Zamawiający: Opinogóra Górna, 29 maja 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA NA:
„Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Opinogóra Górna w ramach działania 4.2 "Efektywność energetyczna" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 56429-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak
Numer ogłoszenia: 64548-2017
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, krajowy numer
identyfikacyjny 13037834400000, ul. ul. Z. Krasińskiego 4, 06406
Opinogóra Górna, państwo Polska, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085,
faks 236 736 110, e-mail ug_opinogora@poczta.onet.pl
Adres strony internetowej (URL): www.ugopinogora.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wymiana stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej
Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):
RIOŚ.P.042.2.2017
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania
na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wymiana starej stolarki okiennej w Szkole
Podstawowej
w Opinogórze Górnej na okna z profili PVC 5 komorowe o współczynniku
przenikania ciepła Umax 1,1 W/m2*K. W oknach należy przewidzieć nawiewniki
higroskopijne zapewniające dopływ powietrza. Wymieniane okna muszą być
wyposażone w okucia obwiedniowe
z mechanizmami które umożliwiają ich otwieranie z poziomu podłogi w
pomieszczeniach.
W ramach wymiany stolarki okiennej przewiduje się wymianę parapetów
zewnętrznych
z blachy stalowej ocynkowanej, powlekanej. Dopuszcza się zastosowanie parapetów
powlekanych systemowych. Okna należy montować w technologii „ciepłego montażu”.
W celu prawidłowego zamontowania warstw izolacyjnych należy odkuć tynki na
całym obwodzie okna na szerokości pozwalającej poprawne przymocowanie taśmy.
Uwaga. Dokumentacja została wykonana na termomodernizację zespołu budynków
szkolnych w Opinogórze Górnej. Niniejsze postępowanie dotyczy jedynie wymiany
stolarki okiennej w budynku A (Szkoła Podstawowa).
Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:
Załącznik Nr 7 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Załącznik Nr 8 Projekt budowlany
Załącznik Nr 9 Przedmiar robót
Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (w tym użyte materiały i robocizna) – Wykonawca w złożonej ofercie określi okres gwarancji, jednak nie może być krótszy niż 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. W sytuacji wniesienia uwag do protokołu przez Zamawiającego ze względu na występujące usterki okres gwarancji liczony jest od daty usunięcia usterek. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (np. w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.5) Główny Kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45421132-8
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 19/05/2017
IV.2 Całkowita wartość zamówienia
Wartość bez VAT: 295972.78
Waluta: PLN
IV.3) INFORMACJE O OFERTACH
Liczba otrzymanych ofert: 4
w tym
Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 3
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0
Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0
liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0
IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0
IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
TADEXIM Sp. z o.o., ul. Gen. Kleeberga 68, 21-150, Kock, kraj/woj. lubelskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM
Cena wybranej oferty/wartość umowy: 163811.19
Oferta z najniższą ceną/kosztem: 163811.19
Oferta z najwyższą ceną/kosztem: 219123.42
Waluta: PLN
IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa
Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom: nie
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. Tablica ogłoszeń/BIP
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia pdf
.....................................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 12 maja 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Wójt Gminy Opinogóra Górna, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.), informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Wymiana stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”.
Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta firmy:
TADEXIM Sp. z o.o. ul. Gen. Kleeberga 68, 21-150 Kock
Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz rozdziału pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert” siwz, Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając łącznie 100 pkt. w kryterium cena oraz okres gwarancji i rękojmi.
W postępowaniu złożono 4 oferty, wg zestawienia:
Lp. |
Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy |
Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy |
Punktacja ceny |
Punktacja
|
Łączna punktacja oferty |
1 |
Fabryka Okien SPECTRUM Sp. z o.o. |
20-150 Lublin ul. Ceramiczna 4 |
44,85 |
40 |
84,85 |
2 |
Przedsiębiorstwo Budowlano Remontowe „BUDREM” Sp. z o.o. |
25-561 Kielce ul. Witosa 80 |
50,44 |
40 |
90,44 |
3 |
Przedsiębiorstwo
Produkcji, Usług |
ul. Grunwaldzka 37 09-100 Płońsk |
49,90 |
40 |
89,90 |
4 |
TADEXIM Sp. z o.o. |
ul. Gen. Kleeberga 68 21-150 Kock |
60 |
40 |
100 |
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. BIP/Tablica ogłoszeń
Informacja o wyborze oferty pdf
....................................................................................................................................................................
PROTOKÓŁ Z OTWARCIA OFERT
NR POSTĘPOWANIA: RIOŚ.P.042.2.2017
- W dniu 20.04.2017 r. o godz. 10.30 w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej odbyło się otwarcie ofert złożonych w postępowaniu na: „Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”.
- Bezpośrednio przed otwarciem ofert zamawiający podał kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na finansowanie zamówienia w wysokości 320 859,03 zł.
- Łącznie wpłynęły 4 oferty, w tym:
- 4 oferty zostały złożone w opakowaniach prawidłowo zamkniętych,
- 4 oferty wpłynęły w terminie wyznaczonym na składanie ofert,
- Informacja o otwartych ofertach:
- liczba otwartych ofert: 4
- dane z otwartych ofert:
L. p. |
NAZWA WYKONAWCY |
ADRES |
CENA OFERTOWA zł (brutto) |
OKRES
GWARANCJI (miesiące) |
1 |
Fabryka Okien SPECTRUM Sp. z o.o. |
20-150 Lublin ul. Ceramiczna 4 |
219 123,42 |
60 |
2 |
Przedsiębiorstwo Budowlano Remontowe „BUDREM” Sp. z o.o. |
25-561 Kielce ul. Witosa 80 |
195 536,52 |
60 |
3 |
Przedsiębiorstwo Produkcji, Usług i Handlu „PIMAR” Marcin Pokwicki |
ul. Grunwaldzka 37 09-100 Płońsk |
196 969,69 |
60 |
4 |
TADEXIM Sp. z o.o. |
ul. Gen. Kleeberga 68 21-150 Kock |
161 000,00 |
60 |
5.Uwagi – brak.
6. Na tym otwarcie ofert zakończono.
7. Załącznik do niniejszego protokołu
stanowi lista przedstawicieli Wykonawców obecnych
w czasie otwarcia ofert.
Paweł Kluczek – …..........................................
Protokół z otwarcia ofert pdf
....................................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 12 kwietnia 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 31.03.2017 r. pod numerem 56429 -2017 na „Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”.
W związku z faktem, że do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.
Pytanie 1:
Proszę o określenie budowy szyb zespolonych jakie maja być zastosowane w stolarce okiennej. W opisach jest tylko mowa o współczynniku całego okna, tj. 1.1 W/m2K, natomiast jaka ma być budowa szyby? Czy należy zastosować pakiety 2 czy 3 szybowe? Czy szklenie ma być standardowymi szybami gr 4 mm czy bezpiecznymi?
Odpowiedź:
Parametrem jaki musi być spełniony dla nowych okien to współczynnik przenikania ciepła Umax nie większy niż 1,1 W/m2K. Do Wykonawcy należy decyzja, jaki zastosuje pakiet (2 czy 3 szybowy). Warunkiem jest uzyskanie powyższego współczynnika przenikania ciepła.
Szklenie ma być standardowymi szybami.
Pytanie 2:
W specyfikacji napisano, że typy okien mają być zgodne z demontowanymi, potrzebujemy więc rysunki okien. Nie ma tez informacji o kolorze stolarki, oraz szkleniu. Okna Sali gimnastycznej mają być otwierane elektrycznie, czy może chodzić o oddymianie lub napowietrzanie?
Odpowiedź:
Zamawiający informuje:
1) na stronie internetowej https://ugopinogora.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=225 został zamieszczony dodatkowy załącznik „zestawienie stolarki okiennej – sposób otwierania skrzydeł”. Ponadto w załączniku nr 8 do siwz znajduje się wykaz stolarki okiennej do wymiany;
2) stolarka okienna ma być koloru białego;
3) Zamawiający nie narzuca Wykonawcy, jakie ma być szklenie. Parametrem jaki musi być spełniony dla nowych okien to współczynnik przenikania ciepła Umax nie większy niż 1,1 W/m2K.
4) zgodnie z zapisami siwz dokumentacja została wykonana na termomodernizację zespołu budynków szkolnych w Opinogórze Górnej. Natomiast postępowanie dotyczy jedynie wymiany stolarki okiennej w budynku A (Szkoła Podstawowa). Postępowanie nie obejmuje wymiany okien w budynku Gimnazjum i sali gimnastycznej.
Pytanie 3:
Proszę o wyjaśnienia sposobu otwierania skrzydeł w stolarce i okiennej.
Odpowiedź:
Otwieranie okien klamką – w zależności od funkcji skrzydła otwierane – jednostopniowa, otwierano/uchylne dwustopniowa, jeżeli występują górne naświetla to muszą być wyposażone
w mechanizm umożliwiający otwarcie z poziomu posadzki.
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. BIP/Tablica ogłoszeń
Odpowiedź na zapytania pdf
....................................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 12 kwietnia 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”
OGŁOSZENIE DOTYCZY: Ogłoszenia o zamówieniu INFORMACJE O ZMIENIANYM OGŁOSZENIU Numer: 56429 -2017 SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Gmina Opinogóra Górna, Krajowy
numer identyfikacyjny 13037834400000, Adres strony internetowej (url): www.ugpinogora.bip.org.pl SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU II.1) Tekst, który należy zmienić: Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: Numer sekcji: IV Punkt: 6.2 W ogłoszeniu jest: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału W ogłoszeniu powinno być: Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu: Data: 20/04/2017, godzina: 10:00,
|
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. Tablica ogłoszeń/BIP
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia pdf
....................................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 12 kwietnia 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
ZMIANA Nr 1
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 31.03.2017 r. pod numerem 56429 -2017 na „Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”
Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.), zmienia się siwz w następujący sposób:
1. W rozdziale pn. „Opis sposobu przygotowania ofert”:
Obecny zapis brzmi:
Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert 18.04.2017 r. godz. 1030
Powinno być:
Nie otwierać przed terminem otwarcia ofert 20.04.2017 r. godz. 1030
2. W rozdziale pn. „Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert”:
1) Ust. 1
Obecny zapis brzmi:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 18.04.2017 roku, do godz. 1000
Powinno być:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 20.04.2017 roku, do godz. 1000
2) Ust. 3
Obecny zapis brzmi:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 18.04.2017 roku, godz. 1030
Powinno być:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 20.04.2017 roku, godz. 1030
3. Udostępnia się dodatkowy załącznik określający sposób otwierania skrzydeł: zestawienie stolarki okiennej - sposób otwierania skrzydeł.
Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. BIP, Tablica ogłoszeń
Zestawienie stolarki okiennej - sposób otwierania skrzydeł
Zmiana siwz pdf
....................................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 11 kwietnia 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 31.03.2017 r. pod numerem 56429 -2017 na „Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”.
W związku z faktem, że do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.
Pytanie 1:
Brak jest określenia funkcji poszczególnych kwater w oknach, jak również brak jest określenia które konkretnie kwatery w oknach mają być uchylane otwieraczem z poziomu podłogi.
Jeżeli np. są 2 kwatery górne to która ma być uchylana z poziomu podłogi?
Odpowiedź:
Wszystkie kwatery górne w oknach mają się uchylać z poziomu podłogi.
Pytanie 2:
Istnieje niezgodność ilości i wymiarów niektórych okien między kosztorysema zestawieniem stolarki do wymiany. Pytanie jak jest w rzeczywistości?
1) w poz. 7 kosztorysu okien o wym. 2260x850 jest 5 a w zestawieniu jest w sumie 8 szt.;
2) w poz. 8 kosztorysu okien o wym. 2280x1100 jest 2 szt., a w zestawieniu wymiar tych okien jest 2820x1100;
3) w poz. 8 kosztorysu okna o wym. 2260x1120 jest 12 szt. a w zestawieniu jest ich 11 szt.
Odpowiedź:
W rzeczywistości:
1) jest 5 okien – zgodnie z kosztorysem;
2) wymiar okien to 2820x1100;
3) jest 12 okien – zgodnie z kosztorysem.
Pytanie 3:
W pozycji 11 kosztorysu jest osadzenie krat. Czy osadzenie krat dotyczy krat 8 szt.z demontażu?
Odpowiedź:
Tak, osadzenie krat zakładano z demontażu.
Pytanie 4:
W kosztorysie nie ma pozycji dot. wymiany drzwi. Czy drzwi nie są przedmiotem przetargu?
Odpowiedź:
Drzwi nie są przedmiotem przetargu.
Pytanie 5:
Dzień składania dokumentów został określony na 18.04.2017 r. jest to następny dzień po okresie świątecznym. Biorąc pod uwagę, że wiele firm ma odpracowywany piątek 14.04.2017, dni termin składania oferty 18.04.2017 r. wymusza wysłanie przetargu nie później niż 12-13 kwietnia.
W związku z powyższym zwracamy się z prośbą o przesunięcie terminu składania na dzień 20.04.2017 r tak aby dokumenty przetargowe mogły być skutecznie dostarczone w dniu
19.04.2017 r.
Odpowiedź:
Zamawiający przesunie termin składania ofert.
Pytanie 6:
Proszę o wyjaśnienia na czym ma polegać Ciepły Montaż, czy chodzi o zastosowanie taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalnych?
Odpowiedź:
Zgodnie z zapisami ogólnej charakterystyki wymiany stolarki okiennej (załącznik nr 9) ciepły montaż okien, nazywany także montażem warstwowym to metoda pozwalająca znacznie udoskonalić parametry izolacyjne miejsca styku okna z murem poprzez dodatkowe zabezpieczenie warstwy izolacji cieplnej. Polega ona na dodaniu dwóch warstw izolacyjnych: zewnętrznej i wewnętrznej, przy czym od wewnątrz musi to być warstwa paroszczelna, od zewnątrz zaś – paroprzepuszczalna, lecz zabezpieczająca przed przenikaniem wody nawet podczas obfitych opadów.
Pytanie 7:
Czy okna maja być montowane w płaszczyźnie muru czy poza licem mur?
Odpowiedź:
Okna z uwagi na ciepły montaż mają być zamontowane zewnętrznym licem do zewnętrznej płaszczyzny muru.
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. BIP/Tablica ogłoszeń
Odpowiedź na zapytania pdf
.................................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 6 kwietnia 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 31.03.2017 r. pod numerem 56429 -2017 na „Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”.
W związku z faktem, że do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytania wraz z wyjaśnieniem.
Pytanie:
Proszę o podanie ilości skrzydeł wyposażonych w mechanizmy otwierania z poziomu podłogi oraz wysokości na jakiej maja być zamontowane.
Odpowiedź:
Skrzydła posiadające mechanizmy do otwierania górnych naświetli z poziomu posadzki to pozycje nr: 1, 2 i 10 budynku A, z wykazu stolarki okiennej do wymiany. Montaż mechanizmu do otwierania górnych naświetli okien 1,4-1,6 m powyżej poziomu podłogi w pomieszczeniu.
Kierownik Zamawiającego
mgr inż. Piotr Czyżyk
1. BIP/Tablica ogłoszeń
Odpowiedź na zapytanie pdf
...............................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 31 marca 2017 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.P.042.2.2017
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Wymianę stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej”
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
- Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 56429 - 2017 z dnia 31.03.2017 r.
- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego
- strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
tak
Nazwa projektu lub programu
Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Opinogóra Górna w ramach działania 4.2 "Efektywność energetyczna" Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, krajowy numer
identyfikacyjny 13037834400000, ul. ul. Z. Krasińskiego 4, 06406
Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, państwo Polska, tel. 023 6717024, 6717085,
e-mail ug_opinogora@poczta.onet.pl, faks 236 736 110.
Adres strony internetowej (URL): www.ugopinogora.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa
I.4) KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
www.ugopinogora.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
tak
www.ugopinogora.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
nie
Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu w inny sposób:
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem
posłańca
Adres:
Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna
pok. nr 18 (Sekretariat)
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Wymiana stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Opinogórze Górnej
Numer referencyjny: RIOŚ.P.042.2.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
nie
II.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest wymiana starej stolarki okiennej w Szkole
Podstawowej w Opinogórze Górnej na okna z profili PVC 5 komorowe o współczynniku
przenikania ciepła Umax 1,1 W/m2*K. W oknach należy przewidzieć
nawiewniki higroskopijne zapewniające dopływ powietrza. Wymieniane okna muszą
być wyposażone w okucia obwiedniowe z mechanizmami które umożliwiają ich otwieranie z poziomu podłogi w
pomieszczeniach.
W ramach wymiany stolarki okiennej przewiduje się wymianę parapetów
zewnętrznych z blachy stalowej ocynkowanej, powlekanej. Dopuszcza się zastosowanie parapetów
powlekanych systemowych. Okna należy montować w technologii „ciepłego montażu”.
W celu prawidłowego zamontowania warstw izolacyjnych należy odkuć tynki na
całym obwodzie okna na szerokości pozwalającej poprawne przymocowanie taśmy.
Uwaga. Dokumentacja została wykonana na termomodernizację zespołu budynków szkolnych w Opinogórze Górnej. Niniejsze postępowanie dotyczy jedynie wymiany stolarki okiennej w budynku A (Szkoła Podstawowa).
Szczegółowy opis elementów przedmiotu zamówienia zawarty jest w załącznikach do SIWZ:
Załącznik Nr 7 Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych
Załącznik Nr 8 Projekt budowlany
Załącznik Nr 9 Przedmiar robót
Wymagany okres gwarancji dla elementów przedmiotu zamówienia na wykonane roboty (w tym użyte materiały i robocizna) – Wykonawca w złożonej ofercie określi okres gwarancji, jednak nie może być krótszy niż 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. W sytuacji wniesienia uwag do protokołu przez Zamawiającego ze względu na występujące usterki okres gwarancji liczony jest od daty usunięcia usterek.
Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w
niniejszym postępowaniu dopuszcza składanie ofert równoważnych, a wszelkie
towary określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne
parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby
spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Poprzez zapis dot. minimalnych
parametrów jakościowych wymagań Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w
ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
Operowanie przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie
poziomu oczekiwań zamawiającego
w stosunku do określonego rozwiązania. Zamawiający przy opisie przedmiotu
zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny
produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych
i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy
produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Posługiwanie się nazwami
producentów / produktów ma wyłącznie charakter przykładowy.
Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca, który w ofercie powoła się na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, towary i materiały spełniają wymagania określone przez zamawiającego poprzez złożenie stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały i urządzenia. Złożone wyżej wskazane dokumenty będą podlegały ocenie przez autora dokumentacji projektowej, lub innego uprawnionego specjalistę wyznaczonego przez zamawiającego (np. w ramach nadzoru autorskiego), który sporządzi stosowną opinię. Opinia ta będzie brana pod uwagę przez zamawiającego przy podejmowaniu decyzji o odrzuceniu oferty z powodu „nierównoważności” zaproponowanych „zamienników”.
II.5) Główny kod CPV: 45000000-7
Dodatkowe kody CPV: 45421132-8
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 18/08/2017
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym
zakresie.
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym
zakresie.
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej Wykonawca udokumentuje należyte oraz zgodne z zasadami sztuki budowlanej wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie przynajmniej jednej roboty budowlanej (w jednym kontrakcie z jednym zleceniodawcą) w skład której wchodziła wymiana stolarki okiennej o wartości co najmniej 200 000,00 zł (wartość stolarki okiennej i robót montażowych). W przypadku gdy Wykonawca przedstawi roboty budowlane rozliczone w innej walucie niż złoty, Zamawiający w celu oceny spełnienia warunku przeliczy wartość zrealizowanej roboty po średnim kursie NBP na dzień ogłoszenia postępowania w BZP. Do wykazu Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie w szczególności informacje o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, Ocena potwierdzenia, czy Wykonawca wykazał spełnienie warunków udziału w postępowaniu nastąpi wg formuły „spełnia - nie spełnia” na podstawie wymaganych i załączonych przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń wymienionych w rozdziale pn. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Niewykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów oraz do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów.
Zamawiający
wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie