celu osiągnięcia maksymalnych wrażeń, związane z aktywnością fizyczną zagrażającą zdrowiu i życiu, do których zalicza się takie  dyscypliny jak np. żeglowanie ze spadochronem, jazda na nartach i snowboardzie poza wyznaczonymi trasami, nurkowanie z akwalungiem, wspinaczka wysokogórska i skalna, speleologia, skoki bungee, sporty uprawiane na rzekach górskich (rafting, canyoning, hydrospeed, kajakarstwo górskie), le parkur, kitesurfing.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie planuje przeprowadzania tego typu imprez i nie wymaga żeby zakres ochrony obejmował szkody wyrządzone podczas organizacji imprez opisanych w pytaniu.

 

Pytanie nr 5

Prosimy w potwierdzenie, że w OC za produkt gastronomiczny ochrona nie będzie obejmować szkód związanych z następstwem  przeniesienia choroby Creutzfeldta-Jacoba oraz innych encefalopatii gąbczastych

 

Odpowiedź

SIWZ nie zawiera uregulowań w tym zakresie w związku z powyższym w tym zakresie zastosowanie będą miały ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy.

 

Pytanie nr 6

Prosimy o potwierdzenie, że w OC organizatora imprez niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu pokazy sztucznych ogni będą objęte ochroną wyłącznie w sytuacji, gdy będą przeprowadzane przez podmioty profesjonalnie zajmujące się takimi pokazami. Prosimy jednocześnie o wprowadzenie dla tego rodzaju szkód podlimitu w wys. 200 tys. zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego przez Zamawiającego.

Odpowiedź

SIWZ nie zawiera uregulowań w tym zakresie. W związku z powyższym w tym zakresie zastosowanie będą miały ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy.

 

Pytanie nr 7

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza z zastrzeżeniem, że szkody wynikające z podstawowej segregacji odpadów winny być objęte ochroną.

 

Pytanie nr 8

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, administrowaniem, zarządzaniem wysypiskiem/składowiskiem śmieci/odpadów.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 9

Jeżeli Zamawiający posiada/użytkuje/zarządza/administruje wysypiskiem/składowiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów i/lub sortownią odpadów to prosimy podanie poniższych informacji:

a.  Gdzie się znajduję – adres

b.  Od kiedy funkcjonuje

c.   Na jak dużym obszarze

d.  Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy

e.  rodzaj odpadów (czy są również niebezpieczne)

f.   Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie tych obiektów.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie posiada/użytkuje/zarządza/administruje wysypiskiem/składowiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów i/lub sortownią odpadów.

 

Pytanie nr 10

Czy Zamawiający potwierdza, że w przypadku OC za szkody, w tym w środowisku naturalnym, powstałe w związku z przedostaniem się substancji szkodliwych do powietrza, wody lub gruntu/gleby chodzi o szkody nagłe, niezamierzone. Informujemy, że w przypadku braku potwierdzenia, nie będzie możliwe złożenie przez nas oferty ubezpieczenia.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 11

Prosimy o potwierdzenie, że zakresem nie będą objęte szkody powstałe wskutek przyjęcia przez Ubezpieczonego umownego zwiększenia odpowiedzialności poza zakres wynikający z powszechnie obowiązujących przepisów albo umownego przejęcia odpowiedzialności osoby trzeciej.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie 12

Prosimy o potwierdzenie, że podana szkodowość w zakresie OC obejmuje wszystkie jednostki zgłoszone do ubezpieczenia i że brak jest rezerw szkodowych.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 13

Prosimy o wyłączenie Klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych
z zakresu ubezpieczenia OC.

 

Odpowiedź

Zgodnie z SIWZ klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych nie dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.

 

Pytanie 14

Prosimy o wyłączenie Klauzuli ubezpieczenia mienia w nienazwanych lokalizacjach z katalogu klauzul fakultatywnych dla ubezpieczenia OC.

 

Odpowiedź

Zgodnie z SIWZ klauzula ubezpieczenia mienia w nienazwanych lokalizacjach nie dotyczy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej.


Pytanie nr 15

Prosimy o potwierdzenie, że wszelkie koszty dodatkowe, jak koszty wynagrodzenia rzeczoznawców, koszty obrony sądowej, koszty poniesione w celu zmniejszenia szkody, będą pokrywane w granicach sumy gwarancyjnej.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 16

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ochrony będzie obejmować koszty poniesione przez ubezpieczającego w celu zmniejszenia szkody, o ile będą one poniesione w razie zajścia wypadku ubezpieczeniowego oraz będą udokumentowane i celowe, chociażby okazały się nieskuteczne.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 17

Prosimy o wprowadzenie możliwości zastosowania przez Wykonawcę prawa do regresu do podmiotów powiązanych kapitałowo lub organizacyjnie z ubezpieczającym/ ubezpieczonym w zakresie ubezpieczenia OC. Jeśli Zamawiający nie wyraża zgody na powyższe, to prosimy o wykaz podmiotów powiązanych kapitałowo lub organizacyjnie z ubezpieczającym/ ubezpieczonym lub informację o tych podmiotach.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody. Jednostkami powiązanym kapitałowo lub organizacyjnie z zamawiającym są jednostki organizacyjne gminy, zakłady budżetowe Gminy oraz spółki w których Gmina Opinogóra ma powyżej 50% udziałów lub akcji.

 

Pytanie nr  18

Prosimy o potwierdzenie, że istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty w zakresie ubezpieczenia OC będą możliwe wyłącznie za zgodą obu stron.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 19

Prosimy o potwierdzenie, że zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej lub podwyższenia limitów odpowiedzialności – proporcjonalnie do zmiany i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała – nie oznacza, że suma gwarancyjna i/lub podlimity mogą zostać podwyższone bez zgody wykonawcy (tym samym oznacza, że podwyższenie sumy gwarancyjnej lub limitów odpowiedzialności wymaga zawsze zgody obu stron).

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 20

Prosimy o potwierdzenie, że zmiana polegająca na włączeniu do ochrony w zakresie ubezpieczenia OC nowych jednostek (innych niż wskazanie aktualnie w SIWZ) będzie wymagać zgody obu stron.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 21

Prosimy o potwierdzenie, że nowe jednostki mogą zostać włączone do ochrony w zakresie ubezpieczenia OC, pod warunkiem że rodzaj i zakres ich działalności będzie tożsamy ze zgłoszonym aktualnie do ubezpieczenia oraz będą spełniać minimalne obowiązujące wymogi zabezpieczeń.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 22

Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela, to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

 

Pytanie nr 23

Prosimy o potwierdzenie, że kwestia wyłączeń odpowiedzialności nie została uregulowana w SIWZ i Umowie – a więc będą miały zastosowanie wyłączenia ujęte w OWU i klauzulach do OWU Wykonawcy.

 

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza, że w zakresie nie uregulowanym w SIWZ zastosowanie będą miały ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy.

 

Ubezpieczenia komunikacyjne:

 

Pytanie nr 1

Prosimy o wprowadzenie amortyzacji dla pojazdów powyżej 13 roku eksploatacji.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 2

Prosimy o wykreślenie zapisu „W przypadku niedoubezpieczenia nie ma zastosowania zasada proporcji przy wypłacie odszkodowania.”.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 3

Prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia AC zapisu: „gwarantowana suma ubezpieczenia”.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 4

Prosimy o wyłączenie klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz przeciwkradzieżowych z zakresu ubezpieczeń komunikacyjnych.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 5

W odniesieniu do ubezpieczeń komunikacyjnych, prosimy o modyfikację zapisów SIWZ poprzez wykreślnie zapisu: „Ubezpieczyciel rezygnuje z prawa do regresu w stosunku do:
- pracowników ubezpieczającego / ubezpieczonego niezależnie od formy zatrudnienia,
- stażystów, praktykantów, wolontariuszy którym powierzono wykonywanie pracy, osoby skierowane do wykonywania prac na rzecz ubezpieczającego / ubezpieczonego,
-   podmiotów powiązanych kapitałowo lub organizacyjnie z ubezpieczającym/ ubezpieczonym.”

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 6

W przypadku braku zgody na powyższe, prosimy o modyfikację powyższego zapisu poprzez dodanie „z wyłączeniem szkód wyrządzonych umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa.”.

 

Odpowiedź

Zamawiający wyraża zgodę.

 

Pytanie nr 7

Prosimy o modyfikację klauzuli zgłaszania szkód w odniesieniu do ubezpieczeń komunikacyjnych: „zawiadomienie Ubezpieczyciela o szkodzie winno nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od daty powstania szkody lub uzyskania o niej wiadomości. Ubezpieczyciel może określić w OWU dłuższe terminy zgłaszania szkód” poprzez dodanie „nie dotyczy szkód kradzieżowych, do zgłaszania których zastosowanie mają OWU wykonawcy”.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 8

Prosimy o modyfikację zapisów SIWZ: „W przypadku zawierania w okresie ubezpieczenia dodatkowych umów ubezpieczenia okres ubezpieczenia kończyć się będzie z dniem zakończenia umów ubezpieczenia zawartych na podstawie niniejszej SIWZ, a składka naliczana będzie za okres udzielonej ochrony, proporcjonalnie do jego trwania (wg systemu „pro rata temporis”, bez stosowania tabeli frykcyjnej).  Z wyłączeniem Assistance gdzie pobieramy składkę roczną.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 9

Prosimy o modyfikację zapisów SIWZ: „Wykonawca zobowiązuje się przyjąć do ubezpieczenia mienie zgłaszane przez Ubezpieczającego w trakcie obowiązywania umowy na warunkach i stawkach nie mniej korzystnych niż zaproponowane w ofercie przetargowej  - w AC do 400 000,00 zł

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 10

Z uwagi na wiek pojazdów, prosimy o wyłączenie pojazdów o nr rejestracyjnych CND075C, CAA3606, WCIU232, WCI67SN, WCI20ST, WCI15VA, WCI09940, WCI09967, WCITR72, WCI28297, WCI46698 z ochrony w ubezpieczeniu Auto Casco.

 

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

 

Pytanie nr 11

Prosimy o podanie danych pojazdu z poz. 13 wykazu pojazdów - pług do śniegu.

 

Odpowiedź

Pług do śniegu jest elementem doczepianym w razie potrzeby do ciągnika rolniczego.

Na chwilę obecną zamawiający nie jest w stanie podać innych dodatkowych informacji.

 

Kierownik Zamawiającego

mgr inż. Piotr Czyżyk

 

1.     BIP/Tablica ogłoszeń


…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………...


Zamawiający:                                                         Opinogóra Górna, 26 września 2018 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2018


OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2018 do 17.12.2021



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

- Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 622331-N-2018 z dnia 26.09.2018 r.

- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

- strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

Nie

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

Nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

Nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

Nie

Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

Nie

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, krajowy numer identyfikacyjny 13037834400000, ul. ul. Z. Krasińskiego 4 , 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 023 6717024, 6717085, e-mail ug_opinogora@poczta.onet.pl, faks 236736110.
Adres strony internetowej (URL):
www.ugopinogora.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa

I.4) KOMUNIKACJA:

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)

Tak
www.ugopinogora.bip.org.pl

Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia

Tak
www.ugopinogora.bip.org.pl

Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem

Nie

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie

Nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

Tak
Inny sposób:

za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne

Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2018 do 17.12.2021
Numer referencyjny: RIOŚ.Z.271.10.2018

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

Nie

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części:

Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

1. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych, Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenia szyb od stłuczenia, Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS).

2. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych:

1) Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Krasińskiego 4, 06 - 406 Opinogóra, REGON: 000549499, NIP: 5661105595

2) Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 130004030, NIP: 5661863410

3) Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 130206494, NIP: 5661867980

4) Gminny Ośrodek Kultury w Opinogórze Górnej, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 000936612, NIP: 5661720627

5) Szkoła Podstawowa w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 25, 06 - 406 Opinogóra Górna, REGON: 000784332, NIP: 5661755583

6) Szkoła Podstawowa w Kołaczkowie, Kołaczków 10, 06 - 406 Opinogóra Górna, REGON: 001158022, NIP: 5661755560

7) Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Woli Wierzbowskiej, Wola Wierzbowska 27, 06-406 Opinogóra Górna, REGON: 001158039, NIP: 5661755502

8) Gmina Opinogóra Górna, ul. Krasińskiego 4, 06 - 406 Opinogóra, REGON: 130378344.

3. Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki) i miejsca na terenie RP w których znajduje się ubezpieczone mienie lub ubezpieczony prowadzi swoją działalność.

4. Wymagania określone przez Zamawiającego dotyczące przedmiotu zamówienia:

1) Zamawiający wymaga, aby Zamawiający i jego jednostki organizacyjne nie były zobowiązane do pokrywania straty Wykonawcy działającego w formie towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych przez wnoszenie dodatkowej składki, zgodnie z art. 111 ust. 2 Ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089).

2) Wykonawca musi posiadać ogólne (szczególne) warunki ubezpieczenia, zwane dalej OWU, wszystkich ubezpieczeń określonych w przedmiocie zamówienia. 3) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca udzielał pełnomocnikowi Zamawiającego Eurobrokers sp. z o.o., na jego wniosek, informacji na temat likwidacji szkód Zamawiającego.

Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie „Program ubezpieczenia”.

II.5) Główny kod CPV: 66510000-8

Dodatkowe kody CPV:

Kod CPV

66515100-4

66515000-3

66515200-5

66515400-7

66516000-0

66516100-1

66514110-0

66516400-4

II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak

Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 PZP w wysokości do 50% wartości zamówienia podstawowego. Przedmiotem zamówienia będzie doubezpieczenie dodatkowych przedmiotów ubezpieczenia nie objętych przedmiotem niniejszego postępowania w których posiadanie wejdzie zamawiający lub jego jednostki organizacyjne w trakcie trwania okresu ubezpieczenia lub zwiększenie sum ubezpieczenia w ramach ubezpieczeń objętych zamówieniem podstawowym lub doubezpieczenie dodatkowych osób do ubezpieczeń następstw nieszczęśliwych wypadków. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe, zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach polegających na powtórzeniu podobnych usług warunków i stawek nie mniej korzystnych dla zamawiającego niż zastosowanych w zamówieniu podstawowym.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
miesiącach:   
lub dniach:
lub
data rozpoczęcia:   lub zakończenia: 2021-12-17

Okres w miesiącach

Okres w dniach

Data rozpoczęcia

Data zakończenia




2021-12-17

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089), tzn. kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskali zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczął działalność przed 28.08.1990 r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku (załącznik B do SIWZ).

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu tego warunku (załącznik B do SIWZ).

Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA

III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI

Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji

Nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP

III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Zezwolenie organu nadzoru na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej, o którym mowa w art. art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2017 r. poz. 1089), tzn. kopia zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego, bądź Ministra Finansów (jeżeli uzyskał zezwolenie przed 1 stycznia 2004) na prowadzenie działalności ubezpieczeniowej, lub potwierdzenie Komisji Nadzoru Finansowego o posiadaniu uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej (jeżeli rozpoczęli działalność przed 28.08.1990r.), lub inny dokument jak zezwolenie właściwego organu na wykonywanie działalności ubezpieczeniowej w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym ten zakład ma siedzibę, potwierdzający posiadanie uprawnień do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w zakresie wszystkich grup ryzyk objętych przedmiotem zamówienia.
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:

III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP

III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)

1) Oferta;

2) Pełnomocnictwo osoby podpisującej ofertę w imieniu wykonawcy lub wykonawców wykonujących wspólnie zamówienie.

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:

Nie
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:

Nie
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:

Nie
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:

Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej

Nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
Nie

IV.1.8) Aukcja elektroniczna

Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert:

IV.2.2) Kryteria

Kryteria

Znaczenie

cena łączna

60,00

zaakceptowane klauzule dodatkowe

30,00

oferowane franszyzy

10,00

IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)

Tak
IV.5) ZMIANA UMOWY

Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak

Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian zawartej umowy zgodnie z art.144 ust.1 pkt 2 – 6 ustawy a także w następujących przypadkach:

1) zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki – na wniosek ubezpieczającego,

2) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniach majątkowych w przypadku zmiany wysokości sumy ubezpieczenia – proporcjonalnie do zmiany sumy ubezpieczenia i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała ,

3) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniach zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej lub podwyższenia limitów odpowiedzialności – proporcjonalnie do zmiany i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała.

4) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu następstw nieszczęśliwych wypadków w przypadku zmiany liczby ubezpieczonych w stosunku do zapisanej w SIWZ – proporcjonalnie do zmiany i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała.

5) zmiany wysokości składki w przypadku wprowadzenia na usługi ubezpieczeniowe objęte niniejszym postępowaniem podatku od towarów i usług (VAT) lub zmiany stawki tego podatku – składka ulegnie podwyższeniu o kwotę naliczonego podatku VAT;

6) korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikającej ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki;

7) zmiany związane z włączeniem do ochrony ubezpieczeniowej jednostek powstałych lub przekształconych w trakcie obowiązywania umowy bądź wyłączeniem jednostek zlikwidowanych,

8) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów. IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 2018-10-08, godzina: 10:00,

Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
Nie
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu

polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie

IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie

IV.6.6) Informacje dodatkowe:

1. Wykonawcy występujący wspólnie O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy występujący wspólnie. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienie winni ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli (przedstawiciela) każdego z partnerów. Wykonawcy składający ofertę wspólną ponoszą solidarną odpowiedzialność za prawidłową realizację zamówienia. Jeżeli oferta wykonawców występujących wspólnie zostanie wybrana jako najkorzystniejsza zamawiający przed podpisaniem umowy może zażądać umowy regulującej współpracę tych wykonawców. W umowie winna być zapisana solidarna odpowiedzialność partnerów za wykonanie umowy. Oświadczenie o braku podstaw wykluczenia oraz o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokument ten potwierdza spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy występujący wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są stosownie do treści art. 23 ust. 2 ustawy, ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez uprawnionych przedstawicieli każdego z partnerów. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Każdy z Wykonawców występujących wspólnie na wezwanie Zamawiającego musi złożyć odrębnie dokumenty określone w pkt 8.4.

2. Wykonawcy zagraniczni Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, składa na żądanie Zamawiającego zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 8.4.2). dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Zgodnie z art. 22b ust. 2 Ustawy Wykonawca mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej na wezwanie Zamawiającego musi udowodnić, że posiada on uprawnienia do prowadzenia działalności ubezpieczeniowej w swoim kraju pochodzenia.



Kierownik Zamawiającego

mgr inż. Piotr Czyżyk

1. Tablica ogłoszeń/BIP

Do pobrania:

siwz

Załącznik A

Załącznik B

Załącznik C

Załącznik D

Załącznik 1

Załącznik 2

Załącznik 3

Załącznik 4

Załącznik 5

Załącznik 6

Załącznik 7



Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2870131]

przewiń do góry