Zamawiający: Opinogóra Górna, 23 grudnia 2015 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA NA:
„Ubezpieczenie
mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 300850 - 2015r. Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110. I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018. II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi. II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: I. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności
Zamawiającego Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych, Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenia szyb od stłuczenia, Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS). II. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych: 1. Urząd Gminy Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 000549499, NIP: 5661105595, 2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130004030, NIP: 5661863410, 3. Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130206494, NIP: 5661867980, 4. Gminny Ośrodek Kultury w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 000936612, NIP: 5661720627, 5. Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 000784332, NIP: 5661755583, 6. Gimnazjum w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 130414100, NIP: 5661758067, 7. Szkoły Podstawowej w Kołaczkowie, 06-406 Opinogóra Górna, Kołaczków 10, REGON: 001158022, NIP: 5661755560, 8. Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Woli Wierzbowskiej, 06-406 Opinogóra Górna, Wola Wierzbowska 27, REGON: 001158039, NIP: 5661755502, 9. Gminny Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130233309, NIP: 5661086254, 10. Gmina Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130378344, NIP:5661868809. Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki). Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie Program ubezpieczenia. II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.61.00-1, 66.51.41.10-0, 66.51.64.00-4. SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 10.12.2015. IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 3. IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0. IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 100979,50 PLN. IV.6)
INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
|
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. Tablica ogłoszeń/BIP
................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 23 listopada 2015 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.10.2015
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Wójt Gminy Opinogóra Górna, działając na podstawie art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”.
Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta:
TOWARZYSTWA UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH TUW Biuro Regionalne w Płocku, 09-402 Płock, ul. Królewiecka 28
Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych oraz rozdziału pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” siwz, Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając łącznie 95 pkt. w kryterium cena, zaakceptowane klauzule dodatkowe oraz oferowane franszyzy.
W postępowaniu złożono 3 oferty, wg zestawienia:
Lp. |
Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy |
Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy |
Punktacja ceny |
Zaakceptowane klauzule |
Oferowane franszyzy |
Łączna punktacja oferty |
1 |
TOWARZYSTWO UBEZPIECZEŃ WZAJEMNYCH TUW Biuro Regionalne w Płocku |
09-402 Płock ul. Królewiecka 28 |
65 |
20 |
10 |
95 |
2 |
Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna Pion Klienta Masowego |
ul. Grójecka 186 02-390 Warszawa |
51,92 |
25 |
10 |
86,92 |
3 |
UNIQA
Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. |
09-400 Płock ul. Bielska 51 06-400 Ciechanów ul. Dolna 9 |
41,33 |
13,25 |
9 |
63,58 |
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1.
BIP/Tablica ogłoszeń
..........................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 17 listopada 2015 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.10.2015
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 09.11.2015 r. pod numerem 300850-2015 na „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015do 17.12.2018”.
W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęły zapytania o wyjaśnienie treści siwz, zgodnie z art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.
Pytanie nr 1
Czy w lokalizacjach gdzie znajduje się mienie Zamawiającego zgłoszone do ubezpieczenia na przestrzeni ostatnich 20 lat wystąpiła powódź. Jeśli tak, to prosimy o podanie, w której lokalizacji oraz jaka była wysokość strat ( bez względu na wysokość uzyskanych odszkodowań)
Odpowiedź
Nie
Pytanie nr 2
Czy w lokalizacjach, gdzie znajduje się mienie Zamawiającego zgłoszone do ubezpieczenia na przestrzeni ostatnich 5 lat wystąpiło podtopienie. Jeśli tak, to prosimy o podanie w której lokalizacji oraz jaka była wysokość strat (bez względu na wysokość uzyskanych odszkodowań).
Odpowiedź
Nie
Pytanie nr 3
Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia OC nie obejmuje i nie będzie obejmował szkód związanych z posiadaniem /administrowaniem/ zarządzaniem wysypiskiem śmieci oraz utylizacją, unieszkodliwianiem, recyklingiem lub jakimkolwiek innym przetwarzaniem odpadów.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza, z zastrzeżeniem, że szkody związane z prowadzeniem podstawowej segregacji odpadów winny być objęte ochroną.
Pytanie nr 4
Czy w którymkolwiek z budynków lub lokalizacji należących do Zamawiającego dokonywany jest recykling, sortowanie odpadów – jeśli tak prosimy o wskazania lokalizacji wraz z opisem zabezpieczeń p.pożarowych.
Odpowiedź
Nie.
Pytanie nr 5
Do ubezpieczenia OC z tyt. wykonywania władzy publicznej prosimy o wprowadzenie następujących zapisów dodatkowych:
klauzula OC władzy publicznej
1) Z zachowaniem pozostałych nie zmienionych niniejszą
klauzulą postanowień OWU strony postanowiły, że zakres ubezpieczenia zostaje
rozszerzony o odpowiedzialność cywilną Ubezpieczonego za szkody rzeczowe,
szkody osobowe oraz szkody mające postać czystej straty finansowej, powstałe w związku
z wykonywaniem zadań publicznych, w tym:
a. szkody powstałe wskutek działania lub zaniechania Ubezpieczonego przy
wykonywaniu władzy publicznej,
b. szkody powstałe wskutek wydania aktu normatywnego niezgodnego z
obowiązującym stanem prawnym,
c. szkody powstałe wskutek wydania prawomocnych orzeczeń lub ostatecznych
decyzji niezgodnych z prawem,
d. szkody powstałe wskutek nie wydania decyzji lub aktu normatywnego pomimo ciążącego z mocy prawa na Ubezpieczonym obowiązku ich wydania w terminie i w trybie określonym przez obowiązujące przepisy prawa
2) Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody:
a. związane z popełnieniem przestępstwa przez funkcjonariusza
władzy publicznej,
b. które ubezpieczony jest zobowiązany naprawić, jeżeli przemawiają za tym przewidziane
przez prawo cywilne względy słuszności,
c. wyrządzone wskutek ujawnienia wiadomości poufnej,
d. powstałych w wyniku niewypłacalności,
e. wynikłych z decyzji podjętych przez funkcjonariusza władzy publicznej w zakresie sprawowanej przez niego funkcji, za które uzyskał korzyść osobistą lub dążył do jej uzyskania.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 6
Prosimy o potwierdzenie, że z zakresu ochrony w ramach ubezpieczenia OC wyłączone są szkody związane ze świadczeniem jakichkolwiek usług medycznych oraz zarządzaniem jednostkami/ placówkami medycznymi.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 7
Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba, że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 8
Prosimy o informację, czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:
a) obiekty budowlane w złym lub awaryjnym stanie technicznym
b) obiekty budowlane przeznaczone do rozbiórki
c) obiekty budowlane wyłączone z eksploatacji
W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia i sposobu zabezpieczenia
Niezależnie od powyższego prosimy o wyłączenie tych obiektów
z ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych. Jeżeli wyłączenie ich okaże się niemożliwe
to czy zamawiający wyraża zgodę na ograniczenie zakresu ubezpieczenia dla tych
budynków
do zakresu FLEXA?
Odpowiedź
W ocenie zamawiającego żaden ze wskazanych do ubezpieczenia obiektów nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym. Wskazane budynki nie są też przeznaczone do rozbiórki lub wyłączona z eksploatacji.
Pytanie nr 9
Prosimy o określanie stanu technicznego obiektów budowlanych zgłoszonych do ubezpieczenia zgodnie z oceną stanu technicznego zawartą w protokołach pokontrolnych z 5-letnich przeglądów budowlanych tych obiektów.
Odpowiedź
Z uwagi na znaczną liczbę budynków zamawiający nie jest w stanie w krótkim czasie podać opisu ich stanu technicznego. Na życzenie wykonawcy zamawiający udostępni budynki i ich dokumentację celem dokonania oceny przez wykonawcę.
Pytanie nr 10
Prosimy o informacje, czy sporządzone protokoły pokontrolne z okresowych przeglądów technicznych obiektów zgłoszonych do ubezpieczenia zwierają uwagi, zastrzeżenia, sugestie lub inne sformułowania o podobnym charakterze. W przypadku odpowiedzi twierdzącej, prosimy o udzielenie bliższych informacji o uwagach mających charakter zastrzeżeń warunkujących użytkowanie obiektów (którego obiektu dotyczą, jakie jest zastrzeżenie, czy zalecenia zostały zrealizowane, jeżeli nie – kiedy Zamawiający planuje je wykonać).
Odpowiedź
Z uwagi na znaczną liczbę budynków zamawiający nie jest w stanie w krótkim czasie podać opisu ich przeglądów. Na życzenie wykonawcy zamawiający udostępni dokumentację budynków celem dokonania oceny przez wykonawcę.
Pytanie nr 11
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie rozszerzenia zakresu w ubezpieczeniu OC z tytułu prowadzenia działalności zostały ustalone jako podlimity sumy gwarancyjnej na jedno i wszystkie zdarzenia.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 12
Prosimy o informację, czy wśród budowli zgłoszonych do ubezpieczenia znajduje się mienie utrzymujące swój kształt za dzięki napełnieniu powietrzem w tym „balony”, namioty itp. W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o ich wskazanie i określenie jednostkowych wartości.
Odpowiedź
Nie.
Pytanie nr 13
Prosimy o wyłączenie z ochrony ubezpieczeniowej w zakresie kradzieży zwykłej wartości pieniężnych (w tym gotówki ).
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 14
Prosimy o wprowadzenie następującego zapisu dotyczącego kradzieży zwykłej:
„ Kradzież zwykła objęta jest ochroną pod warunkiem, że Ubezpieczający powiadomi o tym fakcie policję niezwłocznie po stwierdzeniu wystąpienia takiej szkody”.
Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie nr 15
Czy Zamawiający posiada własne laboratorium w której dokonywana jest kontrola jakości wody, czy korzysta z usług instytucji zewnętrznej.
Odpowiedź
Zamawiający korzysta z usług instytucji zewnętrznej.
Pytanie nr 16
Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zakres ubezpieczenia w żadnym aspekcie nie wykracza poza zakres ustawowej odpowiedzialności ubezpieczonego.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 17
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosownie do aktualnego przeznaczenia; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków nieposiadających takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 18
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia i ich instalacje poddawane są regularnym przeglądom wynikającym z przepisów prawa, co potwierdzone jest każdorazowo pisemnym protokołami. W przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie budynków niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 19
Prosimy o potwierdzenie, że zabezpieczenia przeciwpożarowe zastosowane w miejscach ubezpieczenia są zgodne z obowiązującymi przepisami oraz posiadają aktualne przeglądy i badania – na podstawie danych zawartych w SIWZ nie można tego stwierdzić; w przeciwnym wypadku prosimy o wskazanie lokalizacji niespełniających powyższego warunku wraz z określeniem przyczyny.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 20
Klauzula dewastacji budynków i budowli - prosimy o obniżenie limitu odpowiedzialności do kwoty 20.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 21
Klauzula dewastacji budynków i budowli – prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności (w ramach limitu określonego dla klauzuli) dla szkód estetycznych, tzw. graffiti w wysokości 5.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 22
Klauzula kradzieży zwykłej – prosimy o obniżenie limitu odpowiedzialności do kwoty 5.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 23
Klauzula usunięcia pozostałości po szkodzie – prosimy o potwierdzenie, że dotyczy szkody rzeczowej objętej ochroną ubezpieczeniową w ramach niniejszego postępowania.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 24
Klauzula usunięcia pozostałości po szkodzie – prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności Wykonawcy w wysokości 15% wartości powstałej szkody jednak nie więcej niż 300.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 25
Klauzula składowania – prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności w wysokości 10.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 26
Prosimy o potwierdzenie, że rezygnacja z prawa do regresu nie ma
zastosowania, jeżeli szkoda została wyrządzona umyślnie lub w stanie po użyciu
alkoholu albo pod wpływem środków odurzających, substancji psychotropowych lub
środków zastępczych w rozumieniu
przepisów
o przeciwdziałaniu narkomanii.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 27
W celu oceny ekspozycji na ryzyko prosimy o podanie łącznej wartości mienia zgłoszonego w systemie na pierwsze ryzyko: „Latarnie, lampy i słupy uliczne/drogowe, solary, przystanki, wiaty przystankowe, znaki drogowe, tablice informacyjne, witacze, bariery energochłonne, ekrany akustyczne/dźwiękochłonne, sygnalizacje świetlne i dźwiękowe, sieć wodna, kanalizacyjna i deszczowa, drogi, chodniki, parkingi, ścieżki rowerowe”.
Odpowiedź
Zamawiający nie jest w stanie oszacować tej kwoty.
Pytanie nr 28
Ubezpieczenie sprzętu elektronicznego – prosimy o potwierdzenie, że koszty zabezpieczenia mienia przed bezpośrednim zagrożeniem za strony zdarzenia losowego objętego ubezpieczeniem, koszty akcji ratowniczej, koszty uprzątnięcia pozostałości po szkodzie - pokrywane będą w ramach sumy ubezpieczenia. W przeciwnym wypadku prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ww. kosztów w wysokości 15% wartości szkody nie więcej niż 20.000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Wskazane koszty będą pokrywane w ramach sumy ubezpieczenia.
Pytanie nr 29
Ubezpieczenie szyb od stłuczenia – prosimy o określenie rodzaju wartości i systemu ubezpieczenia – proponujemy przyjęcie wartości odtworzeniowej oraz systemu na pierwsze ryzyko z konsumpcją sumy ubezpieczenia.
Odpowiedź
Szyby winny być ubezpieczone w wartości odtworzeniowej, w systemie na pierwsze ryzyko z konsumpcją sumy ubezpieczenia po wypłacie odszkodowania.
Pytanie nr 30
Prosimy o potwierdzenie że klauzula zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych nie dotyczy ryzyka OC działalności.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 31
Proszę o potwierdzenie że koszty o których mowa poniżej ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzenia działalności i posiadania mienia:
„odpowiedzialność
cywilna deliktowa i kontraktowa wraz z rozszerzeniami opisanymi
w dalszej części SIWZ,
- koszty poniesione przez ubezpieczającego w celu zmniejszenia szkody,
-
koszty wynagrodzenia rzeczoznawców powołanych
przez Zakład Ubezpieczeń lub
za jego zgodą, w celu ustalenia okoliczności i rozmiaru szkody,
koszty obrony sądowej przed roszczeniami poszkodowanych, w sporze cywilnym prowadzonym zgodnie z zaleceniami Zakładu Ubezpieczeń” pokrywane są w granicach sumy gwarancyjnej.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 32
Prosimy o potwierdzenie, że wszystkie wprowadzone do SIWZ limity odpowiedzialności są podane na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 33
Informacyjnie w celu oceny ryzyka - prosimy o podanie łącznej wartości dróg zgłaszanych do ubezpieczenia w ramach pierwszego ryzyka.
Odpowiedź
Zamawiający nie jest w stanie podać łącznej wartości dróg z uwagi na fakt, że powstawały w różnym okresie i w różnej technologii od dróg gruntowych do asfaltowych.
Pytanie nr 34
Prosimy o potwierdzenie, że wszelkie istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, wymagają zgody obu stron.
Odpowiedź
Zamawiający potwierdza.
Pytanie nr 35
Prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności dla OC z tytułu organizacji imprez masowych w wysokości 400 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 36
Prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności z tytułu OC za drogi w wysokości 1 000 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenie lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 37
Prosimy o wprowadzenie podlimitu odpowiedzialności z tytułu OC za produkt (woda) w wysokości 500 000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenie lub innego akceptowalnego dla Zamawiającego.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 38
W odniesieniu do podanej informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń Zamawiającego prosimy o informacje dodatkowe:
a) czy Zamawiający w
okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich
ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy
o wskazanie różnic
b) czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
c) czy podana
szkodowość obejmuje wszystkie zgłoszone do ubezpieczenia lokalizacje tj.
czy podana szkodowość uwzględnia wszystkie szkody jakie wystąpiły w okresie 3
ostatnich lat
we wszystkich zgłoszonych do ubezpieczenia lokalizacjach?
d) czy zakres ochrony w
ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny
do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych
ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.
Odpowiedź
a) Zamawiający był ubezpieczony dotychczas w bardzo zbliżonym
zakresie, przy czym
nie była ubezpieczana infrastruktura zewnętrzna i środki obrotowe na pierwsze
ryzyko.
b) Tak,
c) Tak,
d) Tak.
Pytanie nr 39
W odniesieniu do klauzuli nr 26-klauzla terroryzmu prosimy o
potwierdzenie, że w odniesieniu
do w/w klauzuli będą mieć zastosowanie następujące wyłączenia
odpowiedzialności;
Z zakresu ochrony wyłączone są szkody:
a) powstałe w wyniku uwolnienia lub wystawienia na działanie substancji toksycznych, chemicznych lub biologicznych
b) wynikające bezpośrednio lub pośrednio z wybuchu jądrowego, reakcji nuklearnej, promieniowania jądrowego, skażenia radioaktywnego
c) spowodowane atakiem elektronicznym, w tym przez włamania komputerowe oraz w wyniku działania wirusów komputerowych.
Odpowiedź
SIWZ nie zawiera wymagań w tym zakresie w związku z powyższym zastosowanie będą miały ogólne warunki ubezpieczenia wykonawcy.
Pytanie nr 40
W klauzuli ubezpieczenia mienia w nienazwanych lokalizacjach wnioskujemy o następująca modyfikację w/w klauzli :
„W/w klauzula obejmuje ochroną ubezpieczeniową wszystkie nowe lokalizacje Ubezpieczającego związane z prowadzoną przez niego działalnością objętą umową ubezpieczenia, pod warunkiem ich zgłoszenia wraz z określeniem sum ubezpieczenia w ciągu 30 dni od daty podjęcia w nich działalności., spełniające minimalne wymogi dotyczące zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia. „
Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje magazynów wysokiego składowania.
W odniesieniu do ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku odpowiedzialność w ramach sum ubezpieczenia określonych w umowie ubezpieczenia.
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 41
Prosimy o wyłączenie klauzuli ubezpieczenia mienia w nienazwanych lokalizacjach z ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej. Jeśli Zamawiający nie wyraża zgody, to prosimy o potwierdzenie, że dla nowych lokalizacji obowiązywać będą suma gwarancyjna i podlimity określone w SIWZ w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej (tj. szkody z tyt. OC ubezpieczonego wynikające z włączenia do ochrony nowych lokalizacji będą pokrywane w ramach i granicach sumy gwarancyjnej i podlimitów określonych w SIWZ).
Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę.
Pytanie nr 42
Prosimy o potwierdzenie, że w okresie ostatnich 3 lat poza szkodami wymienionymi w SIWZ nie wystąpiły żadne inne roszczenia i szkody z wszystkich ubezpieczeń w tym również NNW sportowców będących przedmiotem przetargu, oraz, że brak jest również rezerw szkodowych.
Odpowiedź
Zamawiającemu nie są znane inne niż wymienione w SIWZ szkody i roszczenia z okresu ostatnich trzech lat.
Pytanie nr 43
Prosimy o podanie dyscypliny sportowej uprawianej przez członków GKS „OPIA” ze wskazaniem klasy rozgrywkowej której klub ten bierze udział.
Odpowiedź
Piłka nożna, klasa rozgrywkowa B.
Pytanie nr 44
Proszę o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia AC pojazdu nr 14 i przeniesienie go do ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych oraz kradzieży z włamaniem i rabunku
Odpowiedź
Zamawiający nie wyraża zgody.
Pytanie nr 45
Prosimy o zmianę terminu składania ofert na dzień 20.11.2015r
Odpowiedź
Zamawiający wyraża zgodę. Oferty należy złożyć do dnia 20.11.2015 do godz. 10:00 w Sekretariacie Urzędu Gminy w Opinogórze Górnej. Otwarcie ofert nastąpi 20.11.2015 o godz. 10:15 w siedzibie zamawiającego pokój nr 11.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1.
BIP/Tablica ogłoszeń
................................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 16 listopada 2015 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.10.2015
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Ubezpieczenie mienia i
odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu. Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 300850 - 2015 data 09.11.2015 r. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, fax. 023 6736110. SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU II.1) Tekst, który należy zmienić:
|
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. Tablica ogłoszeń/BIP
................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 16 listopada 2015 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.10.2015
ZMIANA Nr 1
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w BIULETYNIE ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH w dniu 09.11.2015 r. pod numerem 300850-2015 na „Ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do 17.12.2018”
Zgodnie z art.
38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), zmienia się siwz w następujący
sposób:
- W rozdziale pn. „Miejsce i termin składania i otwarcia ofert”:
Obecny zapis brzmi:
Termin składania ofert upływa dnia 17.11.2015 o godz. 10.00.
Powinno być:
Termin składania ofert upływa dnia 20.11.2015 o godz. 10.00.
Obecny zapis brzmi:
Komisyjne otwarcie ofert nastąpi dnia 17.11.2015 r. o godz. 10.15. w siedzibie zamawiającego, pokój nr 11.
Powinno być:
Komisyjne otwarcie ofert nastąpi dnia 20.11.2015 r. o godz. 10.15. w siedzibie zamawiającego, pokój nr 11.
Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1.
BIP, Tablica ogłoszeń
.....................................................................................................................................
Zamawiający: Opinogóra Górna, 9 listopada 2015 r.
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra Górna
RIOŚ.Z.271.10.2015
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Ubezpieczenie
mienia i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna
w okresie od
18.12.2015 do 17.12.2018”
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Miejsce publikacji ogłoszenia o przetargu:
Biuletyn Zamówień Publicznych Nr 300850-2015 z dnia 09.11.2015 r.
- tablica ogłoszeń w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Zamawiającego
- strona internetowa Zamawiającego – www.ugopinogora.bip.org.pl
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.ugopinogora.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez
zamawiającego: Ubezpieczenie mienia
i odpowiedzialności cywilnej Gminy Opinogóra Górna w okresie od 18.12.2015 do
17.12.2018.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
I. Przedmiotem zamówienia jest ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Zamawiającego w zakresie: Ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, Ubezpieczenia mienia od kradzieży z włamaniem i rabunku, Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego od szkód materialnych, Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej, Ubezpieczenia szyb od stłuczenia, Ubezpieczenia następstw nieszczęśliwych wypadków, Ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, NNW, AC/KR, ASS).
II. Zamówienie obejmuje ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej i mienia zamawiającego będącego w posiadaniu następujących jednostek organizacyjnych:
1. Urząd Gminy Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 000549499, NIP: 5661105595,
2. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130004030, NIP: 5661863410,
3. Gminna Biblioteka Publiczna w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 130206494, NIP: 5661867980,
4. Gminny Ośrodek Kultury w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Zygmunta Krasińskiego 4, REGON: 000936612, NIP: 5661720627,
5. Szkoły Podstawowej w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 000784332, NIP: 5661755583,
6. Gimnazjum w Opinogórze Górnej, 06-406 Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 25, REGON: 130414100, NIP: 5661758067,
7. Szkoły Podstawowej w Kołaczkowie, 06-406 Opinogóra Górna, Kołaczków 10, REGON: 001158022, NIP: 5661755560,
8. Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Woli Wierzbowskiej, 06-406 Opinogóra Górna, Wola Wierzbowska 27, REGON: 001158039, NIP: 5661755502,
9. Gminny Zespół Ekonomiczno - Administracyjny Szkół w Opinogórze Górnej, 06 - 406 Opinogóra Górna, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130233309, NIP: 5661086254,
10. Gmina Opinogóra Górna, 06 - 406 Opinogóra, ul. Krasińskiego 4, REGON: 130378344, NIP:5661868809. Miejsca ubezpieczenia: Wskazane wyżej siedziby jednostek organizacyjnych zamawiającego oraz inne lokalizacje wskazane w wykazach budynków (załącznik A każdej jednostki). Szczegółowy zakres ubezpieczenia zawarty został w punkcie Program ubezpieczenia.
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w trybie z wolnej ręki, których wartość nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego, na zasadach określonych w art. 67 ust. 1 pkt 6 Ustawy, jeżeli zamówienie uzupełniające dotyczy ryzyk ubezpieczeniowych wymienionych w zamówieniu podstawowym.
2. Zamówienia uzupełniające mogą również dotyczyć przedłużenia terminu realizacji zamówienia (okresu ubezpieczenia).
3. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie podstawowe zobowiązany będzie do zastosowania w zamówieniach uzupełniających stawek nie mniej korzystnych niż zastosowane w zamówieniu podstawowym, z uwzględnieniem okresu rzeczywiście udzielanej ochrony wg systemu pro rata temporis za każdy dzień.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.51.00.00-8, 66.51.50.00-3, 66.51.51.00-4, 66.51.52.00-5, 66.51.54.00-7, 66.51.60.00-0, 66.51.61.00-1, 66.51.41.10-0, 66.51.64.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 17.12.2018.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu według wzoru - (załącznik B do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego
rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- inne dokumenty
Ogólne warunki wszystkich ubezpieczeń, które są przedmiotem zamówienia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz oferty stanowiący - załącznik A do SIWZ
2) Pełnomocnictwo osoby podpisującej ofertę, jeżeli nie jest to osoba wskazana w KRS jako osoba umocowana do składania oświadczeń woli, pełnomocnictwo winno określać zakres umocowania
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 65
- 2 - Zaakceptowane klauzule dodatkowe - 25
- 3 - Oferowane franszyzy - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia niżej wymienionych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
1) zmiany terminów płatności, wysokości i liczby rat składki - na wniosek ubezpieczającego przed upływem terminu płatności składki lub raty składki,
2) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniach majątkowych w przypadku zmiany wysokości sumy ubezpieczenia - proporcjonalnie do zmiany sumy ubezpieczenia i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała ,
3) zmiany wysokości składki lub raty składki w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i ubezpieczeniach na zawartych w systemie na pierwsze ryzyko w wyniku podwyższenia wysokości sumy gwarancyjnej lub podwyższenia limitów odpowiedzialności - proporcjonalnie do zmiany i okresu ubezpieczenia w którym zmiana będzie obowiązywała.
5) zmiany wysokości składki w przypadku wprowadzenia na usługi ubezpieczeniowe objęte niniejszym postępowaniem podatku od towarów i usług (VAT) lub zmiany stawki tego podatku - składka ulegnie podwyższeniu o kwotę naliczonego podatku VAT;
6) korzystnej dla Zamawiającego zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian OWU Wykonawcy oraz wprowadzenia nowych klauzul za zgodą Zamawiającego i Wykonawcy bez dodatkowej zwyżki składki;
7) zmiany zakresu ubezpieczenia wynikające ze zmian powszechnie obowiązujących przepisów
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.11.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: nie dotyczy.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
1. Tablica ogłoszeń/BIP
Do pobrania:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kluczek Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Kluczek Paweł
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-12-23 08:39:31
- Liczba odsłon: 588
- Historia dokumentu: