Zamawiający: Opinogóra Górna, dn.2010.06.30
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z. 341-25/10
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 113361 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł.
II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł (słownie: trzy miliony złotych)
z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 1 902 075 zł (słownie: jeden milion dziewięćset dwa tysiące siedemdziesiąt pięć złotych) oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1 097 925 zł (słownie: jeden milion dziewięćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia pięć złotych) Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
a) okres kredytowania: od chwili podpisania umowy do 30.10.2017 r.
b) karencja w spłacie rat kapitałowych od kredytu od dnia zawarcia umowy do 31.12.2010 r.
c) okres spłaty kredytu 7 lat od 2011 do 2017 roku w 28 ratach płatnych na 30.01, 30.04, 30.07 i 30.10 każdego roku. Pierwsza rata płatna w dniu 30.01.2011 r. Spłata rat kredytu wg harmonogramu spłat stanowiącego załącznik do oferty, tj. 27 rat po 107 000 zł, ostatnia rata płatna 30.10.2017 r. w kwocie 111 000 zł.
d) spłata odsetek za okres karencji nastąpi w miesięcznych ratach płatnych do końca każdego miesiąca.
e) spłata odsetek od kapitału kredytu następować będzie miesięcznie na koniec każdego miesiąca.
f) waluta kredytu PLN.
g) kredyt pozostawiony zostanie do dyspozycji Gminy Opinogóra Górna w transzach przelewem na konto Zamawiającego. Realizacja transz następować będzie w terminie 2-ch dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia określonej kwoty kredytu, sukcesywnie wg potrzeb bez pobierania prowizji i opłat za uruchomienie transzy. Na etapie zamówienia przewidujemy wypłatę kredytu w III transzach w następujących wysokościach: I transza wypłacona 25.06.2010 r. w wysokości 200 000 zł, II transza wypłacona 20.07.2010 r.
w wysokości 400 000 zł, III transza wypłacona 10.08.2010 r w wysokości 2 400 000 zł. Dopuszcza się odstępstwa od wysokości wypłaty transz i terminu ich wypłat.
h) w przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się że termin spłaty został zachowany jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty.
i) zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części lub całego kredytu bez opłat, odsetek
i prowizji od kwoty spłaconej przed terminem.
j) w ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 1M obowiązującej na dzień 06.05.2010r., wypłatę kredytu wg transz: I transza 25.06.2010 - 200 000 zł, II transza 20.07.2010 - 400 000 zł, III transza 10.08.2010 r. - 2 400 000 zł. Do oferty należy załączyć sposób wyliczenia całości obsługi kredytu: stawkę WIBOR 1M, marżę banku, prowizję i inne opłaty.
k) zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowej prowizji i opłat na rzecz Wykonawcy.
l) zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco.
m) zmiana wysokości oprocentowania kredytu odbywać się będzie na piśmie przed każdą zmianą wysokości oprocentowania.
n) poza kwotami określonymi w ofercie Wykonawca nie pobiera żadnych innych opłat.
o) o wysokości odsetek płatnych od kredytu (okres karencji i spłata) na koniec każdego miesiąca Wykonawca będzie powiadamiał Zamawiającego na piśmie na 7 dni przed terminem ich płatności.
p) marża banku stała w całym okresie kredytowania.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
· Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 16.06.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 7.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
· Bank Polska Kasa Opieki S.A., I MCK, Centrum Korporacyjne Ciechanów, Pl. J. Pawła II 8, 06-400 Ciechanów, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 711500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ
I NAJWYŻSZĄ CENĄ
· Cena wybranej oferty: 549165,44
· Oferta z najniższą ceną: 549165,44 / Oferta z najwyższą ceną: 652496,78
· Waluta: PLN.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
------------------------------------------------------------------------------------
Gmina Opinogóra Górna Opinogóra Górna, dn.2010.06.08
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z.341-25/10
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Wójt Gminy Opinogóra Górna,
działając na podstawie przepisów art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, informuje o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu
o udzielenie zamówienia publicznego pn.
„Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł”.
Jako najkorzystniejsza została wybrana oferta:
Bank Polska Kasa Opieki S.A., I MCK, Centrum Korporacyjne Ciechanów,
06-400 Ciechanów, Pl. J. Pawła II 8
Uzasadnienie wyboru: Na podstawie art. 91 ust. 1 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 Prawo zamówień publicznych oraz punktu pn. „Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert” SIWZ Zamawiający wybrał ofertę Wykonawcy, który złożył najkorzystniejszą ofertę zdobywając 100 pkt. w jedynym kryterium jakim jest cena.
W postępowaniu złożono 7 ofert, wg zestawienia:
Lp. |
Nazwa/imię i nazwisko wykonawcy |
Siedziba, adres zamieszkania/adres wykonawcy |
Punktacja |
Łączna punktacja oferty |
1 |
Bank Ochrony Środowiska S.A.Centrala Centrum Korporacyjne w Warszawie |
ul. Leszno 14 01-192 Warszawa |
96,09 |
96,09 |
2 |
Raiffeisen Bank Polska S.A. |
ul. Piękna 20 00-549 Warszawa |
84,16 |
84,16 |
3 |
Bank Millennium S.A. |
ul. Stanisława Żaryna 2A 02-593 Warszawa |
95,84 |
95,84 |
4 |
BRE BANK S.A. Oddział Korporacyjny Warszawa |
ul. Królewska 14 00-950 Warszawa |
98,04 |
98,04 |
5 |
Bank Gospodarstwa Krajowego I Oddział w Warszawie |
Al. Jerozolimskie 7 00-955 Warszawa |
95,76 |
95,76 |
6 |
Bank Polska Kasa Opieki S.A., I MCK, Centrum Korporacyjne Ciechanów, |
Pl. J. Pawła II 8, 06-400 Ciechanów |
100 |
100 |
7 |
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., II Regionalny Oddział Korporacyjny w Warszawie, Centrum Korporacyjne w Ciechanowie |
ul. Pułtuska 20, 06-400 Ciechanów |
- |
- |
mgr Stanisław Wieteska
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, dn.2010.05.19
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 07.05.2010 pod numerem 113361 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł”
W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści SIWZ, zgodnie z Art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami
Pytanie:
Czy możliwe jest uzupełnienie materiałów o Sprawozdanie Wójta Gminy z wykonania budżetu za 2009 r. (całość z częścią opisową)
Odpowiedź:
Wszystkie niezbędne materiały, które Zamawiający przeznaczył do przygotowania ofert są zamieszczone na BIP jako załączniki do SIWZ.
Pytanie;
Czy po 30.03.2010 r. podejmowane były uchwały Rady Gminy o zmianie budżetu na 2010 r.
Odpowiedź:
Ostatnią uchwałę zmieniającą budżet jest Uchwała Rady Gminy Opinogóra Górna nr XXXVIII/198/10 z dnia 05.05.2010 zamieszczona na stronie BIP Urzędu Gminy www.ugopinogora.bip.org.pl
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
--------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, dn.2010.05.13
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z. 341-25/10
INFORMACJA O ZMIANIE OGŁOSZENIA O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł.
Na podstawie art. 12a ust. 3 w związku z art. 38 ust. 4a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 233, poz. 1655 z późn. zm.) informuję o zmianach trerści ogłoszenia Nr RIOŚ.Z.341-25/10 z dnia 07.05.2010 r.
ZMIANY W OGŁOSZENIU 1. Tekst, który należy zmienić: · Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3. · W ogłoszeniu jest: Zmiana wysokości oprocentowania kredytu odbywać się będzie na piśmie przed każdą zmianą wysokości oprocentowania. · W ogłoszeniu powinno być: Zmiana wysokości oprocentowania kredytu odbywać się będzie na piśmie po każdej zmianie wysokości oprocentowania. · Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: II.1.3. · W ogłoszeniu jest: O wysokości odsetek płatnych od kredytu (okres karencji i spłata) na koniec każdego miesiąca Wykonawca będzie powiadamiał Zamawiającego na piśmie na 7 dni przed terminem ich płatności.. · W ogłoszeniu powinno być: O wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca (Bank) będzie informował Zamawiającego (Kredytobiorcę) na piśmie na 7 dni przed terminem ich płatności.. · Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4. · W ogłoszeniu jest: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).. · W ogłoszeniu powinno być: Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 28.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).. 1. Tekst, który należy dodać: · Miejsce, w którym należy dodać tekst: II.1.3. · Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu: Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku. Kierownik Zamawiającego mgr Stanisław Wieteska ----------------------------------------------------------------------------------- |
Zamawiający: Opinogóra Górna, dn. 2010-05-12
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z. 341-25/10
ZMIANA Nr 2
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 07.05.2010 pod numerem 113361 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł”
Zgodnie z Art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zmienia się SIWZ w następujący sposób:
1. W załączniku nr 3 do SIWZ zmienia się:
a) pkt. 4
Obecny zapis brzmi:
Spłata odsetek kredytu będzie następować w okresach miesięcznych płatnych do ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od daty uruchomienia pierwszej transzy. Pierwszy termin płatności odsetek przypadnie na ostatni dzień miesiąca, w którym nastąpiła wypłata pierwszej transzy kredytu.
Powinno być:
Spłata odsetek kredytu będzie następować w okresach miesięcznych, płatnych
w ostatnim roboczym dniu każdego miesiąca począwszy od daty uruchomienia pierwszej transzy. Pierwszy termin płatności odsetek przypadnie na ostatni roboczy dzień miesiąca, w którym nastąpiła wypłata pierwszej transzy kredytu.
b) pkt. 7
Obecny zapis brzmi:
Zmienne oprocentowanie kredytu oparte na stopę WIBOR 1M skorygowane o stałą marżę banku (plus/minus).
Powinno być:
Zmienne oprocentowanie kredytu oparte o zmienną stopę WIBOR dla depozytów
1 miesięcznych w PLN z notowania na dwa dni robocze przed datą uruchomienia pierwszej transzy i przed każdym następnym okresem odsetkowym skorygowane o stałą marżę banku (plus/minus). Aktualizacja stopy zmiennej będzie następowała w dniu płatności odsetek, tj. ostatniego roboczego dnia każdego miesiąca nawet, jeśli nie upłynął okres 1-miesięczny.
c) pkt. 10
Obecny zapis brzmi:
O zmianie wysokości oprocentowania kredytu Wykonawca (Bank) powiadomi Zamawiajęcego (Kredytobiorcę) na piśmie przed każdą zmianą wysokości oprocentowania
Powinno być:
O zmianie wysokości oprocentowania kredytu Wykonawca (Bank) powiadomi Zamawiającego (Kredytobiorcę) pisemnie niezwłocznie po każdej zmianie wysokości oprocentowania.
2. W rozdziale pn. „Opis przedmiotu zamówienia”
Obecny zapis brzmi:
Zmiana wysokości oprocentowania kredytu odbywać się będzie na piśmie przed każdą zmianą wysokości oprocentowania.
Powinno być:
Zmiana wysokości oprocentowania kredytu odbywać się będzie na piśmie po każdej zmianie wysokości oprocentowania
Obecny zapis brzmi:
O wysokości odsetek płatnych od kredytu (okres karencji i spłata) na koniec każdego miesiąca Wykonawca będzie powiadamiał Zamawiającego na piśmie na 7 dni przed terminem ich płatności.
Powinno być:
O wysokości raty odsetkowej w każdym kolejnym okresie odsetkowym Wykonawca (Bank) będzie informował Zamawiającego (Kredytobiorcę) na piśmie na 7 dni przed terminem ich płatności.
Dodaje się punkt:
Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku.
3. W rozdziale pn. „Opis sposobu przygotowania ofert”
pkt. 1
Obecny zapis brzmi:
NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT 21.05.2010 r. godz. 10.30
Powinno być:
NIE OTWIERAĆ PRZED TERMINEM OTWARCIA OFERT 28.05.2010 r. godz. 10.30
4. W rozdziale pn. „Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert”
a) pkt 1
Obecny zapis brzmi:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 21.05.2010 roku, do godz. 1000
Powinno być:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 28.05.2010 roku, do godz. 1000
b) pkt 3
Obecny zapis brzmi:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 21.05.2010 roku, godz. 1030
Powinno być:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 28.05.2010 roku, godz. 1030
5. Uzupełnia się załączniki o załączniik nr 10, w którym znajdują się następujące dokumenty:
· sprawozdania za 2007 rok
· opinia RIO o wykonaniu budżetu za okres 2007 r.
· struktura dochodów Gminy w latach 2007-2010 r.
· plany finansowe wydatków i dochodów Urzędu Gminy Opinogóra Górna na rok 2010
Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
Dokument do pobrania:
---------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, dn. 2010-05-13
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z. 341-25/10
ZAPYTANIA I WYJAŚNIENIA
do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 07.05.2010 pod numerem 113361 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł
W związku z faktem iż do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o wyjaśnienie treści SIWZ, zgodnie z Art. 38 ust. 2 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) poniżej przedstawiam treść zapytań wraz z wyjaśnieniami.
TREŚĆ ZAPYTAŃ:
Pytanie:
Zwracamy się z prośbą o podanie formuły naliczania odsetek w celu ujednolicenia oferty przetargowej. Jaką formułę przyjąć do wyliczenia oferty czy naturalna na naturalna czy 365 dni na naturalna czy 360 dni na 30 dni czy 365 dni na 30 dni?
Odpowiedź:
Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i w roku.
Pytanie:
W związku z planowanym zabezpieczeniem kredytu wekslem in blanco prosimy o informację, czy Gmina wyrazi zgodę na podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji?
Odpowiedź:
W celu zabezpieczenia spłaty kredytu Gmina Opinogóra Górna dopuszcza podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji.
Pytanie:
Prosimy o doprecyzowanie zapisu SIWZ – załącznik nr 1 /pogrubiony tekst/ w kwestii ustalenia ceny przez składającego ofertę, gdyż zapis jest nieczytelny i niejasny /Oprocentowanie WIBOR 1M – 3,62 + marża banku ….............% co stanowi łącznie …..........% złotych skali roku (kwota)/?
Odpowiedź:
Zapis w SIWZ Załącznik nr 1 obejmuje oprocentowanie WIBOR 1M wynoszący na dzień 06.05.2010 r. 3,62 % + marża banku …, którą poda Wykonawca – Bank (marża w ujęciu procentowym) co stanowi łącznie ….(ujęcie procentowe łącznie – czyli WIBOR 1M + marża) oraz koszt obsługi kredytu wyrażony w złotych (WIBOR 1M + marża)
Pytanie:
„Spłata odsetek za okres karencji nastąpi w miesięcznych ratach płatnych do końca każdego miesiąca” - prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający miał na myśli, iż odsetki bedą płatne ostatniego dnia każdego miesiąca począwszy od miesiąca, w którym kredyt zostanie uruchomiony /uruchomienie I transzy, odsetki będą płatne 30.06.2010/?
Odpowiedź:
Zapis „Spłata odsetek za okres karencji nastąpi w miesięcznych ratach płatnych do końca każdego miesiąca” oznacza,że odsetki będą płatne ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca począwszy od miesiąca, w którym kredyt zostanie uruchomiony (uruchomienie I transzy 25.06.2010 r. - odsetki płatne 30.06.2010 r.)
Pytanie:
Prosimy o potwierdzenie, iż Zamawiający przewiduje zapłatę prowizji od przyznanej kwoty kredytu 3 mln PLN przy planowanym zgodnie z SIWZ uruchomieniem I transzy tj. w dniu 25.06.2010 natomiast kolejne transze będą uruchamiane bez prowizji/ zapis w SIWZ str. 4 Opis przedmiotu zamówienia/?
Odpowiedź:
Przewidujemy zapłatę prowizji (jednorazowo w pełnej wysokości) od przyznanej kwoty kredytu przed uruchomieniem I transzy kredytu.
Pytanie:
Jaką ilość dni Bank ma przyjąć do wyliczania odsetek i kosztu kredytu? Prosimy o załączenie konkretnego harmonogramu z podaniem ilości dni do wyliczeń, aby wszyscy Oferenci bazowali na takich samych danych /okres kalendarzowy, juliański – uwzględnienie lat przestępnych, rzeczywista ilość dni: 360 czy 365 dni itd./
Odpowiedź:
Do wyliczeń oferty należy przyjąć rzeczywistą liczbę dni występujących w miesiącu i roku.
Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie, czy można przyjąć datę 31.08.2010 r. lub 30.09.2010 r. jako termin ostatecznego wykorzystania środków z kredytu.
Odpowiedź:
Na etapie zamówienia szacujemy, iż ostatecznym terminem wykorzystania środków z kredytu będzie 31.08.2010r.
Pytanie:
Prosimy o podanie sposobu ustalania stawki WIBOR 1M w okresie kredytowania.
Odpowiedź:
Zmienne oprocentowanie kredytu oparte o zmienną stopę WIBOR dla depozytów 1 – miesięcznych w PLN z notowania na dwa dni robocze przed datą uruchomienia I transzy i przed każdym następnym okresem odsetkowym skorygowane o stałą marżę banku (plus/minus). Aktualizacja stopy zmiennej będzie następowała w dniu płatności odsetek tj. ostatnietgo dnia roboczego każdego miesiąca, nawet jeśli nie upłynął okres 1 miesięczny.
Pytanie:
Czy przewidywane jest podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji i podpisanie weksla przez Skarbnika gminy.
Odpowiedź:
W celu zabezpieczenia spłaty kredytu Gmina Opinogóra Górna dopuszcza podpisanie oświadczenia o poddaniu się egzekucji oraz podpisanie weksla przez Skarbnika Gminy.
Pytanie:
Prosimy o wyjaśnienie zwrotu „spłata odsetek za okres karencji” czy rozumiemy to jako „spłatę odsetek w okresie karencji” czy też dosłownie (czy chodzi o spłatę odsetek za okres od dnia uruchomienia kredytu do 30.12.2010 r. i spłata ich równomiernie w miesięcznych ratach odsetkowych do końca okresu kredytowania).
Odpowiedź:
Zwrot „spłata odsetek za okres karencji” rozumiany jest jako „spłatę odsetek w okresie karencji”
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Zamawiający: Opinogóra Górna, dn. 2010-05-10
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z. 341-25/10
ZMIANA Nr 1
Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego ogłoszonego w PORTALU UZP w dniu 07.05.2010 pod numerem 113361 na „Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł”
Zgodnie z Art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zmienia się SIWZ w następujący sposób:
1. W rozdziale pn. „Miejsce oraz termin składania ofert”
a) pkt. 1
Obecny zapis brzmi:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul.
Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 21.04.2010 roku, do godz. 1000
Powinno być:
Ofertę należy złożyć Zamawiającemu, w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul.
Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat), w terminie do dnia 21.05.2010 roku, do godz. 1000
b) pkt. 3
Obecny zapis brzmi:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 21.04.2010 roku, godz. 1030
Powinno być:
Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, pok. 11 dnia 21.05.2010 roku, godz. 1030
Zmianę niniejszą zamieszcza się na stronie internetowej Zamawiającego, na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego i stanowi ona integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
Zamawiający: Opinogóra Górna, dn.2010.05.07
Gmina Opinogóra Górna
ul. Z. Krasińskiego 4
06-406 Opinogóra
RIOŚ.Z. 341-25/10
OGŁOSZENIE O WSZCZĘCIU POSTĘPOWANIA NA:
„Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł” Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opinogóra Górna, ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, woj. mazowieckie, tel. 023 6717024, 6717085, faks 023 6736110. I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł. II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie Gminie Opinogóra Górna w roku budżetowym 2010 kredytu długoterminowego w kwocie 3 000 000 zł (słownie: trzy miliony złotych) z przeznaczeniem na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu gminy w kwocie 1 902 075 zł (słownie: jeden milion dziewięćset dwa tysiące siedemdziesiąt pięć złotych) oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów w kwocie 1 097 925 zł (słownie: jeden milion dziewięćdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset dwadzieścia pięć złotych) Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia: · Okres kredytowania: od chwili podpisania umowy do 30.10.2017 r. · Karencja w spłacie rat kapitałowych od kredytu od dnia zawarcia umowy do 31.12.2010 r. · Okres spłaty kredytu 7 lat od 2011 do 2017 roku w 28 ratach płatnych na 30.01, 30.04, 30.07 i 30.10 każdego roku. Pierwsza rata płatna w dniu 30.01.2011 r. Spłata rat kredytu wg harmonogramu spłat stanowiącego załącznik do oferty, tj. 27 rat po 107 000 zł, ostatnia rata płatna 30.10.2017 r. w kwocie 111 000 zł. · Spłata odsetek za okres karencji nastąpi w miesięcznych ratach płatnych do końca każdego miesiąca. · Spłata odsetek od kapitału kredytu następować będzie miesięcznie na koniec każdego miesiąca. · Waluta kredytu PLN. · Kredyt pozostawiony zostanie do dyspozycji Gminy Opinogóra Górna w transzach przelewem na konto Zamawiającego. Realizacja transz następować będzie w terminie 2-ch dni od złożenia przez Zamawiającego dyspozycji uruchomienia określonej kwoty kredytu, sukcesywnie wg potrzeb bez pobierania prowizji i opłat za uruchomienie transzy. Na etapie zamówienia przewidujemy wypłatę kredytu w III transzach w następujących wysokościach: I transza wypłacona 25.06.2010 r. w wysokości 200 000 zł, II transza wypłacona 20.07.2010 r. w wysokości 400 000 zł, III transza wypłacona 10.08.2010 r w wysokości 2 400 000 zł. Dopuszcza się odstępstwa od wysokości wypłaty transz i terminu ich wypłat. · W przypadku gdy termin spłaty kredytu upływa w dzień wolny od pracy, uważa się że termin spłaty został zachowany jeśli spłata kredytu nastąpiła w pierwszym dniu roboczym po terminie spłaty. · Zamawiający zastrzega sobie możliwość spłaty części lub całego kredytu bez opłat, odsetek i prowizji od kwoty spłaconej przed terminem. · W ofercie należy zastosować stawkę WIBOR 1M obowiązującej na dzień 06.05.2010r., wypłatę kredytu wg transz: I transza 25.06.2010 - 200 000 zł, II transza 20.07.2010 - 400 000 zł, III transza 10.08.2010 r. - 2 400 000 zł. Do oferty należy załączyć sposób wyliczenia całości obsługi kredytu: stawkę WIBOR 1M, marżę banku, prowizję i inne opłaty. · Zamawiający zastrzega sobie prawo do niewykorzystania pełnej wysokości kredytu bez dodatkowej prowizji i opłat na rzecz Wykonawcy. · Zabezpieczenie kredytu - weksel in blanco. · Zmiana wysokości oprocentowania kredytu odbywać się będzie na piśmie przed każdą zmianą wysokości oprocentowania. · Poza kwotami określonymi w ofercie Wykonawca nie pobiera żadnych innych opłat. · O wysokości odsetek płatnych od kredytu (okres karencji i spłata) na koniec każdego miesiąca Wykonawca będzie powiadamiał Zamawiającego na piśmie na 7 dni przed terminem ich płatności. · Marża banku stała w całym okresie kredytowania. II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie. II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66.11.30.00-5. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.12.2010. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM · Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.. III.2) ZALICZKI · Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW · III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku · W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie (wzór oświadczenia załączony jest do SIWZ jako załącznik nr 2) oraz aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy . Złożenie przez Wykonawcę dokumentów i oświadczeń będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu Ocena spełnienia wymaganego warunku dokonana zostanie według formuły: spełnia - nie spełnia. · III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku · W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, (wzór oświadczenia załączony jest do SIWZ jako załącznik nr 2). Złożenie przez Wykonawcę oświadczenia będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu Ocena spełnienia wymaganego warunku dokonana zostanie według formuły: spełnia - nie spełnia. · III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku · W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, (wzór oświadczenia załączony jest do SIWZ jako załącznik nr 2). Złożenie przez Wykonawcę oświadczenia będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu Ocena spełnienia wymaganego warunku dokonana zostanie według formuły: spełnia - nie spełnia. · III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku · W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, (wzór oświadczenia załączony jest do SIWZ jako załącznik nr 2). Złożenie przez Wykonawcę oświadczenia będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu Ocena spełnienia wymaganego warunku dokonana zostanie według formuły: spełnia - nie spełnia. · III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku · W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca złoży stosowne oświadczenie, (wzór oświadczenia załączony jest do SIWZ jako załącznik nr 2). Złożenie przez Wykonawcę oświadczenia będzie stanowiło podstawę do oceny spełnienia warunku udziału w postępowaniu Ocena spełnienia wymaganego warunku dokonana zostanie według formuły: spełnia - nie spełnia. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY · III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć: · III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: · oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia · aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy · III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: · nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie. IV.3) ZMIANA UMOWY Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.ugopinogora.bip.org.pl IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.05.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy w Opinogórze Górnej ul. Z. Krasińskiego 4, 06-406 Opinogóra Górna, pokój nr 18 (Sekretariat).. IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: . IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie |
Kierownik Zamawiającego
mgr Stanisław Wieteska
Dokumenty do pobrania:
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Emil Świszcz
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Emil Świszcz
- Data ostatniej aktualizacji: 2010-07-01 14:30:01
- Liczba odsłon: 615
- Historia dokumentu: