Zamawiający:                                                       Opinogóra Górna, 23 grudnia 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2015

 

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA NA:

„Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”

 

 

Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 300850 - 2015r.

Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018.

II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.

II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:

I. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego
w zakresie:

Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych,

Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku,

Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych,

Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej,

Ubezpieczenia szyb od stłuczenia,

Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków,

Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS).

II. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych:

1. Urząd Gminy Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 000549499, NIP: 5661105595,

2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130004030, NIP: 5661863410,

3. Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130206494, NIP: 5661867980,

4. Gminny Ośrodek Kultury w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 000936612, NIP: 5661720627,

5. Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 000784332, NIP: 5661755583,

6. Gimnazjum w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 130414100, NIP: 5661758067,

7. Szkoły Podstawowej w Kołaczkowie, 06-406 Opinogóra Górna, Kołaczków 10, REGON: 001158022, NIP: 5661755560,

8. Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Woli Wierzbowskiej, 06-406 Opinogóra Górna, Wola Wierzbowska 27, REGON: 001158039, NIP: 5661755502,

9. Gminny Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130233309, NIP: 5661086254,

10. Gmina Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130378344, NIP:5661868809.

Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki). Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie Program ubezpieczenia.

II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.61.00-1, 66.51.41.10-0, 66.51.64.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony

III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10.12.2015.

IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3.

IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.

IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH TUW Biuro Regionalne w Płocku, ul. Królewiecka 28, 09-402 Płock, kraj/woj. mazowieckie.

IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 100979,50 PLN.

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ

  • Cena wybranej oferty: 86835,00
  • Oferta z najniższą ceną: 136580,40 / Oferta z najwyższą ceną: 86835,00
  • Waluta: PLN .

 
 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1. Tablica ogłoszeń/BIP

................................................................................................................................................

Zamawiający:                                               Opinogóra Górna, 23 listopada 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna                                          

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2015

 

 

INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

 

 

Wójt Gminy Opinogóra Górna, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”.

Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta:

TOWARZYSTWA UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH TUW Biuro Regionalne w Płocku, 09-402 Płock, ul. Królewiecka 28

Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz rozdziału pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” siwz, Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając łącznie 95 pkt. w kryterium cena, zaakceptowane klauzule dodatkowe oraz oferowane franszyzy.                  

W postępowaniu złożono 3 oferty, wg zestawienia:

Lp.

Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy

Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy

Punktacja
w kryterium

ceny

Zaakceptowane klauzule

Oferowane franszyzy

Łączna punktacja oferty

1

TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH TUW Biuro Regionalne

w Płocku

09-402 Płock

ul. Królewiecka 28

65

20

10

95

2

Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna

Pion Klienta Masowego

ul. Grójecka 186

02-390 Warszawa

51,92

25

10

86,92

3

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
z siedzibą w Łodzi
ul. Gdańska 132 PRZEDSTAWICIELSTWO PÓŁNOCNO-MAZOWIECKIE

09-400 Płock

ul. Bielska 51

06-400 Ciechanów

ul. Dolna 9

41,33

13,25

9

63,58

 

 

    Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1.             BIP/Tablica ogłoszeń

..........................................................................................................................

Zamawiający:                                                              Opinogóra Górna, 17 listopada 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2015

 

 

ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA

do specyfikacji istotnych warunków zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 09.11.2015 r. pod numerem 300850-2015 na „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015do 17.12.2018”.

W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.

 

 

Pytanie nr 1

Czy w lokalizacjach gdzie znajduje się mienie Zamawiającego zgłoszone do ubezpieczenia na przestrzeni ostatnich 20 lat wystąpiła powódź. Jeśli tak, to prosimy o podanie, w której lokalizacji oraz jaka była wysokość strat ( bez względu na wysokość uzyskanych odszkodowań)

Odpowiedź

Nie

Pytanie nr 2

Czy w lokalizacjach, gdzie znajduje się mienie Zamawiającego zgłoszone do ubezpieczenia na przestrzeni ostatnich 5 lat wystąpiło podtopienie. Jeśli tak, to prosimy o podanie w której lokalizacji oraz jaka była wysokość strat (bez względu na wysokość uzyskanych odszkodowań).

Odpowiedź

Nie

Pytanie nr 3

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC nie obejmuje i nie będzie obejmował szkód związanych z posiadaniem /administrowaniem/ zarządzaniem wysypiskiem śmieci oraz utylizacją, unieszkodliwianiem, recyklingiem lub jakimkolwiek innym przetwarzaniem odpadów.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza, z zastrzeżeniem, że szkody związane z prowadzeniem  podstawowej segregacji odpadów winny być objęte ochroną.

Pytanie nr 4

Czy w którymkolwiek z budynków lub lokalizacji należących do Zamawiającego dokonywany jest recykling, sortowanie odpadów – jeśli tak prosimy o wskazania lokalizacji wraz z opisem zabezpieczeń p.pożarowych.

Odpowiedź

Nie.

Pytanie nr 5

Do ubezpieczenia OC z tyt. wykonywania władzy publicznej prosimy o wprowadzenie następujących zapisów dodatkowych:

klauzula OC władzy publicznej

1)   Z zachowaniem pozostałych nie zmienionych niniejszą klauzulą postanowień OWU strony postanowiły, że zakres ubezpieczenia zostaje rozszerzony o odpowiedzialność cywilną Ubezpieczonego za szkody rzeczowe, szkody osobowe oraz szkody mające postać czystej straty finansowej, powstałe w związku z wykonywaniem zadań publicznych, w tym:
a. szkody powstałe wskutek działania lub zaniechania Ubezpieczonego przy wykonywaniu władzy publicznej,
b. szkody powstałe wskutek wydania aktu normatywnego niezgodnego z obowiązującym stanem prawnym,
c. szkody powstałe wskutek wydania prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych decyzji niezgodnych z prawem,

d. szkody powstałe wskutek nie wydania decyzji lub aktu normatywnego pomimo ciążącego z mocy prawa na Ubezpieczonym obowiązku ich wydania w terminie i w trybie określonym przez obowiązujące przepisy prawa

2)   Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody:

a. związane z popełnieniem przestępstwa przez funkcjonariusza władzy publicznej,
b. które ubezpieczony jest zobowiązany naprawić, jeżeli przemawiają za tym przewidziane przez prawo cywilne względy słuszności,

c.  wyrządzone wskutek ujawnienia wiadomości poufnej,

d.  powstałych w wyniku niewypłacalności,

e. wynikłych z decyzji podjętych przez funkcjonariusza władzy publicznej w zakresie sprawowanej przez niego funkcji, za które uzyskał korzyść osobistą lub dążył do jej uzyskania.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 6

Prosimy o potwierdzenie, że z zakresu ochrony w ramach ubezpieczenia OC wyłączone są szkody związane ze świadczeniem jakichkolwiek usług medycznych oraz zarządzaniem jednostkami/ placówkami medycznymi.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 7

Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba, że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 8

Prosimy o informację, czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:

a) obiekty budowlane w złym lub awaryjnym stanie technicznym

b) obiekty budowlane przeznaczone do rozbiórki

c) obiekty budowlane wyłączone z eksploatacji

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia

Niezależnie od powyższego prosimy o  wyłączenie tych obiektów z ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych. Jeżeli wyłączenie ich okaże się niemożliwe to czy zamawiający wyraża zgodę na ograniczenie zakresu ubezpieczenia dla tych budynków
do zakresu FLEXA?

Odpowiedź

W ocenie zamawiającego żaden ze wskazanych do ubezpieczenia obiektów nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym. Wskazane budynki nie są też przeznaczone do rozbiórki lub wyłączona z eksploatacji.

Pytanie nr 9

Prosimy o określanie stanu technicznego obiektów budowlanych zgłoszonych do ubezpieczenia zgodnie z oceną stanu technicznego zawartą w protokołach pokontrolnych z 5-letnich przeglądów budowlanych tych obiektów.

Odpowiedź

Z uwagi na znaczną liczbę budynków zamawiający nie jest w stanie w krótkim czasie podać opisu ich stanu technicznego. Na życzenie wykonawcy zamawiający udostępni budynki i ich dokumentację celem dokonania oceny przez wykonawcę.

Pytanie nr 10

Prosimy o informacje, czy sporządzone protokoły pokontrolne z okresowych przeglądów technicznych obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia zwierają uwagi, zastrzeżenia, sugestie lub inne sformułowania o podobnym charakterze. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o udzielenie bliższych informacji o uwagach mających charakter zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów (którego obiektu dotyczą, jakie jest zastrzeżenie, czy zalecenia zostały zrealizowane, jeżeli nie – kiedy Zamawiający planuje je wykonać).

Odpowiedź

Z uwagi na znaczną liczbę budynków zamawiający nie jest w stanie w krótkim czasie podać opisu ich przeglądów. Na życzenie wykonawcy zamawiający udostępni dokumentację budynków celem dokonania oceny przez wykonawcę.

Pytanie nr 11

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie rozszerzenia zakresu w ubezpieczeniu OC z tytułu prowadzenia działalności zostały ustalone jako podlimity sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 12

Prosimy o informację, czy wśród budowli  zgłoszonych do ubezpieczenia znajduje się mienie utrzymujące swój kształt za dzięki napełnieniu powietrzem w tym „balony”, namioty itp. W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o ich wskazanie i określenie jednostkowych wartości.

Odpowiedź

Nie.

Pytanie nr 13

Prosimy o wyłączenie z ochrony ubezpieczeniowej w zakresie kradzieży zwykłej wartości pieniężnych (w tym gotówki ).

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 14

Prosimy o wprowadzenie następującego zapisu dotyczącego kradzieży zwykłej:

„ Kradzież zwykła objęta jest ochroną pod warunkiem, że Ubezpieczający powiadomi o tym fakcie policję niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiej szkody”.

Odpowiedź

Zamawiający wyraża zgodę.

 Pytanie nr 15

Czy Zamawiający posiada własne laboratorium w której dokonywana jest kontrola jakości wody, czy korzysta z usług instytucji zewnętrznej.

Odpowiedź

Zamawiający korzysta z usług instytucji zewnętrznej.

Pytanie nr 16

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zakres ubezpieczenia w żadnym aspekcie nie wykracza poza zakres ustawowej odpowiedzialności ubezpieczonego.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 17

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 18

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami. W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 19

Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania – na podstawie danych zawartych w SIWZ nie można tego stwierdzić; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 20

Klauzula dewastacji budynków i budowli  - prosimy o obniżenie limitu odpowiedzialności do kwoty 20.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 21

Klauzula dewastacji budynków i budowli – prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności (w ramach limitu określonego dla klauzuli) dla szkód estetycznych, tzw. graffiti w wysokości 5.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 22

Klauzula kradzieży zwykłej – prosimy o obniżenie limitu odpowiedzialności do kwoty 5.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 23

Klauzula usunięcia pozostałości po szkodzie – prosimy o potwierdzenie, że dotyczy szkody rzeczowej objętej ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszego postępowania.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 24

Klauzula usunięcia pozostałości po szkodzie – prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności Wykonawcy w wysokości 15% wartości powstałej szkody jednak nie więcej niż 300.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 25

Klauzula składowania – prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 10.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 26

Prosimy o potwierdzenie, że rezygnacja z prawa do regresu nie ma zastosowania, jeżeli szkoda została wyrządzona umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w  rozumieniu przepisów
o przeciwdziałaniu narkomanii.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 27

W celu oceny ekspozycji na ryzyko prosimy o podanie łącznej wartości mienia zgłoszonego w systemie na pierwsze ryzyko: „Latarnie, lampy i słupy uliczne/drogowe, solary, przystanki, wiaty przystankowe, znaki drogowe, tablice informacyjne, witacze, bariery energochłonne, ekrany akustyczne/dźwiękochłonne, sygnalizacje świetlne i dźwiękowe, sieć wodna, kanalizacyjna i deszczowa, drogi, chodniki, parkingi, ścieżki rowerowe”.

Odpowiedź

Zamawiający nie jest w stanie oszacować tej kwoty.

Pytanie nr 28

Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego – prosimy o potwierdzenie, że koszty zabezpieczenia mienia przed bezpośrednim zagrożeniem za strony zdarzenia losowego objętego ubezpieczeniem, koszty akcji ratowniczej, koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie - pokrywane będą w ramach sumy ubezpieczenia. W przeciwnym wypadku prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ww. kosztów w wysokości 15% wartości szkody nie więcej niż 20.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Wskazane koszty będą pokrywane w ramach sumy ubezpieczenia.

 

Pytanie nr 29

Ubezpieczenie szyb od stłuczenia – prosimy o określenie rodzaju wartości i systemu ubezpieczenia – proponujemy przyjęcie wartości odtworzeniowej oraz systemu na pierwsze ryzyko z konsumpcją sumy ubezpieczenia.

Odpowiedź

Szyby winny być ubezpieczone w wartości odtworzeniowej, w systemie na pierwsze ryzyko z konsumpcją sumy ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania.

Pytanie nr 30

Prosimy o potwierdzenie że klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych  nie dotyczy ryzyka OC działalności.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 31

Proszę o potwierdzenie że koszty o których mowa poniżej ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia:

„odpowiedzialność cywilna deliktowa i kontraktowa wraz z rozszerzeniami opisanymi 
w dalszej części SIWZ,

-             koszty poniesione przez ubezpieczającego w celu zmniejszenia szkody,

-           koszty wynagrodzenia rzeczoznawców powołanych przez Zakład Ubezpieczeń lub
za jego zgodą, w celu ustalenia okoliczności i rozmiaru szkody,

koszty obrony sądowej przed roszczeniami poszkodowanych, w sporze cywilnym prowadzonym zgodnie z zaleceniami Zakładu Ubezpieczeń” pokrywane są w granicach sumy gwarancyjnej.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 32

Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie wprowadzone do SIWZ limity odpowiedzialności są podane na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 33

Informacyjnie w celu oceny ryzyka - prosimy o podanie łącznej wartości dróg zgłaszanych do ubezpieczenia  w ramach pierwszego ryzyka.

Odpowiedź

Zamawiający nie jest w stanie podać łącznej wartości dróg z uwagi na fakt, że powstawały w różnym okresie i w różnej technologii od dróg gruntowych do asfaltowych.

Pytanie nr 34

Prosimy o potwierdzenie, że wszelkie istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wymagają zgody obu stron.

Odpowiedź

Zamawiający potwierdza.

Pytanie nr 35

Prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności dla OC z tytułu organizacji imprez masowych w wysokości 400 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 36

Prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności z tytułu OC za drogi w wysokości 1 000 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenie lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 37

Prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności z tytułu OC za produkt (woda) w wysokości 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenie lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 38

W odniesieniu do podanej informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń Zamawiającego prosimy o informacje dodatkowe:

a)       czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy
o wskazanie różnic

b)       czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic

c)       czy podana szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje tj.
czy podana szkodowość uwzględnia wszystkie szkody jakie wystąpiły w okresie 3 ostatnich lat
we wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach?

d)       czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny
do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

Odpowiedź

a)    Zamawiający był ubezpieczony dotychczas w bardzo zbliżonym zakresie, przy czym
nie była ubezpieczana infrastruktura zewnętrzna i środki obrotowe na pierwsze ryzyko.

b)    Tak,

c)    Tak,

d)    Tak.

Pytanie nr 39

W odniesieniu do klauzuli nr 26-klauzla terroryzmu  prosimy o potwierdzenie, że w odniesieniu
do w/w klauzuli będą mieć zastosowanie następujące wyłączenia odpowiedzialności;

Z zakresu ochrony wyłączone są szkody:

a)    powstałe w wyniku uwolnienia lub wystawienia na działanie substancji toksycznych, chemicznych lub biologicznych

b)    wynikające bezpośrednio lub pośrednio z  wybuchu jądrowego, reakcji nuklearnej, promieniowania jądrowego, skażenia radioaktywnego

c)    spowodowane atakiem elektronicznym, w tym przez włamania komputerowe oraz w wyniku działania wirusów komputerowych.

Odpowiedź

SIWZ nie zawiera wymagań w tym zakresie w związku z powyższym zastosowanie będą miały ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy.

Pytanie nr 40

W klauzuli ubezpieczenia mienia w nienazwanych lokalizacjach wnioskujemy o następująca modyfikację w/w klauzli :

„W/w klauzula obejmuje ochroną ubezpieczeniową wszystkie nowe lokalizacje Ubezpieczającego związane z prowadzoną przez niego działalnością objętą umową ubezpieczenia, pod warunkiem ich zgłoszenia wraz z określeniem sum ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty podjęcia w nich działalności., spełniające minimalne wymogi dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia. „

Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje magazynów wysokiego składowania.

W odniesieniu do ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku odpowiedzialność w ramach sum ubezpieczenia określonych w umowie ubezpieczenia.

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 41

Prosimy o wyłączenie klauzuli ubezpieczenia mienia w nienazwanych lokalizacjach z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Jeśli Zamawiający nie wyraża zgody, to prosimy o potwierdzenie, że dla nowych lokalizacji obowiązywać będą suma gwarancyjna i podlimity określone w SIWZ w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (tj. szkody z tyt. OC ubezpieczonego wynikające z włączenia do ochrony nowych lokalizacji będą pokrywane w ramach i granicach sumy gwarancyjnej i podlimitów określonych w SIWZ).    

Odpowiedź

Zamawiający wyraża zgodę.

Pytanie nr 42

Prosimy o potwierdzenie, że w okresie ostatnich 3 lat poza szkodami wymienionymi w SIWZ nie wystąpiły żadne inne roszczenia i szkody z wszystkich  ubezpieczeń w tym również NNW sportowców będących przedmiotem przetargu, oraz, że brak jest również rezerw szkodowych.

Odpowiedź

Zamawiającemu nie są znane inne niż wymienione w SIWZ szkody i roszczenia z okresu ostatnich trzech lat.

Pytanie nr 43

Prosimy o podanie dyscypliny sportowej uprawianej przez członków GKS „OPIA” ze wskazaniem klasy rozgrywkowej  której klub ten bierze udział.

Odpowiedź

Piłka nożna, klasa rozgrywkowa B.

Pytanie nr 44

Proszę o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia  AC pojazdu nr 14 i przeniesienie go do ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz kradzieży z włamaniem i rabunku

Odpowiedź

Zamawiający nie wyraża zgody.

Pytanie nr 45

Prosimy o zmianę terminu składania ofert na dzień 20.11.2015r

Odpowiedź

Zamawiający wyraża zgodę. Oferty należy złożyć do dnia 20.11.2015 do godz. 10:00 w Sekretariacie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej. Otwarcie ofert nastąpi 20.11.2015 o godz. 10:15 w siedzibie zamawiającego pokój nr 11.

 

     Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

1.     BIP/Tablica ogłoszeń


................................................................................................................................................

Zamawiający:                                                         Opinogóra Górna, 16 listopada 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2015

 

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”

 

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 300850 - 2015 data 09.11.2015 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, fax. 023 6736110.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.
  • W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału
    w postępowaniu lub ofert: 17.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy
    w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).
  • W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału
    w postępowaniu lub ofert: 20.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy
    w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

 

 

  

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

1. Tablica ogłoszeń/BIP

................................................................................................................................

Zamawiający:                                                        Opinogóra Górna, 16 listopada 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4                            

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2015

 

 

ZMIANA Nr 1

Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 09.11.2015 r. pod numerem 300850-2015 na „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”

 

 

Zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zmienia się siwz w następujący sposób:

 

  1. W rozdziale pn. „Miejsce i termin składania i otwarcia ofert”:

Obecny zapis brzmi:

Termin składania ofert upływa dnia 17.11.2015 o godz. 10.00.

Powinno być:

Termin składania ofert upływa dnia 20.11.2015 o godz. 10.00.

 

Obecny zapis brzmi:

Komisyjne otwarcie ofert nastąpi dnia 17.11.2015 r. o godz. 10.15. w siedzibie zamawiającego, pokój nr 11.

Powinno być:

Komisyjne otwarcie ofert nastąpi dnia 20.11.2015 r. o godz. 10.15. w siedzibie zamawiającego, pokój nr 11.

 

Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

 

                                                        Kierownik Zamawiającego   

 

                                                                                  mgr Stanisław Wieteska

 

1.     BIP, Tablica ogłoszeń

.....................................................................................................................................   

   Zamawiający:                                                   Opinogóra Górna, 9 listopada 2015 r.

Gmina Opinogóra Górna

ul. Z. Krasińskiego 4

06-406 Opinogóra Górna

RIOŚ.Z.271.10.2015

 

 

OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:

Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:

 Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 300850-2015 z dnia 09.11.2015 r.

- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego

- strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia
i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:

I. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych, Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenia szyb od stłuczenia, Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS).

II. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych:

1. Urząd Gminy Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 000549499, NIP: 5661105595,

2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130004030, NIP: 5661863410,

3. Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130206494, NIP: 5661867980,

4. Gminny Ośrodek Kultury w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 000936612, NIP: 5661720627,

5. Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 000784332, NIP: 5661755583,

6. Gimnazjum w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 130414100, NIP: 5661758067,

7. Szkoły Podstawowej w Kołaczkowie, 06-406 Opinogóra Górna, Kołaczków 10, REGON: 001158022, NIP: 5661755560,

8. Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Woli Wierzbowskiej, 06-406 Opinogóra Górna, Wola Wierzbowska 27, REGON: 001158039, NIP: 5661755502,

9. Gminny Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130233309, NIP: 5661086254,

10. Gmina Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130378344, NIP:5661868809. Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki). Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie Program ubezpieczenia.

II.1.5)

przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:

  • Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających

1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, jeżeli zamówienie uzupełniające dotyczy ryzyk ubezpieczeniowych wymienionych w zamówieniu podstawowym.

2. Zamówienia uzupełniające mogą również dotyczyć przedłużenia terminu realizacji zamówienia (okresu ubezpieczenia).

3. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie mniej korzystnych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym, z uwzględnieniem okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis za każdy dzień.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.61.00-1, 66.51.41.10-0, 66.51.64.00-4.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.12.2018.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
    o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

Ogólne warunki wszystkich ubezpieczeń, które są przedmiotem zamówienia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1) Formularz oferty stanowiący - załącznik A do SIWZ

2) Pełnomocnictwo osoby podpisującej ofertę, jeżeli nie jest to osoba wskazana w KRS jako osoba umocowana do składania oświadczeń woli, pełnomocnictwo winno określać zakres umocowania

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 65
  • 2 - Zaakceptowane klauzule dodatkowe - 25
  • 3 - Oferowane franszyzy - 10

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

1) zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki - na wniosek ubezpieczającego przed upływem terminu płatności składki lub raty składki,

2) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniach majątkowych w przypadku zmiany wysokości sumy ubezpieczenia - proporcjonalnie do zmiany sumy ubezpieczenia i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała ,

3) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniach na zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej lub podwyższenia limitów odpowiedzialności - proporcjonalnie do zmiany i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała.

5) zmiany wysokości składki w przypadku wprowadzenia na usługi ubezpieczeniowe objęte niniejszym postępowaniem podatku od towarów i usług (VAT) lub zmiany stawki tego podatku - składka ulegnie podwyższeniu o kwotę naliczonego podatku VAT;

6) korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki;

7) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Kierownik Zamawiającego

mgr Stanisław Wieteska

 

1. Tablica ogłoszeń/BIP


Do pobrania:

SIWZ

Załącznik nr 1a, 1b, 1c, 1d

Załącznik nr 2a, 2b, 2c

Załącznik nr 3a, 3b, 3c

Załącznik nr 4a, 4b, 4c

Załącznik nr 5a, 5b, 5c

Załącznik nr 6a, 6b, 6c

Załącznik nr 7a, 7b, 7c

Załącznik nr 8a, 8b, 8c

Załącznik nr 9a, 9b, 9c


Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 2870110]

przewiń do góry